type-r da 80 le giderken boşta,debriyaja basıp 2e takıp hiç aragaz vermeden pat diye ayağını debriyajdan kaldırırmısın?:)buna benzer birşey oluyor sonuçta o da
Printable View
Sürekli D-N-D-N-D yapmakta mantıklı değil
N den D ye geçiş streslidir özellikle tork konvertörlü sistemde.
Ben civicte 40-50 sn den daha çok bekleyeceksem N ye atıyorum. Sık sık yapmak doğru değil.
güzel bilgiler teşekkrler.
otomatik megane coupe 2000-02 model hakkında ne düşünüyosunuz
Sedandaki şanzımanın aynısı var...
İlk sayfaya yazdım, kabaca şanzımandan neler çektiğimi..
2 defa sandık şanzıman getirttim. 1 defa da tamir ettirdim..
Defalarca elektrovana ( beyin üzerinde basıncı ayarlayan parça ) değiştirdim. 2 defa komple beyini, 1 defada şanzımanın elektrik tesisatını değiştirdim.
Üzerine para verseler kullanmayı düşünmeyeceğim bir araç.. Uzak dur derim. Keza minikler de lagunada aynı sıkıntıyı yaşamışlardı..
Konuyu hortlattığım için kusura bakmayın.
Otomatiğin rahatlığına alışınca bırakması zor oluyor.
Sizlere bir sorum var oto. şanzumanında arıza olan bir aracın sorununu kabaca anlayabilmenin bir yolu varmıdır ? Yetkili servis dışında arıza giderilmişse bunu bulabilirmiyiz ?
Vites büyültürken veya küçültürken vuruntu yapıyor mu?
Soğukken sıkıntı yok ısındığında yapıyor.
Bu ara S-tronicte boşta 4000 deviri geçmiyor :)
Osman şöyle kullanma da nasıl kullanırsan kullan :D
Passat Test Sürüşü Kaza :)) - TechTurkey Forum
Aynı sorun a3te bizde yaşadık soğukken birşey yok ısınınca vuruntu yapmaya başlıyordu şanzımanı açtırmadan önce yağını değiştirip biraz binin zamanla şanzımanın içindeki yağ özelliğini yitiriyor,su gibi oluyor ısınıncada vuruntu yapmaya başlıyor.Aşırı bir vuruntu yoksa sadece yağ değiştirince bile düzeliyor.
Aşırı vuruntu varsa en büyük ihtimal yağ soğutucusundadir problem araç normal otomatikse..DSG ise mekatronik..
Bende D de seyir halindeyken N almayı yada tekrar D'ye atmayı tam olarak anlayamadım :S
honda da d3 ü yokuşlarda kullanıyorum daha rahat çıkıyor.
Turgay'ın bir sözü geldi aklıma; manuele devam :D
Hortlattım kusura bakmayın..
Aracımın vites arızasını hallettim biraz masraflı oldu.Usta ile denerken bir şey aklıma takıldı.
Mesela 60 km/h ile giderken 3. viteste 2000 3000 devirdeyim.Ancak ben vites büyütüp düşük devirde gidiyorum.Hangisi mantıklı ? yakıt sarfiyatı daha fazla olmazmı düşük viteste ? Bana daha çok yakacağını hatta şanzumana zarar vereceğini söyledi.Fikir verirseniz memnun olurum.
o anki yol şartlarına bağlı bence bu, zaten biçok otomatik vites onu kendisi ayarlıyo gaza biraz daha az basarsın büyütür yada düze alıp büyütürsün :)
istanbulda amcamdaki golf fsi triptronic i kullanırken istediğim yerde istediğim vitese alıyodum tabi belli hızlarda mesela 60-70 gibi 2-3-4 kullanabiliyodum rahatça :D
ben her durdugumda n ye alıorum çünkü fren de dur dur dur dur bi süre sonra dururken önüne bakmıyorsan hissizlik sonucu gevseme oluyor bi kaç defa dururken gitmeye baslayıp öndekine vurmuştum :D ondan snra n alıp elfrn çekiodm :D zaten bende alışkanlıktı ekonomi olsun diye her yokuşta boşa alıp kontak kapatırdım :D
evet bekleyıs suresıne gore N ye almanın yararlı oldugunu servıslerde soyluyor tıtız bırıysenız bence oyle yapın derım araç yukte kalmamıs oluyor. Benzın konusundada fazla sıkıştırmaya gelmeyen araçlar. çok aşırı yakabılıyor :)
bıseyde ben sorayım otobanda 100 km hızla gıdıyorsun d 'de n ye alıyorsun mesela tekrar d aldıgında hıc gaz vermıyosun d ye aldıktan sonra o kendı buluyor vıtesını devam ettıgınde bı sorun oluyormu sorum su sanzıman vıtesı bosa atttıgında dıslıler donmeye devammı edıyor:)bosta yanı sonucta
otobanda 100 le gıderken d den n ye atmaktakı fantazıyı arayan adamın elınden opeyım :D
Peki arkdaşlar arkadaşımda 97 Civic var otomatik bende çoğu zaman sürüyorum ama manuel kullandığım için hiç araştırmadım. D3 ve D4 var bunların farkı ne. Hangi durumlarda D3 te Hangilerinde D4 te kullanmakta fayda var.
Yanlış bilinen bir gerçeği paylaşmak isterim..uzun süreli bekleyişlerde dahi, şanzıman D'den N'ye yada P'ye alınmaz..Yağlı sistemlerde şanzımanı bekleyişlerde boşa almak, şanzıman içindeki yağ basıncının düşmesine sebep olur ve tekrar vitese almanız basınç yükselmediğinden dolayı dişlilere uzun vadede zarar verir..şanzımanı uzun süreli kullanmak adına, sert kalkış ve duruşlardan kaçının..ayrıca D'den geriye, geriden D'ye alırken öncelikle vitese girmesini bekleyip, sonrasında gaza basmayı ihmal etmeyin..yani kısaca otomatiğe aceleci davranmayın..
hem opel vectra otomatik kullandım şu andaki aracımda otomatik corolla vectranın oto sanzımanı çok seridi sonuçta fabrikasyon sanzıman spor kullanıma uygun değil seri kullanmak istiyorsan gaz çok basıcaksın yada vitesin üzerindeki spor tuşa basıcaksın eğer vitesi ileri geri uğraşırsan sıkıntısı bol olur. iyi eğlenceler :)
belki yanlış düşünüyorum ama seri kullanımdaki pilotaj hatalarını sıfırlıyor. sonuçta arac devre kesiciye girdiğinde MAX-Hp yada Max Torka ulaşmıyor.
otomatik şanzımanda ne olursa olsun hareket halindeyken N konumuna almak zararlıdır şanzımana ;)
ayrıca sahan yazmış ama otomatik şanzımanlar R ye alındığında herzaman normalden 1-2 sn geç geçiş yapar onu bekleyip gaz basmak şanzıman omur açısından çok daha iyi ;)
peki çalıştırırken p demi n demi çalıştırmak mantıklı ?
ayrıca captiva nın şanzımanı kuru tipmi yağlı tip mi oluyor ?
YouTube - SAM_1754.AVI
2. vites ve son :)
R ye geçmiyor denedim ben :D ayrıca geçen serviste ustaya aklıma geldi sordum tam olarak araba hareket halindeyken aracı N ye almamızın zararı nedir diye şanzıman yağının kopurmesine neden olur gibi birşey dedi anlayamadım vaktimde yoktu detaya inemedim :D
Biraz hort :)
Triptonik kullanımda kırmızı ışığa yaklaşırken - yardımı ile vites düşürüyorum. 2. vitese kadar hiçbir sorun yok ama 2de durduktan sonra kendi 1 e atıyor ver birden duruyor.bunun bir sakıncası olurmu? şanzımana zarar verirmi ?
Öle olması gerekir diye düşünüyorm.
Bir abimde F1 şanzıman C4 vardı ordan biliyorum.