User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Ağır hasarlı ve tam hasarlı tanımları güncellendi

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2018
    Yaş
    39
    Şehir
    Burrsa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ağır hasarlı ve tam hasarlı tanımları güncellendi

    SEDDK'den yapılan açıklamada, düzenlemeyle, trafik güvenliğinin sağlanmasının ve hasar gören araçları satın alacak vatandaşların doğru ve eksiksiz bilgiye ulaşabilmelerinin amaçlandığı bildirildi.

    HASAR TUTARI RAYİÇ BEDELİN YÜZDE 60'INI AŞARSA AĞIR HASARLI OLACAK
    Düzenleme kapsamında aracın; hasar tutarının rayiç değerini aşması ve onarım kabul etmemesi durumunda "tam hasar", rayiç değerin yüzde 60'ını aşması veya ilgili genelgede belirlenen kritik parçaların hasar görmesi halinde ise " ağır hasar" statüsünde işlem göreceği belirtildi.

    Hasar tespitinin güvenilir şekilde yapılacağına işaret edilen açıklamada, tam veya ağır hasar tespitinin doğru ve güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için "tespit işleminin 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu uyarınca ruhsat alan sigorta eksperi tarafından yapılması" zorunluluğunun getirildiği kaydedildi.

    Açıklamada, "Tam veya ağır hasara uğramış araçların ilgili mevzuata aykırı olarak 'hurda tescil belgesi' veya 'trafikten çekilmiştir belgesi' alınmaksızın alım-satıma konu edilmesini engellemek maksadıyla, sigorta şirketleri ve sigorta eksperleri tarafından yapılan işlemlerin takibinin, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi aracılığıyla yapılabilmesine imkan sağlanmıştır." ifadesine yer verildi.

    Ağır hasarlı ve tam hasarlı tanımları değişti! İşte trafik sigortasında yeni kriterler... - Sozcu

    Haberdeki son paragraf dikkat çekici. Sigortacı arkadaşlar detaylı bilgi verirse değişen ne var ne yok öğrenme konusunda bize yardımcı olurlar.
    "...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağır hasara girme oranı daha önce kaç idi?
    Okumadan imzalamam.....

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2018
    Yaş
    39
    Şehir
    Burrsa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağır hasara girme oranı daha önce kaç idi?
    internette ilk çıkan:

    Ekspertiz servisleri tarafından belirlenen hasar oranı %70'in üzerindeyse hasar kaydı ağır olarak sisteme geçer. Bu araçların trafiğe çıkmaları yasaklanır. Gerekli değişim ve tamir işlemlerinin yapılmasıyla birlikte araç trafiğe çıkabilir.
    "...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."

  4. #4
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burada şöyle bir ikircikli durum vardı,

    Biliyorsunuz, araç değeri ve hasar tutarı üzerinden de bir hesaplama yapılıp "pert" deniliyordu ama araçlar kullanılabilir durumda oluyordu.
    Bu noktada asıl pert, yani hurdaya ayrılması gereken, kullanılmaz hale gelen araçlarla, sigorta şirketi veya eksper tarafından pert olarak kabul edilen araçlar karışıyordu.

    Normalde tanımlama tam hasarlı yani pert, yani kullanılamaz duruma gelen, hurda olarak nitelendirilmesi gerekiyor.
    Kullanılabilir tamir edilebilir durumda olanlar ise ağır hasarlı olarak tanımlı.

    Fakat bu noktada yine şöyle bir saçmalık oluyordu, SEDDK ile yapılan toplantılarda falan da dile getirildi.
    Örneğin araç tam hasarlı, hurdaya gitmesi gerekiyor. Sigorta şirketi diyor ki, tamam kardeşim biz bunu hurda yaptık, ama gidip hurda diye de satıyor ve sanayide birileri bunları alıp tekrar yapıyor ve trafiğe çıkarıyordu.
    Burada otomotivciler, yani sektör SEDDK'ya dedi ki, kardeşim bunun denetlemesini iyi yapın, bu araçlar, hurdalar falan tekrar trafiğe çıkamasın, onarıma gidemesin, parçaları başka araçlarda birleştirme vesaire olarak kullanılamasın.

    Yine de takibi şusu busu zor.
    Her fırsatta ağlayan sigorta şirketleri kendi zararlarını karşılamak için arkada her türlü işi çeviriyorlar halen.
    Ve hala da ağlıyorlar.
    Sanırsın bu kadar sigorta, kasko, vesaire, poliçelerin hepsi hasar yapıyor da hepsini o bedel üzerinden ödüyorlar.
    Bunların yanında bir de parça tedariği, illa benim verdiğim parçayı takacaksın, ben tedarik edeceğim tarzı işler de devam ediyor.

    Bu düzenlemede özellikle tam hasara ayrılması için çeşitli parça kriterleri de var. Atıyorum araba tam hasara uğramadı ama şasi bağlantısı hasar aldı, onu da tam hasar diye sayıyor. Ancak bu araçlar hala onarılıp piyasaya çıkabiliyorlar.
    Asıl oraya bir denetim getirilmesi gerekli.

  5. #5
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağır hasarlı araçların onarımının yapılarak trafiğe çıkarılmasının yasaklanması için Meclis'e sunulan kanun teklifi gündemde yer alıyor. Geçtiğimiz aylarda verilen bir teklifte, trafik kazası veya doğal afet sonucu zarar görerek ağır hasarlı olduğu tespit edilen ve ekonomik ömrünü doldurma, eskime, yıpranma, kaza, yanma, tahrip edilme ve benzeri nedenlerle kullanılamaz duruma gelen araçların onarımı yapılarak yeniden trafiğe çıkarılmasının yasaklanması ve bu hükme aykırı davranan özel veya tüzel kişilere 500 bin Türk Lirası para cezası verilmesi talep edildi.

    Meclise ilk verilen kanun bu şekildeydi birilerinin götünü kaşıdı demek ki yumuşattılar. Reyiz sağolsun hallkına hurda pert araclara binmeyi layık gördü.

  6. #6
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı free-hifi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağır hasarlı araçların onarımının yapılarak trafiğe çıkarılmasının yasaklanması için Meclis'e sunulan kanun teklifi gündemde yer alıyor. Geçtiğimiz aylarda verilen bir teklifte, trafik kazası veya doğal afet sonucu zarar görerek ağır hasarlı olduğu tespit edilen ve ekonomik ömrünü doldurma, eskime, yıpranma, kaza, yanma, tahrip edilme ve benzeri nedenlerle kullanılamaz duruma gelen araçların onarımı yapılarak yeniden trafiğe çıkarılmasının yasaklanması ve bu hükme aykırı davranan özel veya tüzel kişilere 500 bin Türk Lirası para cezası verilmesi talep edildi.

    Meclise ilk verilen kanun bu şekildeydi birilerinin götünü kaşıdı demek ki yumuşattılar. Reyiz sağolsun hallkına hurda pert araclara binmeyi layık gördü.
    Çok büyük ihtimal sigorta şirketleri falan karşı çıkıyor. Acayip güçlü ve lobi yapıyorlar bu anlamda.

    Otomotiv ve sigorta sektörü ile toplantı yaptığımızda birbirlerine girecek hale geldiler.
    Çünkü sigortacılar (genelde acenteler) bu durumu kabul ediyorlar, biliyorlar neler döndüğünü, ancak sigorta firmalarının kendi temsilcileri sanırsınız otomotiv sektöründe hiç üçkağıt dönmüyor, kendi yaptıkları dolandırıcılıkları hiç görmüyorlar, tamamen yok sayıyorlar.

    Oysa ki biliyoruz hurda diye satılanlar 2'ye 3'e bölünmüş araçları tekrar tekrar birleştirmek için kullanılıyor. Kendileri parça tedariği yapıyor saçma sapan fiyatlarla, parçacılar bile böyle fiyat veremiyor falan filan tarzı bir sürü iş dönüyor.

    Bitsin istemiyorlar.

  7. #7
    oselami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sigorta şirketleri pert araçları hurda belgeli veya çekme belgeli olarak satışa çıkarır. normalde onarılamayacak durumda olan yada kritik hasarlı araçların hurda belgeli olarak satılması gerekir. bu araçların trafiğe çıkması kanunen imkansızdır. ama sigorta şirketleri çekme belgeli araçları daha yüksek fiyattan satabildiği için ölüm döşeğindeki arabayı bile çekme belgeli satmaya çalışıyor. bu araçlarda onarılıp trafikte yürüyen tabut şeklinde geziyorlar. bunun çözümü hurda ve çekme belgeli satma kararının sigortaların üstünde bir kurula verilmesi. baka türlü bunun önüne geçilemez

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şase nolu tramer sorgularında aracın hasar fotoğraflarını görebilmemiz lazım. O zaman isterse hurdadan alan aracı toplasınlar. Bakalım alıcı çıkacak mı?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •