Mutlaka ama burada sadece Türkiye'yi ilgilendiren bir durum yok :)
onlarca ülke de onlarca ekonomi döngüyü gerçekleştiren ustalar vs. var,
Benim de aklıma takıldı durduk yere bu :)
İngiltere'de sokak lambalarını fenerden elektrikliye geçirmek istediklerinde feneri yakıp söndürenlerin işsiz kalacağı bunun ekonomiyi kötü etkileyeceğini düşünüp elektrikli lamba yapmasak mı demişler ama neyseki dinlenmemiş..
gören gözler için burda çok ibret var :D
hellori hazretleri bir gün bir mahlukat-ı böcekle karşılaşıyor yolda giderken. böcek buna diyor ki:
- velelkame vele halama.
yani diyor ki:
- nerden geliyorsun, nereye gidiyorsun ey yolcu
hellori de dönüyor diyor ki:
+ velel kem velhe venehe. velal kama hele vırvır cırcır elkeeeeeeee
yani
+ hadi ordan* vırvır cırcırdan başka bir şey yapmayan böcek benle sohbet ediyor.
bunun üzerine böcek dönüyor aynen şunları diyor:
- vele kam vele val helehe o..çogugi
yani diyor ki:
- ibne orospi evladi! sen böcekler konuşamaz mı zannettin?
bunun üzerine hellori dönüyor
+ velel kam lehenehe.
yani diyor ki:
+ bana b0kyemek düşer. en iyisi ben siktirip gideyim.
Mutlaka ülkelerin kendi içlerinde bu şekilde gelişmeler karşısında aldığı politikalar vardır, ama burada söylemek istediğim global çapta bir durum :) yani bir iki ülkeyi kapsayan bir durum söz konusu değil.
Örneğin tüm dünyada turbo işi yapan kaç tane usta / dükkan vardır, hadi diyelim 10 yıl içinde tamamen elektrikli olduk petrol yasaklandı vs. bu durumda ne olacak :D
Not: gereksiz gerilme yaratan konuyu umarım biraz dağıtmışızdır :)
Bence elektrikli araç dediğin clio, polo veya bir büyüğü c segment olmalı. A noktasından B noktasına kadar gidip gelmelik. Performans anlamında zaten elektrikli ne kadar gitsede hem zevk olarak hemde menzil olarak beni tatmin etmedi.
Tesla ne kadar test yaparsa yapsın, herkesin kullandığı koşul veya aracını tuttuğu koşul bir değil. Antalyanın neminde duran teslayla Ankaranın -25 derece soğuğunda duran teslaları ilerde göreceğiz. Yıllardır telefon üreticileri ne teknolojiler kullanıyor, hala iphone pil ömrü olarak nerelerde görüyoruz.
Pil sürekli bitmeden şarj edildikçe veya tamamen pil full şarjda durdukça veya tamamen bitip tekrar dolduruldukça aklımda deli sorular :)
Birde bu pil olayının şişmesi, kaza anında yanması veya patlaması olarak neler oluyor bilgim yok umarım telefondaki piller gibi değildir. Eğer öyleyse patlarız :)
nereye sçacaklar gibi olmuş :D
vizyonu olan, eli iş tutan adam her türlü yürümeye devam edecek. işi bilen adam gidecek lpg dönüşüm kiti gibi hybrid dönüşüm kitlerini montajlamayı öğrenecek. bu tür dükkanlar açılacak.
Lpg gibi hyrid geçişleri ayar tutmadığında mesela dinamo ayarına gideceksin ( şu an sallıyorum ) , eskinin turbocusu bugünün dinamocusu olacak belki de.
bugünün yağ satıcısı , yarının çip satıcısı olacak belki de.
Vizyonu olmayan , kendini geliştiremeyen de sektör dışında sıradan işlerde çalışacak.
dacia'sından teslasına hepsi zaten bizim bile aklımıza gelmeyecek zorlu koşullarda araçları aylarca teste tabi tutuyorlar. Mesela -40 derecede hangi parça donması sebebiyle kapıdan giriş yapamıyorsun gibi olasılıkları gözden geçirip ona göre parçaların materyalleri değiştirilebiliyor.
bu sayede ankarada ve antalyada , isterseniz ekvatorda gönül rahatlığıyla seri üretim tüm araçları kullanabiliyorsunuz.
hatta ilginç bir örnek, alfa 156larda kapı kolları gerçek kromdur. ilk kasa mk1 156 ilk çıktığında çok satmıştı, özellikle soğuk iklimdeki kullanıcılarda araca giriş yapamama durumları oluştuğunda bakıyorlar ki , anahtarın giriş yaptığı yuvanın dibi metal malzeme, kromla birlikte içeri giren su damlalarıyla soğukta donarak üstüne basılması ve içeri girilmesi imkansız hale gelince, mk2'de kilit mekanizmasının dibini plastik yapıyorlar :)
Bu içten yanmalı işi öyle abarttıkları gibi 5 senede yok efendim 2030 da falan bitmeyecek , imkansız yani zaten akıl var mantık var. doğal seleksiyonla elenecekler tabii ki, artık üreticiler tamamen üretmeyi bırakınca, içten yanmalı vergileri alıp başını gidince 15-20 yıllık bir süreçte bayağı kalmaz artık gibi görünüyor. O da avrupa için konuşuyorum , bizim gibi ülkelerde ne olur Allah bilir, 1-2 tane avrupanın göbeğindeki ülkeyi baz alıp böyle net kesin konuşanları alkışlıyorum yok 2030 da bitecekmiş falan :) Sonuçta bu araçlarda da motor var elektrik var aksam var, kendini geliştiren usta devam eder, kalana rahmet artık bu her iş kolunda var sonuçta, çağın gerisinde kalan her kişi veya firma batmaya kapanmaya mahküm.
Dünyadaki ilk araba içten yanmalı motordan önce elektrikli araçtır 1884 te thomas parker adında İngiliz mühendis yapmıştır sonrası 1890 da Williams morrison elektrik wagon dediği 14 mil mesafeli elektrikli aracını üretiyor ..
henry ford ve edison iyi arkadaşlar 1913 te prototip ev üretiyorlar hatta edison nikel bataryalar enerji depolama üstüne kafa yoruyor ..
Ferdinand Porsche 1893 te 18 yaşında ilk acemi işi elektrikli aracını üretir ama asıl c2 Phaeton idi adı sanırım 1898 de ilk ev aracını yapıyor daha sonrası hitlere savaşın sonuna doğru elektrik hybrid tanklar üretiyor .
Yıllar içinde 40 lı 50 li 60 lı 70 li 80 li 90 lı yıllarda onlarca markanın yüzlerce ev projesi oluyor bazısı seri üretime geçiyor bazısı prototip te kalıyor falan filan ..
Yani şu elektrikli araca asrın buluşu mucizevi bir teknoloji muamelesi yapan arkadaşlar elektrikli araçlar içten yanmalı benzin dizel daha işlenmemişken ilk araçlar tren denemeleri bisiklet araba denemeleri elektrikli idi .. zaten bu araçların zaman içinde bir gelişimi var uzun yıllar gm ev projesi var 80 li yıllardan beri psa renault yıllardır elektrikten vazgeçmedi bu işi bırakmadı ..
Zoe alincak son araba ustune biraz daha ekler 1.3 tci rs line alinir,
Onlarda 2020 model o parata f kasa 120 var,
Onlarinda su devirdaik sikintisi, temizi g kasa 3 benzin dizel farkida kalmadi.
Mg zaten yoruma gerek yok. Zoe servisi var hic degilse , 1.5dci in mazot filtresi hazirda yok, zoe parcasi nerden olsun
Fosil yakıt teknolojisi bitmez arkadalar. Bitemez. Nakliye de kullanılan kamyonlar, çekiciler ne olacak?
İş motor ustasının ekmeğine kalsa, ohooo
Sanayide herkes çırak bulamadığından şikayetçi, zaten elektrik olmasa da devamı yok gibi olayın.
son dönemdeki "usta"lar ile gerçek ustalar arasında dağlar var
ne ahlak var ne kalite ne dürüstlük ne gerçek ustalık
işte bu son dönemin sözde ustaların bir an önce silinip gitmesi temennim var kendimce
Benim anlamadığım anlayamadığım tek olay genel de insanların konuşma tarzları gelecekte tüm dünya elektrikliye geçicek diyorlar tamam eyvallah güzel cümle ..
İçeriğini aç bize dünyadan kastın nedir diyoruz dünyada 208 ülke var Avrupa’da 64 ülke var birde Amerika’yı kat deki 65 arkadaşın esasen tüm dünya dediği bu 65 ülke gerisi herkes olmasada çoğu kişi için dünyadan sayılmıyor ama dünyanın en baskın nüfusunu bu diğer kısım oluşturuyor Hindistan,Çin,Endonezya,pakistan, Bangladeş, Nijerya , Brezilya falan filan liste uzar gider bu ülkeler zaten toplamda dünya nüfusunun 5 milyarının üstünü oluşturuyor .. ve bu ülkelerin çoğunun maddi durumunu söylememe gerek yok herhalde tuk tuk tarzı, cub motorsiklet tarzı en büyük ulaşım lüksü olan ülkeler var içlerinde .. böyle yüksek nüfus ve geneli fakir kitlelere nasıl elektrikliye geçicek çok merak ediyorum. Kaldı ki bu ülkelerin bazılarında gün boyu sık sık elektrik kesintileri oluyor ürettikleri elektrik kendilerine bile yetmiyor ..
Bazı arkadaşlar Bütün dünyayı Avrupa Amerika yada yaşadığı ülke den ibaret sayarsa bu sözler normal oluyor ..
Onu bırakalım yukarda webtekno araştırması var ki ben benzer yazının Çin versiyonunu da yıllar önce okumuştum web tekno da benzer araştırma yapmış velevki diyor bugün bizde trafikteki bütün araçları çeksek yerine herkese togg x10 versek 1.262.837,652 megawatt enerji gerekli diyor ve şu anda Türkiye de toplam üretilen enerji 115.722 megawatt mış ..
Arkadaş çıkıp ne var canım üretilir halledilir diyor üstelik bu sadece araçlara ayrılması gereken enerji evlere sanayi tesislerine sokaklara esnafa hatta cebindeki cep telefonun enerjisi bile bunun dışında .. ve bu enerjiyi çok kolay elde edilir sanıyorlar ...
Benzerini başka bir yerde okumuştum bugün Çin’deki bütün araçları trafikten çekin yerine elektrikli araç verin değil Çin dünyada hiç bir enerji kaynağı buna yetmez diyordu makalede..
Ustalar 2 ye ayrılıyor bunlarında 2 alt kategorisi var. Gerçekten işi bilenler ve bilmeyenler. Bunların altları da işi bilmeyip geçirenler ve işi bilmediği halde müşteri kaçmasın diye ucuza hallederiz diyenler ve işin içine edenler. İşi bilip saçma sapan fiyat çekenler. İşi bilip hakkını isteyenler. Bostancı sanayide bir elektrikçi var dükkan perişan kimse yok adam işi biliyor o belli ama iş bittiğinde bir para istiyor bir daha gelme lan der gibi. Bir başka elektrikçi var o da biliyor ama hakkı neyse onu istiyor o nedenle kapısında sıra var. Motor mekanik servisleri daha feci.
dönüp dolaşıp aynı yere geldik valla helal :)
abi en basit örneği vereyim , halojen ampul en çok tüketim yapan ampul tipi evlerde, bundan 70 sene öncesini hayal et mesela, deseler ki tüm sokakların aydınlatılması gerek güvenliğimiz için.. olur mu canım öyle şey o kadar enerji mi var, bu ampuller su mu yakıyor , tüketimini devletimiz nasıl karşılar gibi gibi argümanlar olabilirdi . Bugün gelinen noktada led ampuller halojen ampule göre %70 az tüketiyor , aydınlanmamış sokak görsek bu nasıl iş diyoruz değil mi?
nasıl ki halojenin teknolojisini alıp, daha fazla ışığı daha az güçle ve sarfiyatla mümkün kıldılar, bugünkü şarj/elektrik üretimi vb teknolojileri de ileri götürecekler.
Örneğin yanlış 45wattlık eski tip bir halogen telli ampülden bugün 8-9 Wattlık led ampülden aynı ışımayı alabiliyorsun eski tip beyaz eşyalar e tipi f tipi enerji tüketirken şimdi A+++ enerji sınıfı ürünler var bunlar enerji ekonomisi sağlayan şeyler verdiğin örnekle elektrikli arabanın alakası yok .. bu eskiden tuşlu tel vardı da bugün android iOS tel vardı örneğide değil çok kelalaka benzetmeler ..
elektrikli araçla benzinli dizel araçların enerji birimi dışında temel sürüş parametrelerinde hiç bir farkı yok uçan araba yaparlar o zaman abi eskiden araçlar yerde asfaltta gidiyordu şimdi uçuyor eskiden dağları taşları aracı sürerek geçiyordun şimdi üstünden uçup geçiyorsun eskiden karadan 7-8 saatte gideceğin yere şimdi havadan 3-4 saatte gidiyorsun dersin haklısın teknoloji çok değişti derim .. onun dışında aynı 4 lastik aynı karoseri aynı koltuk direksiyon ayna aynı sürüş dinamikleri aynı mantık tek enerji tipi farklı o kadar ..
Bende 4 araba var kapıda bir Jaguar stype 3.0 V6, 2021 kia sportage 1.6crdi, seat arona sadece 3 kere sürdüm diğer eve aldım , şirket aracı değişken passat vardı sonra egea geldi o gitti megan geldi bir ara micra verdiler şimdi gene megan var .. emekliliğime planlama yapıyorum bu sene zaten Çeşme altı, Çeşme , Karaburun , Kuşadası civarı , Datça tatil niyetine ev bakmaya gittim .. buralardan bir yerden bir iki seneye bir mani olmassa ev alıcam sonrası emeklilik .. şimdiden elimden Kia yı çıkartmak istiyorum çok yakıyor dizel falan ama ciddi yakıyor , jaguarı uzun yola kullanıyorum çok keyifli bir araç çeşit çeşit Mercedes bmw audi sahibi olmuş biriyim Jaguar başka.. hayatta sahip olunması gereken araçlardan biri biride alfa .. jaguarı tutabildiğim kadar elimde tutucam .. yanına bir tane elektrikli araç almak istiyorum benim tek alma nedenim az yakması alıcağım evde yüksek ihtimal müstakil olucak evdende şarj ederim o zamana kadar İstanbul da şarj istasyonun da şarj ederim yoksa öyle elektrikli bir araca aşkım sevdam yok benimki yakıt ekonomisi o kadar denge başka bir şey değil uzun yola gene onla çıkmam alır Jaguarı onla giderim .. benim şimdilik şehir içinde kısa mesafe sağa sola gitmelik ayağımı yerden kessin emekli oldum mu da markete sahile kumsala merkeze gidip geliyim işimi görsün yeter mantığında alıcam o kadar ..
Aslında twizy tasarımı aşırı beğendiğim bir araç ama onunda menzili çok az 70km falandı o bir 200-250km olsa o bile bana yeterdi alırdım …
Bir yandan da artık arabalara çok para harcamak istemiyorum en son sıfır Kia yı aldım artık bitti dedim tamam arabaya para harcamak yok o yüzden elektrikte ucuz yollu ortalama mesafeli şeylere bakıyorum mg radarımda fiyat performans çok iyi zoe de baktım sadece iş görür .. ama aklım mg de ..
Ya ben mesela hem tesla hem atmosferik maserati kullanıcısıyım 2 si çok farklı işler görüyor ve keyifleri bambaşka seviyede.
Fakat şunu demek istiyorum benim önceden 2 aracım vardı birisi bmw 3.20i birisi maserati 4.2 granturismo tesla çıkınca ilgimi çekti ve sipariş ettim geldi ve gayet memnunum bence çok mantıklı ve keyifli bir araç bmw aracımı satmayı düşündürdü bana.
fakat şunu söyleyeyim yani dünyanın farklı ülkelerinde amerika gibi petrol aşığı bir ülkede dahil olmak üzere son yıllarda elektrikli araçların pazar paylarına satış adetlerinin artış durumuna bakarsanız çok değil 5 yıl sonra bu iş dünyada ciddi yüzdelere gelecek.
ülkemizde de kesinlikle çok ciddi artış olacaktır ve pil değişimi şarj süresi pillerin imha durumu gibi sorunların ise ben hiç sorun olacağını düşünmüyorum.
gelecek teknolojide alışmak lazım fanboy vs boş işler bence şu an piyasa da o fiyata alınabilecek sıfır otomobil olarak tesla rakipsiz benim şahsi görüşüm başkası bmw mercedes gibi araçları tercih edebilir ama o markalarda elektrikli araçlara yapılan yatırımı arttırarak geliyor yani uzatmadan alışmak lazım kullanmak faydalanmak ve benzinli araçların son dönemlerinde keyif alarak kullanmak lazım :)
Senin amaca bu tamam ya :) tam yazlık işi terlik, şort, atlet devamke :D
Just a moment...
olm bunun adı bi tuhaf
senin araba ne diye soranlara cevap verirken insan utanır ya
Millet yıllardır Saxo'ya biniyor üstelik :hehe:
Ami Fransızca arkadaş demek.
Saxo'ya baktım sözlükte Fransızca bir karşılığı çıkmadı :D
1907 de bir elektrik şarj istasyonu araçlar taksi …
Daha Ford model t üretilmemiş bile …
https://gcdnb.pbrd.co/images/0RzpV8dpiMs8.jpg?o=1