Yakın tarihte de 1990 yılında Mercedes’in ürettiği 190e elektro vardır güzel araçtır 100km menzili vardı …
Yakın tarihte de 1990 yılında Mercedes’in ürettiği 190e elektro vardır güzel araçtır 100km menzili vardı …
En son tecrübemi aktarmak istedim. Cumartesi günü Hamburgdan EQE350+ kiraladım. Hava -3 derece ve kar vardı. Akşamına -10 derece de Kopenhag a yola çıktım. Aldığımda %86 şarjı vardı ilk şarj noktasına 120 km sonra gittiğimde 45 e düşmüştü saat akşam 10 da. Bütün koltuk ısıtmaları ve ısıtıcı full çalıştı yol boyunca ve şarj sırasında. 50 dakikada fulledi. Uyumaya devam ettik şarjdan çekip 3 saat yine full ısıtıcılar çalıştı uyandığımda 87 ye düşmüştü. Kolding e vardığımızda 55 lere gelmişti. Yolda hiç yavaş falan gitmedim. Almanya içerisinde 140 altına düşmedim Danimarka sınırını geçince de 130 110 sınır neyse o şekilde gittim. Koldingde şarj ettik Kopenhag a vardık. Kopenhag da heryerde şarj istasyonu var zaten. Çoğu yavaş ama yer bulunuyor. En fazla 10 dk aranıyorsun. Ptesi günü 87 ile yattık gece 3 de uyanıp Hamburga yola çıktık. Uçağa yetişmek için 140-150 gittim Kolding e geldiğimde 20 lere gelmişti. Hava hep -3/4 min hava sıcaklığındaydı. Kolding de hızlı şarj diye bir yere girdim . 1 tane vardı menzilim 75km diyordu bir sonraki 40km diyordu. Şarj edelim dedik. Tek hızlıyı polestar aldı. Onu bekleriz dedik 1 saatte fulledi g....t. Adam dedik acelemiz var uçağa yetişecez diye yok %100 olmadan kalkmam dedi. %98 olduğunda gösterdim hala bitmedi dedi. Neyse bitti gitti. Bi bağlandık 37kW ile şarj ediyordu. Hay ebene dedim 15dk şarj ettim bir sonraki şarj noktasına yola çıktım. Neyse orada 128kW ile hemen şarj ettim. Kar kıyamet hamburga alana vardım. Bıraktığımda %18 şarjla bıraktım. Toplam 4 günde 1130 km yol yaptım. Verdiğim şarj ücreti 44 eur. Sadece şarj kritik olacak diye bazı yerlerde dikkatli kullandım. Yoksa hep sınır neyse o şekilde kullandım ki ilk alıp otobana çıktığımda ve dönerken yerde kar yokken Almanya sınırlarına girince bayaa bayaa sıkıştırdım aleti, nasıl diye. Otomobilden çok memnun kaldım hatta aşık oldum diyebilirim.
tesadüf bende Hamburg'da Hanomag Komatsu tedarikçisiyim sık sık gidiyorum gittiğimde Adana direk uçuşu var diye Düsseldorf'a inip 2-2.5 saat Hamburga sürüyorum genelde,
en son gittiğimde Sixt sadece elektrikli araçları için geçerli olmak üzere geri geldiğinde ''Return without regarching'' yazıyordu elektrikli araçları için ama şansımıza hiç elektrikli aracı yoktu deneyimleyemedim.
mantıken boş geri teslim ederek yaptığınız yolu dahada ucuza getirmiş oluyorsunuz dahada avantajlı hale geliyor.
Elektrikli araç sahiplerine bir şey sormak istiyorum, aracı bir hafta-10 gün yatırdığınızda şarjı kendi kendine çok fazla düşüyor mu?
Ev şarj için müsait değil maalesef o yüzden bu 80-100km menzilli araçları kullanmadığımızda şarjı bitmiş olarak karşılaşmayız değil mi?
Omru kutup basi sok/tak akuyu sarja bagli gecmis biri olarak;
Sicak hava ve kapalida megane, 500e ac sarj’da daha uzun surede sabit kaliyor, tesla guvenlik modunda %2 kaybediyor, guvenlik modu kapali olsa bile artik uygulamadan kameralara ulasilabiliyor, tehlike algilarsa kapali dahi olsa kayit aliyor.
Dc sarjda %100 dolduruldugunda cihaza bagli olarak tam olarak %100u hedefleyiyorlar oyuzden %98e dusebiliyor.
Togg’larda 2 kisiden duydugum, kucuk normal starter araba akusu bitiyormus,
Togg gelip takviye ile 12v akuye mars bastiriyormus, arac sahibinin soyledigi kendiniz takviye yapip calistirin aonra cikip dolasinki aku dolsun.
Arastirmadim ama digerleri inverter gibi bisey ile ana bataryadan ufak akuyu besliyot olabilir. Ana batarya bitik beklemeden butur durum yasayan togg disinda duymadim.
Benim tecrube ettigim ayni sure yatmis benzinlide aku biter ama elektirillide o surede tum sarji kaybetmez.
Benzinlide uzun yatmalarda calistirinca cikip galamak gerek rolantide yeteri sarj olmuyor, elektiriklide yari batarya kalmis ola bile sarja takma ihtiyaci olmadan oturup klima vs kullanabilirsiniz
yok hayır o sixt in pazarlama taktiğiymiş . Ben Europecar a kiralamadan önce sordum minimum %80 ile bırakmak zorundasınız diye mail attılar ama Sixt te menzil 750km idi üstüne her km için fark ödüyordun. Europecar da 900 km menzil verdiler + her ekstra km Sixt den daha ucuzdu. Sixt te EQS vardı. EQS bizi bozar alışmadık kıçta don durmaz dedim EQE için rezervasyon yaptım. Alana gelmeden önce yakın bir yerde durur şarj eder veririm diye düşündüm. 5i cumartesi alana indim Europecar a gittim. Sordum ne kadar şarjla bırakmam gerekiyor diye. Şarj etmenize gerek yok %0 la bırakmadığınız sürece sorun yok biz zaten burada alanda şarj ediyoruz dedi. Sonra sorun olmasın böyle bir mail geldi dedim. Yok sorun değil yanlış bilgi dedi. Gerçekten de şarj için bir ücret almadılar. Sadece yaptığım ekstra km için km başı standart ücreti kestiler toplamda 39 Eur.
Eqe'nin tek kötü yanı arka görüş neredeyse yok, cam ufacık.
Dağ başında karavanda nerden aklıma geldi girip bakıyım dedim …
O zaman konuyu bir hortlatayım.
Şirket içi bir kaç aracın yerini elektrikli araçlar ile değiştirmeyi planlıyoruz ancak kimsenin hiçbir fikri yok. Bu başlıktan da güncel bir fikir edinemedim. Hem düşük menzil hem yüksek menzilde özellikle kullanıcı yorumlarınızı çok merak ediyorum. Önem verdiğim konu servis ağı ve parça bulunabilirliği konuları.
Megane, zoe, C4X ve dacia spring şuan için kafamdaki araçlar.
R5 de çok tatlı geliyor ayrıca :)
Dacia Spring ve E-C4X kullanıyoruz şirkette 2 aracıda bilen birisi olarak söylüyorum.
Dacia Spring gerçekten tamamen şehir içi kullanılabilecek ufak tefek bir araç güvenlik sürüş konforu vbg. özellikleri çok yetersiz ama fiyatı çok uygun prizden şarj ederseniz neredeyse bedava kullanım ve küçük olması sebebiyle trafik ve park sorunu olan yerlerde avantaj fakat maksimum 180-200 KM yapabiliyor ve hız 100km üstü gerçekten tehlikeli.
E-C4X ise bence güzel bir araç şehir içi dışı kullanılabiliyor 115Kw olanını tavsiye ederim menzili biraz daha fazla donanım konfor ve güvenlik olarak üst seviyede bence şehirler arası kullanım yapan satış ekibimiz kullanıyor tabii hızlı şarjlar avantajlı olmuyor ama ortalama KM başı 1 TL civarı bir tüketim ile şehirlerarası da kullanım mümkün.
Zoe Dacianın biraz daha kalitelisi diyorlar kullanan tanıdıklarım var mantığı aynı.
Bu alanda Megane elektrikli en iyisi fakat fiyat olarak da diğer araçların üstünde maalesef.
Kullanıma göre almanız mantıklı biz 20 araçlık bir filoyuz elektrikli araçlarımızın sayısı 13 e çıktı sadece 7 adet içten yanmalı motorlu araç kaldı ve yakıt masrafımız aylık %60 azaldı.
Konuya ek bilgi yapmak adına yazayım, arada kalanlar için plugin hybrid araçlar çözüm olabilir. Hem elektrik hem benzin olarak 2 yakıtlı-2 deposu bulunan araçlar bunlar. Genelde önde içten yanmalı,arkada elektrik motoru bulunuyor, toplam sistem gücü 250-300hp, awd, düşük tüketim gibi avantajları var. Önceki aracım 10lt yakıyordu ve soğutmuştu biraz, şimdi tekrar ısınmaya başladım diyebilirim.
Alfa Romeo Tonale,Volvo xc40, DS7 gibi modellerin bu teknolojiyi kullanan versiyonları var.
Ds7 özelinde hybrid modelin bakımı tuzlu dedi servis. Her bakımda buji değişiyor vs. Bence ya tam elektrik ya hiç.
2 aydır İoniq 6 kullanıyorum. Büyük konuşmayayım ama bir daha fosil yakıtlı araca dönmem.
elektrik ve yakıt karşılaştırması yapılırsa ne kadar ücret farkı çıkıyor ay sonunda?
evden şarj olanağım yok, dışarıda nerde ne kadara şarj oluyor? maliyet katlanıyor diye biliyorum yine de avantajlı mı o şekilde de yakıta göre? ne kadar zamanda şarj ediyorsunuz?
şehir içi kullanmak için elektrikli düşünmeye başladım ancak evden şarj edemeyecek olmak çok soru işareti doğuruyor kafamda.
Daciadan kesinlikle daha iyi fakat benim görüşüm megane etech ile aynı seviyede değil hatta bence c4 seviyesinde de değil.
Yakın arkadaşım firmasında kullanıyorlar 20ye yakın zoe var basit örnek kendisiyle sık görüşürüm ec4 kullandığında baya farklı geldi kendisine.
Megane ise bence kıyaslanamaz seviyede yukarıda tabii benim görüşüm sizin görüşünüze de saygı duyuyorum.
BYD üç büyük şehir için tercih edilebilir, zamanla yayılacaktır diğer şehirlere.