User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
74 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Audi MotorSport Araçları ( Hani Quatro Mükemmeldi ? )

  1. #20
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benden önce davranmıssın ömer, kanat , dingil mesafesi ,i z genişligii gibi bir çok şey kurallar dahilinde üretiliyor araçlar.


    bu arada arkadan iter önden çeker

  2. #21
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rallilerde grup a grup b diye ayrılıyor tek çekerle 4 çekerler. Tek çekerler 4 çekerlerin zamanlarını yakalayamıyorlar. Gevşek zeminde 4 çeker büyük avantaj yani. İş asfalt piste gelince değişiyor diyeceğim ama yine asfalt ralli parkurlarında da 4 çekerler avantajlı. Audi tt ralli aracı değil o yüzden olabilir. Bir süreliğine awd araç kullanmış biri olarak ta şunu söyleyebilirim. Başının sıkışacağı durumlara düştün mü iyiki 4 çekerim varmış diyorsun.
    Nadide şeyler değerlidir.

  3. #22
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ralli için 4 çeker

    pist için arkadan veren giden arkadan sokturan kaktıran mı yani

  4. #23
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende hep 4x4 kullandım ve memnun kaldım. Fakat Audi MotorSport kendi kendine düzenlediği yabancı araçların girmediği TT Cup yarışlarında bari FWD değilde Quatro kullanmış olsaydı anlardım....

  5. #24
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yigit-Y Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ralli için 4 çeker

    pist için arkadan veren giden arkadan sokturan kaktıran mı yani
    Kısmen belki. Ama profesyonel sürücü değilse önden çeker de iyidir.Ya da güç kayıpları daha az olduğu için.
    Nadide şeyler değerlidir.

  6. #25

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    38
    Şehir
    KOCAELi
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rallilerde grup a grup b diye ayrılıyor tek çekerle 4 çekerler.
    Yanlışınız var grup a grup b tanımı çekişle alakalı değil.

    Ayrıca arkadan iter diye bir kavram yok literatürde.

  7. #26
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    4 çeker de bana nedense subaru geliyor aklıma evo filan geliyor kiç audi gelmiyor

    şaka bir yana pist için pilot hangisi ile rahat ediyorsa onu seçmeli götten itttirilenler *** kopması önden tırmalayanla kafa kayması yaşayabilir iyi bir pilot değilse 4 çeker birazda akıllı ise pilota kolay kolay hata yaptırmaz ama sürede yaptırmaz kanaatindeyim.

    aktarma kayıplarını baz alırsak.

  8. #27
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TK_41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlışınız var grup a grup b tanımı çekişle alakalı değil.

    Ayrıca arkadan iter diye bir kavram yok literatürde.
    O iş çok uzar şimdi. Pardon yanlış yazmışım. Grup a ve grup n olarak ayrılıyordu. Ha son yıllarda sıkı ralli takip etmiyordum. Ama takip ettiğim zamanlarda dediğim şekilde ayrılıyordu. Grup a hep awd araçlardı. Aynı parkurda koşuyorlardı ama şampiyonları farklı oluyordu.
    Cup yarışlarında ise tam profesyonel sürücüler yarışmadığı için önden çekiş tercih edilmiş olabilir.
    Nadide şeyler değerlidir.

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 çeker sistemi eğer kötü olsaydı Lambo heralde amiral gemilerinde bu sistemi kullanmazdı. Anlık olarak gücün ihtiyaç anında olması gerektiği yere aktarılması kötü bir şey olamaz. Haa ben arkadan iteri tercih ederim sürüş karakterime göre. Ama A6 da bir çok kez iyi ki quattro var dediğimde oldu. Önden çekerle kurtaramayacağım arka bırakmaları 4 çekerle toparladım.

    Bu arada çeker diye tabir edilen şey esasen ne iter ne çekerdir. Tahriktir. Motor çeker gücü değil tahrik gücü üretir. Ve o nereye aktarılıyorsa oradan lastiklere tahrik yapılır. Halk ağzına gelince yanlışı yok. Önden çekersin arkadan itersin. Arabayı arkadan çekersen geri geri gider önden itersen de geri geri gider. Bu yüzden de gidiş yönüne doğru araba ya çekilir ya da itilir. Ama doğrusu her zaman tahriktir. Saygılar.
    IN BOOST WE TRUST

  10. #29
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abicim iyi de o yarışlarda 4çeker yasak ki. Motor hacimleri, max. Güçler, minimum ağırlıklar, çekiş tekerleri hep aynı olmak zorunda. Yoksa standart corvette ile standart r35 yarışır, düzde corvette geçer tur zamanında r35, yarış bişeye benzemez yani. R35 gt3te arkadan iter mesela.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  11. #30
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en güzeli sağ arkadan iter sol önden çeker bence
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG

  12. #31
    mrbars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DTM'de arkadan itiş şartı var.
    "Power train

    All the cars feature rear-wheel drive, a four-disc clutch and sequential six-speed gearbox. "
    Link: http://www.dtm.com/en/regulations/technical-regulations

    GT3'te FIA çekiş sistemi için şunu belirtmiş:
    "- Car with two- or four-wheel drive
    A car with four-wheel drive may serve as the basis, but it
    must mandatorily be transformed into a 2-wheel drive
    version with a 4-wheel drive to 2-wheel drive conversion kit. "
    Link: http://www.fia.com/file/31276/download?token=y3x_DaAE

  13. #32

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    Milton Keynes
    Mesaj
    3.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumları okumadım ama yazdığınız araçların hepsi DTM, GT3 ve SPORT CUP araçları. bunlar arkadan iter olduğu zaman quatro mmükemmel olmuyo mu yani ?

    at gözlüğü değil mi bu?
    Alıntı Berk007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin gibi adamda kimbilir ne oynatıcılar vardır, bunu da indiriver

  14. #33
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence arkadan itiş diye birşey yok,Yani bir yazıda okumuştum hatırlayamadım şimdi;
    -Önden tahrik,arkadan tahrik şeklinde aslında en doğrusu.Tahrik kelimesininde bana göre karşılığı çekiştir.Kaba mantıklı arkadan arabayı çekemezsin itersin ama burdaki çekme o çekme değil.Tahrik kelimesinin karşılığı olan çekiştir
    -Mesele AWD yada 4WD bunlara ne diyoruz :4 Çeker araç diyoruz.4 tekerdede tahrik gücü var yani.Yoksa Otobüsün TDK'daki anlamı(oturgaçlı götürgeç) gibi AWD=Arkadan ittirmeli,önden çektirmeli sistem dememiz lazımdı.

    Bilen biri aydınlatsın ama bana göre FWD-RWD-AWD-4WD ne olursa olsun tüm tekerlerin görevi momenti tekerlere tahrik gücüyle aktarmaktır,onunda en düzgün çevrilmişi Tahriktir diye düşünüyorum

  15. #34
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quattro a4 96 da btcc şampiyonu olduğunda fazla iyi diye handikap ağırlığıyla yarıştırıldı sonraki sene

    Quattro zaten ralli tarihini değiştirdi

    Konu içeriğindeki araçların yarıştığı serilerde awd yasak

    Nissanda gtr ile jgtc de rwd yarışıyor
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  16. #35
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca 4 çeker denmez çift çeker denir
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  17. #36
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ps:,onunda en düzgün çevrilmişi Çekiştir diye düşünüyorum
    Olcaktı sonu

  18. #37
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    quatro değil quattro
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  19. #38
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çünkü mükemmel..

    bu olayın aslı bildiğim 96 yılına dayanıyor a4 quattro lar açık ara birinciliğe oynayınca arabayı +95 kg yarıştırdılar daha sonra arabayı önden çeker olarak geliştirdiler ve yine birinci oldu bildiğim o zamandan beri 4 çeker bu yarışlarda yasak sorunuzun cevabı quattronun mükemmel olmaması değil aksine mükemmel olması




    bu vidyoyuda izlerseniz bahsettiğim pranga olayını görürsünüz tüylerim diken diken izlerim her seferinde

    https://www.youtube.com/watch?v=65bCJgyCPAk

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •