User Tag List

Sayfa 11/12 İlkİlk ... 9101112 SonSon
217 sonuçtan 191 ile 209 arası

Konu: HULK 2011 ilk Dyno 9 psi ve Tesekkur konusu

  1. #191
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    allah kaza bela vermesin 10 sn lik civicler görücez sanırım bu sene

  2. #192
    Sinan'S2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.899
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Maşallah Hilmi güle güle binersiniz inşallah.
    Rodajı 9 psi da mı yapıyorsunuz? Ben mi yanlış anladım?
    Ms2k
    Powered by BES Servis - Mapped by US Performance
    100-200km 5.15sn
    561.7 RWHP - 690.9 CRANK HP - 614.2 NM - MUSTANG DYNAMOMETER

  3. #193
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G_TT_I Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rabbim kaza bela göstermesin + güzel günlerde kullanmanızı nasip eylesin,
    turbo'nun 0.5 boost'u iptal edince kaç beygir veriyor deneme şansınız oldu mu?
    Öle birşey saçmalık olur yaa ne yaptın yada çok büyük fantezi

    sonuçta boost hortumunu söküp ayar yapmaya bile kalksak araba da turbo manifodu ve turbo takılı oldugu sürece güç çıkması imkansız gibi birşey

    hepsini söküp headers takmak lazım ki ozaman dedigini görelim

    ama tahminim NA olsaydı bu arac 230 cvarı bir güç olması lazım
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  4. #194
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sinan'S2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah Hilmi güle güle binersiniz inşallah.
    Rodajı 9 psi da mı yapıyorsunuz? Ben mi yanlış anladım?
    Abi şimdi şöle izah edeyim ben bu konuda herkesin kafası karıştı ve cogu kişi merak ediyor

    Benim rodja yapma şeklim

    araba ilk çalıştıgı an stop etmeden 1 saat çalışır yag yag filittresi deigişir
    hiç basınc basmadan 500km yol yapılır ama 5000 devir rev limit şeklinde yani devirlendiririm motoru
    sonra rodajda kullandıgımız mineral yagı degiştirip gazlıyacagım yagı koyarım
    basabilcegim en düşük basıncı basar ve fabrikasyon deviri dönerim 8200 dd
    1000km kadar bu şekilde gazladıktan sonra bir kez daha yag ve yag filitresini degiştiririm
    basınc ve devir yükseltmeye başlarım

    Makinadan çok uzun ömür beklemedigim için (100 bin 200 bin gibi)

    genelde rodajı gazlıyarak yapmış olurum ki zaten 500 km gibi gazlamadan gezmek yeterde artar bile

    Teşekkürler yorumun için
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  5. #195
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi şimdi şöle izah edeyim ben bu konuda herkesin kafası karıştı ve cogu kişi merak ediyor

    Benim rodja yapma şeklim

    araba ilk çalıştıgı an stop etmeden 1 saat çalışır yag yag filittresi deigişir
    hiç basınc basmadan 500km yol yapılır ama 5000 devir rev limit şeklinde yani devirlendiririm motoru
    sonra rodajda kullandıgımız mineral yagı degiştirip gazlıyacagım yagı koyarım
    basabilcegim en düşük basıncı basar ve fabrikasyon deviri dönerim 8200 dd
    1000km kadar bu şekilde gazladıktan sonra bir kez daha yag ve yag filitresini degiştiririm
    basınc ve devir yükseltmeye başlarım

    Makinadan çok uzun ömür beklemedigim için (100 bin 200 bin gibi)

    genelde rodajı gazlıyarak yapmış olurum ki zaten 500 km gibi gazlamadan gezmek yeterde artar bile

    Teşekkürler yorumun için



    Bende buna katiliyorum 2000 km rodaj yapanlar zannediyomu ayari bozuk olunca avans vurunca, kotu yakit gelince vs o 1000 km fazla yapilan rodaj onu kurtaricak oyle bi dunya yok


    Kanka dedigin gibi zaten bu motorlarin omru 10.000 km rodaj yapinca 12.000 km mi olucak sanki Sadece pskolojik rahatlama...

    500 km yeterde artar

  6. #196
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öle birşey saçmalık olur yaa ne yaptın yada çok büyük fantezi

    sonuçta boost hortumunu söküp ayar yapmaya bile kalksak araba da turbo manifodu ve turbo takılı oldugu sürece güç çıkması imkansız gibi birşey

    hepsini söküp headers takmak lazım ki ozaman dedigini görelim

    ama tahminim NA olsaydı bu arac 230 cvarı bir güç olması lazım

    ahaha turboyla egzoz manifoldunun arasina qtec koyarsan turbonun orayada valf koyarsan bitanede qtec intercooler in arasina koyarsan yapilabilir bi tusla atmosferik olabilir

  7. #197
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yuh daha neler Başar fantezi üzerine fantezi
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  8. #198

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı basar13 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende buna katiliyorum 2000 km rodaj yapanlar zannediyomu ayari bozuk olunca avans vurunca, kotu yakit gelince vs o 1000 km fazla yapilan rodaj onu kurtaricak oyle bi dunya yok


    Kanka dedigin gibi zaten bu motorlarin omru 10.000 km rodaj yapinca 12.000 km mi olucak sanki Sadece pskolojik rahatlama...

    500 km yeterde artar
    tamamen tercihtir rodaj isi, fakat ben bugune kadar yaptigim butun arabalarda ve rodajini kendimin yaptigi arabalarda, 2618 malzemenin ve chromoly segmanlarin 1500 km den once alistigini, kesinlikle mineral yag kullanarak tabiki, gormedim. gerek yazilimsal olarak, gerek kompresyon olcumleri ve gerekse hissiyat olarak bunu 10 larca sefer tecrube ettim. ha 4140 malzeme ve daha yumusak segmanlar daha cabuk alisabiliyor, fakat yeni teknoloji multigrade tam sentetik yag koydugunuzda rodaj isi zaten tamamen bitiyor artik, hicbir anlami kalmiyor.

    rodajda amac zaten kotu yakita, detonasyona, hararete dayanim degil oyle birseyde yapamazsin zaten, daha ziyade motor performansini arttirmak, yag yakmasini, azaltmak dolayisiyla yaglamayi daha iyi hale getirmek ve yag isisini dusurmek, ayrica blowby i az olan az kaciran segmanlar ozellikle yuksek devirlerde olusabilecek bircok sikintinin onune gecer, saglikli bir motorun farkli nedenler ile sikinti yasama sansi daha dusuk olur.

    ha yeri geldi 250km yeri geldi 15 km hizlandirilmis rodajlar uygulamamiz icab etti zaman zaman fakat tercihim duzgun ve uzun sureli rodajdan yana. bu is oyle birsey ki alakasiz bir ornek ama aciklayici, duvara civi veya sivri birsey surttugunuzu varsayin, o duvarin zede almasi veya sivanin kopmasi bir sefer fazla yuklenmenizle bile olabilir, yani bir kez basayim birsey olmaz diye birsey de yok o iste.

    gunluk arabalar ile yaris arabalarin rodajlari tabiki farkli maksatlarla yapiliyor birinde uzun omur beklenirken oburunde performans daha on planda ama bence payda ortak cunku zaten uzun omur getirende motorun performansli olmasi.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  9. #199
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Korhan yazdıklarına katılıyorum

    ama şunuda ilave etmek istiyorum

    500km istanbulun trafiginde yapılmış bir rodaj (en son yag degişimine giderken tam 3 saat trafikte gecirdim)

    2000 km sadece uzun yolda yapılmış rodajdan çok daha saglıklıdır

    Sadece son yazdıgına katılmıyorum Motor performansı farklı bişi bizlr gibi canını çıkartmak farklı bişi en basitinden CP nin 7 boşluk verin dedigi pistona hangimiz o boşlugu veriyoruz ?

    gerisini hiç yazmıyorum bile

    bir yolda kullanılcak günlük her gün binilcek araç vardır

    Birde amacı sadece yarış kazanmak olan araçlar vardır

    bunlarında motor ömürleri asla aynı olmaz istesende olamaz
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  10. #200
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah...Allah yüzünüzü kara çıkarmasın...
    BRO TUNE-R

  11. #201

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki rodaj sartlari cok onemli, uzun yolda yapilan rodajin benim icin hicbir kabul edilir yani yok. Rodaj uzun soluklu olmali ve mutlaka soguma isinma periyodlari olmali.

    ben zaten yaris arabasi ile gunluk arabanin motor omru bir olur demedim, beklentilerde farkli fakat yaris arabasinda iyi rodaj ile beklenen motor performansinin iyi olmasi ayni sekilde gunluk arabada da bence omur uzatan faktordur dedim.

    gunluk arabalar ile yaris arabalarin rodajlari tabiki farkli maksatlarla yapiliyor birinde uzun omur beklenirken oburunde performans daha on planda ama bence payda ortak cunku zaten uzun omur getirende motorun performansli olmasi.
    Techturkey.com Post 198

    Biz CP de 7 uzeri bosluk hic kullanmadik bir iki araba haric, bence fazla bosluk performans acisindan ciddi dezavantaj, ha fazla bosluk biraz mekanik ustasinin veya arac sahibinin risk dusurmesi olarak yorulabilir, hata kapatir ama bence bosluk biraz dusuk olmali. tabiki bu soylemim, nos, yakit vs kullanimina gore farklilik gosteriyor, yani isi faktoru goz onunde bulundurmali.

    ama dedigin gibi istanbul trafigindeki gunluk kullanilarak isinma sogumali 500 km yi otobandaki 5000 km ye tercih ederim o da gercek, fakat yinede bence tecrube ettigim motorlara dayanarak soyluyorum, mineral yag ile 1500 km den once alisan malzeme gormedim ki bu dedigim 1500 km yi cogu arabada gunluk kullanarak minimim 15 cycle da yapmama ragmen.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  12. #202
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi subaru için bişey diyemem ama verdigim boşlugu paylaşmıcam ama 7 nin çok üzerinde

    SC6765 turbo 11cr ile 9 psi da aldıgım güç te ortada

    he dersenki eskiden nasıldı

    62mm turbo ile factory spec lerindeki motor 3mm conta ile (8.5cr yaklaşık) 11 psi da 432 hp vermişti
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  13. #203
    Fatih Tosun
    Misafir
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi şimdi şöle izah edeyim ben bu konuda herkesin kafası karıştı ve cogu kişi merak ediyor

    Benim rodja yapma şeklim

    araba ilk çalıştıgı an stop etmeden 1 saat çalışır yag yag filittresi deigişir
    hiç basınc basmadan 500km yol yapılır ama 5000 devir rev limit şeklinde yani devirlendiririm motoru
    sonra rodajda kullandıgımız mineral yagı degiştirip gazlıyacagım yagı koyarım
    basabilcegim en düşük basıncı basar ve fabrikasyon deviri dönerim 8200 dd
    1000km kadar bu şekilde gazladıktan sonra bir kez daha yag ve yag filitresini degiştiririm
    basınc ve devir yükseltmeye başlarım

    Makinadan çok uzun ömür beklemedigim için (100 bin 200 bin gibi)

    genelde rodajı gazlıyarak yapmış olurum ki zaten 500 km gibi gazlamadan gezmek yeterde artar bile

    Teşekkürler yorumun için
    özellikle kullandığın bir yağ markası varmı acaba ?

  14. #204
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallh allah gönlünüze göre vermiş kazasız belasız
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  15. #205
    emre yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi bir tur verirmisin 800 teker olunca

  16. #206
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Tosun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özellikle kullandığın bir yağ markası varmı acaba ?
    castrol 10-60
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  17. #207
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre yeşil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bir tur verirmisin 800 teker olunca
    1 büyük istanbul turu mu ?
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #208
    emre yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 büyük istanbul turu mu ?
    tamam tamam ısrar etme garaja bırak ben binerim

  19. #209
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamen tercihtir rodaj isi, fakat ben bugune kadar yaptigim butun arabalarda ve rodajini kendimin yaptigi arabalarda, 2618 malzemenin ve chromoly segmanlarin 1500 km den once alistigini, kesinlikle mineral yag kullanarak tabiki, gormedim. gerek yazilimsal olarak, gerek kompresyon olcumleri ve gerekse hissiyat olarak bunu 10 larca sefer tecrube ettim. ha 4140 malzeme ve daha yumusak segmanlar daha cabuk alisabiliyor, fakat yeni teknoloji multigrade tam sentetik yag koydugunuzda rodaj isi zaten tamamen bitiyor artik, hicbir anlami kalmiyor.

    rodajda amac zaten kotu yakita, detonasyona, hararete dayanim degil oyle birseyde yapamazsin zaten, daha ziyade motor performansini arttirmak, yag yakmasini, azaltmak dolayisiyla yaglamayi daha iyi hale getirmek ve yag isisini dusurmek, ayrica blowby i az olan az kaciran segmanlar ozellikle yuksek devirlerde olusabilecek bircok sikintinin onune gecer, saglikli bir motorun farkli nedenler ile sikinti yasama sansi daha dusuk olur.

    ha yeri geldi 250km yeri geldi 15 km hizlandirilmis rodajlar uygulamamiz icab etti zaman zaman fakat tercihim duzgun ve uzun sureli rodajdan yana. bu is oyle birsey ki alakasiz bir ornek ama aciklayici, duvara civi veya sivri birsey surttugunuzu varsayin, o duvarin zede almasi veya sivanin kopmasi bir sefer fazla yuklenmenizle bile olabilir, yani bir kez basayim birsey olmaz diye birsey de yok o iste.

    gunluk arabalar ile yaris arabalarin rodajlari tabiki farkli maksatlarla yapiliyor birinde uzun omur beklenirken oburunde performans daha on planda ama bence payda ortak cunku zaten uzun omur getirende motorun performansli olmasi.

    Tesekkurler guzel yazin icin, bencede tercih meselesi bunun kantilanma yolununda olmadigini dusunuyorum.

    iki tane ayni malzemelerle motor toplansa ikiside ayni rodaji yapsa bile ikisinin cikaricagi beygir farkli olur.

    Iki tane ayni km rodaj yapmis arac bile farkli beygir cikarirken bir tane uzun rodaj yapmis bir tane kisa rodaj yapmis arac karsilastirilmasida yine sagliklikli sonuc vermiyicektir. (Dunyadada boyle bir deney oldugunu zannetmiyorum)

    Eger boyle bir test yapilsa bile biri uzun rodaj yapmis biri az rodaj yapmis ayni malzemelerle ayni kisi tarafindan ayni kosullarda toplanmis motor testleri yapilsa bile dogru bir olcum vermesi icin en az 1000 tane test yapilmasi gerekir.

    Sonuc olarakta rodaj tartismalari teoriden oteye gecmez gorusundeyim.

    Kaldi ki rodajda bu kadar kafa yorulmiyicak kadar kucuk biseydir ondan once onemli olan ve fark yaratan detaylar coktur.


    Dedigin gibi kisisel tercih meselesidir.

    Not : Haftaya sizin dukkandayim insallah cok yogun degildir methanol ve bir iki sensor montajimizi yapalim ustalara selamlar simdiden insallah yaz sonuna kadarda turbo veya sc bisey takariz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •