User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
62 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Neden küçük spor arabalar hafif ve hızlı üretilmiyor?

  1. #20
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lotus örneğini zaten biliyordum, yol tutuşuda iyiydi.ama donanımsızdı.

    merak ettiğim niye benim yazdığım şekilde üretilmiyor? ticari kaygılar gerçek. ama en azından bunun için çaba sarfeden firmada yok yanılmıyorsam. düşünsenize 2.0 motor 180hp 0-100 0-400 süper hemde donanımlı vallaha ucuz olsa yok demem hani

    lupo 3L modeli tr de olmasına şaşırdım. 3lt mazot ile 100km gitmek süper olur hatta yarışmasını yapıp 2.66lt ile 100 gittiler diye biliyorum
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  2. #21
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    700 800 kg olup da çarpışma testlerinden yüksek not alan bir arabnın yine de 1.5 2 tonluk bir araçlar çarpıştığında şansı yoktur.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #22
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi küçük hızlı araba istiyorsan safkan bir spor otomativ istiyorsun demektir..
    bunun karşılığı elektronik olarak hiçbir müdahale olmaması lazım..safkanlık burdan ileri geliyor ..yani airbag cam otomatiği klima ebd ecs vsa bunlar yok silip atıcaksın kafandan..
    yok ben hepsi bir arada olsun diyorsan ozamanda hafiflik ortadankalkıyor..min:1000 kg civarına geliyor arabalar..
    daha hafif şasi olmaz..sonuç olarak herhızın bir ağırlık dağılımı bir oturumu var.
    fazla hafif fazla hızlı olmaz..dolayısı ile lüksü ağzına kadar beklersen 1000 kg minden başlıyor bu iş..ayrıca ufacık arabalara okadar airbag yarardan çok zarar getirir..nereye açılıcak o havayastıkları?
    önler yeter bence en fazla bu olmalı...
    lotus bunları koyuyor istersen var ama 960 kg araba airbagler vede klima var..
    diğer elektronik donanımlar adamların felsefesine aykırı...bu tarz araba isteyenlerinde...

    bknz..m3csl bombom arabaya bile milet yok otomatik klima yok otomatik cam yok airbagler falan dolduruyor gene.
    yani senin gibi benim gibi müşteri az..dolayısı ile belirli başlı markalar yapabiliyor bunu...
    lotusun maliyetinin düşük olması toplama araba yapması..dolayısı ile fiyatlar düşüyor..adamlar sadece süspansiyon şasi üretiyor gerisi toplama..e elektronik birşeyde olmayınca fiyatlar makul ve arabalarda son derece hızlı oluyor.
    ingilizcesini unuttum ama markanın tüm araçları için dünyada söylenen lakabı sapan..
    diğeri için üretim yapan araba yok...mcs 106gti gibi örnekler hariç.
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

  4. #23
    MeJo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kdr dolu bi araç zor ya eski Sİ gibi yada 106 gti gibi vs.. devamı olabilirdi
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    goduum değil koyduğum olması lazım...

  5. #24
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PROMINENT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    opel speed ile lotus aynı araba...lotus üretti o arabayı opele kıyak olsun diye...

    1360 kg hangi lotus varmış en ağırları 1280kilo ile lotus esprit

    ki espritlerde sadece klima var..birde camlar otomatik 265 hp 400 tork.

    exigler 225 hp e kadar gidiyor gayet de hafifler ki klimada var airbagde...860 kg..
    lotus evora diye bişey üretmiş 2010 için o araç 1380 kg gözüküyo
    bu arada esprit iyiymiş ya ben daha ağır sanıyodum,tork güzel ama beygir çok fazla değil egzantrikli bi type-r geçebilir
    işin şakası bi yana hacim nedir lotusta, sende vardı sanırım özel olmıycaksa kaça sattın?

  6. #25
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PROMINENT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    opel speed ile lotus aynı araba...lotus üretti o arabayı opele kıyak olsun diye...

    1360 kg hangi lotus varmış en ağırları 1280kilo ile lotus esprit

    ki espritlerde sadece klima var..birde camlar otomatik 265 hp 400 tork.

    exigler 225 hp e kadar gidiyor gayet de hafifler ki klimada var airbagde...860 kg..
    benim komsuda var exige s turuncu bide adamin ici gidio her baktiginda hafif ve hizli olmasi kesmeyince k20 atiyorlar bekliorum adam atacakmi acaba die
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  7. #26
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim komsuda var exige s turuncu bide adamin ici gidio her baktiginda hafif ve hizli olmasi kesmeyince k20 atiyorlar bekliorum adam atacakmi acaba die
    MR-S'lerede k20 swap yapiolar gayette guzel gidio.

    Elise olsa swap yapilir yada Turbolanirda bence Exige-S e yazik gunah harbiden

  8. #27
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Redpunk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MR-S'lerede k20 swap yapiolar gayette guzel gidio.

    Elise olsa swap yapilir yada Turbolanirda bence Exige-S e yazik gunah harbiden
    bencede hatta swaplicaksan nie aliosun guselim arabayi
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  9. #28
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede hatta swaplicaksan nie aliosun guselim arabayi
    Walla bende cozebilmis diilim tam olarak onu.

    Lotus forumlarinda baya turboluyanlar war bunlari stock bottom end, 280 hplerde gayette tatminkar olur bence bu kilo avantajiyla.

    Ronin die bi eleman war hatta youtube te videolari war kirik bi amca cok ugrasio Turbo Elisele ama sanziman kirmaktan kendine gelemio oda ayri bi olay.

    C60 cok boktan bi sanziman cidden

  10. #29
    KMR2-GT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    7.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    700 800 kg olup da çarpışma testlerinden yüksek not alan bir arabnın yine de 1.5 2 tonluk bir araçlar çarpıştığında şansı yoktur.
    şaseyi titanyumdan yap bakım nasıl başarılı oluyor ha bıraz pahalı olur o ayrı

  11. #30
    uğur-a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr / İstanbul
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shadow_Dancer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart otomobil kullanıcıların otomobillere bakış açısı bu degilde ondan.. İnsanlar otomobilleri prestij kaygısıyla beraber alıyorlar.. Emin ol bizim baktıgımız açı ile normal insanların bakış açısı çok alakasız.. Kaldı ki sadece tuner'lara yönelik bi pazar oluşması da hemen hemen imkansız.. Çünkü markaların kar kaygısı var
    Gayet mantıklı bi açıklama olmuş..
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  12. #31
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Donanım = Ağırlık

    Hem hafif, hem donanımlı olmaz.Az donanımlı hafif olur.GÜvenlik önlemleri olmaz , koltuk ısıtma olmaz vs.
    Bmw E36 3 serisinin ön koltukları 70 kg.Donanım kötüdür.

  13. #32
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim komsuda var exige s turuncu bide adamin ici gidio her baktiginda hafif ve hizli olmasi kesmeyince k20 atiyorlar bekliorum adam atacakmi acaba die

    hacı bi video çekip koysan seyrederiz

  14. #33
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet güzel bir konu olmuş eline sağlık

    ben de ne zamandır düşünüyordum neden bu 207 GT-RC leri gülle gibi yapmışlar diye

  15. #34
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insanlar ölmesin diye olabilrmi acaba biraz biz insan gibi bakmıyoruz otomobile yüzden zamanında grup b ler vardı insan işi değillerdi onlarda öyle olacaktır yarış vs amaçlı olmadıktan sonra bir otomobilin o kadar hafifletilmesi yol koşulları çok uygun değil her zaman aynı şartlarda gitmiyor sonuçta tehlikeli olabilir.

    tabi bide talep var kaç kişi istiyorki o tip bir otomobili bunu düşünmek lazım
    körler sağırlar

  16. #35
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Semih dediğin doğru güvenlik ön planda muhtemelen. Fakat 207 thp serisine binen adamların neredeyse hepsi modeli yeni olsun, fiyatı ekonomik olsun, iyi gitsin mantığıyla almıştır araçlarını.

    Markalara girmemek için yine peugeot üyesi bir araçtan örnek veriyim. 106 gti ın sıfırı üretilse eminim kimse donanıma bakmaz sıfır 207 yerine sıfır 106 alırdı gibime geliyor.

    Özetle benim düşünceme göre kimse donanımları yüksek olduğu için bu araçları talep etmiyor.Talep edilmesinin tek nedeni alternatifleri olmaması.Bu tip araçlara binen kişilerin en büyük kriteri performans bence.

  17. #36
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle bir şey var ama istenen fiyata göre verilen performans aslında az değil insanların bakış açısı farklı tabi bu performans beklentisi artk bence birz önemini yitirdi bazı faktörlerin yanında 90 lı yıllarda çıkan otomobillerle şu anki otomobiller arasında ciddi fark var kimse yanlış anlamasın ama plastik şu an otomobillerin çoğu ötekilerin verdiği his biraz daha farklıydı

    işte biz böyle düşünüyoruz 106 için yada başka otomobil için ama başka birine sor pek bu işlere önem veremyene inan öyle düşünmüyorlar
    körler sağırlar

  18. #37
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DaRkNeSs- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lotus evora diye bişey üretmiş 2010 için o araç 1380 kg gözüküyo
    bu arada esprit iyiymiş ya ben daha ağır sanıyodum,tork güzel ama beygir çok fazla değil egzantrikli bi type-r geçebilir
    işin şakası bi yana hacim nedir lotusta, sende vardı sanırım özel olmıycaksa kaça sattın?
    0 160 10.3 0 100 4.8 orjinalinde..geçermi bilmem.. 0 400 m.13.2 114 mph..

    4 silindir 2.0 yada 2.2 35 bin euro 94 model..
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

  19. #38
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim komsuda var exige s turuncu bide adamin ici gidio her baktiginda hafif ve hizli olmasi kesmeyince k20 atiyorlar bekliorum adam atacakmi acaba die
    şimdi eskiden toyota 1/3 ortaktı lotus ile çok eskiden..daha sonra ayrılırken lisans hakkımı telif hakkımı ne almadı lotusdan bu toyotanın kullandığı motor için..
    yani şöyle söyliyeyim lotusun 1.8 vvtc diye kullandığı motoru lotus zaten celicada kullanılan yıllardan beri kullanıyor geliştirip geliştirip..bunun için de bir ücret ödemiyor toyotaya.fakat motor artık eskimeye başladı ne kadar geliştirirsen geliştir..
    bunun için lotus honda k20 projesi ile exige lere uygulamayı düşünüyor....ama bmw nin lotusu satın alma projesi gündemde olduğu için bildiğim kadarı ile aynı motor ile devam ettiler..

    yeni espritlerde bmw X5 deki 4.4 lük motor kullanılıcak turbo lanıp 550 hp olarak üretime sürülücek..arabanın 1350 1380 kg civarında olması bekleniyor içinde dehertürlü lüx var..

    honda projesinde ise lotus k20 turboladı 350 hp civarında exige 'e koydu yalnız 860 kilo arabada hakikaten pek tutamadılar arabayı
    test videosunu izlemiştimde test pilotu bile 3 kere kaçırdı arabayı çıldırıyor makine 350 hp 860 kg
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •