seni beni karıştırma, asıl bu örnek kral bir örnek olmuş sizler tanyeli gibi dönmeye başlamışsınız.
soru şu olmalı bu tartışma adına, bu SsangYong araçlar Mercedes Motoru takılarak Alman malı araçlarmı oldu? Yoksa Kore malımı?
millet bu araçları Alman arabaları diyerekmi aldılar? yoksa Kore malı diyemi?
bugün Fenerbahçede 3 yabancı oyuncu olunca Fenerbahçeede o halde türk takımı olmaktan men edilsin.
nasıl bir mantıktır ya![]()
Dayı bak birazdaha detaylı analtayım, Bir aracı yerli saymak için üretilen parçaların kompleks olanlarının %75inin yerli olması gerekiyor.
Böylece motoru şanzımanı alıp monte ederek yerli araba yapılır. Kağıt üzerinde bu kural geçerlidir.
İran peugeotdan alır, kore mercedesten alır, ingiltere toyotadan alır.
Türkiye bmwye, alfaya, renaulta şase ve gövde panelleri basıyor. Yani şase üretebiliriz, oem jant hermarkaya üretiyor, fren sistemi üretiyor, motor ekipmanları üretiyor(ferrari dahil), süspansiyon elamanları üretiyor, üretiyorda üretiyor. Arabamız neden yok peki?
Şimdi sizin anlamadığınız noktayı birkez daha yazacağım, otomobil masa başında yapılır. Bu yukarıda yazdıklarımı hangi türk mühendis çizdi geliştirdi?
Türkiyenin arge ekibi yok. Var aslında ama biraraya getirebilecek bir zihniyet ve güç yok. kontrol mekanizması yok, kurumu yok. Bu hizmetler dışarıdan da alınabilir elbet, pininfarinaya yollarsın yapar adamlar. ama ne olmuş oluyor o zaman, outsource ede ede nereye kadar. Bana kalsa bir başlangıç olarak outsource mantıklı. Bunca yıldır neden yapılmadı yada yapılamıyor peki?
Bu sistemi kurup yönetecek bir akıl yok ortada.
Şimdi motora neden takıldım orayı açıklayayım, yerli tank dediler demi, yukarıda yazdığım koşullar ile yerli tank yapıldı. Savaşa girdik ve ambargo yedik, o tank motorunun cıvatasını vermezler sana sende tankı vitrine koyar izlersin.
Arabada motor yapmak sandığınız gibi pahalı ve zor değil. Biz izmirde tank şanzımanı yaptık çalışıyorda. Dışa bağımlı olmamak lazım, herşeyi kendimiz yapabiliriz. Ama yaptırmazlar adama. Biz kendimi arabamızı üreticez lan diyen birileri çıkmaz çıkartmazlar da
Çok karışık kuruşuk yazdım, çok meşgulum, muhabbet açıldıkca devam ederim.
yeminle soğudum ya
bu aracı üretecek adamların vay haline, üretseler bile mücadele verecekleri insanların mantığına bakarmısın?
adam yeminle üreteceğine pişman olur.
daha 20km gider sonra servise döner bunlar eeee siz bakın burda çin malı silikon kullanmışsınzı bu araba değişecek!!!
10bin bakımında hani bu yerliydi bundaki yağ elfmiş Fransız malı bu sizi namuslar!!!
20bin bakımı , yakarım, yemin olsun yakarım bu arabayı geri almayın yakarım!!! yok orası böyle yok burası öyle yok vw de şu vardı ama bunda yok.
abi satacaklarsa önce adamların bir sınav yapması lazım.
bugün Renault 2002den beri 1.5dci motoru kullanır geliştirmez, clio 4 de bile clio 2de bulunan unibody kullanılır, halen kampana fren kullanır, halen bağımsız süspansiyon olmaz, orasından burasından rüzgar sesi alır, frenler 12bin kmde biter ama Renault inanılmaz araba olur binlerce satar.
bizimkiler 100kmde 4lt yakacak arabayıda tasarlasa, ağızı ile kuşta tutsa düşman olurlar bu gibi düşünceye sahip insanlarla, açıkçası şimden acıdım adamlara![]()
hepsi iyi güzelde keşke orta üst sınıf yapana kadar daha alt kesime hitap edecek bir model üzerinde çalışılsaymış..hayırlısı bakalım zamanla görürüz ne denli başarı elde edileceğini.
açık konuşim hepsini okumadım !
sebeb??
daha ilk cümlen yanlış arkadaşım
yerli malı olması için uluslararası kanunlar %51 inin o ülkede üretilmesi gerektiğini ön görür , eğer varsa iddian kanun maddelerini birer birer göndereyim sana arkadaşım.
üretiğimiz forkliftlerin Avrupaya gönderilenleri Euro 3b motorulu maalesef Tümosanda böyle bir seçenek olmadığı için yurtdışına gönderilenleri Mitsubishi Euro 3b motorlu ve hollandaya,belçikaya ve israile sevk ediyoruz.
özetle neyi konuştuğumu bu konuda emin olabilirsin gayet iyi biliyorum![]()
valla istedikleri kadar güzel olsakta yapsakta tamam desteleyelim ordada problem yok ama surdan 1 kişide alıp kapısına koymaz buda böyle bir gerçek
1881 - 193∞
yerli araç üretilse vergilerde esneme yapılabilir mi yerli üretim olduğu için. mesela ötv alınmasın yerli üretim araçtan. gümrük birliği anlaşması sebebiyle sanırım bu mümkün değil. ama araca özel başka markaların karşılayamadığı koşullar oluşturulup vergi indirimi sağlanabilir belki. mesela araç 1564 cc 120 hp olacaksa 1563 cc 1565 cc ve 119, 121 hp aralığında ki araçlar ötv'den muaftır gibi. vergi yönünden avantaj sağlanabilirse iç pazarda satmak için bile üretilir 80 milyon insanız. şirketler ve rent a car'cılar içinde ekstra vergi avantajları sağlanırsa gayette piyasada tutunur. zaman içinde eğitim sistemimizide revize ederek daha başarılı mühendisler yetiştirdikçe, ülke olarak arge yatırımlarına önem vermeye başladıkça yerli araçta zamanla gelişir, uluslararası kabul gören bir marka haline gelebilir. kurulur kurulmaz vw rakibi firma olma beklentisine girmeye gerek yok. önce lada'ya, albea'ya, 301'e rakip olalım ülkeyle birlikte gelişip kalkındıkça vw'e rakip olacak farklı markalarda yaparız.
Kanunen %51 o, ürettiğin ayçiçek yağı içinde aynı kanun geçerli.senin için hepsi bir gerçi
Dünyanın heryerinde bu böyledir.
Yerli araba için devlet bize geldiğinde böyle olması gerekliydi. Farklı detaylar var da neyse, okumadıysan zaten, sana zaman ayırıpda yazmam bu saatten sonra.
Hani arge ürge lazımdı ozaman?
maddem motordan ibaret ve Etiyopya bile yapardı o halde neyin argesi ürgesi araştırması bizde eksik hocam? argelenecek bir şey yokki motoru tak eşeğe gitsin değilmi bu olay?
onu geçtim o halde PSA dan motor alan BMW yada Mini, yada Renaultdan motor alan Mercedes araba yapmasını bilemedi motorları onlardan alıyor ?
mantık süper..
SİSTEM NASIL İŞLİYOR?
Türkiye otomotiv sanayi Ford, Fiat, Renault, Peugeot, Citroen, Honda, Hyundai gibi dünya markaları için üretim yapan şubelerden biri. Türkiye'dekilerin görevi, belirlenen üretimi en karlı şekilde yapmak ve aynı uzak merkelerde belirlenen ürünleri Türkiye'de satmak. Türkiye'de üretim yapmalarına rağmen bu şirketlerin hiçbiri, ihracat yapılacak ülkeler listesini belirlerken Türkiye şubesine sormuyor.İhracat yapılacak ülkelerin hangileri olacağı, hangi modelin kaç bin eurodan, kaç adet ihraç edileceğine Paris, Torino, Köln, Londra, Brüksel, Seul, Nagoya gibi başkentlerdeki Fransız, İtalyan, Japon, Koreli üst düzey yöneticiler karar veriyor.
TÜRKİYE-İSRAİL İLİŞKİSİNDE FİRMA BAZLI ROLLER
Türkiye bu yıl 20 milyar dolara yaklaşan otomotiv ihracatı hedefliyor(2012). Bu rakamda en büyük pay Almanya, İtalya ve Fransa'ya ait.TOFAŞ: Bursa'da üretilen Fiat'lar, İsrail'de yollarda. Ama bu araçlar Torino üzerinden gidiyor. Tofaş'ın hangi ülkelere ihracat yapacağına Torino'daki merkez karar veriyor.HYUNDAI: Türkiye üretimi Accent ve i20, Avrupa üzerinden İsrail'de.RENAULT: Türkiye'de üretilen Renault'ları Paris alıyor. Sonra tüm ihracatlar oradan yönlendiriliyor.HONDA: İsrail'e son 3 yılda Türkiye üretimi 7 bin Civic Sedan satıldı. Bu araçlar İngiltere kaleminde kayıtlı.FORD: Made in Turkey Transit ve Connect'lerden 1300 adet sattı ama İngiltere üzerinden.TOYOTA: Brüksel üzerinden Türk malı Toyota'lar İsrail'e de gidiyor.
http://www.ensonhaber.com/israilin-t...011-09-07.html
yazıdaki sadece bi paragraf
burda önemli olan para kimin ülkesine gidiyor. buna bakın arabayı komple parça parça dışardan alıp burda birleştirelim civatayı bile dışardan söyliyelim markamız olsun içeri dışarı satılsın ülkeye faydası olsun dert bu dert bu olmalı !
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Şimdi millet bir şeyi üretmekle oluşturmak arasındaki farkı anlamıyor sanırım.
Adam bütün teknolojisini kullanarak yazar çizer sana herşeyi hali hazırda verir , ve sana ürettirir bu yan sanayi üretimi.
Sen kendin oturur yazar çizer çalışır bir şey oluşturursan bunun adı TÜRK MALI ÜRETİM olur. Yoksa koy önüne herhangi bir mühendisi , yurt dışından kalıplar gelsin, sana motoru da toplar kaportayı da yapar herşeyini çatır çatır yapar. Aradaki fark bu kadar basit.
.
Alakaya maydonoz , adamlar ticaret yapıyor o anki stratejisi bunu gerektirirse tabii ki yapar öyle bir hamle. Ben de üreticiyim , eğer kendi üretim maliyetimden düşük rakama benim işimi görecek bir malı tedarik edebiliyorsam , veya o anki sosyal ve maddi durumum bunu gerektiriyorsa oradan alır satarım. Sonuçta ticaret yapmıyor muyum ? BMW nin hiç kendi motoru yok dimi yıllardır PSA kullanıyor. Ya allah aşkına sırf cevap vermek için boş konuşmayın.
arkadaşım bu hangi dünyada böyle yaallah aşkına
? neye göre kendi yargına göremi?
kanunen türk malı diyebilmek için uluslar arası kanun neyi belirlediyse o. Hako nun yada Mertin kendi yargısı değil, önemli olan kanunlar ne diyorsa o.
onun haricinde ister Yanmar motoru tak, ister Deutz ister Mercedes ister Renault ,
ister robot kaynak yap kaynak makinası Avusturya malı ABT olsun ister firma yöneticisi Alman olsun.
kanunlar içersinde Türk malı olarak onay alınabiliyormu? soruya cevap evet ise evettir Hako ya aliye veliye göre doğrusu nedir değil.
yine kanunen Türk malı olarak üretilen arabada edilen kaar türk devletine gidecekmi? çalışan türklerin maaşı işi ödenecekmi, kariyer kapıları açacakmı?
o halde sorun arkadaşlar?????
emin olun o kral ilan ettiğiniz Mercedes,Bmw hele hele VW bu mantıktan çokta uzak değiller ,
İngilizce bir deyim var , herzaman komşunun çimi daha yeşildir diye bu ona benziyor, büyütmeyin gözünüzde bukdr görende adamlar ışık yılı kadar uzaklara gidecek uzay kapsülleri üretiyor sanacak.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)