User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
57 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Wankel motor ?

  1. #20
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7000 tl mi ? Sandık motor. Valla süpermiş. Kanım makyajlı RX8'lere ısındı birden nedense.

    parça sayısını ve boyutları düşünürsen fazla bile aslında..

  3. #22
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0k4N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi Özet olarak , diğer motorlardan farkı ?
    Performans +
    Benzin +
    Km -

    Yanlışmı anladım ?
    kesinlikle BENZİN'de yanlışsın sandığından çok daha fazla yakarlarMIŞ. 12Litre altına düşmezmiz 100kmde basıncada 16 17 litreyi görürMÜŞSÜN.
    Duydulklarım saygılar...

  4. #23
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HkN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor
    işin özü bu yani

  5. #24
    emr_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    35/5 - 42
    Mesaj
    1.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu çalışma şeklini anlamana yardımcı olur.
    BORKED

    ayrıca motor bıtmıyor rotorların ucundaki sürtünen parça (yüzüktü galiba ismi) onlar değişiyor belli bir km sonra. aşındıkları için.
    Güzel video paylaşım için
    "Siyahlar Karalanmaya, Beyazlar kirlenmeye mahkum"

    emr: chip atarız
    f@tih_28: nasıl olucak lem msnden mi
    emr:Hee coco uzaktan yardım yollaya tıkla

  6. #25

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış hatırlamıyosam sanayide sohbet ediyoduk yanlış yagdan motor kıran varmış bu rx8 yagları servisde degişmek gerekiyomuş yagları farklı dediler v.s varmı bunun aslı.

  7. #26
    R-ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adamlar 100.000mile yaptigi icin sevinmis ve bundan dolayi club acilmis, bu demek oluyor ki 100.000mile wankel motor icin surpriz bir deger.
    Ayrica basarili bir sistem olsaydi diger otomobil firmalari da bu motoru kullanirlardi.
    Bence Wankel tamamen basarisiz

  8. #27
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Club açmamış o sitede açılan bir konu,Mazda Rotary kullanım hakkına sahiptir,başka markalar kafasına göre rotary üretemez.Mazda ile anlaşma yapmak zorundadır.Başarılı bir sistemdir,Başarı Dünyada ekonomikliğe indirgendiği zaman en başarısız sistem dahi ekonomik sebeplerden sana göre başarıysa sorun yok,koskoca marka 40 seneyi geçmiş 50 sene'ye geliyor Rotary üretimi yapmış sende bunu düşünemeden böle basit yorum yapıyorsun hayır Mazda benim şirketim değil,Rotary'de benim telif hakkımda yokta saygı duyun kardeşim dandik fln ne kadar basit bir üslüptur,araştırmadan yorum yapıyorsun.
    bencede yani. öle başarısız denilip geçilemez sonuçta hala seri üretim bir araçta kullanılıyor. senelerdirde kullanıyorlar.
    e60 535d & THE A45 AMG

  9. #28
    teggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Hollanda
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu forumda en çok muş muş muş miş miş miş yorumlarına bayılıyorum . Bir de kullananlar yorum yazsa ya mişli geçmiş zamandan di lilere geçilse. Daha gerçekçi olur sanırım...

    Motor ömrü konusunda da mazda 2006 ve sonrası usa da şu an 8 yıl 100.000 mil garanti veriyor. Bu garanti işini yeni kasayla çıkardılar ve 2006 modele kadar kapsayacak şekilde garanti altına aldılar araçların motorlarını. hala mış mış miş miş miymiş ?

  10. #29
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir hocam söylemişti, Wankel motorun tutulmamasının en büyük sebebi tüm fabrikaların bizim bildiğimiz pistonlu motora göre yapılmış olmasıymış.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #30
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor teknolojisinin gelişmesi, yeni bir tasarıma geçmesi verimlilik açısından şart. Yoksa bundan sonra dört zamanlı doğrusal pistonlu fosil yakıtlı motorlardan sonra başka bir motor teknolojisi göremeden doğrudan elektrikli motorlara geçiş yapacağız.

    Wankel motor da bu yenilikçilik yolunda bence en önemli aşama. Kesinlikle desteklenmeli, geliştirilmeli. Rotaryan bir şekilde sürekli dönel pistonlu, devir engeli olmayan bir motorla, dur kalk çalışan doğrusal pistonlu bir motoru kıyaslamam bile.

    Yok dayanımı düşükmüş, yok tüketimi fazlaymış... Mazda'nın özel bir ekibi haricinde Mazda'nın geriye kalanı da dahil diğer tüm markaların emek, sermaye ve ar-ge'sini klasik doğrusal pistonlu motorları geliştirmeye yoğunlaşmışken, dönel pistonlu wankel motorun bir anda sorunsuz ve en verimli motor haline gelmesini beklemek mantıksız olur.

    Şanzımanda CVT'yi, motorda Wankel'i her zaman desteklerim. Bunlar klasiğin ötesine geçen, ilham veren tasarımlardır. Kesinlikle gelecek vaadeder. Zayıf noktaları, özellikle malzeme teknolojisinden kaynaklanan zayıflıkları kısa süre içerisinde çözülecektir.

    Eğer doğrusal pistonlu motordan başka, yeni bir teknoloji geliştirilip yaygınlaştırılamazsa yakın zamanda herkes akülü arabalara biner. O wankel karşısında savunduğunuz, günümüzde kullandığımız doğrusal pistonlu motorlardan da jeneratör yaparlar...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #31
    R-ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Club açmamış o sitede açılan bir konu,Mazda Rotary kullanım hakkına sahiptir,başka markalar kafasına göre rotary üretemez.Mazda ile anlaşma yapmak zorundadır.Başarılı bir sistemdir,Başarı Dünyada ekonomikliğe indirgendiği zaman en başarısız sistem dahi ekonomik sebeplerden sana göre başarıysa sorun yok,koskoca marka 40 seneyi geçmiş 50 sene'ye geliyor Rotary üretimi yapmış sende bunu düşünemeden böle basit yorum yapıyorsun hayır Mazda benim şirketim değil,Rotary'de benim telif hakkımda yokta saygı duyun kardeşim dandik fln ne kadar basit bir üslüptur,araştırmadan yorum yapıyorsun.
    Güzel Kardeşim,
    kendi düşüncelerimi paylaştım ben burda, tabiki sende öyle.
    Fakat yine bana göre Başarı küçük Hacim'den Yüksek Güç üretmek değildir.
    Wankel Motorun eksileri artılarından fazla, bu bana göre Başarı değil.
    Saygı konusuna gelince, Ben Wankel'e de sana da Saygı duyuyorum ama yinede size katılmıyorum, bu da en doğal hakkım diye düşünüyorum.
    Diğer Mazda modellerinde neden Wankel kullanılmıyor?
    Bu olay biraz da Ticari.

  13. #32
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wankel kötü,çabuk bitiyor,yağ yakıyor,fazla tüketiyor diyenleri anlayamıyorum nedense

    otto motorla wankel karşılaştırmanın bir manası yok.biri elma biri armut.bugün yeni tip bir motor üretilip 100km de 10 gram benzin yaksa, 5,000,000km ömrü olsa, litrede 2000 hp verse şuan kullandığımız otto motorlara "tü kaka" mı diyeceğiz?

    wankel başka otto başka.otto, rotary motora göre daha ekonomik, işletimi kolay, ticari anlamda pazarlanabilir bulunup geliştirilmiş 100 yıldır. ama otto motor ile bugün bile karşılaştırmaya çalışılan sadece tek bir üretici tarafından geliştirilen bir motor rotary bugün kullandığımız aracın motoruna yağ değil meyvesuyu koyalım ondan sonrada neden 30,000km de bitiyor diye düşünelim ozaman?

    o yüzden aldığımız muazzam şasinin üzerinde bulunan ve hobi olarak ilgileneceğimiz bir makine wankel.nasıl ki insanlar resimle uğraşır, yamaç paraşütüyle ilgilenir, çeşitli aktivitelerden zevk alırlar işte rx8 e de öyle yaklaşmak lazım diye düşünüyorum benböyle düşününce yağ yakması,gitmemesi, dayanıksız olması gibi hurafeler anlamsızlaşıyor. sonuçta buz pateni yaparken giydiğimiz ayakkabının altının, günlük giydiğimiz bottan daha dengesiz olduğunu tartışmak da anlamsız

    spor otomobil alacak olsam s2000 alırım. sırf kendi zevkime ayırabileceğim 70-80 binim varsa gider rx-8 alırım.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  14. #33
    0k4N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul / Türkiye
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ZaZy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlikle BENZİN'de yanlışsın sandığından çok daha fazla yakarlarMIŞ. 12Litre altına düşmezmiz 100kmde basıncada 16 17 litreyi görürMÜŞSÜN.
    Duydulklarım saygılar...
    Benzin + derken diğer araçlardan çok yakıyor demek istedim zaten ,
    Yorumun için teşekkürler





    Alıntı HkN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motor Ama sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işin özü bu yani



    İşin mantığını anladım Kabaca bilgi sahibi oldum sayenizde herkese ayrı ayrı teşekkür ederim
    Peugeot Performance

    -----------------------------------------

    61,5

  15. #34
    R-ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başarı ile uzaktan yakından alakası yok,terimleri bir kenara koy düşük hacim prensibinide bir kenara koy,Rotary için yüksek hacim gerekmiyor ki.Zaten alacakları güçleri istedikleri şekilde alabiliyorlar en düşük hacimli motora aşırı besleme yapılarak istenilen güçler elde ediliyor,Fakat düşük hacimden yüksek güç üretmek olay değil diyorsun ama adamlar vergi avantajı olsun diye düşük hacim üretiyor co2 emisyon salınım değerlerini düşürüp o şekilde vergi alınan ülkeleri düşünerek hareket ediyor tek bir bakış açısı yok perspektif geniş şekilde bakılıyor.Mazda 40 seneyi geçmiş Rotary üretiyor sen diyorsun ki çabuk biter dandiktir,neye istinaden ? Sana o kadar çok pistonlu spor araç gösteririm motor kıran,tabiri caizse motoru bitiren 100.000 km'ye gelmiş spor araçların çoğu zaten yaşını başını alıyor yalnış anlamanı istemem ama araştırdın mı 200sx'leri 100.000'den sonra turbo üflemesi veya yağ yakma sorunları neden karşı karşıya kalıyorsun,yada atmosferik s2000'ler neden motor yapıyorlar bir süre sonra yatak sarması problemi vs vs bu konu uzar gider.Global Dünya'da üretilen her ürünün bir alıcısı vardır,Mazda o kadar dandik görseydi tahmin edemediğimiz kadar ar-ge yatırımı bu motora yapmazdı,biraz araştıırmak gerek..

    Mazda Rotary bu modellerde kullandı zaten bırakta spor araçlarda kullasın rotary'nin marjinalliği sportifliği gündelik araçlarda da üretmesin...
    Üretilen modeller bunlar yeterlidir sanırım 110s, R100, R130, Rx-2, Rx-3, Rx-4 Luce,Repu,Rx-5 Cosmo,Rx-7 FB-FC-FD serisi,Eunos Cosmo,Rx-8 Belki bu modellerin bir çoğundan haberin yok çünkü Türkiye'ye gelmedi hemen hemen hepsi.



    Bu konu uzar gider, polemiğe gerek yok, seninle bu konu hakkında tartışacak fazla vaktim de yok. Belki bi akşam çay içerken tartışılabilir.
    Ben Ikitelli de Oto Yedek Parçacıyım, 14sene Yurtdışında kaldım, saydığın modellerin hemen hemen hepsini de biliyorum, Çocukluğumdan bugüne kadar Arabaların içindeyim.
    Anlayacağın, senin bildiklerin benim unuttuklarım!
    Kıyaslamış olduğun 200SX'ler 80'li yılların sonu 90'lı yılların başında üretilmiş, ve hala vızır vızır Canavar gibi yolda boy gösteriyor. Drift'e geldiysen belki ne demek istediğimi anlarsın! Malesef 200SX S13 Kasa emsalinde olan RX-7 için aynı sözleri sarf edemeyeceğim.
    90model S13 kasa 200SX ile 2006-2007 RX-8 ile kıyaslamakta ayrı bir Gurur!

    Bu Forum Her Yoruma Açıktır.
    Fakat dediğim gibi seninle BURADA tartışacak fazla vaktim yok.
    Muhtemelen Cevabını okuyacağım ve muhtemelen uzamasın diye cevap vermicem.
    Kalbini kırdıysam ve Rotary'n şaştıysa lütfen kusuruma bakma.
    Sen araştırmalarına devam et, doğru yoldasın arkadaşım.

  16. #35
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu bunda bile küçük tartışma çıkıyor Wankel motorun artıları var, eksileri var. Otto motorunda aynı. Şahsi fikrim, Wankel motora Otto kadar önem verilseydi şu an ömrü, parçaları, yakıt tüketimi emin olun çok daha iyi düzeyde olurdu. Birde şu var, Otto motorda pistonlar, piston kolları ıvır zıvır vs derken çok fazla hareketli parçası var. Wankel çok daha basit. Tüm parçalar göz önüne alındığında kesinlikle sürtünmesi çok daha az. Ama bu saatten sonra Mazda dışında kimse Wankel ile ilgilenmez, tüm altyapı Otto dan yana. Doğal olarak mantıklı tercih olarak değil hobi olarak tercih edilir artık Wankel.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  17. #36
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duz mantik dusunursek iyi bir motor olsaydi tutulurdu kisacasi fantaziye gerek yok BENCE

  18. #37
    pirasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.201
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim anlamadığım bu kadar güzel rx-8 şasesine niye kimse swap yapmıyor. aynı hacimde çok güzel araçlar olacağını düşünüyorum. netten aratınca da hep ls1 swapları var onlar bizim için aşırı zaten.

  19. #38
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coderz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bedava verseler almam
    Okadarda yapma ya sesi için bile alınır bence cok hoş makinalar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •