Mobilden baktığım kadarıyla amerika sitesinden dizel araçları kaldırmış görebilen var mı?
Printable View
Mobilden baktığım kadarıyla amerika sitesinden dizel araçları kaldırmış görebilen var mı?
bildiğim kadarı ile 1.6 ve 2.0 motorlar.
ortalıkta dolaşan haberler vw yaptığına göre diğer markalar da yapmış olabilir şeklinde.
Almanya'da bu iş kapanmaz, sonuna kadar giderler.
bakalım seat ve skodaya ne zaman sıçrayacak?
bmw ye de sıçramış, iddaaları reddediyor ama bir motorunda ab standartlarının kat kat üstünde çıkıyormuş emisyon değeri. Hisseleri %10 düşmüş..
Usa da satilmayan araclari artik tr ye saplarlar
Nasilsa bizde sira var!
Vw bunyesindeki birtakim markalar satisa cikacak.
Ben de bu işin yalnızca vw ag bünyesinde kalmayacağını düşünüyorum. Muhtemelen tüm otomotiv piyasası bir şekilde elden geçecektir. Bmwde de böyle bişi çıktıysa ateş fiata sıçrar sırada
Türkiye'de VAG grubuna hiç bir şey olmaz. Ne de olsa Doğuş üstüne VW arması taktığı boku bile sayar bu ülkede. Bu haberler de yarına unutulur gider. Bu devletin, bu cumhuriyetin koca cumhuriyet savcısını öldürdüler 1 hafta sonra haber niteliği kalmadı, unutuldu, gitti.
Şahsen VW'in sahibi olsam komple Türkiye ve 3. Dünya ülkelerine yönelirdim şu saatten sonra. Fiyatlardaki bindirimimi biraz azaltsam, zaten bayram ederler. Yazık sevindi sabiler derdim :)
Ya mesele guc degil ona kalirsa su anda passatta 2.0 tdi 240hp satiliyor.140-150-177-190 secenek cok fazla.Demek istedigim mesele guc degil.Simdilik sadece 2.0 TDIlarda kabul ettiler ama 1.6 tdi yada 3.0 tdi hakkinda bilgi yok.Hatta bazi yazilarda araba dyno modunda oldugunu algilayinca adblue basiyormus.1.6TDIlarda adblue yok mesela bazi 2.0 TDIlardada yok.Testle de atiyorum soyle oluyormus salliyorum
20km/h hiza 10snde hizlan
10km/h hiza 5snde yavasla
50km/h hiza 30 saniyede cik gibi 5-6 km yol yapiyorlarmis iki testte.Araba bunu algilayinca basiyormus adblue sivisini.Adblue olmayanlarda ise yakiti falan kisip birseyler yapiyordur.
Ben bunun sadece vwe ozgu olmadigini dusunuyorum,birde gecen sure kisa bir sure degil neredeyse 4 yildir satiyorlarmis.Bunu fark etmemek zor olmasa gerek kimlere ne para verildi yada nasil susturuldu bilinemez.Yazilim yapan firmalar bile boyle haritalar oldugunun farkindadir bence kaldiki diger test kurumlarinin 4 yil sonra kesfetmesinr anlam veremedim.Baska markalarada sicrayacagindan eminim ben bekleyip gorecegiz
Bmw icin iddialar X3 xDrive 2.0 Tdi icin, ancak BMW kesin bir dille yalanladi.
Zaten henuz iddia asamasinda, Auto BILD dergisinin iddiasi bu. Ama bana zamanlama cok manidar geliyor, yeni nesil kur savaslari oldugu konusunda bir cok finans makalesi var. Bakalim , bekleyip gorecegiz.
TSI motorda da bu olayın çıkacağını düşünüyorum ben açıkçası. Euro 4-5-6 geçişlerinde hep yazılımla oynandı, güç kısıldı. Güç kısma dışında ekstra yazılımsal aksiyonlar mutlaka yapılmıştır emisyonla ilgili.
160 HP olan Twincharge TSI Euro 4 ve 5'e uyuyordu, bu sene gelen Euro 6 olanlar 150 HP'ye düştü. 140 HP olan singlecharge TSI Euro 4'ten 5'e geçerken 122 hp'ye düşmüştü. Aynı şekilde 180 hp olan Polo GTI motoru gitti.
Sıkıntı daha büyüyecek gibi duruyor. Ben usul usul ilan açayım arabama :)
VW'de şu an satılan 140lık act ve actsiz tsı sayılmazsa hiç singleşarj 140lık olmadı.Eski 140lıklarda turbo+kompresör.Aslında sanılanın aksine euro6 geçişlerinde hiç güç düşmesi olmadı aksine arttı.105lik 1.2tsı 110hp, 1.6tdı 105 oldu 110hp, 122lik tsı 125, 140lık act ise 150hp oldu.
160lık twincharge 150lik tek turbo ile yer değiştirdi.
Adblue 2.0 tdı 190 ve 240lıkta var diye biliyorum.En azında TR'de ki araçlarda.Zaten VW sitesinde de yazıyor adblue kullanıldığı.Araba tekerleklerin dönmediğini algılayıp motora gaz verildiği an yakıtı kısıyor olabilir.Ayrıca bence vw yeni beyin sistemine bu yazılım yüzünden geçti.Yeni nesil tdı lara yazılım çok geç çıktı çünkü.Kıramadılar beyni bir türlü.Bu bir önlem olabilir.
Diğer markalarda da çıkarsa bu emisyon konusunda ciddi bir zaaf var derim.
Detaylari ney ogrenince yazacagim özgur.
sız fıyatların dusecegıne ınanıyormusunuz tr de zaten emısyonun onemı yok egzoz muayenesındende gecıyorsa sorun olmaz mılletın cokta umrundaydı emısyon :) ama vw ye ıyı oldu
Volkswagen, 11 milyon dizel otomobiline emisyon testi sırasında hile yapan yazılım yüklediğini itiraf etti. Alman otomotiv devi Volkswagen (VW), dünya genelinde 11 milyon dizel aracını muayene sırasında ‘hile’ yapan mekanizmalarla donattığını itiraf etti. Otomotiv dünyasını sarsan VW skandalı büyüyor. Avrupa’nın en büyük Otomobil üreticisi Volkswagen’in ABD’deki egzoz gazı emisyon testlerinde usulsüzlük yaptığını kabul etmesinin ardından skandal Asya’ya da yayıldı.
Güney Kore, VW yetkililerini açıklama yapmak üzere davet ederken Fransa, Avrupa genelinde bir soruşturma çağrısında bulundu. İddialar hakkında ABD Adalet Bakanlığı tarafından da adli inceleme başlatıldı. Cuma günü ABD, VW marka dizel araçların muayenesi sırasında emisyon ölçümünde hile yapan bir mekanizmanın bulunduğunu açıklamıştı. ABD’li yetkililer, VW’nin ABD’deki 482 bin dizel aracına sofistike bir yazılım yüklediğini, araçların normal sürüş esnasında kirlilik kontrollerini devre dışı bıraktığını, aracın emisyon testine girdiği zaman durumu ‘fark ederek’ kirlilik kontrollerini devreye aldığını kabul ettiğini belirtti.
18 milyar dolar ceza!
Kirlilik kontrol mekanizması devre dışıyken araçlar standardın 40 katı zararlı gaz salabiliyor. VW, söz konusu yazılımın ABD’nin dışında başka dizel araçlarda da bulunduğunu duyurdu. Reuters’a göre iddialar VW ve Audi marka Audi A3, VW Jetta, Beetle, Golf ve Passat araçların dizel modellerini kapsıyor.
Gelişmeler üzerine VW, skandalın doğuracağı masraflar için 6.5 milyar euro (7.3 milyar dolar) ayırdığını açıkladı. Ancak emisyon ölçümü skandalının şirkete yaşatacağı maliyet belirsizliğini koruyor. Sadece ABD’deki cezanın 18 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. 2016 model VW Passat’ın tanıtımı için New York’ta düzenlenen toplantıda konuşan VW ABD’nin başkanı Michael Horn, şirketin Amerikalı otoritelere karşı dürüst davranmadığını belirterek, “İşi tamamen batırdık” yorumunda bulundu.
‘VW CEO’su gidici…’
Reuters’a göre usulsüzlük iddialarına konu modellerin ABD ve Kanada’da satışı askıya alınırken, araç sahiplerinin VW’ye toplu dava açması da ihtimal dahilinde bulunuyor. Pazartesi günü Frankfurt borsasında yüzde 17 düşen VW hisseleri dün de yüzde 23 değer kaybetti. Böylece VW’nin piyasa değeri 2 gün içinde 25 milyar dolar eriyerek 51 milyar euro’ya düştü. Alman basını VW CEO’su Martin Winterkorn’un koltuğunun sallantıda olduğunu ve cuma günü görevden alınma kararının açıklanabileceğini duyurdu.
Almanya Başbakanı Angela Merkel, VW’ye konuyu açıklığa kavuşturmak için ‘tam şeffaflık’ çağrısı yaptı. Şu anda konu VW ile sınırlı olsa da Fransa Maliye Bakanı Michel Sapin, Avrupalı diğer araç üreticilerinin de kontrol edilerek kamuoyunun rahatlatılması gerektiğini söyledi. Porsche CEO’su aday
ABD hükümeti, VW’ye araç başına 37.500 dolardan toplam 18 milyar dolar ceza kesebilir. VW CEO’su Winterkorn görevden alınırsa yerine Porsche CEO’su Matthias Mueller’in gelmesi bekleniyor. ABD’nin çevre koruma ajansı EPA, ‘özel’ yazılımın aracın yol da mı, testte mi olduğunu hemen anladığını saptadı.
Beter olsun ibneler.
Youtube hesaplarindan clean TDI Videolarinida silmisler sanirim.Mesela su video vw usa youtube hesabinda vardi ama artik yok(ben telefondan bulamadimmi diyecegim ama yok)
http://youtu.be/WNS2nvkjARkhttps://www.youtube.com/watch?v=WNS2...ature=youtu.be
Bunu sadece vag in yaptigini dusunmuyorum ben :) bosch beyin kullanan baska araclari incelemek lazim :D
2007 deki haberde manidar :)
http://m.arabam.com/otomobil-haberle...miz-tdi/279970
1.6 ve 2.0 dizel motorlar olarak açıklandı,benzinli motorlar konu dışı bu arada.
Audi de a1 a3 a4 ve a6 da kullanılan ea189 tipli motorun adı geçiyor ve audi doğrulamış fakat komple olarak hala 11 milyon denen araç sayısından başka kesin liste yok.
bunun yanında diğer üreticilerinde test edileceği konuşuluyor.
Alman ulaştırma Bakanı söz konusu araçların trafikten çekilmesi gerekli diye açıklama yapmış.
Porsche'nin şefinin ceo olmasına kesin gözüyle bakılıyor.
ceo değişmesinin bir önemi var mı, gelen kişi bir şey yapabilir mi bu durumda yani
http://www.businessht.com.tr/guncel/...wagen-faturasi
burdaki habere göre vw büyük sıkıntıya giricek anlaşılan .
araba kendi kendine nerden anlıyor yau teste girdiğini?
Nasıl bir teknoloji bu şaşırtıcı..
Durum vahim kotu gunler bekliyor otomotiv piyasasini daha dogrusu Almanlari ozelikle VW'i
Test standart hiz olarak,bu hizlari algilayinca yardirip gidiyirmus
Accelerate to 9mph in four seconds
Cruise at 9mph for eight seconds
Brake to rest in five seconds
Accelerate to 20mph over 12 seconds
Cruise at 20mph for 24 seconds
Brake to rest in 11 seconds
Accelerate to 31mph over 26 seconds
Cruise at 31mph for 12 seconds
Brake to 22mph over eight seconds
Cruise at 22mph for 13 seconds
Brake to rest in 12 seconds
Adding in all the required gear changes and idle periods, this whole test takes just over three minutes and less than a mile of driving. It’s repeated another three times, with the total driven distance adding up to just 2.5 miles.
http://www.worldcarfans.com/11509249...-levels-shares
BMW de yapmış diyorlar
bmw nin kine sallamasyon diyolardı dh demi okudum burda mı emin değilim ama .
BMW'nin konusunda resmi hiç bir belge yok. Auto Bild dergisi böyle bir şey yazdı ama ortada belge yok test yok.
BMW için söylenen iddia yasal olan gaz salınımının 120 km/h dan sonra 30 katına çıktığı şeklinde fakat doğruluğu hakkında kanıt yok.
diğer yandan x3 xdrive 20d modeli yol testlerinde 11 kat fazla çıkmış tabi ki bu da kesin değil.
bekleyip göreceğiz nelerin çıkacağını.
Amerikalılar ne güzel düşük teknolojili, bol benzin yakan, doğayı vs sallamayan arabalarıyla mutlu mesut geçinip gidiyordu Toyota gibi markalarla...
ben söyleyeyim birşey olmayacak
yada bir şekilde kılıfına uydurulacak bu olay diyelim.
zaten wv nin borsadaki değer kaybı onlara yeter.
çünkü eminim her markada bu uyanıklık var
eğer amerika wv yi cezalandırırsa, wv diğer markalarında teste tabi olmasını isteyecek
ve herkesin kirli çamaşırları ortaya çıkacak
düşünsenize kaç tane marka/model araç var? ayrıca amerikan markalarıda var
asıl benim beklediğim bundan sonra bazı broşür değerlerinin değişmesi
ahaha bizim arabamız 3.5 litre yakıyor 100km de
yok 90km sabit hız ile 4 litre yakıyor
bunların bir anlamı yok
ver gazı bakalım 180 le giderken ne yakıyor? ne kadar havayı kirletiyor?
yada arabamız 160hp ve doğa dostu!!
tamam o zaman tam gaz 160hp üretirken ki dostluğunu görelim birde?
Vw de böyle birşey çıktı diye markayı tü kaka yapmak yanlış bence(ki vw i gram sevmem)
Böyle bir durum hepimizin alehine olucak gibi gözüküyor. Tr de değişen bir durum olmaz gibi ama bütün sektörde bence gerileme yaratıcak
Ne kadar sorunlu olsada çift kavrama sistemini lüks sınıftan bize ulaştırdı vw. Pazarlardan çekilmesi söz konusu bu durumda rekabet azalır ve rekabetin azaldığı yerde yenilikler atılımlar azalır buda son tüketiciye girer herzamanki gibi
Umarım sektör bunu en az hasarla atlatır
vay cakal ww vaaay 😄