bakın bilmeden sallıyorsunuz
yazılım ile araç blok kırmaz
piston yada segman kırar, grapej yapar bişeyler olabilir (çok kötü yapılmış bir yazılım var diyelim)
ama blok kırmak demek %90 öncesinde yatak sarmak demektir
yağlama problemidir, kolay kolay başka bir nedenden olmaz
önce kranka bağlı piston kolları yatak sarar (gelen tıkırtı) sonra kilitlenir ve piston kolu kırılır
hala dönmeye devam eden krankta bağlı olan kırılmış piston kolu, blok ile araya sıkışır
o güçle blok içeriden dışarı doğru çatlar yada patlar yada kırılır.
yağın çoğu o delikten yere akar
işte o patlama sesi bu kırılma sırasında duyulur..
kısacası söz konusu problem çok büyük ihtimalle yağlama problemidir.
edit:
yağlama problemi derken şunu kastediyorum yanlış anlamalar olmasın
yani 5-30 yerine koydun 10-40 yada 5-40 birşey olmaz, yada 10-60 koydun birşey olmaz
bu gibi yağ değişiklikleri çooooook uzun vadede sorun olabilecek şeyler.
benim demek istediğim eksik yağ, işte 6 litredir kapasite ama 3 litre yağ vardır, sorun..
yağ pompası basıncı düşmüştür, sorun
sahte yağ!
evet günümüzde herşeyin sahtesi var, yağın niye olmasın?
tabi son olarak, üretim hatasıda mümkün
olabilir yani
60 bin liramı? o ney lan?

ohaa