Varex denilen olay vanalı egzozdan farklı bir olay mı. Sistematiği mi farklı. Marka olayına mı giriyor. Yada farkı nedir?
Printable View
Varex denilen olay vanalı egzozdan farklı bir olay mı. Sistematiği mi farklı. Marka olayına mı giriyor. Yada farkı nedir?
marka olayına giriyor ve sistemi çok daha kaliteli en azından çin işi değil
fiyatları ne kadar net olarak?? ankarada tork garajda yapıyorlarmış ama fiyatına 400$+işçilik demişlerdi bana pahalı gelmişti
kendi fiyati o civarlarda birsey zaten benim bildigim kadariyla, biz emreninkini taktirirken oyle bi muhabbet gecti diye hatirliyorum.
550$ - 600$ modele göre fiyat değişiyor.
Varex'in vanalı sistemden farkını anlatayım.
Varex kendi başına bir son susturucudur.Para verip aldığınız şey bir son susturucudur.Bir daha egzoz almanız gerekmez.
Cut out yada vanalı sistemde üzerinde kelebek olan bir boru alırsınız.
Varex açıkken egzoz gazı free flow egzoz sisteminin içinden geçer , gürültü abartı değildir.
Cut out açıkken , egzoz gazı susturuculara gelmeden sistemi terk eder ve ses rahatsız edici derecede fazladır.
Atmosferik araçlarda belli bir back pressure gerekir , bunu cut out ile sağlamanız mümnün değildir.
Varex kendisi bir son susturucu olduğu için yeterli back pressure'ı sağlar.
Varex alınca egzoz alırsınız = 550$-600$
Cut out alınca sadece kelebek sistemi alırsınız=300$ yada daha fazla
Varex'in 1 yıl garantisi vardır.
Cut out'ta garanti olayını bilmiyorum.
Varex'in montajı flanş ile yapıldığı için 2. el değeri fazla düşmez.
Cut out kaynakla monte edilir , bu yüzden 2. elde oldukça değer kaybeder.
http://www.jdmworks.net/wp-content/u...singleitip.jpg
http://i47.tinypic.com/2mwh1ep.jpg
Aklıma gelen bunlar .
Teşekkürler açıklamanız için. Videoları da açabilirsem daha net gözlemleyeceğm.
Vana kapalı durumda 480 km yol yaptım,egt max 800C (vana açıkken gördüğüm max 790C)
, herhangi bir performans kaybı fark etmedim..Araçta dedem ve ananem olmasına rağmen başları ağrımadan geldiler yazlığa :D Çok rahat ettim..
ikinci eli varmı 76 lık olanından :D
Musti beni yazmamış :)
Benim imprezaya da taktık. Bu arada 150 tl takma paraları vermişsiniz, resmen yuh diyorum, neredeyse 150 tl'ye susturucu haric komple eksoz yapıyoruz ankarada biz :)
Gelelim varex'e , bende 76mm yuvarlak çıkışlı var. Benim setup : oldukça büyük bir emme manifoldu, 90mm kelebek, ve 1500 derece rölanti gibi biraz normal dışı bir arabada bile sesi inanılmaz derecede kesti. İlk taktığımda çok mutlu değilim demiştim, ama 2-3 gün sonra sesi toparladı, açıkken benim domuz böğürüyor, kapalı iken ise standart gc8 gibi ses çıkarıyor.
Sistem vana kapalı iken normal eksoz gibi çalışıyor. Bir kere vana tüm çıkışı kapıyor. Vananın gerisinde bildiğiniz eksoz sistemi gibi yüzlerce delik ve deliklerin içinde de taş yünü var. Eksoz gazı bu deliklerden girip, vananın önündeki 1.5 başparmak kalınlığındaki bir delikten çıkmaya zorlanıyor. Sesi kesen bu. Ben eksoz kapalı iken gt3076'da 0.5 bar boost'a kadar çıktım 700 derece egt ile. 2 yıldan beri ilk kez arabamdan yana ses sorunu yaşamadım.
Tamamen tavsiye ediyorum, inanılmaz mutluluk veren bir ürün. JDM'de her zaman malının arkasındadır, ilk gün bu kapanmıyor sanmıştım, mustafa hemen yedek motor yollayayım dedi. Sonra ben yanlış görmüşüm. Sorun yokmuş.
Bu arada kumanda şart değil. İstenirse artı/eksi - eksi/artı şeklinde polarizasyon çeviren bir switch ile de kablolu olarak bağlanabilir. Aklınızda olsun. Ufak bir elektrik işi...
peki kapalı halde gazlamak motoru sıkmazmı acaba.hararet yaptırmazmı arabaya.
bidesökmek istedıgımızde iyi bir egzosçu sökebilirm izarar vermeden
Kapalı halde neden gazlamak standart egzoz ile gazlamakla aynı hesaba geliyor.
Biz montajı flanş ile yaptırıyoruz , böylece egzoz direk flanş ile bağlanıyor.Kendiniz bile sökebilirsiniz sökerken.
Bu arada Gürsel abi , ilk gün "sen sesi kesmedi bu şey" dediğinde acaip üzülmüştüm.Neyse ki sonradan kesmiş :) Zaten senin arabanda bile kestiyse kıralı gelsin diyorum :) Çok teşekkür ederim yorumun içinde.
neden kapalı iken gazlayasınız ki?
sürekli bu soru soruluyor.
silencer gibi de değil, bas düğmesine sesi kessin, bas düğmesine performans gelsin.
AYrıca son susturucu montajına 150TL fantastik olmuş
şimdilik SS ile devam edicem, subaru alınca bundan 100% alıcam.
çok mantıklı
Arkadaslar Varex kullanıcıları arasına ben de katılmıs bulunmaktayım. Urunu JDMWORKS'den aldım.
Urunu kargodan geldigi gun taktırmaya gittim.
Kutudan tum ekipmanları kelepçesi/flanşı fazlasıyla yeticek kablosu cakmak adaptoru / 1 adet alarm kumandası seklinde kontrolu cıkıyor:
http://img178.imageshack.us/img178/1376/18082010080.jpg
Emektar son susturucumuza bir bakıs:
http://img841.imageshack.us/img841/1604/18082010081.jpg
Orjinal susturucu sokuldu. Sırada Varex in montajı var:
http://img829.imageshack.us/img829/6729/18082010083.jpg
veee montajı yapıldı bu arada tek cıkısın çift cıkısa gore soyle bir avantajı var. begendiginiz bir kafayı direk kaynattırıp takabiliyorsunuz.
http://img824.imageshack.us/img824/4791/18082010084.jpg
Montajı yaptırdıgım gun fazla vaktim olmadıgı icin dogrudan kablo tesisatı cektirmek icin ozel Honda servisine gittim.
kablo tesisatının cekilisiyle ilgili foto cekemedim. Cakmak olayını iptal edip dogrudan direksiyonun oradan + / - aldırdım. kabloyu kapı esiklerinden gizli gecirdiler.
Neyse yaklasık 5 gun bu sekilde kullandım. Bu arada aracta 4-2-1 DC race header ve standart orta ve Varex mevcuttu.
Vana kapalıyken standarttan bile sessiz; vana acıkken ise 3000 devire kadar standart ses 3000 devir uzeri biraz bagırıyordu.
Daha sonra vakit bulunca tekrar gittim. Ortayı sokturup, spor tip orta susturucu taktırdım. Ara borularda farklı kalan borular da 51 lik olarak tamamlandı.
http://img686.imageshack.us/img686/7289/24082010t.jpg
Asagidaki video ilk montaj yapıldıgı hali ile (standart orta ve Varex in kendi kafası ile)
http://www.youtube.com/watch?v=oQKLqdh7fIU
Bu video ise son hali: (spor tip orta ve farkli kafa ile)
http://www.youtube.com/watch?v=rFx_RBAVc7A
Su an son haliyle vana kapalıyken yine standart kadar sessiz ama spor orta dan dolayı cekisinde bir rahatlama var.
Vana acıkken ise VTI lardaki Supersprintli sesin neredeyse aynısı.
Vana acıkken ses tabi şimdi rolanti dahil yuksek. Ancak içeride öyle asırı rahatsızlık vermiyor.
Alacak arkadaslara tavsiye ediyorum. Tamamen kontrolun elinizde olması cok guzel...
Dün akşam Cem Abi'nin Civic'i Varex ile test ettim. Ses konusunda yorum yapmayacağım zaten videolar ortada.
Performans olarak vana kapalıyken bariz daha iyi gidiyor araç, açıkken sese doyuyorsunuz, performans o kadar gözünüze batmıyor.
Gerçekten mükemmel bir ürün, ileride kendi aracıma da kesinlikle alacağım.
JDM Works'e teşekkürler.
Yorumlarınız için teşekkürler beyler.Güle güle kullan Cem. :)
E46 M3 için de bire bir sistem olsaydı da taksaydım ve egzoz arayışından kurtulsaydım çok iyi olucaktı..
Subarumu geri istiyorum :(
Araba otomatik oldugundan standart ortayı geri taktım. Ancak bir onceki sefer boru caplarını buyulttugumuzden su an standart orta ile hem en iyi randımanı hem de en iyi sesi aldım diyebilirim. 3000 devire kadar hafiften hırıltılı sonrasında ben buradayım diyor :)
Biraz deneme yanılma oldu ama su an otomatik vites bir Vtec 2 icin en iyi sonucu yakaladıgımı dusunuyorum surekli vana acık bile dolasabiliyorum :) ses cok kaliteli...
bızde dun type r a taktık 60lık duz boru varex 76lık kapalıyken basınca gene bagrıor ama dusuk devırlerde sorun yok.acıkken kıyamet kopuyor zaten:) vıdeo cekıcez koyarım buraya
Memnunsanız sorun yok :)
Elimizde sadece 1 adet Varex kaldı.İlginizden dolayı teşekkür ederim.
Şu ana kadar kullanan araçlar aşağı yukarı şöyle;
Type R - Ep3 ve FN2 5-6 araç
Turbo E36 318
Turbo E36 325
Turbo E36 M3
200SX S14
330ci
106
Opel Opc
Subaru Impreza 3 adet
Bugünde bir M5 ekledik listeye.
Aklıma gelmeyenleri eklerim
Fotoğrafları ve videoları yine bu konu altına ekleyeceğim.
Varex kullanan araçlardan bazıları ;
Ep3 Type R - Çift çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...s/typer1-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...s/typer2-1.jpg
S13 200SX -Catback Varex çift çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...3catback-1.jpg
Mini Cooper One - Çift çıkış 63mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...ks/mini2-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...ks/mini1-2.jpg
E36 M3 Turbo - Çift çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...orks/m32-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...orks/m31-1.jpg
E36 318IS Turbo - Oem çıkış , custom kafalar 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o..._0469kopya.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o..._0468kopya.jpg
E36 M3 - Çift çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o..._0432kopya.jpg
FN2 Type R - Oem çıkış , custom kafa 63mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...s/fn2typer.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...n2typer2-1.jpg
E36 325 Turbo - Çift Çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...rks/3252-1.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...rks/3251-1.jpg
200SX S14 - Oem çıkış 76mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...s/200sx1-2.jpg
Civic ES1- Oem 63mm
http://i386.photobucket.com/albums/o...8082010085.jpg
http://i386.photobucket.com/albums/o...8082010084.jpg
mustafa m5 ayrı ayrımı çalışıyor?
ben çok memnunum bu olaydan, güzel çıkmış fotoda :D
76 mm giriş, çift çıkış var mı stokta?
takılan bi 1.8T oldu mu? komple 76 dümdüz boruyu susturur mu acaba?
nakit fiyatı nedir?
:)
Mustafa , oem olanları takmadan kazanlarını siyaha boyayın hayrına:)