User Tag List

Sayfa 21/35 İlkİlk ... 11192021222331 ... SonSon
659 sonuçtan 381 ile 399 arası

Konu: MTV yüzde 40 artacak

  1. #381
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2014 yılında, Alanya'da 1992 model mitsubishi galantla, 2012 model hyundai elantraya çarptım. Kırmızı ışıkta önüme çıktı ve hızım 80-90 vardı. Elantraya sağ ön kapıdan vurdum. Çarpışmanın şiddetiyle, elantra kendi etrafında dönmüş ve arka çamurluklarımız da çarpışmış. Elantradan kaçmak için sağ yaptığımda sağdan gelen bir yaris te benim sağ ön kapıdan bana çarptı. Yanlış hatırlamıyorsam yaris 2013 modeldi. Sonuç : Elantra ve yaris pert oldu. Galant hala yollarda. Yolculara gelince : Elantradaki adamın nasıl olduysa kolu kırılmış. Yaristeki çocuğun burnu, teyzesinin de burnu kırılmış. Teyzesinin bacağı kırık frğil ama çok kötüydü. Jandarmaya ifadeye tekerlekli sandalyeyle getirdiler. Yarisin sürücüsü olan annenin yüzü gözü çok kötü şişmişti. Emniyet kemeri yanıkları çok kötüydü. Galantta ben, oğlum ve eşim vardık. Benim sağ ayağım frenden kaydığı için sağ ayak bileğimde ufak bir şişlik vardı. Onun dışında hiç birimizin burnu bile kanamadı şükür. Galant'ın elektronik destekli otomatik emniyet kemerleri sayesinde bizde kemer izi bile yoktu ki görenler kemer bağlamadığımızı düşünüyorlardı.
    Naçizane : Bence bir aracın kaza anında ne kadar sağlam, ya da ne kadar pasif güvenlik donanımı olduğunun olduğunun önemi yoktur. Aktif güvenlik donanımı daha önemlidir. Yani kaza yapma ihtimalinin düşük olması iyidir. Bu durumda 199X model bir opel omega ya da audi a4 ya da alfa 156 vs.vs. 2017 model bir sümbülden evladır.
    Ha bir de 15-20 yaşında bir araba yeni bir arabadan sağlam olabilir.
    En başda geçmiş olsun .. şunu yazan ben olsam taş taş üstünde kalmazdı .. tekrardan geçmiş olsun ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  2. #382
    STHL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostane bir crash test denemesi bekliyorum bu akşam.mevzu oraya gidiyor
    MKIV TDI

  3. #383
    kado - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Yıldırım
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can's Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o taksıcının serefini sıkıyım
    Olmayan bir şey nasıl sıkılır.
    ‎kızlar uzadıkça çirkinleşiyor; kız dediğin 1.60 - 1.75 olacak. 1.85 kız mı olur ya. he bu arada 1.45 de olmaz, o ne lan öle iddaa oranı gibi..

  4. #384
    MrtYILDIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    kocaeli-izmit
    Mesaj
    708
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ����
    Sıradanız ama.. Ön Sıradan.


    MR AirMass qreen AnacHONDA

    YILDIZ Tesisat Mekanik Kocaeli-İzmit

    0533 653 88 39-0262 32263 40

    Murat YILDIZ ..

  5. #385
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niye yardırmıyım yanlış bir şey söylemiyorumki yardırıcam tabiki ..

    olayı aslında en başda getirmek istediğim nokta bu zaten ..

    vatandaşa iyilik yapıyorsun şunu şöyle böyle yapabilirsin diyorsun.. o sıralar şöyle böyleydi diyor tamam diyorsun bak ncap den 5 yıldız 4 yıldız almış ona güven olmaz niye olmasın anlatıyorsun o zamanlar ncap şöyle böyleydi şimdi değişdi tamam diyorsun olsun en azından bir güvenlik standartı var bu seferde demir yorgunluğu olur şu bu ..

    yani illa diyorki insanlar ben sıfırımı alır %200 vergimi verir %40 mtv mi öder buralarda dibine kadar muhalefetimi yapar eleştirimi yapar yol gösterenleride böyle verir veriştirir yoluma bakarım ..

    sonra diyorlar bu hükümet nasıl iktidar oluyor .. nasıl olmasın..
    Sahsim adina konusuyorum. İnsanlara yol gostermiyor yaniltiyorsun, bu sebepten dolayi yaziyorum ki eminim bir cok kisi ondan yaziyodur. Yoksa kimsenin senin cabalarinin onunu kesmeye vakit ayiracagini sanmiyorum.

    20 yasindaki aracla yeni araclarin arasi da ne yakit tuketimi ne guvenlik farki var diyosun. Bakmissin yildizlara bi de diyorsun ki o zaman 5 yildiz alan simdi 4 almis. Yanlis bilgiyi o kadar emin veriyorsun ki insanlara. 20 sene once 4 yildiz alan bugun yeniden test edilse (sifir olarak kullanilmisi gec) belki 2 yildiz alacak ama bu demek degil ki bugune gore iki yildiz alan arac cin mali araclar gibi. Sadece Yeni araclarin her acidan cook daha guvenli oldugunu gosteriyor. ayni durum yakit tuketimleri icinde gecerli. Yeni nesil araclarla eski araclar arasinda dunya kadar tuketim farki ve emisyon farki var.

    İnsanlarin mal gibi otv verip sifir arac almalari ayri konu, yanlis bilgilendirmek ayri konu. Bana sorarsanda *** gibi paramda olsa sifir arac almam, almadimda zaten. Sifir almaya calisan herkeside caydirmaya calisirim cunku sacmalik. Materyal olarak o parayi edecek bir makina degil ki zaten vergiyi cikartinca kac para ettigini goruyorsunuz.

  6. #386
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    La onu bunu gecinde tv de denk geldim, yeminle sinirlerim bozuldu artik..

    Şimşek'ten ilginc 'vergi' acıklaması!

  7. #387
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    La onu bunu gecinde tv de denk geldim, yeminle sinirlerim bozuldu artik..

    Şimşek'ten ilginc 'vergi' acıklaması!
    Yillarca bu adami taciz ettim otv konusunda twitten... Isine gelince cevap verdi herkese ama OTV ile ilgili tek kelime etmedi Edemez... Laf ebesidir ama otv nin savunulacak bir tarafi yoktur...

    Zengine sermaye paslayip, fakirden alirsan olacagi budur... Yuksek vergilerdir....


    Ha bu arada Haksiz milletin malini calan hic kimsenin cocuguna hirsizlik parasi gecmesin... Cocuklari temiz kalsin insallah

    Bedduada bile vicdan yaptim
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  8. #388
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    La onu bunu gecinde tv de denk geldim, yeminle sinirlerim bozuldu artik..

    Şimşek'ten ilginc 'vergi' acıklaması!
    Dünya temiz kalsın milletin dıbına koyun

  9. #389
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    20 yasindaki aracla yeni araclarin arasi da ne yakit tuketimi ne guvenlik farki var diyosun. Bakmissin yildizlara bi de diyorsun ki o zaman 5 yildiz alan simdi 4 almis. Yanlis bilgiyi o kadar emin veriyorsun ki insanlara. 20 sene once 4 yildiz alan bugun yeniden test edilse (sifir olarak kullanilmisi gec) belki 2 yildiz alacak ama bu demek degil ki bugune gore iki yildiz alan arac cin mali araclar gibi. Sadece Yeni araclarin her acidan cook daha guvenli oldugunu gosteriyor. ayni durum yakit tuketimleri icinde gecerli. Yeni nesil araclarla eski araclar arasinda dunya kadar tuketim farki ve emisyon farki var.

    İnsanlarin mal gibi otv verip sifir arac almalari ayri konu, yanlis bilgilendirmek ayri konu. Bana sorarsanda *** gibi paramda olsa sifir arac almam, almadimda zaten. Sifir almaya calisan herkeside caydirmaya calisirim cunku sacmalik. Materyal olarak o parayi edecek bir makina degil ki zaten vergiyi cikartinca kac para ettigini goruyorsunuz.
    hepsini es geç sen bana şahsın adına şu siyahla yazdığım şeyi yazdığım bir yer göster .. ben çay içmeyi bırakıcam..
    sen beni o kadar yanlış anlamış yada bilinçli anlamak istiyorsun.

    benim bin tane sorunum varsa burda bazı insanların seni kast etmiyorum sorunuda bu ..

    bir arkadaş diyorki eski arabayla yeniyi bir tutuyorsun nerde tutmuşum nerde demişim.. sen başka bir şey diyorsun.. sorun burda ne anlamak istiyorsanız onu anlamak istiyorsunuz.. ve o insanların adına o insanların demediği kast etmediği şeyleri sanki öyle demiş gibi insanlarada empoze etmeye çalışıyorsunuz ... ne az ne fazla ..

    hangi aklı başında insan gidipde 20 yaşındaki araçla sıfır aracı bir tutabilir akıl mantık var bilim kabul etmez ..

    sorun burda işte.. bir deli kuyuya taş atıyor elli akıllı o taşı çıkartmaya çalışıyor.. demediğim bir şeyden kafanızda hayali bir şey canladırıp ordan yürüyorsunuz..

    dediğim açık ve netti çokmu zordu hayır değildi .. dedimki eski araçlar şu anda daha avantajlı ..

    arkadaş dediki haklı olarak onların bir güvenlik standartı yok falan yada ona demeye getirdi kaza testleriyle..
    bende dedimki eski araçlarında ncap testleri var 4 yıldız 5 yıldız buda bir güvenlik standartıdır dedim kaldıki o 4 yıldızlı 5 yıldızlı araçlar şimdi niye bir yada iki yıldız alsın o zaman araçları 90km hızla duvara çarpıyorlardıda şimdi atmosfer dışındanmı fırlatıyorlar..

    o zaman sembolik koyun geyiğe çarpıyorlardıda şimdi demir adama dinazoramı çarpıyorlar aracı elbetki standartlar değişmişdir ona lafım yok ama zamanında 4 yıldız 5 yıldız almış bir aracın güvenliksiz olduğunu kime söylesen kimse inanmaz..kaldıki insanlar anadoluda orda burda ne araçlarla geziyor hala ..

    sokaklarda bir sürü modelli doblolarla kangoolarla aileler yol katediyor onlar dahamı sağlıklı.. yeni kasa sıfır doblonun ncap test 3 yıldız bunla torun tombalak kalabalık ailler geziyor.. benim dediğim araçlar bunların yanında iddalı konuşurumki kaya gibi kalır ..

    ama tabi işin bu kısmıda önemli değil Allah için kaç kişi araç alıyor sıfırda aldığı aracın ncapden kaç yıldız aldığına bakıyor.
    ama biz söyleyince şu bu araç birden insanlar ncap ci oluyor .. güvenlik önemli tabiki ama bu bence işin bahanesi..

    netice o 4 yıldızı 5 yıldızıda adamlar ağır testlere tabii tutup veriyorlardı 20 yıl öncede şimdide.. neyse bu kısımda pek önemli değil.. aldıkda vurup içinde ölmesi kaldı..

    velevki şimdi 1 yıldız alsın 2 yıldız alsın oda hiç önemli değil bir standartı varmı var.. bunu dedik bu sefer buda olmadı demir yorgunluğu dendi onuda izah ettik kısaca hep bir duvar örüldü ..

    bende bilinçli biraz kaşıdım merak ettim bu duvarların sonu nereye varıcak diye.. ben biraz daha kaşısam bin tane laf yiyicekdim ama işin sonu %40-%60 zam iyidir ya boş ver sen eskiyi meskiye gelicekdi konu zaten oraya doğru gidiyordu sağlam bir şekilde..

    ben insanları yanlış bilgilendirmedim yanıltmadım sizler tam aksine dediklerimi inatla yanlış anlayıp insanlara dediklerimi yanlış empoze ettiniz .. ama hoşuma gidiyor buda .. insanlar kendi kendini nasıl manupule edebilir canlı örneğini görüyorum

    bu arada benide şaşırttın ilk defa bu kadar üsluplu seviyeli argosuz küfürsüz bir yazını gördüm ..
    çay iç insanı sakinleştirir..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  10. #390
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2014 yılında, Alanya'da 1992 model mitsubishi galantla, 2012 model hyundai elantraya çarptım. Kırmızı ışıkta önüme çıktı ve hızım 80-90 vardı. Elantraya sağ ön kapıdan vurdum. Çarpışmanın şiddetiyle, elantra kendi etrafında dönmüş ve arka çamurluklarımız da çarpışmış. Elantradan kaçmak için sağ yaptığımda sağdan gelen bir yaris te benim sağ ön kapıdan bana çarptı. Yanlış hatırlamıyorsam yaris 2013 modeldi. Sonuç : Elantra ve yaris pert oldu. Galant hala yollarda. Yolculara gelince : Elantradaki adamın nasıl olduysa kolu kırılmış. Yaristeki çocuğun burnu, teyzesinin de burnu kırılmış. Teyzesinin bacağı kırık frğil ama çok kötüydü. Jandarmaya ifadeye tekerlekli sandalyeyle getirdiler. Yarisin sürücüsü olan annenin yüzü gözü çok kötü şişmişti. Emniyet kemeri yanıkları çok kötüydü. Galantta ben, oğlum ve eşim vardık. Benim sağ ayağım frenden kaydığı için sağ ayak bileğimde ufak bir şişlik vardı. Onun dışında hiç birimizin burnu bile kanamadı şükür. Galant'ın elektronik destekli otomatik emniyet kemerleri sayesinde bizde kemer izi bile yoktu ki görenler kemer bağlamadığımızı düşünüyorlardı.
    Naçizane : Bence bir aracın kaza anında ne kadar sağlam, ya da ne kadar pasif güvenlik donanımı olduğunun olduğunun önemi yoktur. Aktif güvenlik donanımı daha önemlidir. Yani kaza yapma ihtimalinin düşük olması iyidir. Bu durumda 199X model bir opel omega ya da audi a4 ya da alfa 156 vs.vs. 2017 model bir sümbülden evladır.
    Ha bir de 15-20 yaşında bir araba yeni bir arabadan sağlam olabilir.
    Abicim doğrudur ne diyim?
    Ama Allah gostermesin 90 la o elentra size vursaydı ne olacaktı?
    Aşağıdaki yazıyı Prof. Doktor yazmış, ben metalurji falan okumadım, ama şunu biliyorum Kaza yapan yeni araçlar kaza anında gücü şiddeti dağıtmak için parçalanıyor.
    Çok vakit almaz okuyalım,
    Trafikteki gizli tehlike | Yaş** Haberleri

  11. #391
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim doğrudur ne diyim?
    Ama Allah gostermesin 90 la o elentra size vursaydı ne olacaktı?
    Aşağıdaki yazıyı Prof. Doktor yazmış, ben metalurji falan okumadım, ama şunu biliyorum Kaza yapan yeni araçlar kaza anında gücü şiddeti dağıtmak için parçalanıyor.
    Çok vakit almaz okuyalım,
    Trafikteki gizli tehlike | Yaş** Haberleri
    Birincisi o kazada bana da sağımdan bir yarisin çarptığını belirtmiştim. Onun da hızı en 90 dı. İkincisi kazada araçların aldığı hasardan çok içindeki yolcuların aldıkları hasarı anlatmaya çalışıyordum. Üçüncüsü yazıyı okudum. Eski araçların geç durduklarından bahsetmiş. Galantın inanılmaz frenleri vardı. Öyle durabilen başka bir araca binmedim ben (İlla ki daha iyi duranı vardır ama ülkemizde yollarda sık sık görebileceğimiz hiç bir yeni araba onun gibi durmuyordu). Sanırım yazıda bahsi geçen araçlar karbüratörlü ve 30 yaş ya da daha üzerindeki araçlar. Hacı muro broadvay filan gibi araçlar ki onlar üretildikleri yıllarda bile tehlikeli araçlardı. 124 lerde hiç şase yok, renault 12 ler yarım şase. 1985 model bir renault 12 ya da serçeden, 1985 yılında bile 1950 model araçlar daha sağlamdı gibi.
    Metal yorgunluğundan tabi ki haberdarız. Özellikle savaş uçakları, belirli bir yaşa geldiğinde, bu metal fatikasyon yüzünden emekli ediliyor. Ancak 30-40 yaşında pervaneli uçaklar emekli edilmiyor. Demek ki bunun belirli bir süresi var ve çekmesi gereken yükle alakalı durumlar. Kaç yıllık gemiler, tuzlu suyun içinde yıllarca yüzüyorlar. Konunun uzmanı değilim ama tahminimce bir otomobil için 20 yıl fazla metal yorgunluğu getirmiyor olabilir. Yoksa 20 yaşındaki araçlar metal yorgunluğu yüzünden sert bir virajda gördüğü burulma yüzünden kopabilir ya da buruk kalabilirdi.
    Olayın başlangıcına dönersek: 20 yaşında, üst düzey ve iyi bakılmış bir araç, 2-3 yaşında, kaza yapıp lanet daim toparlanmış, kıytırık bir araçtan, hem daha iyidir, hem de daha güvenlidir.
    Ha sana katıldığım nokta ise : Evet. Günümüz de araçlar, hem yolcu hem de yaya güvenliği için çok daha rahat dağılacak şekilde dizayn ediliyorlar ve eski ile yeninin çarpışmasında, yeni daha çok hasar almış gibi görünüyor.
    Nadide şeyler değerlidir.

  12. #392
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    zaten araçda metal yorgunluğu olan yükü çeken sürtünmeye maruz kalan parçaların çoğu düzenli servisde bakımlarda sıfır parçalarla değişiyor kullanım zarfında.. motor kulaklarından tutda salıncaklar diskler rotlar amortisör v.b ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  13. #393
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birincisi o kazada bana da sağımdan bir yarisin çarptığını belirtmiştim. Onun da hızı en 90 dı. İkincisi kazada araçların aldığı hasardan çok içindeki yolcuların aldıkları hasarı anlatmaya çalışıyordum. Üçüncüsü yazıyı okudum. Eski araçların geç durduklarından bahsetmiş. Galantın inanılmaz frenleri vardı. Öyle durabilen başka bir araca binmedim ben (İlla ki daha iyi duranı vardır ama ülkemizde yollarda sık sık görebileceğimiz hiç bir yeni araba onun gibi durmuyordu). Sanırım yazıda bahsi geçen araçlar karbüratörlü ve 30 yaş ya da daha üzerindeki araçlar. Hacı muro broadvay filan gibi araçlar ki onlar üretildikleri yıllarda bile tehlikeli araçlardı. 124 lerde hiç şase yok, renault 12 ler yarım şase. 1985 model bir renault 12 ya da serçeden, 1985 yılında bile 1950 model araçlar daha sağlamdı gibi.
    Metal yorgunluğundan tabi ki haberdarız. Özellikle savaş uçakları, belirli bir yaşa geldiğinde, bu metal fatikasyon yüzünden emekli ediliyor. Ancak 30-40 yaşında pervaneli uçaklar emekli edilmiyor. Demek ki bunun belirli bir süresi var ve çekmesi gereken yükle alakalı durumlar. Kaç yıllık gemiler, tuzlu suyun içinde yıllarca yüzüyorlar. Konunun uzmanı değilim ama tahminimce bir otomobil için 20 yıl fazla metal yorgunluğu getirmiyor olabilir. Yoksa 20 yaşındaki araçlar metal yorgunluğu yüzünden sert bir virajda gördüğü burulma yüzünden kopabilir ya da buruk kalabilirdi.
    Olayın başlangıcına dönersek: 20 yaşında, üst düzey ve iyi bakılmış bir araç, 2-3 yaşında, kaza yapıp lanet daim toparlanmış, kıytırık bir araçtan, hem daha iyidir, hem de daha güvenlidir.
    Ha sana katıldığım nokta ise : Evet. Günümüz de araçlar, hem yolcu hem de yaya güvenliği için çok daha rahat dağılacak şekilde dizayn ediliyorlar ve eski ile yeninin çarpışmasında, yeni daha çok hasar almış gibi görünüyor.
    Abicim buda senin galant'ın yeni iken yapılan testi

    60. IIHS Crash Test 1993, 1994, 1995 Mitsubishi Galant - YouTube

  14. #394
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    uçaklar ayrı bir mevzu o uçaklardaki çelik demir çekmediği işkenceyi çekiyor bilmem kaç bin fit basınç altında devamlı genleşip uzayıp kısalıyor oda yetmezmiş gibi devamlı ağır dış koşullara maruz kalıyor fırtınası dolusu yıldırımları v.b ona rağmen kaç bin kez inip kalkıyor ondan sonra emekliye ayrılıyor.. araba bunun yanında nedirki yada arabanın çekiceği yorgunluk nedirki..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  15. #395
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uçaklar ayrı bir mevzu o uçaklardaki çelik demir çekmediği işkenceyi çekiyor bilmem kaç bin fit basınç altında devamlı genleşip uzayıp kısalıyor oda yetmezmiş gibi devamlı ağır dış koşullara maruz kalıyor fırtınası dolusu yıldırımları v.b ona rağmen kaç bin kez inip kalkıyor ondan sonra emekliye ayrılıyor.. araba bunun yanında nedirki yada arabanın çekiceği yorgunluk nedirki..
    Abicim yukarıda prof.doktor yazmış daha ne yazıyım size bilemedim.
    Araçta yağmur kar fırtına tuz nem hepsine maruz kalıyor.
    Araçta yolda gidip titreşime vibrasyona maruz kalmiyormu?
    Çukura girince kapısı kaputu sallanmiyormu?
    Yollar tuzlaninca bu tuz aracın altına yapismiyormu?
    Deniz olan yerlerde tuz ve neme maruz kalmıyormu?

  16. #396
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birincisi o kazada bana da sağımdan bir yarisin çarptığını belirtmiştim. Onun da hızı en 90 dı. İkincisi kazada araçların aldığı hasardan çok içindeki yolcuların aldıkları hasarı anlatmaya çalışıyordum. Üçüncüsü yazıyı okudum. Eski araçların geç durduklarından bahsetmiş. Galantın inanılmaz frenleri vardı. Öyle durabilen başka bir araca binmedim ben (İlla ki daha iyi duranı vardır ama ülkemizde yollarda sık sık görebileceğimiz hiç bir yeni araba onun gibi durmuyordu). Sanırım yazıda bahsi geçen araçlar karbüratörlü ve 30 yaş ya da daha üzerindeki araçlar. Hacı muro broadvay filan gibi araçlar ki onlar üretildikleri yıllarda bile tehlikeli araçlardı. 124 lerde hiç şase yok, renault 12 ler yarım şase. 1985 model bir renault 12 ya da serçeden, 1985 yılında bile 1950 model araçlar daha sağlamdı gibi.
    Metal yorgunluğundan tabi ki haberdarız. Özellikle savaş uçakları, belirli bir yaşa geldiğinde, bu metal fatikasyon yüzünden emekli ediliyor. Ancak 30-40 yaşında pervaneli uçaklar emekli edilmiyor. Demek ki bunun belirli bir süresi var ve çekmesi gereken yükle alakalı durumlar. Kaç yıllık gemiler, tuzlu suyun içinde yıllarca yüzüyorlar. Konunun uzmanı değilim ama tahminimce bir otomobil için 20 yıl fazla metal yorgunluğu getirmiyor olabilir. Yoksa 20 yaşındaki araçlar metal yorgunluğu yüzünden sert bir virajda gördüğü burulma yüzünden kopabilir ya da buruk kalabilirdi.
    Olayın başlangıcına dönersek: 20 yaşında, üst düzey ve iyi bakılmış bir araç, 2-3 yaşında, kaza yapıp lanet daim toparlanmış, kıytırık bir araçtan, hem daha iyidir, hem de daha güvenlidir.
    Ha sana katıldığım nokta ise : Evet. Günümüz de araçlar, hem yolcu hem de yaya güvenliği için çok daha rahat dağılacak şekilde dizayn ediliyorlar ve eski ile yeninin çarpışmasında, yeni daha çok hasar almış gibi görünüyor.
    Abi sunuda sorayım, aracının fren mesafe testinde kaç metre verisi var?

  17. #397
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim yukarıda prof.doktor yazmış daha ne yazıyım size bilemedim.
    Araçta yağmur kar fırtına tuz nem hepsine maruz kalıyor.
    Araçta yolda gidip titreşime vibrasyona maruz kalmiyormu?
    Çukura girince kapısı kaputu sallanmiyormu?
    Yollar tuzlaninca bu tuz aracın altına yapismiyormu?
    Deniz olan yerlerde tuz ve neme maruz kalmıyormu?
    saçı maruz kalıyor sen galiba aracın dışındaki saçı aracın şasesi falan sanıyorsun.
    araçta yağmur kar fırtınaya maruz kalır işte dolu oldu daha yeni bir sürü sıfır araçlar dahil dolu hasarına uğradı . kaskosu olan gidicek hasar gören parça neresiyse kaput falan sıfırıyla değiştiricek kaskosu olmayan macun çekiç yapıp boyatıcak..
    araçta yolda vibrasyona tireşime maruz kalan parçalar zaman içinde değişiyor zaten motor kulakları,amortisör , yeri geliyor salıncaklar rotlar viraj çubukları v.b
    çukura girincede hasar alan parçalar olursa sıfırıyla değişiyor
    deniz olan yerdede tuz neme saçı maruz kalıyor .. en fazla pas olur çürük olur saçda yenisi ile değişir.

    ben metal yorgunluğu olmaz demiyorum ama sen bilmiyorum metal yorgunluğunu nasıl bir şey hayal ediyorsun senin kafandaki metal yorgunluğuna göre şu anda 10 yaşına gelmiş her araç ilk virajda somon vidalar dağıtıp araç ortadan ikiye bölünüp param parça bir hale gelmesi lazım galiba .. ben öyle anladım..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  18. #398
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saçı maruz kalıyor sen galiba aracın dışındaki saçı aracın şasesi falan sanıyorsun.
    araçta yağmur kar fırtınaya maruz kalır işte dolu oldu daha yeni bir sürü sıfır araçlar dahil dolu hasarına uğradı . kaskosu olan gidicek hasar gören parça neresiyse kaput falan sıfırıyla değiştiricek kaskosu olmayan macun çekiç yapıp boyatıcak..
    araçta yolda vibrasyona tireşime maruz kalan parçalar zaman içinde değişiyor zaten motor kulakları,amortisör , yeri geliyor salıncaklar rotlar viraj çubukları v.b
    çukura girincede hasar alan parçalar olursa sıfırıyla değişiyor
    deniz olan yerdede tuz neme saçı maruz kalıyor .. en fazla pas olur çürük olur saçda yenisi ile değişir.

    ben metal yorgunluğu olmaz demiyorum ama sen bilmiyorum metal yorgunluğunu nasıl bir şey hayal ediyorsun senin kafandaki metal yorgunluğuna göre şu anda 10 yaşına gelmiş her araç ilk virajda somon vidalar dağıtıp araç ortadan ikiye bölünüp param parça bir hale gelmesi lazım galiba .. ben öyle anladım..
    Senin aracının altı yok galiba?
    Yola tuz atılınca napiyorsun çok merak ettim bi anlatsana?

  19. #399
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bak yakında forumdan gidiyorum gitmesem bizim burda bir amerikancı var adam hobisel kendi için amerikan topluyor sana resimlerini çeker yollardım.. araçları görsen değme bugün pek çok güncel aracı cebinden çıkartır adam çokda para harcıyor.. bir mustangi var efsane .. şimdi yeni birde oldsmobile almış harabe araba nerden gelmişse çok yatmış belli onu toplıycak.. metal yorgunluğu diyorsunya ordan aklıma geldi.. o mustangin gidişi görsen fındık motor efsane ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •