User Tag List

Sayfa 7/103 İlkİlk ... 567891757 ... SonSon
1942 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Yerli Otomobiller Geliyor!!!

  1. #115
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olmaz en ince detayına kadar türk malı yazmazsa kabul değil
    adam SsangYong diye adını bile söyleyemediğim arabayı motorunu şanzımanını kendi üretmeden yapıp satıyo o araba kore malı oluyo
    burda bi kıpırdanma oluyo motoru hariç yerli malı damgası yiyo hemen !
    ulan motorunu ıvırını siktiret sağdan al soldan al nolcak markamız olsun yurtiçinde yurtdışında tanıdık burdan çıkmış bi araba görelim
    Sen o aracı vay harika bir korem malı diyemi alıyorsun? Yoksa ya bunun motoru ve şanz. vsi Mercedes, sağlamdır diye güvenerekmi alıyorsun?

  2. #116

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyfendi,
    Yazdıklarınızı dikkatle okudum, ve yazdıklarınızdan çıkarım yaparak yazıyorum, otomobil üretiminden zerre anlamıyorunuz, üzgünüm.

    O yerli dediğiniz parçaları üretmekle araç yapılmaz.

    Araç mühendis ve tasarım ekibi ile masa başında yapılır.!
    Sonra dünyanın neresinde isterseniz üretirsiniz.

    Otobüs üretmekle, otomobil üretmenin uzaktan yakında bir alakası yok.
    Otobüs kutu profiller yapılmış, dev bir odacıktır. Ne rijitliği vardır ne çarpışma testi. (2,5 sene neoplan ve Man üzerinde çalıştım)

    Otomobil ise yazmaya başlasam sayfalar sürer.

    Yerli motor ve şanzıman üretmediğimiz takdirde yerli araç üretemeyiz. ürettik dersek kendimizi kandırırız. T*mosan motorlarıda F*attan kopya, F*at'ın birebir kopyası olmasına rağmen aynı performansı veremiyor o da ayrı konu.

    Motor ve şanzıman üretmek de pahalı değil ayrıca. Dünyanın heryerine, OEM ve oemden daha iyi aftermarket parça üretilip gidiyor.



    Haberin komik kısmı, daha ilk araba yapılıyor orta - üst sınıf olcakmış, halkın zaten milli geliri kaç bin dolardı değilmi, herkeze uygun bir seçim.


    Arkadaşım, yanlış anlama ama araba üretmek için motor ve şanzımanıda üretmemiz gerek diyerek zaten araba üretmekten ne derece anladığın ortada..


    ben zerre kadar anlamıyorsam sen bu bakış açısıyla araba fabrikasında kapıda güvenlik olamazsın

  3. #117

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen o aracı vay harika bir korem malı diyemi alıyorsun? Yoksa ya bunun motoru ve şanz. vsi Mercedes, sağlamdır diye güvenerekmi alıyorsun?

    seni beni karıştırma, asıl bu örnek kral bir örnek olmuş sizler tanyeli gibi dönmeye başlamışsınız.



    soru şu olmalı bu tartışma adına, bu SsangYong araçlar Mercedes Motoru takılarak Alman malı araçlarmı oldu? Yoksa Kore malımı?


    millet bu araçları Alman arabaları diyerekmi aldılar? yoksa Kore malı diyemi?


    bugün Fenerbahçede 3 yabancı oyuncu olunca Fenerbahçeede o halde türk takımı olmaktan men edilsin.



    nasıl bir mantıktır ya

  4. #118
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen o aracı vay harika bir korem malı diyemi alıyorsun? Yoksa ya bunun motoru ve şanz. vsi Mercedes, sağlamdır diye güvenerekmi alıyorsun?
    bak bizde motorunu alalım mercedesten vw audiden volvodan yapalım arabayı yaratlım markayı adam yapmış işte ve bütün geliri koreye akıyo
    ama biz burda yapıca millet eeeh motoru dışardan alıyoz neresi türk malı lan bunun diyo
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  5. #119
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dayı bak birazdaha detaylı analtayım, Bir aracı yerli saymak için üretilen parçaların kompleks olanlarının %75inin yerli olması gerekiyor.

    Böylece motoru şanzımanı alıp monte ederek yerli araba yapılır. Kağıt üzerinde bu kural geçerlidir.
    İran peugeotdan alır, kore mercedesten alır, ingiltere toyotadan alır.

    Türkiye bmwye, alfaya, renaulta şase ve gövde panelleri basıyor. Yani şase üretebiliriz, oem jant hermarkaya üretiyor, fren sistemi üretiyor, motor ekipmanları üretiyor(ferrari dahil), süspansiyon elamanları üretiyor, üretiyorda üretiyor. Arabamız neden yok peki?

    Şimdi sizin anlamadığınız noktayı birkez daha yazacağım, otomobil masa başında yapılır. Bu yukarıda yazdıklarımı hangi türk mühendis çizdi geliştirdi?

    Türkiyenin arge ekibi yok. Var aslında ama biraraya getirebilecek bir zihniyet ve güç yok. kontrol mekanizması yok, kurumu yok. Bu hizmetler dışarıdan da alınabilir elbet, pininfarinaya yollarsın yapar adamlar. ama ne olmuş oluyor o zaman, outsource ede ede nereye kadar. Bana kalsa bir başlangıç olarak outsource mantıklı. Bunca yıldır neden yapılmadı yada yapılamıyor peki?
    Bu sistemi kurup yönetecek bir akıl yok ortada.

    Şimdi motora neden takıldım orayı açıklayayım, yerli tank dediler demi, yukarıda yazdığım koşullar ile yerli tank yapıldı. Savaşa girdik ve ambargo yedik, o tank motorunun cıvatasını vermezler sana sende tankı vitrine koyar izlersin.
    Arabada motor yapmak sandığınız gibi pahalı ve zor değil. Biz izmirde tank şanzımanı yaptık çalışıyorda. Dışa bağımlı olmamak lazım, herşeyi kendimiz yapabiliriz. Ama yaptırmazlar adama. Biz kendimi arabamızı üreticez lan diyen birileri çıkmaz çıkartmazlar da

    Çok karışık kuruşuk yazdım, çok meşgulum, muhabbet açıldıkca devam ederim.

  6. #120

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeminle soğudum ya



    bu aracı üretecek adamların vay haline, üretseler bile mücadele verecekleri insanların mantığına bakarmısın?


    adam yeminle üreteceğine pişman olur.


    daha 20km gider sonra servise döner bunlar eeee siz bakın burda çin malı silikon kullanmışsınzı bu araba değişecek!!!



    10bin bakımında hani bu yerliydi bundaki yağ elfmiş Fransız malı bu sizi namuslar!!!


    20bin bakımı , yakarım, yemin olsun yakarım bu arabayı geri almayın yakarım!!! yok orası böyle yok burası öyle yok vw de şu vardı ama bunda yok.



    abi satacaklarsa önce adamların bir sınav yapması lazım.



    bugün Renault 2002den beri 1.5dci motoru kullanır geliştirmez, clio 4 de bile clio 2de bulunan unibody kullanılır, halen kampana fren kullanır, halen bağımsız süspansiyon olmaz, orasından burasından rüzgar sesi alır, frenler 12bin kmde biter ama Renault inanılmaz araba olur binlerce satar.


    bizimkiler 100kmde 4lt yakacak arabayıda tasarlasa, ağızı ile kuşta tutsa düşman olurlar bu gibi düşünceye sahip insanlarla, açıkçası şimden acıdım adamlara

  7. #121
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepsi iyi güzelde keşke orta üst sınıf yapana kadar daha alt kesime hitap edecek bir model üzerinde çalışılsaymış..hayırlısı bakalım zamanla görürüz ne denli başarı elde edileceğini.

  8. #122

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dayı bak birazdaha detaylı analtayım, Bir aracı yerli saymak için üretilen parçaların kompleks olanlarının %75inin yerli olması gerekiyor.

    Böylece motoru şanzımanı alıp monte ederek yerli araba yapılır. Kağıt üzerinde bu kural geçerlidir.
    İran peugeotdan alır, kore mercedesten alır, ingiltere toyotadan alır.

    Türkiye bmwye, alfaya, renaulta şase ve gövde panelleri basıyor. Yani şase üretebiliriz, oem jant hermarkaya üretiyor, fren sistemi üretiyor, motor ekipmanları üretiyor(ferrari dahil), süspansiyon elamanları üretiyor, üretiyorda üretiyor. Arabamız neden yok peki?

    Şimdi sizin anlamadığınız noktayı birkez daha yazacağım, otomobil masa başında yapılır. Bu yukarıda yazdıklarımı hangi türk mühendis çizdi geliştirdi?

    Türkiyenin arge ekibi yok. Var aslında ama biraraya getirebilecek bir zihniyet ve güç yok. kontrol mekanizması yok, kurumu yok. Bu hizmetler dışarıdan da alınabilir elbet, pininfarinaya yollarsın yapar adamlar. ama ne olmuş oluyor o zaman, outsource ede ede nereye kadar. Bana kalsa bir başlangıç olarak outsource mantıklı. Bunca yıldır neden yapılmadı yada yapılamıyor peki?
    Bu sistemi kurup yönetecek bir akıl yok ortada.

    Şimdi motora neden takıldım orayı açıklayayım, yerli tank dediler demi, yukarıda yazdığım koşullar ile yerli tank yapıldı. Savaşa girdik ve ambargo yedik, o tank motorunun cıvatasını vermezler sana sende tankı vitrine koyar izlersin.
    Arabada motor yapmak sandığınız gibi pahalı ve zor değil. Biz izmirde tank şanzımanı yaptık çalışıyorda. Dışa bağımlı olmamak lazım, herşeyi kendimiz yapabiliriz. Ama yaptırmazlar adama. Biz kendimi arabamızı üreticez lan diyen birileri çıkmaz çıkartmazlar da

    Çok karışık kuruşuk yazdım, çok meşgulum, muhabbet açıldıkca devam ederim.


    açık konuşim hepsini okumadım !

    sebeb??


    daha ilk cümlen yanlış arkadaşım


    yerli malı olması için uluslararası kanunlar %51 inin o ülkede üretilmesi gerektiğini ön görür , eğer varsa iddian kanun maddelerini birer birer göndereyim sana arkadaşım.


    üretiğimiz forkliftlerin Avrupaya gönderilenleri Euro 3b motorulu maalesef Tümosanda böyle bir seçenek olmadığı için yurtdışına gönderilenleri Mitsubishi Euro 3b motorlu ve hollandaya,belçikaya ve israile sevk ediyoruz.

    özetle neyi konuştuğumu bu konuda emin olabilirsin gayet iyi biliyorum

  9. #123
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    valla istedikleri kadar güzel olsakta yapsakta tamam desteleyelim ordada problem yok ama surdan 1 kişide alıp kapısına koymaz buda böyle bir gerçek
    1881 - 193

  10. #124
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temsa otobüslerinin cıvatasına kadar, Hidromek iş makinalarının contasına kadar motor şanzıman hariç argede, ürgede, tasarımda yerli malı yabancı kaynaklı değil.

    hatta Temsa terzi usulü üretiyor Mısıra verdiği araçta içerik ve detay başka Rusyaya verdiğinde başka Fransaya verdiğinde başka.
    Motor şanzıman hariç Ee 2 tane sacı herkes kaynatır sanayide ne arabalar yapıyorlar. Araba zaten motor ve şanzımandan ibaret, geriye kalanını etiyopyada bile yaparlar.

  11. #125

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yerli araç üretilse vergilerde esneme yapılabilir mi yerli üretim olduğu için. mesela ötv alınmasın yerli üretim araçtan. gümrük birliği anlaşması sebebiyle sanırım bu mümkün değil. ama araca özel başka markaların karşılayamadığı koşullar oluşturulup vergi indirimi sağlanabilir belki. mesela araç 1564 cc 120 hp olacaksa 1563 cc 1565 cc ve 119, 121 hp aralığında ki araçlar ötv'den muaftır gibi. vergi yönünden avantaj sağlanabilirse iç pazarda satmak için bile üretilir 80 milyon insanız. şirketler ve rent a car'cılar içinde ekstra vergi avantajları sağlanırsa gayette piyasada tutunur. zaman içinde eğitim sistemimizide revize ederek daha başarılı mühendisler yetiştirdikçe, ülke olarak arge yatırımlarına önem vermeye başladıkça yerli araçta zamanla gelişir, uluslararası kabul gören bir marka haline gelebilir. kurulur kurulmaz vw rakibi firma olma beklentisine girmeye gerek yok. önce lada'ya, albea'ya, 301'e rakip olalım ülkeyle birlikte gelişip kalkındıkça vw'e rakip olacak farklı markalarda yaparız.

  12. #126
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanunen %51 o, ürettiğin ayçiçek yağı içinde aynı kanun geçerli. senin için hepsi bir gerçi Dünyanın heryerinde bu böyledir.
    Yerli araba için devlet bize geldiğinde böyle olması gerekliydi. Farklı detaylar var da neyse, okumadıysan zaten, sana zaman ayırıpda yazmam bu saatten sonra.

  13. #127

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor şanzıman hariç Ee 2 tane sacı herkes kaynatır sanayide ne arabalar yapıyorlar. Araba zaten motor ve şanzımandan ibaret, geriye kalanını etiyopyada bile yaparlar.


    Hani arge ürge lazımdı ozaman ?


    maddem motordan ibaret ve Etiyopya bile yapardı o halde neyin argesi ürgesi araştırması bizde eksik hocam? argelenecek bir şey yokki motoru tak eşeğe gitsin değilmi bu olay?



    onu geçtim o halde PSA dan motor alan BMW yada Mini, yada Renaultdan motor alan Mercedes araba yapmasını bilemedi motorları onlardan alıyor ?



    mantık süper..

  14. #128
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SİSTEM NASIL İŞLİYOR?
    Türkiye otomotiv sanayi Ford, Fiat, Renault, Peugeot, Citroen, Honda, Hyundai gibi dünya markaları için üretim yapan şubelerden biri. Türkiye'dekilerin görevi, belirlenen üretimi en karlı şekilde yapmak ve aynı uzak merkelerde belirlenen ürünleri Türkiye'de satmak. Türkiye'de üretim yapmalarına rağmen bu şirketlerin hiçbiri, ihracat yapılacak ülkeler listesini belirlerken Türkiye şubesine sormuyor.İhracat yapılacak ülkelerin hangileri olacağı, hangi modelin kaç bin eurodan, kaç adet ihraç edileceğine Paris, Torino, Köln, Londra, Brüksel, Seul, Nagoya gibi başkentlerdeki Fransız, İtalyan, Japon, Koreli üst düzey yöneticiler karar veriyor.

    TÜRKİYE-İSRAİL İLİŞKİSİNDE FİRMA BAZLI ROLLER
    Türkiye bu yıl 20 milyar dolara yaklaşan otomotiv ihracatı hedefliyor(2012). Bu rakamda en büyük pay Almanya, İtalya ve Fransa'ya ait.TOFAŞ: Bursa'da üretilen Fiat'lar, İsrail'de yollarda. Ama bu araçlar Torino üzerinden gidiyor. Tofaş'ın hangi ülkelere ihracat yapacağına Torino'daki merkez karar veriyor.HYUNDAI: Türkiye üretimi Accent ve i20, Avrupa üzerinden İsrail'de.RENAULT: Türkiye'de üretilen Renault'ları Paris alıyor. Sonra tüm ihracatlar oradan yönlendiriliyor.HONDA: İsrail'e son 3 yılda Türkiye üretimi 7 bin Civic Sedan satıldı. Bu araçlar İngiltere kaleminde kayıtlı.FORD: Made in Turkey Transit ve Connect'lerden 1300 adet sattı ama İngiltere üzerinden.TOYOTA: Brüksel üzerinden Türk malı Toyota'lar İsrail'e de gidiyor.

    http://www.ensonhaber.com/israilin-t...011-09-07.html

    yazıdaki sadece bi paragraf
    burda önemli olan para kimin ülkesine gidiyor. buna bakın arabayı komple parça parça dışardan alıp burda birleştirelim civatayı bile dışardan söyliyelim markamız olsun içeri dışarı satılsın ülkeye faydası olsun dert bu dert bu olmalı !
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  15. #129

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanunen %51 o, ürettiğin ayçiçek yağı içinde aynı kanun geçerli. senin için hepsi bir gerçi Dünyanın heryerinde bu böyledir.
    Yerli araba için devlet bize geldiğinde böyle olması gerekliydi. Farklı detaylar var da neyse, okumadıysan zaten, sana zaman ayırıpda yazmam bu saatten sonra.

    yaa heee )

  16. #130
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi millet bir şeyi üretmekle oluşturmak arasındaki farkı anlamıyor sanırım.

    Adam bütün teknolojisini kullanarak yazar çizer sana herşeyi hali hazırda verir , ve sana ürettirir bu yan sanayi üretimi.

    Sen kendin oturur yazar çizer çalışır bir şey oluşturursan bunun adı TÜRK MALI ÜRETİM olur. Yoksa koy önüne herhangi bir mühendisi , yurt dışından kalıplar gelsin, sana motoru da toplar kaportayı da yapar herşeyini çatır çatır yapar. Aradaki fark bu kadar basit.
    .

  17. #131
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hani arge ürge lazımdı ozaman ?


    maddem motordan ibaret ve Etiyopya bile yapardı o halde neyin argesi ürgesi araştırması bizde eksik hocam? argelenecek bir şey yokki motoru tak eşeğe gitsin değilmi bu olay?



    onu geçtim o halde PSA dan motor alan BMW yada Mini, yada Renaultdan motor alan Mercedes araba yapmasını bilemedi motorları onlardan alıyor ?



    mantık süper..
    Alakaya maydonoz , adamlar ticaret yapıyor o anki stratejisi bunu gerektirirse tabii ki yapar öyle bir hamle. Ben de üreticiyim , eğer kendi üretim maliyetimden düşük rakama benim işimi görecek bir malı tedarik edebiliyorsam , veya o anki sosyal ve maddi durumum bunu gerektiriyorsa oradan alır satarım. Sonuçta ticaret yapmıyor muyum ? BMW nin hiç kendi motoru yok dimi yıllardır PSA kullanıyor. Ya allah aşkına sırf cevap vermek için boş konuşmayın.

  18. #132
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alakaya maydonoz , adamlar ticaret yapıyor o anki stratejisi bunu gerektirirse tabii ki yapar öyle bir hamle. Ben de üreticiyim , eğer kendi üretim maliyetimden düşük rakama benim işimi görecek bir malı tedarik edebiliyorsam , veya o anki sosyal ve maddi durumum bunu gerektiriyorsa oradan alır satarım. Sonuçta ticaret yapmıyor muyum ? BMW nin hiç kendi motoru yok dimi yıllardır PSA kullanıyor. Ya allah aşkına sırf cevap vermek için boş konuşmayın.
    Yazma hiç yazma, bende baştan ciddiye aldıydım da

  19. #133

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi millet bir şeyi üretmekle oluşturmak arasındaki farkı anlamıyor sanırım.

    Adam bütün teknolojisini kullanarak yazar çizer sana herşeyi hali hazırda verir , ve sana ürettirir bu yan sanayi üretimi.

    Sen kendin oturur yazar çizer çalışır bir şey oluşturursan bunun adı TÜRK MALI ÜRETİM olur. Yoksa koy önüne herhangi bir mühendisi , yurt dışından kalıplar gelsin, sana motoru da toplar kaportayı da yapar herşeyini çatır çatır yapar. Aradaki fark bu kadar basit.
    .



    arkadaşım bu hangi dünyada böyle ya allah aşkına ? neye göre kendi yargına göremi?



    kanunen türk malı diyebilmek için uluslar arası kanun neyi belirlediyse o. Hako nun yada Mertin kendi yargısı değil, önemli olan kanunlar ne diyorsa o.



    onun haricinde ister Yanmar motoru tak, ister Deutz ister Mercedes ister Renault ,

    ister robot kaynak yap kaynak makinası Avusturya malı ABT olsun ister firma yöneticisi Alman olsun.


    kanunlar içersinde Türk malı olarak onay alınabiliyormu? soruya cevap evet ise evettir Hako ya aliye veliye göre doğrusu nedir değil.




    yine kanunen Türk malı olarak üretilen arabada edilen kaar türk devletine gidecekmi? çalışan türklerin maaşı işi ödenecekmi, kariyer kapıları açacakmı?


    o halde sorun arkadaşlar?????



    emin olun o kral ilan ettiğiniz Mercedes,Bmw hele hele VW bu mantıktan çokta uzak değiller ,

    İngilizce bir deyim var , herzaman komşunun çimi daha yeşildir diye bu ona benziyor, büyütmeyin gözünüzde bukdr görende adamlar ışık yılı kadar uzaklara gidecek uzay kapsülleri üretiyor sanacak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •