Sonra neden Türkiye marka çıkaramıyor. Nasıl çıkarsın bu kafayla ?!
baştan amacım muhalefet olmak kesinlikle değil.
ne gibi bir arge yapılabilir bunu sormak istiyorum.
malzeme sertliği kırılma direnci yada işleme ısısından bahsetmiyorum. bunlar üreticinin sorunu değil çünkü.
amacım üreticiyide koruman değil tüketiciyide. sadece soru.
arge dediğin nedir ve nasıl yapılır daha dogrusu spacer üreticisi mi daha çok arge yapmalı yoksa rotil üreticisi mi veya bijon üreticisi mi?
fotolara baktım, göbek yük almış yani lastik net yalpalamış... normalde oraya bant bile sarsan tekeri merkezler, ya göbek porya ile uyumsuz ya bijonlar sıkmamış ya da sıktıysa da gevşemiş...belki de bijonlar yarım mm büyüktü jantı tam sıkmadı...
şimdi konuyu görünce Sefayı aradım, olay gerçekleştiğinde lastikcinin hatası olduğunu söylemişsin şimdi farklı bir şey, neyse ortada bir yanlış anlaşılma var diyerek konuyu kapatalım, sana ürünün iadesini ve yenisi göndereceğini söylemiş,
şahsen ben 1000hp setuplı aracımda onun yaptığı spacerları kullanıyorum, gerek ilgi alaka göstermesi benimde bir esnaf olmam nedeniyle bana yaklaşımı doğru noktada...
makul seviyede olup kabul edip konuyu kapatmak gerekiyor,
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
FG Spacer dan ve Sm Spacerdan polo aracıma sayısız spacer aldım taktım
çesıt cesıt hemde
hıc porya gobegı vs sokmedık
uretım hatası var bu spacerda
Yorum çok acımasız olmuş, halbuki gerçekten dünya standartlarında üretim yapan yerli firmalar mevcut.
FG, MGD hem çok ilgili hem de gerçekten işinin hakkını veriyor(İllaki bunlar gibi firmalar vardır ama bunlar bizzat tecrübe ettiğim firmalar). MGD FG'ye göre biraz daha uygun rakamlı ama arada öyle dağlar yok.
Techturkey dediğin 12, bilemedin 16. sayfada adamı bulur, 500.000 yerine 1m alır, konuya giren herkesi ihya ederdi...
Porya göbeğini lastikçi nasıl bir hata yolu ile sökebilir ki ? Lastikçiyle alakası yok
üretim hatası gibi duruyor. Geçmiş olsun
imzasız..
her bir parçanın yük direnci, çalışma prensibi vs gibi birçok dinamiği var kendi içerisinde, en azından çalışan parçalarda bunların daha önceden test edilmesi benim için önemli. en azından üretimin yapıldığı yerde işin ehli mühendis çalışması kritik. bi tornacının göz kararı yaptığı, malzemesinin ne olduğnunu bilmediğim bi spacer koymak bana sağlıklı gelmiyor. kesilmiş, soğuk pres yay veya marka spor yay kullanmak gibi. tercihim her zaman kalitesine güvendiğim marka yay olur.
spacer la çok alakası yok ama birşey sormak istiyorum. Porya göbeğinden daha geniş göbekli bir jant takarsak bijon kesme riski yaşatır mı ?
NOT: bijon ölçüleri birebir aynı
Balans ve kesme yapabilir. Tornacıda göbeklere uygun bilezik yaptırmanız gerekir
14’ Golf GTI
15’ IBIZA 1.8 CUPRA
15’ Leon CUPRA
14’ Golf R
15’ S3 Sedan
işlenen malzeme aluminyum yada demir yada çelik.
bunlarında kaliteleri var bilindiği üzere.
bu ürünü işleyecek adam yada firmanın bir arge çalışmasına ihtiyacı yok. bu soylediğiniz testleri zaten zamanında birileri yapıp formülleri oluşturup üretime almış.
gelelim kırılan yere . tornacı değilde orayı avrupa bir marka üreticide üretse o parçanın kırılacağı var ise kırılır.hammaddenin üretiminde sıkıntı vardır kırılır.
aracın bilezik kısmı çok incedir kırılır.çok sıkılmıştır kırılır.ısıtılmıştır kırılır.
teknik açıdan düşünüyorum cnc torna yada elle işlenen ürün ölçüye göre istenilene göre işleniyorsa hiçbir argeye ihtiyacı yok.
burdan şuda anlaşılmasın .malzeme elma ise elma kullanılacak. elma yerine armut kullanıp kırılıyorsa üretici suçludur.
Hocam beni yanlış anlamayın ama maalesef çok talihsiz bir yorum olmuş, ki bu konudaki bir önceki mesajınızda da araç üreticilerinin farklı sürtünme katsayısındaki zeminler için lastikler arası frenleme kuvveti farkını göz önünde bulundurmadığını falan söylemişsiniz. Ansys ve benzeri yapısal ve dinamik analiz programları nelerdir, ne işe yarar ? Tasarladığınız ürünleri önce analiz programlarında sonra gerçek saha şartlarında test etmek neden gereklidir ? Yorulmaya bağlı kırılma nedir, analizleri nasıl yapılır ? Fabrikaların sırasıyla tasarım, analiz, üretim, test ve kalite birimleri ne için vardır, ne iş yapar ? Bu soruların ve daha nicesinin cevaplarını detaylı şekilde verebiliyor olmanız lazım bu kadar keskin ve iddialı konuşmak için.
Kızmayın ama makine mühendisliği ya da herhangi bir mühendislik eğitiminiz var mı(hangi okuldan olduğu dahi çok önemliyken ben sadece var mı yok mu onu merak ediyorum)? Ya da hiç büyük bir otomotiv ya da mühendislik şirketinde herhangi bir pozisyonda çalıştınız mı ? Bu kadar kendinden emin ve mesnetsiz yorum yapabilmek için bu sorularımın ikisine de hayır cevabı veriyor olmalısınız.
Arkadan itmek harbiden bambaşkaymış....
Lütfen bilmediğiniz konularda daha fazla yorum yapmayın. Ne demek kırılacağı vardır kırılır ? O malzemeyi üreten adam testlerini yapmıştır falan ? Malzeme üreten adam sana malzemenin mekanikj özelliklerini verir, senin nerede nası bir tasarım yapıp, o malzemeyi nerede kullanacağın o adamın sorumluluğunda değildir. Sen tasarlarken malzemenin hangi noktası ne kadar stres altında kalıyor hesaplarsın, ayrıca da analiz yapıp doğrularsın. Sonrasında da çıkan stress değerin malzemenin uts ya da utc değerinin altında ve istediğin güvenlik katsayısını karşılıyorsa kullanırsın. Yok karşılamıyorsa ya tasarım değişir ya da malzeme. Bu öyle çok sıkmışsın kırılmış gibi bir şey değil. Emin olun ar-ge yapılarak alınan bir malzeme, senin ustanın çok sıkması da göz önünde bulundurarak ekstra güvelik katsayılarıyla tasarlanıyor.
Arkadan itmek harbiden bambaşkaymış....
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
dostum dediğin mantıkla aynı demir ve çimentoyu kullanan hiç bir binanın yıkılmaması lazım ama depremde hangileri yıkılıyor hangileri ayakta hepimiz gördük. herkesin kendi tercihidir saygı duyarım ama bunca senedir arabalara binerim kendimce bişeyler yaparım, yürüyene direk etkisi olan parçalarda marka olmayan ürünleri ben kendi adıma tercih etmiyorum. kırılan spacerlar, yerinden çıkan ısıtılmış yaylar, kopan amortisörler, çukurda parçalanan replika jantlar beni bu tercihe itiyor maalesef. markaların pahalı olduğunu kabul ediyorum ancak benim canımdan kıymetli olmadığını düşünüyorum.
ben lastikcinin hatası var diye bir kelime kullanmadım 3. kişi olarak buraya bu şekilde yazıyorsunuz bilmeden etmeden insanları karalamayın.
"ben montaj hatası olmadığını düşünüyorum ama diyelim ki öyle zaten onda da porya kapağını sökmeniz gerekiyor diye bir bilgi paylaşmadınız" yazdım.
burda benim bir öyle bir böyle dediğimi nasıl çıkartıyorsunuz?
iş yoğunluğum nedeniyle siteye çok giremiyorum o yuzden sizin yazdığınızı da bugün arkadaş beni az önce arayınca okudum ve konuştuk mağduriyetimizi gidereceğini söyledi.
altını özellikle çizmek istiyorum ben bu konuyu buraya açarken başka birileri zarar görmesin diye açtım karşı taraftan bir şey bekleyerek açmadım ki zaten bu ortamda da olduğunu yada arkadaşlarının olduğunu bilmiyorum.
hadi git işine palavra yapma diyen arkadaşlar olabilir eğer bir şey bekleyerek açsaydım face ve instaya arkadaşı etiketleyerek yazardım ki bunu yapan yüzlerce insan var. bunu da özellikle belirteyim.
neyse konuyu fazla uzatmaya gerek yok herkese hayırlı işler hayırlı günler.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)