User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
45 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Büyük İntercooler avantaj dezavantaj ??????

  1. #20
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sagoln arkadaslar yorumlar için lag in artması sorun değil bende işte o resımdeki intercooler ın çeyreği kadar taksam tamamdır


    Arkadaslar 330d in intercoolerını takmaya karar verdim hacim olarak daha fazla aşırı değil ve montajıda sorun olmıyıcak yerine cuk diye oturucak alpina da boyle bir uygulama yapmıs buda beni iyice rahatlattı artık fiyat sorucaz bakalım ...

    Cevaplıyan arkadaslara teiekkürler litre başına bi 120 hp aldım mı modlamayı bırakıcam

  2. #21
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı basar13 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sagoln arkadaslar yorumlar için lag in artması sorun değil bende işte o resımdeki intercooler ın çeyreği kadar taksam tamamdır


    Arkadaslar 330d in intercoolerını takmaya karar verdim hacim olarak daha fazla aşırı değil ve montajıda sorun olmıyıcak yerine cuk diye oturucak alpina da boyle bir uygulama yapmıs buda beni iyice rahatlattı artık fiyat sorucaz bakalım ...

    Cevaplıyan arkadaslara teiekkürler litre başına bi 120 hp aldım mı modlamayı bırakıcam

    3.30 d iC mantıklı

    çıkmacılardan fln 5.30d IC arayabilirsin yada pert e çıkmı$ bir araba bulabilirsin arkadan kazalı taklalı fln kolay gelsin Ba$arım . 240hp pek uzakta değil ama yine de çok yormamak lazım. Dediğim gibi biraz daha büyük bir turbo ve manifoldla belki 220 hp leri yakalayabilirsin . .

  3. #22
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah kardesım oyle yaparım heralde kafamdaki diğer modlarla kesin 220 hp üstü olucak gibi bakalm 3-4 ay sonra modlar biticek insallah To be Continued diyelim....

  4. #23

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizde kazasız belasız gunlerde kullanmak nasip olsun diyelim

  5. #24
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amin cümlemize...

  6. #25

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yonaka monster intercooler 24 litre
    bizdede 21litre takılmıstı bi subaruya
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  7. #26
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bu litre olayı nası hesaplanıyo doğru biçimde?

    24.1cm x 71.1cm x 11.4cm ölçülerinde bi cooler varda litresi ne yapiyor acaba?

  8. #27
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.30 d iC mantıklı

    çıkmacılardan fln 5.30d IC arayabilirsin yada pert e çıkmı$ bir araba bulabilirsin arkadan kazalı taklalı fln kolay gelsin Ba$arım . 240hp pek uzakta değil ama yine de çok yormamak lazım. Dediğim gibi biraz daha büyük bir turbo ve manifoldla belki 220 hp leri yakalayabilirsin . .
    530 330 bunların ic ının avantajı nedir görkem?
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  9. #28
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock turboyla coolerın buyutulmesi sana çok bı kazanc saglamıyıcaktır,bence gereksiz masrafgücün kaynağı önce turbodan geçer,bence stock coolerın arabanın kendı turbosu ıcın yeterlıdır ve buyumesi sana lag dan baska bı kazanc saglamıyacaktır..
    intercoolerınla ilgili bi çalısma yapmak ıstıosan pipe kitinin capını genısletebılırsın,mantıklı olabilir,cunku genelde stock pipe lar herzaman cok dar olur

  10. #29

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgür dogru diyor, eger standart turbo ile basınc acılmadıysa veya turbo degisikligine gidilmediyse ic degistirmek mantıksız. eger basınc arttırıldıysa veya turbo degisti ise ama gerek hacim gerek sogutma avantajı olan icleri tercih etmekte fayda var.

    beklenen basınc dusmesi litre basına 0.2 psidır. yani 10 litre buyutulurse standart basınc ve turbo ile 5 litrede 1 psi hat basıncı dusmesi yasanır. hat basıncı dustugu zaman ust devirlerdeki beygirde artıs olur ama alt devir torkunda eksilme veya yukarı kayma gorulur.

  11. #30
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo basıncı aynı kalacak fakat turbo basıncını nerde okuduğun önemli. Çünkü gazlar güzeylere yapışma eyilimindedirler bu nedenle büyük intercooler büyük yüzey ve büyük akış direnci anlamına gelir. Şimdi turbonun çıkışında 14 psi boost elde ettiğimizi hayal edelim. Küçük bir intercoolerda akış direnci düşük olacağından turbo manifoldunda 13PSI basıncımız olacaktır.(Sayılar atmasyon ona göre). Daha büyük bir intercooler da ise yüzey direnci daha yüksek olacagında gene manifoldta 12PSI olacaktır.

    Eeeee o zaman diye bilirmiyiz ki hiç intercooler kullanmayalım 14 PSI direk gitsin?

    HAYIR!!!!!

    Şimdi amacımızı iyi algılamak lazım amacımız motora yüksek basınçta hava yollamak değil yüksek miktarda O2 monekülü yollamak ki daha fazla benzin yollayalım daha fazla güç elde edelim.

    P*V=N*R*T ideal gaz denklemini düşünelim.
    P=Basınç(atm)
    V=Hacim(lt)
    n=Mol sayısı
    R=Raydberg gaz sabiti
    T=Mutlak sıcaklık(K)

    R değeri sabit. Bu nedenle mantığı anlamak için R yi konu dışına çıkartırsak ortaya bu formul çıkar. P*V=N*T Biz burda "N"i de mol olarak değilde gaz mitarı (yani oksijen) T yide sıcaklık (genel) olarak algılarsak işimiz biraz daha kolaylaştıracaktır. Hacimimizide(V) değiştirme imkanımız yok onuda sallamayalım. Ortaya modifiyeci formulü çıktı

    P=N*T Yani N=P/T altın formul.

    Biz ne istiyoruz daha fazla O2 yani N.
    1- P yi arttırırsak( daha fazla boost) = daha fazla güç
    2- T yi düşürürsek (daha soğuk hava)= daha fazla güç

    İntercooler işine gelince intercoolerın manifoldtaki havayı soğuttuğunu fakat basıncı düşürdüğünü açıklamıştım.

    basıncı düşürmek= güç kaybı
    Havayı soğutmak= daha fazla güç

    İşte bu noktada intercooler seçimi çok önemli oluyor. Basıncı çok fazla düşürmeyen (Basıncı korumak için içi özel kaplamalı intercoolerlar vardır yarış arabalarında.) fakat iyi soğutma yapatığımız nokta intercooler için en ideal seçimi oluşturur. Yani özetle intercoolerın ne büyüğü ne küçüğü makbul Aşırı büyük intercoolerın bir dezavantajıda lag buna da ekleyeyim. Bu nedenle diğer insanların hangi config ve setuplarla ne güçler yakaladığına bakarak uygun intercooler seçmek en mantıklısı.

    Bu arada mesaj adaha önce okuduklarımın ve mantığımın bir ürünü. Yanlışlarım varsa beraber düzeltiriz.

    İlk mesaj için coştum valla.

  12. #31
    C A N
    Misafir
    bir zihni sinir projem var, ama patenti bana ait

    klimanın ucunu intercooler a taksak nasıl olur acep klimadan 5 hp kaybetsek öte yandan buz gibi havadan bol O2 elde ederiz

  13. #32
    deathofacar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    75
    Şehir
    ümitköy
    Mesaj
    733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bu litre olayı nası hesaplanıyo doğru biçimde?

    24.1cm x 71.1cm x 11.4cm ölçülerinde bi cooler varda litresi ne yapiyor acaba?
    1 LT=1 desimetreküp=1000 cm3

    seninki 19,534 lt yapar

  14. #33
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    içine su doldur sürahi ile
    öle ölçebilirsin
    "Wagen"thusiast

  15. #34
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler sorunsalım var bilen arkadaşlara...

    1.standart intercooler yerine daha büyüğünü almanın/yaptırmanın ne avantajı dezavantajları var?

    2.almak mı yaptırmak mı mantıklı?

    3.yaptırmak istesek nereye yaptırabiliriz ve verimli olur mu?

    4.ne kadara mal olur?

    5.yaptırıken önemli olan kıstaslar nelerdir?

    motor modifiyesi olarak chip uygulanmış. turbo revize edilmiş... basıncı da standardına göre 0.6 bar civarı yükselmiş bir megane rs düşünelim...

    1.sorunun cevabını aldım zaten...
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  16. #35
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz tercihe kaçıyo ama ben almayı tercih ederim.

  17. #36
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı clioGT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    intercooler sorunsalım var bilen arkadaşlara...

    1.standart intercooler yerine daha büyüğünü almanın/yaptırmanın ne avantajı dezavantajları var?

    2.almak mı yaptırmak mı mantıklı?

    3.yaptırmak istesek nereye yaptırabiliriz ve verimli olur mu?

    4.ne kadara mal olur?

    5.yaptırıken önemli olan kıstaslar nelerdir?

    motor modifiyesi olarak chip uygulanmış. turbo revize edilmiş... basıncı da standardına göre 0.6 bar civarı yükselmiş bir megane rs düşünelim...

    1.sorunun cevabını aldım zaten...
    megane 2 RS
    stock turboyla 13.1 HP verdiğini test verileriyle kanıtlayan k-tech in intercooler ı 800 TL + kargo bin lirayı bulmuyor. yaptırmaya kalksan aynı parayı harcarsın hiç bi garanti test veriside vermiyorlar. ve bu adamlarınki cuk diye oturuyor montaj için aparat uydurman gerekmiyor megane RS e özel.
    http://www.k-tecracing.com/show_prod...=1543&appid=12
    üründe ayrıntılı tüm verileri filan açıklamışlar zaten, mail atarsan test verilerinide gönderiyorlar. translate googleden bile tr ye cevirsen ne yazdığını anlarsın.

    ben önümüzdeki ay sipariş geçiyorum.

  18. #37

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    megane 2 RS
    stock turboyla 13.1 HP verdiğini test verileriyle kanıtlayan k-tech in intercooler ı 800 TL + kargo bin lirayı bulmuyor. yaptırmaya kalksan aynı parayı harcarsın hiç bi garanti test veriside vermiyorlar. ve bu adamlarınki cuk diye oturuyor montaj için aparat uydurman gerekmiyor megane RS e özel.
    http://www.k-tecracing.com/show_prod...=1543&appid=12
    üründe ayrıntılı tüm verileri filan açıklamışlar zaten, mail atarsan test verilerinide gönderiyorlar. translate googleden bile tr ye cevirsen ne yazdığını anlarsın.

    ben önümüzdeki ay sipariş geçiyorum.
    kanka mesajın atılıs tarihine bakmadın heralde 2007 diyor olm alıntı yaptıgın adam megane rs i yaladı yuttu simdi s2000 kullanıyor

    nerden bulup hortlattın konuyu

  19. #38
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi hortlatmisiniz hala kullaniyorum arabayi buyutmedim intercooler ikide buyutmemisim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •