User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
116 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: LPG sıralı SİSTEM ve LPGCİ Önerilerriniz(Acil)

  1. #77
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SGI(sıralı) LPG kitlerinde önemli birkaç nokta vardır. Bunların başında enjektör gelir. Selenoid valfler de kullanılır, elektromekanik enjektörler de. Selenoid valf tipindekilerde tepki süresi çok geçtir.

    LPG enjektörlerinin hepsi musluk mantığıyla çalışır. Yoksa dizel enjektörü gibi atomize bir püskürtme imkansız. Rail'deki basıncın önündeki enjektör açar ve kapatır. İş bu enjektörn tepsi süresidir. Özellikle rölanti ve hafif yükte benzin enjektörünü yakalayabilmeli, hatta önüne geçebilmeli.

    Bu yönüyle selenoid valf tipli enjektörler geri kalırlar. Bu tipte enjektörleri tercih etmeyin.

    Tepki süresi en kısa olan enjektörler khein ve brc enjektörleridir. brc enjektörünn bir diğer avantajı da gazı çalışan elektromekanik kısmına almadan, ucundaki pistonla püskürtmesidir ki bu sayede kötü gazdan da en az etkilenir.

    Teleflex'in enjektörleri manifold üzerine monte edilir. Mantık güzel olsa da uygulamada püskürtme noktası enjektörün büyüklüğünden dolayı diğer sistemlere göre oldukça geride kalır. Ayrıca manifold yapısı da burada çok önemli. Çoğu manifoldda çatlaklara yol açacak ölçüde büyük delikler açılması gerekiyor. Bu da riskli.

    Lovato, atiker vs... bunlar enjektör olarak selenoid valf kullanır.


    Diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise regülatördür. Yani gazı buharlaştıran parça. Regülatör basıncını sabit tutabilmelidir. Zira rail üzerindeki basınç çok değişirse enjektör süreleri de yetersiz veya fazla gelebilir. Örneğin 1500mb'a göre siz enjeksiyon süresini 10ms olarak ayarlamışsınız. Ama araç yüke bindiğinde regülatör yetişemiyor ve basınç 1200mb'a düşüyorsa bu sefer 10ms enjeksiyon süresi yetersiz kalacaktır. Bazı sistemlerde rail basıncı gözlenerek ve düzeltme yapılarak bu sorun giderilmeye çalışınılsa da en güzel sistem basıncın sabite yakın olduğu sistemdir.

    Prins, BRC, Teleflex gibi büyük markalar artık bu regülatör işinde uzmanlar. Çok ucuza kaçmadığınız sürece regülatörden sorun yaşamazsınız ve sabit basınca ulaşırsınız.

    Bir diğer nokta ise bağlantıda kullanılan sensör ve bağlantı imkanları ile mapping arayüzüdür. Örneğin bazı ucuz markalarda rölanti ve yük için bile ayrı ayar yokken, tek bir yerden tüm haritayı komple artırmak veya azaltmak ancak mümkünken, bazı sistemler ise size her map değeri, veya her tps değeri ve her devir için ayrı ayrı müdahale imkanı tanır. Özellikle bizim gibi hassas kullanıcılar için ise her devirde aracın AFR'sinin idealde kalmasını sağlamak çok önemlidir. Bu yüzden map sensörü olan veya oem map bağlanabilen, devir bağlanan, ve hatta gerekirse tps bile bağlanan ve programında her devir ve map durumu için ayrı ayrı müdahale imkanı sunan kitleri tercih edin.

    Bence en önemli noktalardan birisi ise servis ve garanti sürecidir. Kit ne kadar kaliteli olursa olsun aldığınızın ertesi günü bir arıza çıkmayacağının garantisini kimse veremez. Ama size arıza çıksa bile arkasında duracak bir distribütör lazım. Bu noktaya özellikle dikkat etmek gerekir.

    MTM, BRC ve yerli BRC olayına gelince,
    MTM BRC'nin tedarikçisidir. Rail ve benzeri bazı parçalarını üretir. Ama İtalya'da MTM diye bir kit yoktur. Vakti zamanında BRC'yi paralel ithalatla bulgaristan, romanya gibi ülkeler üzerinden getiren yetkili olmayan montajcılar BRC distribütörü 2A'nın yasal takip başlatmasıyla artık BRC ismini kullanamıyorlar. Bunun yerine kendilerine BRC'nin parçalarını kullandıkları bir kit oluşturdular. İsmine de kit MTM dediler. Ki zaten BRC'de de birçok malzemenin üzerinde MTM yazıyordu. Etiket derdi de kalmadı. BRC'nin Plug&Drive yazılımını da elden geçirip kit MTM ver.1.0 diye piyasaya çıkardılar. Khein enjektör kullanıyorlar. BRC'nin yazılımı buna müsaade ediyor zaten. Genel olarak kaliteli malzemeler var kit MTM'de. Ama söylediğim gibi, herşey malzemeyle bitmiyor. İş distribütörde ve yetkin ve yaygın servis ağında bitiyor. Khein enjektör brc'nin patentli ino 3 enjektöründen daha üstün değil. Bence malzeme olarak da tercih sebebi olacak bir durumu yok. Ama brc ile aynı fiyata, ki hiç sanmam, genius max regülatörlü, khein enjektörlü, plug&drive ecu'lu kit mtm'yi veriyorlarsa, garanti riski göze alınıp kit mtm tercih edilebilinir. Geriye kalan tüm durumlar için brc derim.

    BRC'nin yerli olduğu iddiaları bu paralel ithalatçılar tarafından yayılır. BRC'nin enjektörünü, regülatörünü, ECU'sunu Türkiye'deki imkanlarla üretebilecek ustanın elinden öperim. Keşke olsa. Keşke yapabilsek de gururla söylesek. Ama adamlar bizden 3 nesil önce bu işe başladılar. Artık zor.

    Bu arada aracınız 140'lık laguna ise brc'nizi gerekirse farkını vererek 1500mb'lık regülatörlü isteyin. 50-100tl lik farka değecektir.

    Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #78
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geniş detaylı yazınız için elinize sağlık cok teşekkür ederim teknikden anlamasamda kafamda bişeyler olustu bu reglator farkınıda sölicem p.tesi sanrım brc 2a da bu işi bitiricem bana özellikle taktırırken şunları şunları söle dediğiniz şeyleri yazarsanz ben direkt onları söliyim işten anlamıyor gibi durmamak adına

    çok teşekkürler.
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  3. #79
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin aracınızda 1500mb'lık regülatör avantaj sağlar. Ayrıca bunu besleyebilecek 8mm'lik alt bakır boru çekilmeli. Standart 1.6 100hp civarı araçlara 1200mb'lık regülatör ve 5mm'lik bakır boru çekilir. BRC'nin turuncu enjektörü işinizi görür. Daha yüksek debili bir enjektöre gerek yok.

    Montajda;

    -Regülatör radyatör üst seviyesinin altında kalmalı.
    -Regülatör gaz çıkış hortumu ile enjektörler arası mesafe kısa olmalı. Yani regülatör-filtre ve enjektörler arası mümkün olduğunca yakın olmalı. İdeal olanı regülatör-filtre arası 30cm ve altı, filtre-enjektör raili arası 30cm ve altıdır.
    -Manifold silindir kapağına mümkün olan en yakın noktadan delinmeli. Açı en fazla dik olabilir. Silindir kapağına doğru olması tercih edilir. Kelebeğe doğru açı yapmamalı.
    -Enjektör hortumları olabildiğince kısa ve eşit boyda olmalı. Enjektörlerin sabitlendiği nokta burada önemli.
    -Regülatörün su bağlantısı "core" dediğimiz termostattan önceki kısımdan yapılmalı. Kalorifer hortumları kullanılabilir. Mümkünse paralel balantı yapılmalı.
    -Mümkünse tüm bu parçalar sac ayakla sabitlenmeli. Sac civatası sallamadan, varolan civatalar kullanılmalı.
    -Montaj sonrası ayar Wideband varsa onunla, yoksa OBD cihazından SFT değerleri ile yapılmalı.

    Liste uzar gider. Lakin empati yaparsak müşterinin bana bunları söylemesi pek de hoşuma gitmez. Onlar da biliyor tüm bunları. Güzel bir montaj istediğinizi, 1500mb'lik regülatör, 8'lik bakır alt boru istediğinizi söyleyin, onlar zaten işten anladığınızı düşünür. Ve montaj süresi için acele etmeyin. Siz montaj esnasında ustaya yukarıda saydıklarımı müsait bir dille, sırası geldikçe hatırlatın. Yoksa baştan bu şekilde bir yaklaşımla giderseniz ters tepebilir. Kendi işinin öğretilmesi gibi algılayabilir.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #80
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok cok sağolun cok işi bilenin işine karışan birisi değilim dediğiniz gibi söliyip ara ara sohbet esnasıda samimiyete bağlı olarakda hatırlatıcam dediklerinizi hatta bi cıktısını alıyorum şuan

    sanrım sizde bu işle meşgulsunuz istanbulda varmıdır şuraya gidin dediğiniz yer eş dost?
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  5. #81
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rica ederim.

    mucib iyidir.

    bilirim ama bu işi yapmıyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #82
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mucib i de bi araştırıyım bu işi yapmadan bu kadar bilgi sahibi olmanız takdirlik maşallah
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  7. #83

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Serkan, 1500 liranın altına BRC takan yer bulamadığından bahsetmişsin ama Ankara'da 1400 lira 10 taksit olarak yapılan bir satış İstanbul'da niye 1500 liraya bulunamaz anlayabilmiş değilim. Ankara'da durum bu bunu bil.

  8. #84
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Serkan, 1500 liranın altına BRC takan yer bulamadığından bahsetmişsin ama Ankara'da 1400 lira 10 taksit olarak yapılan bir satış İstanbul'da niye 1500 liraya bulunamaz anlayabilmiş değilim. Ankara'da durum bu bunu bil.
    araştırdım ama bulamadım belki reglator yada malzeme farkı olabilir diye düşünüyorm bide bu korsan işi konya ankara civarında yogunmus davalık oldukları yerlerde genelde otaraftaymıs dediğin fiyat korsan olabilir
    yüz yüze pazarlıga gitmedk ama 2a genel merkez tavsiye edilen fiyatımz 1500 lira dedi taksitle 1600 diyolar oda sanrm taksit farkı olsagerek...
    bide şimdi daha ucuza taktırırız eksik yanlıs is yaparlar oda ordan girer diyede tereddüt etmiyor değilim
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  9. #85
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @sekolive;

    Ankara'da fiyatlar bu şekilde. Korsan olduğu için değil, yüksek rekabet ve yüksek sürümden dolayı yetkili servislerde de durum böyle. İstanbuldakileri de suçlamamak lazım. Yüksek işyeri kirası, yüksek işçi maaşları ve düşük sürüm sebebiyle onlar Ankara fiyatlarına inemeyebilirler.

    Lakin size 1500mb'lık regülatör ve 8'lik tesisat ile 1500 nakit fiyat vermişlerse normal. Ankara'da da 1500mb'lik kit demek en az +100tl demektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #86

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok yok o fiyatı veren 2a nın iç anadolu ana bayii ve yetkili 2a bayii fiyatı. korsan değil yani.

    hiç sanmıyorum 1500mb lik regulator ve 8 lik tesisat için bu fiyatı verdiklerini. yoldan geçen amca fiyatıdır bu. istanbul için bu artı özellikler direk 200 lira bence. sanayii de ustanın ohooo tampon çıkacak demesi gibi bir kucak mantığı var demek ki.

  11. #87
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o.bk. daha bilincli oldugundan doğrudur diyorm istanbulda fiyatların yüksek olması

    bi yüz yüze gelelm taktırayım son fiyatı yazıcam en azından takmak isteyenlerinde bilgisi olsun
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  12. #88

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabayla aran nasıl, yakıt durumunu filan takip edebildin mi az da olsa
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  13. #89
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alican uzunda iyi ama şehir içi haliyle biraz yakıyor gbibi ama ölcemedim daha depo bitmedi geziyorz 550 km yi geçtim sanırım 600e yakın km full depoydu sfrladıgımda
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  14. #90
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu hafta Laguna 2.0 aracıma LPG taktırmam gerekiyor. önerileriniz nedir kullanıp memnum kaldıgınız lpg sistemlerini ve güzel işcilik yapan yerleri paylaşmanızı rica ederim.

    Aklımda

    BRC(italyan ürerimi)
    Lavato
    Tartarini(?)
    Teleflex ve Prings in fiyatları ve verimliliği hakkında cokda bilgim yok
    Teleflex her türlü
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

  15. #91
    devil_berk22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Tekirdağ & Keşan
    Mesaj
    4.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    florya sanayide prins takan bi usta var onda prins marka taktırmanı tavsiye ederim

  16. #92
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadşlar varmı başka bilgi vermek isteyen
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  17. #93
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mucib i de bi araştırıyım bu işi yapmadan bu kadar bilgi sahibi olmanız takdirlik maşallah
    Kartal sanayideki mucib' i diyorsan biliyorum 2 arkadaşımın aracında ciddi sorunlar oldu(montaj hatası)
    Eskiden çok iyiydi fakat son zamanlarda bozdu biraz.
    Seyyar Tayyar

  18. #94
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz önce aradım en pahalı fiyatıda onlar verdi yaw 1600 diyo 1500 reglator takarsak 1800 diyor...

    kafa karısık...
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  19. #95
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz önce aradım en pahalı fiyatıda onlar verdi yaw 1600 diyo 1500 reglator takarsak 1800 diyor...

    kafa karısık...
    gel KME yapalım, mucibin yok dediği mazda motoruna bunu bağladık aslan gibi oldu
    2008 civic elegance a taktırdım onda da sorun yok, pederin lancerde öyle
    95 liraya 530 km gittim süper ya
    Seyyar Tayyar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •