Aminnn sağol kardeşim.
Aminnn sağol kardeşim.
kanka hyrlısı olsun şimdiden sen kafaya koymusun 306 ı sanırım =)
*Yol tutuş nasıldır ?
Orjinal olarak sınıfında en iyi demiyelimde en eğlenceli araçtır.
Ama sınıfındaki araçlardan daha iyi yol tuttuğu yapılan testlerde dile getirilir.
kıçını koparmak kolay olmadığı gibi toplamasıda bi o kadar zordur
kıçı hep yana geliyormuş gibi his verir ama kopmaz ben bunca sene 2 kere koparttım birinde toplayamadım spin attım birinde vites küçültüp topladım
*Yakıt durumu nedir ?
Şuanki benzin fiyatı ile söyliyeyim
50lira benzinle 12 küsür litre geliyor
en az 80 km yaptım en fazla 168km yaptım.
Kullanım fena etki ediyor
deposu 65 litre yani 20 lira benzin gıdıklamıyor
*Parça sıkıntısı var mıdır OEM-Aftermarket ?
OEM parçada hiç sıkıntı yaşamadım.
şanzıman dişli parçasında bi fransadan gelişini bekledim ***** 6 ileri
çıkmacılarda dağıtmıyor komple verim diyobende 1 ay bekledim
bunun dışında bütün parçalar kolayca ulaşabiliyorsun.
Aftermarket TRde bulabilme ihtimalin çok az hep UK den alacaksın parçalarını burada olan parçalardanda ucuza geliyor zaten
aradığın herşey Ukde mevcut ve ebay.co.uk de ufak tefek şeyler bulabilirsin.
yada www.spoox.co.uk da güzel şeyler var.
Bİraz daha araştırmada daha farklı sitelerde bulabilirsin.
benim almanyadan aldığım bi firma var orası sadece fransız araçlarının parçalarını satıyor http://reichhard-motorsport.com
*Alırken dikkat edilmesi gereken husular nelerdir ?
Alırken dikkat etmen gereken kaza tespit noktalarını kastediyorsan.
abs merkezinin oralara aşağılara doğru dalgalanma macun kontrolü yapabilirsin,
sigorta kutusu çevresi oralar düzeltilmiş olsada orada ufak bi boşlık var sinyallere ulaşılan noktayı ellede kontrol edebilirsin oradaki dalgaları düzeltmezler pek gözükmüyo die
*Şu servis pug konusunda noktadır dediğiniz yer var mıdır ?
Öyle önerebileceğim bi servis yok ama ben yedekparçamı ve ufak işlerimi yenibosnadaki CİTROEN SERHAN da yaptırıyorum. memnunum açıkcası ama modifikasyon motora girdiğim taktirde başka yerlere yönelirim diye düşünüyorum.
*Kronik sorunları nelerdir, genelde nerelerde sıkıntı olur? halledilebilirlik durumu nedir ?
Kronik olarak aslında pek birşeyi yok herkez der ama benim başıma çok gelmiş bi rahatsızlığı yok.
iticileri kronik derler hidrolik itici olduğundan ama rahatsızlık yapar az yağda ona dikkat
Sert amörtisöre geçtiğinde dikkatli olmalısın konsol sarsıntılara bir süre sonra salıyor kendini biraz narin çünkü
Sunroof'ı genelde bozarlar nasıl başarırlan anlamadım ama hep gördüklerim bozuktur giderlerini tıkanmadığından emin ol içeri su alabilir.
kızaklarıda temiz olduğu sürece bozulmaz ama kimse o temizliği yapmaz
Çok sert vites (hırslı) atışlarda şanzıman üstündeki vites çubuğunun kavuçuğundan koparabilirsin ki oda bişi değil 20 lira bişi
Rotillerde narindir sert amörtsörde ama Parhtner burçları kullanırsan daha sağlam kalırlar
*Orj jantlar kaç kg'dir?
11 küsür dü hatırladığım
*Araç kaç kg'dir ?
Araç 1,250 kg
*Ph1 ve Ph2 var diye biliyorum. 2000-2001 model dşündüğüm araç. önce ki modellerden farkı nedir?
PH1(faz1)
PH2(faz)
PH3(faz3)
diye ayrılır.
2000 ve 2001 arıyorsan Ph3 baktığın araç farkları
2000'in bir dönemden sonrası tam Ph3 olmuştur yada ufak değişiklerle tam olarak Ph2den ayrılmıştır.
Kadranlar farklıdır yazı karakterleri, bir bölümü 230 son sürat yazılıdır bi bölümü 210 ama ikisininde aşağısında bi çizgi daha vardır. tek sayıdan gider eskiler ikişer gider.
Ph3'ün kaput hatları 2 ye göre daha serttir.
Depo kapağı anahtarlıdır.
tampon altı çıtaları yoktur.
Farlar ve sisler cristaldir ve mercekleri biraz daha farklıdır.
Isı yansıtıcılı Ön cam vardır.
Yan çıtalar farklıdır.
yan sinyaller.
Motor içinde ufak tefek değişiklikler var bazı parçaların üretim tarihleri kulelerin üzerinde belirtilmiştir.
Trigiyer yaışı ve gergisi farklıdır.
Arka silicek kolu ve su fıskiyesi farklı yerdedir.
en büyük fark bagaj kapağında belirgindir bagaj açma logosu kabarıktır.
kitli bijon kitleri vardır ve bijonların üstü muhafazalıdır.
Konsol ekipmanlarında gri tonu hakimdir.
Airbag on/off kontrolü vardır.
Direksiyondaki aslan kabartık kromdur.
direksiyonun altındaki sigorta kutusunda eskiye göre farklılık vardır ve motor içindekindede
Kapı kumandasındaki ultra sonik diye geçer, eski kumandalar ledli infiraredlidir ve hiç kullanışlı değil
A-B-C stünları siyah renkldedir.
Kapı ve bagajda ışıkların algılıyacısı butonlu değildir civalımı ne diolar. tuşa göre yanmaz ve ışık yavaş yavaş söner.
Koltuk başlıkları daha kabarıktır ve koltuk arkasında cep vardır.
Arka koltuğpun altında çoğunda CD değiştirici hazırlığı vardır.
şimdilik aklıma gelen bunlar
herkeze teşekkürler
umarım yardımcı olmuşumdur
erel standartları için ne diyorsn anlat hele306 ya kayabilir heran arayısımız
![]()
Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
Uzun uzun arabayı övmeye gerek yok. Ben madde madde aklıma ilk gelenleri yazayım.
Yol tutuş için:
Değişen boya yerine şaselerine mutlaka ama mutlaka baktır.
Önden çekişli Peugeot'ların yol tutuş için en önemli kısımları ön aksam değil arka dingildir. Torsiyon olsun arka aksın bağlantı takozları olsun bunların aşınmış olması arabayı gemi gibi yolda gezdirir. Teker bilyalarıda öyle. İyi bir rot balansçıda ve serviste bunların kontrollerini yaptır. Masrafı varsa korkma her parçası var ama fiyattan düş.
106-206-205 yayları birbirleri uyumludur aslında ancak 306 ile pek uyumlu değildir bu yaylar. Piyasada 306 için 6 lık yay olmadığından bu araçların yayları takılıyo. O yüzden bu 3 araçtan birisinin yayı varsa ses yapar çoğu zaman. Birde orjinal amortisör bu yaylar ile çok yorulur. Sekme yapar çabuk patlar vs. Bunlarada dikkat et.
Motor için
Mümkünse kapağı açılmamış araç olsun.
Mümkünse kapağı açılmamış araç olsun.
Mümkünse kapağı açılmamış araç olsun.
Bilerek üç kere yazdım. He olaki kapak açılmış. Peki açılmış olsun ama kapak sıfır (0) ölçü olsun. Taşlanmış olmasın.
Araca bakmaya gideceğin zaman adamın iş yerine gidiyorsan çıkış saatine doğru gitmiş ol ki sabah işe gittikten sonra araç uzun süre çalışmamış olsun. Yani sabah soğuk motora marş basarmış gibi marş basın. Yağ pompası yağı silindir kapağının en ücra köşelerine basana kadar soğuk motordan gelen sesi dinlemek gerekir. Hafif bir itici sesi normaldir. Ama şakırdama sinir bozucu ise fincan takımı değişmesi gerekir. Sanırım 400-500 tl civarıdır.
Türkiye'de sanırım en çok motor yaptırmış GTI sınıfı Peugeot'lar yaşı itibari 205 arkasındaın 306GTI'dır. Ama hala ustalar güzel motor yapamıyor. O yüzden motor yapılmışsa nerde yapıldığını sor. Çoğu Konya üretimi piston ile yapıyo. Kapak blok 50 kere taşlanıyo vs.vs. 7-8 kere motor yaptıran tanıdığım 306GTI'lar vardı.
Motor yapılmış alıcaksanda fiyatı düşük tutki yarın bir gün kendin adam akıllı birşey yapıcaksan kenarda birikmişin olsun.
Şanzıman
Şanzıman Peugeot'ın en eski şanzımanlarından BE3 tip şanzımanın 6 ileri versiyonudur. Citroen'de karşılığı yoktur. Sadece Peugeot'ta ve sadece 306GTI'da kullandıkları 6 ileri bir vites kutusu. Bazı parçaları ortaktır ama bir çok parçasıda 6 ileriye özeldir. Çıkmasını ararken GTI6 diye araman gerekir. BE şanzımanlar çok sağlamdırlar ama 5 ileri olanı 6 ileri olandan daha sağlamdır. Diferansiyeller bütün 5 ve 6 ileri BE şanzımanları ile ortak ancak ayna mahruti farklıdır. Kısa şanzıman yapamazsın gidipte bir Partner, Berlingo dişlileri ile.
Cırtlama felan varsa senkromenç değişecek kaçarı yoktur. Ama her parçası vardır.
Sadece Ph1 ve Ph2 yoktur. Birde Ph3 vardır. Tüm farkları hasta arkadaşımız Erel zaten vericektir.
Yakıt ve Performans.
Az yakmaz. Otomatik vites 3.20 kadar yakar ama. Öyle bir M3 gibi yakmaz yani. Performansı iyidir. Zamane makinaları yanında atarlı giderli olmayabilir ama kesinlikle yavaş bir araç değildir. GTI sürdüğünü anlarsın. Onu geçer bunu geçer şunun gerisine kalır ama kendini ezdirmez gibi polemiklere girmeyeceğim.
Hiç kimse yazmamış ama frenleride çok iyidir aracın.
Kısacası.
Hızlı, yol tutan, sürüşü eğlenceli, gittiği kadar durabilen, yakıtta cimri olmayan bir araçtır.
Ama sınıfının en hızlısı değildir ancak yolda geçen görebileceğin araçların %90'ından hızlıdır sonuçta. İlk alırken motoruna çok çok dikkat etmen gerekir. Üst kapak bunların başında geliyor. Yürüyen aksama bakman gerekir. vs.vs.
Son olarak Peugeot kullansamda samimi bir itiraf. Eğer iç güzellik önemli değil diyorsan ClioRS bak derim. Ama onunda içi çok çok kötü.
Edit: Ben yazana kadar Erel gelmiş yazmış.![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Uğur@ kanka inşallah 306gti, kararı verdim yani
- ER - , Schumi@ bilgiler için çok teşekkür ederim aradığım cevapları aldım.. herşey eksiksiz çok teşekkürler...
+'ları; Yol tutuş/Fren/Yürüyüş/Görsellik
- 'leri; Yakıt/Satılabilirlik/Temizinin bulunması/Ağırlık/Bazı parçaları
Ben aracımı sattıktan sonra inşallah 306GTİ-6 alıcam.
Aracı tatmak istiyorum, hep istemişimdir ne kadar hondacı olsam da.
PUG'lar arasında en merak ettiğim araç 206RC ve 306GTİ-6.
Özellikle 306GTİ-6.
Aracın kg'si baya varmış, jantlarda baya ağırmış 11kg.
Roll gecelerinde yapılması gereknlerde belli oldu ayrıca![]()
Tekrar teşekkürler bilgiler için.
şimdiden hayırlısı olsun denenmesi gereken bi araç alın deneyın hevesiniz merakınızı gidermiş olursunz hemzaten bi sıkıntı oldumu ki inş olmaz güvence techturkey
![]()
techturkey piyasası bu işlerin zaten..
Temz ve sağlıklı olduktan sonra hiçbir aracın üzümeyeceğini düşünüyorum bilinçli kullanıcısını..
Hks Hi power ve düz borulu bir 306 GTI'ın, gazlarken içindeki sesi duyarsan başka arabayı düşünmezsin zaten.bence parasının hakkını sonuna kadar veren bir araç.
Egzos konusunda Airmass'ı- Apex-i'yi vtec'te HKS'yi de pug'lar da tek geçerim bende![]()
kardeşim sana attığım videoları aç izle karar verirsin
306 cidden çok başka bir araçtır.Kafamı taşlara vuruyorum sattığım için..bindiğin zaman yoldan gelen ufak tefek şeyleri hissetmezsin.arabanın kendine göre harika bir ağarlıgı vardır.yolda giderken hayvanlık hissdersin.gerekenleri söylemişler ama duruşu teknik özellikleri özellikle şanzımanı şaheserdir..şimdiden hayırlı olsun
Hayırlısıyla inşallah alırız da boy boy geçeriz SAĞLIKLI vtecleri ama açık konuşiyim öyle bi umudum yok![]()
İnşallah aradıgın aracı bulursun,ben de iç ve dış görünüşünü çok severim.Egzoz sesinin en çok yakıştıgı gti'dir bence![]()
imzasız..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)