Pagani gibi arabayı yapsınlar da ne motoru kullanırsa kullansınlar. Sazan gibi konuya sen dalmışsın bence okumadan etmeden.
Pagani gibi arabayı yapsınlar da ne motoru kullanırsa kullansınlar. Sazan gibi konuya sen dalmışsın bence okumadan etmeden.
Bahsettiğin araçlarda kullanılan önemli parçalar hep dışarıdan alınıyor, Şanzıman ZF vs den geliyor.
Freni balatası alman üreticiden. Motoru man / deutz / cummins ten alınıyor. Klima aksamı çinden geliyor.
Camlarını olimpia yapıyor vs vs uzar gider.
Otobüs yapmak ile binek araç üretmek arasında proses açısından çok ciddi farklar var. Otomobil banttan standart ölçüde çıkar.
Ama git otobüsleri incele birbirini tutmaz çünkü el ile montaj olur. Kaynağı robot değil insan yapar. Camını robot değil insan monte eder.
Fabrikadan çıkıp gelen, camından tavanından su alan araçlar biliyorum. İkisini benzetmek doğru olmaz o açıdan.
Ama şu da var bir yerden başlamak lazım dünün beğenmediğimiz çinlileri kriz vs diyerek geçmişi/argesi/patenti olan birçok iyi firmayı satın aldılar.
Dolayısıyla olaya bir tık önde başlıyorlar araç üretmek için.
Birçok yorumda okuduğum "Made in Turkey" yazma beklentisi var. Ticari hayatta var olan bir ürünü yeniden üretmek makul değildir.
Kalkıp ta sen yeniden dcı/tdı/ motor üreteceğim dersen harcadığın ar-ge bütçesi ile batarsın.,
Basit bir örnek vereyim yakın zamanda çalıştığım fabrikada yeni bir proje de kullanılmak üzere çin den test ekipmanı alındı 400.000 TL.
Bu cihaz otomobilin motor kısmında kullanılacak sadece 1 parçayı üretme sürecinde kullanılmak üzere alındı. Gerisini siz düşünün.
O yüzden dışarıdan alabileceğin ve kendi üreteceğinden daha ucuza mal edeceğin ekipmanı yapmaya çalışmak ticari açıdan yanlıştır.
Keşke teknolojiyi ilk üretenlerden olsak ve biz satıyor olsak .Bu konuda bir sürü nedenden ötürü geri kaldık / bırakıldık.
Nedeni ya da niçini tartışmak yerine bir yerden başlamak lazım.
Ben bunun özel sektör eliyle olacağını düşünmüyorum çünkü bu tarz bir yatırımı
yapabilecek konumda olan büyük holdingler/üreticiler zaten birçok yabancı aracın Türkiye dağıtıcısı.
Dolayısıyla adam kalkıp kendi kendisine rakip olmaz, dağıtımını yaptığı markaların ağa babaları da buna izin vermez.
Bu devlet eliyle nasıl olur aslında o da olmazo kadar çok yiyici var ki. İşten anlamayan adamları doldururlar açılan fabrikaya oy kaygısıyla.
Sonra senin benim vergimle kart basmaya giden oradan da maaş alan insan güruhu oluşur. (Bkz: Tüvesaş)
Konu biraz siyasiye kaydı ama aslında özü o da değil. Bizim millet olarak iş yapış usullerimizi / işe bakış açımızı değiştirmemiz lazım.
Adam kayırmayı / liyakatsiz insanları hak etmedikleri konumlara getirmeyi bırakmamız lazım.
Hakkıyla adaletiyle olması lazım her şeyin.
Uzadı biraz, sabredip okuyan arkadaşlara teşekkürler![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
terbiyesizlik yapma
anlatmak istediğim çok basit
arabanın motoru ordan burdan alınsada bişey farketmez marka türk markası olduktan sonra bütün geliri türkiyeye gelicek ülkemiz kalkınıcak demek istiyorum sabahtan beri
sadece arabanın motoru şanzımanı türk değil diye aşağılamak bu türk arabası değil demek saçmalamaktan öteye gitmez
fiat honda toyota reno cart curt bak yukarda yazıyo türkiyede imal edilip adamlar kendi ülkelerinden satıyolar
adamlar türkiyede 5 yaptırıp 10a kendi ülkelerinden satıyolar aynı mantıkla bu iş yapılır gayette yerli araba olur takılmayın arabanın yağ filtresinin mann olamasına
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
küfür eden sensin terbiyesizlik yapma diye cumleye baslayan da sensin, sen kendinle bir celisme once. Diger yazdıklarına gelince arge, tasarım vs.. hakkında yazılanların hic birini okumayıp hala aynı seyleri tekrarlamaya devam ettiğin için sana "yav he he" diyip, pembe guzel hayallerinle mutluluklar diliyorum..
bugün baktığınızda corsa d ile grande puntonun 90 lık modellerinde bildiğim kadarı ile bir çok parça bir birine uyumlu hatta aynı ama kimse o senin bu benim kaygısana düşmemiş düşse bu firmalar buralara gelemezdi zaten onun için bırakın bu işleri olursa destek gerek bugün mersedes ile reno aynı motoru geçtim aynı modeli kullanıyor siz hala %100 diyor 75 diyorsunuz ( örnek verdiğim araç yeni kangodur fark öndeki amblemdir biri merso diğeri reno ) önemli olan bir marka adı altında birleşip bir otomobil üretip ( bir şekilde üretip yada montajlayıp) ülkeye kar sağlanarak bir şeylerin yapılabilirliği göz önüne alınarak ilerisi için bir adım atılmasıdır.
çok karışık olduysa şöyle söyleyeyim baba olmadan çocuk olur mu ? ( burda baba = millet )![]()
Konu çok dallanıp budaklandı.
Şimdi herşeyi bir kenara bırakıyoruz ve şu soruya cevap arıyoruz:
Yerli otomobilimizi kim tasarlıyor? Projeleri kim yapıyor? Hangi firma hangi şahıs bu insanlar?
amca kasa nerde kasa bankada kasa ortada mı duruyor
ki biz ilk araba deneyimi yarı bir hüsranla bitmiş bir ülkenin yönetiminden ve kurumlarından bu bilgilerin açıknamasını bekliyoruz ki postlarda geçen gibi seçim vaadi ise (ki büyük ihtimal yine öyle olur çünkü iki senede bir yerli oto diye haber çıkıyor) bu sorulara pek cavap bulabileceğinizi düşünmüyorum![]()
@merttepe
bende bunu yazmaya gelmiştim hazır yazılmış, kim bu abiler ?
Trafik & Kasko Sigorta işleri Yapılır
https://www.youtube.com/watch?v=gULFUHcUs8E
boyle robotik tesis veya uretim bandi kurmak cok mu zor?
Experience is what you get when you don't get what you want.
Bandı kurmanın maliyeti birşey değil de (uzun vadeli yatırım olarak bakıldığında/ devlet bütçesi için örneğin),
o tasarımı yapacak, dizaynı oluşturacak, satın alması /satış sonrası organizasyonunu kuracak ekibi bir araya getirmek.
knowhow dı patent ti derken zor yani. Şimdi başlasan 10 yılda bir yerlere gelinir sanırım.
Bu tür işlerde önceki postum da yazdığım gibi yeniden yapmak yerine olanı geliştirmek daha mantıklı bence.
Videodaki ölçekte bir tesis 100 belki daha fazla milyon USD ye falan yapılır sanırım.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Benım avatarımla nıck ım ıle konunun ne alakası var ben taraflı bır görüş paylaşmadım ki.Attıgınız linke de anlam veremedım pek samimi gelmedi vw dedıgınız marka ürettigi motorlarıyla güvenlik sistemleriyle şanzımanlarıyla otomotiv sektörüne yön veren marka. istiyosanız tartışalımda sizin görüşünüz bir yere çıkmaz
Best German Engineering
Vorsprung durch Technik
Bu gün hangi marka ürettiği aracın her parçasına amblemini basabiliyor? Fransız peugeot citroen araçların motoru alman malı, almanın kullandığı multijetle italyanın kullandığı aynı. Bunlar gayet doğal şeyler önemli parçaların hepsi dışardan alınıyor demişsin karoser önemsizmi oluyor? Arabanın iskeleti, şasesi, kasasını üretiyoruz motor kadar önemlidir oda. Ben şunada inanıyorum iç pazardan gelen siparişe 4 ay sonra anca araç verebiliriz diyen bu markalar zamanla o otobüsün motorunu şanzımanını ıvırını zıvırına üreticek hale gelecektir zamanla. Tabi MAN'dan alınan motorun üretilenden daha ucuza gelmesi gibi bir saçmalık varsa kimse elini yok yere taşın altına koymaz doğal olarak. SÜTRAK diye bir markamız var mesela, hatrı sayılır markaların araçlarına klima, buzdolabı tedarik eden bir Türk markası.
Otokarın, türkkarın vs ürettiği araçlar şuan bir ısuzudan bin kat daha sağlam midibüs bazında, otobüs olarakta Mercedesten mandan ciddi uygun fiyatlara alınıp aynı işi aynı şekilde gören yerli markalar var.
Biz otomobil yapalım, motoru şanzımanı dışarıdan alalım, kaynağını insan yapsın yine olur. Yeter ki şu ülkenin tezeller gibi güleryüz gibi türkkar gibi markaları olsun. Yav yetkili birisini bulup araç talep ediyoruz sonra bizi arayan 4 ay süre veriyor. Sebep üretilecek olanların tamamının ihracat bazında satılmış olması. Bu büyük bir gururdur bu ülke için motor şanzıman üretmemişiz belki ama otobüs üretmişiz biz, Made in Turkey yazıyor Türk malı olarak dünyaya ihrac ediliyor. Gemlik fabrikasının önünden her geçişte İlhan Mansızın senegale attığı goldeki hazzı yaşıyorum ben motoru şanzımanı üretmiyoruz diye sövelimmi geçerken?
ayrıca bazı markaları bilemiycem ama Temsanın hiçte arkadaşın dediği gibi frenleri Alman, Kliması yurtdışı camı yurtdışı değil.
camlar Bursa, Klima Safkar http://www.safkar.com.tr/
frenler Bursa
ve açıkçası hiçte sanmıyorumki temsa bunca ekipmanı yerli alıyorken daha düşük kalitedeki rakipleri kalksın bunları yurtdışından tedarik etsin.
adanayı bilenleri için konuşim şu an pencereden aşağı baksınlar turuncu servisler Güleryüz,Yeşiller Tezeller, Kırmızı büyükler otokar üşenmedim hepsininde teker teker fotosunu çektim olurdu iddia edilir diye her birininde üzerinde SAFKAR klima var ama o buraya özgü bir durummu bilmiyorum çok iddia edemiycem fakat direk temsadaki arkadaşıma sordum Temsa yurtiçi yurtdışı ayırtmaksızın belli aşırı az adetde modeller hariç %90 safkar yani yerli arkadaşlar.
safkar yurtdışından parça alıyodur dicekler şimdi keşke safkar türk malı üretiyo demeseydin
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Yaa herkesin ne demek istedigini anladiniz da isinize gelmiyor, deniyor ki symbol, fluence, linea ne kadar turk otomobiliyse, bu yerli otomobil de anca o kadar turk otomobili olur deniyor
arkadaşım asıl anlamayan siz oluyorsunuz eğer bu şekilde anlıyorsanız.
Türk üretimi Renault yada Fiat aldığınız zaman Renault fransayımı zengin ediyorsunuz yoksa Türkiye Cumhuriyeti içersindemi kalıyor o para?
türkiye ait türk üretimi olan türk malı olan araba motoru değil ford Lamborghini bile olsa onu satın aldınmı kimi zengin ediyorsunuz?
komple arabayı alarak vergiler öncesi 30bintlye gelen arabanın 30bin tlsin büyük çoğunluğu renaulta gidiyor değilmi?
ya türkiyede üretilen türk markasından aldınmı kime gidiyor firmanın kazandığı para?
yemişim %75i %51 i vs ya , yemişim yok şu motormuşu yok camını mamını ya.
yapsın yurdum almayı düşünürüm abartı sıkıntılarıda olmazsa gururlada binerim kardeşim sen gavurları zengin et vw lere bin saygı duyarım ama izin ver bir yüzümüz gülsün bukadarda küçük görme insanlarımızı okadarda beceriksiz değiliz.
keşke üretebilsek ama
onlarca, yuzlerce, mühendis, bilim adamı ve uzmanın ***** davadan dolayı fişlenerek kurumdan atıldığı
ihtiyaç kalmadı diye işine son verilen insanların yerine yüzlercesinin sadece yandaşlıgına bakılıp sınavsız işe alındığı tubitak mı otomobil üretecek..?
hayırlısı be gülüm...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)