User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
100 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Otomatik Vites Araç Kullanımı

  1. #58
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turgay'ın bir sözü geldi aklıma; manuele devam

  2. #59
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jön Türk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağını değiştirdim düzelmişti ancak tekrar yapmaya başladı.
    Açılmadan hallolmayacak gibi.Araç normal triptonik yağlı sistem.Dsg kuru.
    7 ileri DSG ler kuru tip,6 ileriler yağlı.

  3. #60
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.554
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hortlattım kusura bakmayın..
    Aracımın vites arızasını hallettim biraz masraflı oldu.Usta ile denerken bir şey aklıma takıldı.
    Mesela 60 km/h ile giderken 3. viteste 2000 3000 devirdeyim.Ancak ben vites büyütüp düşük devirde gidiyorum.Hangisi mantıklı ? yakıt sarfiyatı daha fazla olmazmı düşük viteste ? Bana daha çok yakacağını hatta şanzumana zarar vereceğini söyledi.Fikir verirseniz memnun olurum.
    #eksikpazar

  4. #61
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    o anki yol şartlarına bağlı bence bu, zaten biçok otomatik vites onu kendisi ayarlıyo gaza biraz daha az basarsın büyütür yada düze alıp büyütürsün

    istanbulda amcamdaki golf fsi triptronic i kullanırken istediğim yerde istediğim vitese alıyodum tabi belli hızlarda mesela 60-70 gibi 2-3-4 kullanabiliyodum rahatça

  5. #62
    olcay_bora
    Misafir
    ben her durdugumda n ye alıorum çünkü fren de dur dur dur dur bi süre sonra dururken önüne bakmıyorsan hissizlik sonucu gevseme oluyor bi kaç defa dururken gitmeye baslayıp öndekine vurmuştum ondan snra n alıp elfrn çekiodm zaten bende alışkanlıktı ekonomi olsun diye her yokuşta boşa alıp kontak kapatırdım

  6. #63
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet bekleyıs suresıne gore N ye almanın yararlı oldugunu servıslerde soyluyor tıtız bırıysenız bence oyle yapın derım araç yukte kalmamıs oluyor. Benzın konusundada fazla sıkıştırmaya gelmeyen araçlar. çok aşırı yakabılıyor
    DR. OWL

  7. #64
    yusufbatırel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıseyde ben sorayım otobanda 100 km hızla gıdıyorsun d 'de n ye alıyorsun mesela tekrar d aldıgında hıc gaz vermıyosun d ye aldıktan sonra o kendı buluyor vıtesını devam ettıgınde bı sorun oluyormu sorum su sanzıman vıtesı bosa atttıgında dıslıler donmeye devammı edıyorbosta yanı sonucta

  8. #65
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otobanda 100 le gıderken d den n ye atmaktakı fantazıyı arayan adamın elınden opeyım
    DR. OWL

  9. #66
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki arkdaşlar arkadaşımda 97 Civic var otomatik bende çoğu zaman sürüyorum ama manuel kullandığım için hiç araştırmadım. D3 ve D4 var bunların farkı ne. Hangi durumlarda D3 te Hangilerinde D4 te kullanmakta fayda var.

  10. #67
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış bilinen bir gerçeği paylaşmak isterim..uzun süreli bekleyişlerde dahi, şanzıman D'den N'ye yada P'ye alınmaz..Yağlı sistemlerde şanzımanı bekleyişlerde boşa almak, şanzıman içindeki yağ basıncının düşmesine sebep olur ve tekrar vitese almanız basınç yükselmediğinden dolayı dişlilere uzun vadede zarar verir..şanzımanı uzun süreli kullanmak adına, sert kalkış ve duruşlardan kaçının..ayrıca D'den geriye, geriden D'ye alırken öncelikle vitese girmesini bekleyip, sonrasında gaza basmayı ihmal etmeyin..yani kısaca otomatiğe aceleci davranmayın..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  11. #68
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baha38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki arkdaşlar arkadaşımda 97 Civic var otomatik bende çoğu zaman sürüyorum ama manuel kullandığım için hiç araştırmadım. D3 ve D4 var bunların farkı ne. Hangi durumlarda D3 te Hangilerinde D4 te kullanmakta fayda var.
    D3 sadece 1-2 ve 3. vitesleri kullanır ve 4'e geçmez..D4 de kullanmaya devam etmeniz bir fark yaratmaz..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  12. #69
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Şahan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    D3 sadece 1-2 ve 3. vitesleri kullanır ve 4'e geçmez..D4 de kullanmaya devam etmeniz bir fark yaratmaz..
    Anladım. Çok teşekkür ederim.

  13. #70
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baha38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım. Çok teşekkür ederim.
    185km ve kesici

  14. #71
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem opel vectra otomatik kullandım şu andaki aracımda otomatik corolla vectranın oto sanzımanı çok seridi sonuçta fabrikasyon sanzıman spor kullanıma uygun değil seri kullanmak istiyorsan gaz çok basıcaksın yada vitesin üzerindeki spor tuşa basıcaksın eğer vitesi ileri geri uğraşırsan sıkıntısı bol olur. iyi eğlenceler
    Family Rider
    So So Slow rider

  15. #72
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belki yanlış düşünüyorum ama seri kullanımdaki pilotaj hatalarını sıfırlıyor. sonuçta arac devre kesiciye girdiğinde MAX-Hp yada Max Torka ulaşmıyor.
    Family Rider
    So So Slow rider

  16. #73
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı easy_rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belki yanlış düşünüyorum ama seri kullanımdaki pilotaj hatalarını sıfırlıyor. sonuçta arac devre kesiciye girdiğinde MAX-Hp yada Max Torka ulaşmıyor.
    otomatik şanzımanlarda tork konvertörü olduğundan, bir sonraki vitese geçişlerinde manuel gibi kavrama yapmaz. Dolayısıyla manueldeki geçişler gibi araç devri yakalayamaz. Sıfırladığı kullanıcı hatasını, geçiş zamanı açısından kaybedersiniz..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  17. #74
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yusufbatırel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bıseyde ben sorayım otobanda 100 km hızla gıdıyorsun d 'de n ye alıyorsun mesela tekrar d aldıgında hıc gaz vermıyosun d ye aldıktan sonra o kendı buluyor vıtesını devam ettıgınde bı sorun oluyormu sorum su sanzıman vıtesı bosa atttıgında dıslıler donmeye devammı edıyorbosta yanı sonucta
    otomatik şanzımanda ne olursa olsun hareket halindeyken N konumuna almak zararlıdır şanzımana


    ayrıca sahan yazmış ama otomatik şanzımanlar R ye alındığında herzaman normalden 1-2 sn geç geçiş yapar onu bekleyip gaz basmak şanzıman omur açısından çok daha iyi

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  18. #75
    turkerrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Ordu
    Mesaj
    1.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki çalıştırırken p demi n demi çalıştırmak mantıklı ?

    ayrıca captiva nın şanzımanı kuru tipmi yağlı tip mi oluyor ?

  19. #76
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YouTube - SAM_1754.AVI

    2. vites ve son
    Family Rider
    So So Slow rider

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •