User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
90 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: İkinci El Araç ve DSG

  1. #58
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Dsg aracin garanti suresi disinda 5 sene garanti kapsamindadir.
    "Wagen"thusiast

  2. #59

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önce bizim 90küsür model japonları bi tokatlasın da, sonra bmw mercedese göz diker. Biz malız, vag grup'a karşı olmak için komplo teorileri üretiyoruz. Hiç binmedik sürmedik sahip olmadık dsg araçlara hayatımız boyunca.

    Allah almanların cezasını versin, ama sadece volkswageninkini versin. Bmw mercedes iyi, ama ben japoncuyum. Ama sadece vag'a karşıyım.

    Bunun böyle olduğunu anladınsa zaten diyecek bir şey yok.

    Tabi ki herkes kendi aracının en iyi olduğunu söyleyecek. Benim gibi ' 1.4 d4d dizel toyota aldım *** gibi çıktı' ya da '2015 dsg polo var Allah cezasını versin' demek objektif olmayı gerektirir.
    Ben benim aracım en iyi diye bişey demiyorum,marka fanboyluğu da yapmıyorum,benim ekmeğimi vag grubuda vermiyor ama ne hikmetse bakın siz 90 küsür model japonlarınızla bu araçları kıyaslama derdindesiniz . Benim size bişey kanıtlama zorunluluğum da yok size bu arabaları kullanmamışssınız bilimiyorsunuz da demiyorum açın internette tüm arabaların a'dan z'ye ne şekilde ne özellikte ne gibi modifikasyonlarla nasıl yürüdüğünü bir bakın ölçün tartın matematiksel hesabını yapın çünkü matematik yanılmaz.
    Bu arada hangi k20'ye sapladın diyen arkadaş , k20 diyince benim aklıma type-r geliyor yanlışsa düzeltin , RSA bir Rocco'nun type-r'a 3-4 boy belki daha da fazla verdiğini gördüm ben.Şimdi gelipte buraya o turbo o atmosferik yok onda yazılım var muhabbeti yapmayın o zaman k20'nizi turbolarsınız böyle şakalar olmaz yollarda
    Tekrar diyorum benim arabam en iyisi diye bişey demiyorum bugün bu aracı kullanıyorum benim gözlemlediklerim bu şekilde ve bir sorun yaşamadım yaşasaydım zaten söylerdim yarın başka araç alırım onda gözlemlediklerim başka şekilde olur yine bildiklerimi gözlemlediklerimi iyi de olsa kötü de olsa yazarım sorun yok.
    Selametle..

  3. #60

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k20 swap bir eg gelir paha biçilemeyen dsg li aracın içinden geçer, hayata küstürür adamı.

    Bence burada tartışılması gereken bana hizmet etmesi için aldığım, üreticininde bunu vadederek sattığı aracın kullanılamıyor olması.

    O zaman 5 yaşını geçmiş ve servis bakımı olmayan tüm dsg ler patlamaya hazır bir durumda diye düşünebiliriz.

    Kaldı ki doğuş (diğerleri de paragöz) marka imajını zedelememek için araçlardaki kusuru bildiği halde iyi niyet diyerek değişim yapıyor.

    Yoksa kalkıp ta sana o mekatroniği kara kaşına kara gözüne 500 TL işçilik alarak vermez. Olay tamamen ticari olarak imaj koruma bence.

    Sonraki nesillerde belki düzeltildi bunlar ama insanların zihninde DSG = çabuk bozulan, bozulduğunda da masraf açan bir şanzıman.

    Konforu , geçişleri vs çok iyi bunun aksini iddia etmez kimse, sanıyorum yeterli testler yapılmadan çıktı, ilk alanların da elinde kaldı.

    Bu ve benzeri hatalar her firmada yaşanıyor. Ben şahsen almam. Alan da güle güle kullansın.
    https://www.youtube.com/watch?v=8KkR8FLdZg0 Eg değil ama olsun

    2010 model 200.000 de jetta var bizde baskı harici bir sıkıntı yaşamadık ama baskıda yolda bırakmadı hala

  4. #61
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yigit-Y Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yetkili serviste değiştirilen tüm parçalar 2 yıl garantili değil mi
    Kavrama ve mekatronik denen parçalar da zaten 2 yılda bir patladığı için garantisi bitmeden değişiyor bu hikaye böyle devam ediyor diyorsun

    2012'de Doğuş Satış Sonrası Hizmetler'de çalışmıştım bir süre, o ara DSG şirketin kara belasıydı, şimdi artık başa çıkamayıp herkese kolaylık sağlanıyor mecburen. Ama kullanımla alakası yok bunun, fabrikadan onaylı kör düğüm. Hala öyle sanırım.

    Kiralık araba seçiyorsam DSG isterim sportta tapagaz kullanır atarım ama binek kullanacağım arabayı DSG almam ben, onu tapagaz kullanmıyoruz ama o zaman da sırf 1-2 olayı bile epey sinirimi bozan bir şey, debriyaj yiyormuş gibi hissediyorum. Ne zaman patlayacak, ücretsiz hallederler mi vs. diye düşünmeye ne gerek var?

  5. #62

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2013 te sentetik yağ mineral yağ ile değişti. Mekatronik arızasını gidermeye yönelik yapıldı bu diye biliyorum.
    Araba sürüş halindeyken kontak kapattığı için yaptırlar.

  6. #63
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın çok erken 2'ye alması hakikaten can sıkıcı bir durum ama kullanım stiline alışınca onu da çözüyorsunuz.. Mesela ben ilk kalkış anında müsaitse çeyrek gazdan biraz daha fazla basıyorum dolayısıyla 1 de daha uzun süre tutuyor.. Rahatlığı hızı vs tartışılmaz ama sorunlu bir şanzıman olduğu gerçeğini de değiştirmez.. Burada ki tek avantaj, servisin dsg konusunda yardımcı olması.. Bence alınır binilir..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  7. #64
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iyi jiyet garantisi bile olsa 700 lira fark almalari fazla bence 1.0 veya 1.2 tsi olursa dsg alirim. Geri kalan butun motorlar icin manuel tercih ederim

  8. #65
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Iyi jiyet garantisi bile olsa 700 lira fark almalari fazla bence 1.0 veya 1.2 tsi olursa dsg alirim. Geri kalan butun motorlar icin manuel tercih ederim
    Parça garantisi verebilmek adına işçilik almaları gerekiyormuş gibi bir kandırmacaları mevcut
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  9. #66

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul-Edirne
    Mesaj
    1.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG=S-tronic diyebilir miyiz benimki de başladı hafiften oynamaya

  10. #67

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İleride sorun çıkartacağını bile bile, iyi niyet garantisi denilen ücretinde az buz değil 500-600 lu rakamlar olduğu yerde DSG almanın mantığı nedir?

    Şaka maka masrafında değilim, arabamın balatası, debriyajı,aküsü bitmeden değiştiririm, LPG bazen dolu olmayabiliyor ama benzin deposu hep full çünkü ne zaman ihtiyacım olacağını bilemem.

    Silah konusunda sevdiğim bir abimin lafı vardı bende onu hayatımda desturu edindim, "silaha ihtiyacınız olduğunda yanınızda değilse belki bir daha ihtiyacınız kalmaz" aynı metaforu araba için düşünerek, beni gece yolda bırakıcak, işim olduğunda vitesten geçmeyecek arabayı "ucuza" tamir edilir mantığıyla almak neden ki ? Varsın sol ayağım ağrısın, en azından kafam ağrımaz.

    Yani garip geliyor bana şimdi bu durum.

    Ucuza tamir edilecek diye, keyfe keder değiştirdiğim balata-disk-kayış vb. üretim+nakliye maliyeti max 20$ olar parçalara işcilik dahil 350$'a yakın para vermek zorundayım.

    Bembeyaz ortamlarda, orta-alt sınıfta olmasına rağmen kasıla kasıla olduğundan farklı gözükmeye çalışan , bu durum üzerinde eğreti duran araba konusunda kişisel merakı yoksa hiç bir bilgisi olmayan, mekanik bilmeyen satış temsilcisi- servis temsilcisi ile muhattap olmak zorundayım. Ben sevmiyorum böyle ortamları sanayi daha samimi, daha cana yakın, daha güvenilir ve garantili geliyor bana.(Bu durum şantiye tozu yuttuğum, işci,usta ile anlaşabildiğim için sanırım bana özel, aldığı araç ile, gittiği mekanlar ile sınıf atlamak isteyen ego sahibi insanlar bunu çok seviyor gözlemlerime göre. Mesela konu sağlık olursa Acıbadem-Mediastate dışında tedavi olmam çünkü orada kasıntı takılan kimse yok, paranı verip kalabalıktan, hengameden kurtulmuş hızlı bir şekilde işini bilen kişilerden hizmet alıyorsun.)

    Sanayide garantili iş yapan çok adam var, benim bu güne kadar hiç bir problemim çıkmadı aracımla veya yapılan işcilikle alakalı, çünkü işi yapan ustaya saygı duyuyorum, mühendis olarak benim mekanığını bildiğim ama uygulayamadığım her şey onun ellerinden çıkıyor, medeniyeti inşaa eden kişilerin mühendisler değil, ustalar olduğunun farkındayım. Sanayiye gidip 150-200 lira verdiği ustayı arabasını yaparken kendi kölesi sanan, istediği işi yaptıracağını düşünen, ustanın işine karışan insanlar tabi sevmez sanayiyi.

    Ufak tefek sıkıntılar olduğunda uygun bir dille anlatırsanız ve üslübünüz düzgün olursa sanayide ki usta sizi tanımasa bile kendi "iyi niyet" garantisine sokuyor zaten. (Baskı balata değiştirdim, parçacıda LuK yoktu tanıdığım olmayan sadece merhaba merhaba olan ertuğrul usta al bu baskı-balata iyidir dedi onun dediğinden bir tane alıp taktık sanayiden çıkıp yoldan dönerken abi içime sinmedi ya LUK takalım mı dedim, müsait olduğun,dükkanda işin olmadığı bir gün haber verirsin arabayı bırakırım sana dedim, çarşamba akşamı LUK Balata alıp gel bırakırsın arabayı , perşembe gün içinde yaparım ben dedi, bıraktım arabayı cumartesi sabah almaya giderken poğaça aldım, börek aldım, benden büyük olduğu için bahşiş vs vermek hoşuma gitmiyor, sigara alıyorum bende giderken 1 paket sigara aldım mis gibi sanayide kahvaltımızı yaptık, çayımızı içtik, sohbet muhabbet ettik iş çıktı bizim ustaya müsaadesini istedim, ne kadar borcum abi dedim, haydi yoluna git dedi.)


    Yani iş DSG-EDC veya diğer sanzuman türleri değil, bile bile bu saatlı bombayı "konforlu" diye almanız, hele aile babası olanlar, eşi arabayı kullananlar bu riskleri bile bile alıyorlar DSG Şanzumanlı arabayı ona şaşırıyorum.
    Ha amaç "preminyum" arabaya binip komşulara tok kapı sesi duyurtup, millete gösteriş ise bilemem tabi.

  11. #68
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı twin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSG=S-tronic diyebilir miyiz benimki de başladı hafiften oynamaya
    Aynı.. 7 ileri kuru tip kavrama..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  12. #69
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



  13. #70
    turkerrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Ordu
    Mesaj
    1.964
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bir kere yaptım o hatayı sırf bu muhabbetlerden arabaya gönül rahatlığı ile binemedim, ses mi geliyor titriyor mu kavramıyor mu diye paranoyak olacaktım 3 ay sonra sattım. 2010 golf 1.6 tdi dsg idi 50 bin km de alıp 55 bin km de sattım.


    Sıkışık trafikte manuele alınca bocalama işi bitiyor. Onun dışında araba çok düşük hızlarda (neredeyse 10 km lik aralıklarla) vites değiştirdiği için çekmiyor ve baskıyı yıpratıyor gibi geldi bana 1.6 tdi ler 120 hp civarı olsa sanki daha az problem çıkartır diye düşünüyorum.

    Birde gaza basma seviyesi net olmalı çoksa çok azsa az yarım basınca veya tereddüt edince araba gerçekten saçmalıyor vites büyültüyor vazgeçiyor küçültüyor strese sokuyor insanı.

    Dip gaz hızlanmada şahane ona diyecek yok.
    ORDU SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ
    ZEY OTOMOTİV
    https://zeyotomotiv.sahibinden.com/

  14. #71
    optimus_prime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam da böyle bir konu açacaktım

    dsg li olupta sorun yaşamayan insanlar nadir görüyorum

    şirket aracı jetta tek kullanıcı tarafından kullanılmasına rağmen 2 kere kavrama mekatronik değişti daha 35binde

    iyice soğudum dsg li araçlardan otomatik almak isteyince de dsg haricinde fazla seçenek kalmıyor

  15. #72

    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harbiden merak ediyorum kaç kişi araçlarının kılavuzlarını okuyor? 1-2 muhabbeti yapılmış baya bir ama kılavuzda yazan bir cümlede 1.vitesin pek kullanılmaması gerektiği yazıyordu nedenini bilen açıklarsa iyi olur. Kullanım talimatlarına göre hareket edip kullanıyorum sırf bu şanzımandan ötürü de aracıma dışarıda servis eli değdirmedim, model yılı derdi olmadan yetkili servis bakımlı olduğu sürece; yetkili servisin yardımcı olması şart diye düşünüyorum hatta yanılmıyorsam bu konuda mercedes çok iyiydi haramideredeki mercedesdeki yetkili kişi ile görüşürken aracın model yılı farketmeksizin 0 km den yaptığı km e kadar yetkili servis bakımlı olması anormal veya şanzıman arızalarında bizim tarafımızdan ücretsiz şekilde hallediliyor demişti hatta örnek olması açısından yetkilideki eski bir mercedesi göstermişti..

  16. #73
    facia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    TR
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıkçası 180bin KM de 2011 model passat 1.4tsi 'in mekatronik + kavrama değişimi için sadece 380 TL verince bence istediği kadar sıkıntılı olsun insan umursamıyor.
    Everyday I ** Çapulling!!!

  17. #74

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende mekatronik ve kavrama değiştirenlerdenim. Çok şükür 15.000km dir bir sıkıntım yok.
    Fakat kavramaymış DSG miş bunlar umrumda değil benim.
    Asıl mesele japon tokatlayamayor olmam. Bana bir çare dostlar...

  18. #75
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.0 TSI
    1.2 TSI
    1.4 TSI
    1.4 TDI
    1.6 TDI
    1.8 TSI


    7 ileri kuru kavrama DQ-200 (sorunlu)


    2.0 TSI (A3/S3/TT/TTS/5F Cupra/Octavia A7 vRS/Golf 7R)

    6 ileri DQ-250 (kısmen sorunlu)

    2.0 TDI (A4/B6 sonrası Passat/Golf/Leon...)

    6 ileri yağlı DQ-350 (nadiren sorunlu)

    2.0 TDI,BiTDI (T5GP,Multivan,Caravelle)

    7 ileri yağlı DQ-500 bu şanzıman sadece makyajlı T5 te kullanılmış olup araştırmalarıma göre sıfır sorun çıkaran şanzıman.2009 un son çeyreğinden beri üretilmekte olup 6 senedir tek bir sorun örneğini görmedim,duymadım,okumadım.

  19. #76
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ek olarak yazmayı unutmuşum

    2.0 BiTDI 180 HP 420 NM Amaroklarda DSG yok 8-ZF var.

    2.0 TFSI 200 HP Passat B6 ların bazılarında DSG yok 6 ileri Aisin şanzıman var.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •