Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motorAma sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor
![]()
Wankel çok yakan. Kısa ömürlü. Az yer kaplayan . Ufak CC hacmine göre çok fazla performans veren bir motorAma sıraa dışı çalışma şekli ve maliyetlerinden dolayı tercih edilmiyor
![]()
yanlış hatırlamıyosam sanayide sohbet ediyoduk yanlış yagdan motor kıran varmış bu rx8 yagları servisde degişmek gerekiyomuş yagları farklı dediler v.s varmı bunun aslı.
adamlar 100.000mile yaptigi icin sevinmis ve bundan dolayi club acilmis, bu demek oluyor ki 100.000mile wankel motor icin surpriz bir deger.
Ayrica basarili bir sistem olsaydi diger otomobil firmalari da bu motoru kullanirlardi.
Bence Wankel tamamen basarisiz
şu forumda en çok muş muş muş miş miş miş yorumlarına bayılıyorum. Bir de kullananlar yorum yazsa ya mişli geçmiş zamandan di lilere geçilse. Daha gerçekçi olur sanırım...
Motor ömrü konusunda da mazda 2006 ve sonrası usa da şu an 8 yıl 100.000 mil garanti veriyor. Bu garanti işini yeni kasayla çıkardılar ve 2006 modele kadar kapsayacak şekilde garanti altına aldılar araçların motorlarını. hala mış mış miş miş miymiş ?
Bir hocam söylemişti, Wankel motorun tutulmamasının en büyük sebebi tüm fabrikaların bizim bildiğimiz pistonlu motora göre yapılmış olmasıymış.
''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK
Motor teknolojisinin gelişmesi, yeni bir tasarıma geçmesi verimlilik açısından şart. Yoksa bundan sonra dört zamanlı doğrusal pistonlu fosil yakıtlı motorlardan sonra başka bir motor teknolojisi göremeden doğrudan elektrikli motorlara geçiş yapacağız.
Wankel motor da bu yenilikçilik yolunda bence en önemli aşama. Kesinlikle desteklenmeli, geliştirilmeli. Rotaryan bir şekilde sürekli dönel pistonlu, devir engeli olmayan bir motorla, dur kalk çalışan doğrusal pistonlu bir motoru kıyaslamam bile.
Yok dayanımı düşükmüş, yok tüketimi fazlaymış... Mazda'nın özel bir ekibi haricinde Mazda'nın geriye kalanı da dahil diğer tüm markaların emek, sermaye ve ar-ge'sini klasik doğrusal pistonlu motorları geliştirmeye yoğunlaşmışken, dönel pistonlu wankel motorun bir anda sorunsuz ve en verimli motor haline gelmesini beklemek mantıksız olur.
Şanzımanda CVT'yi, motorda Wankel'i her zaman desteklerim. Bunlar klasiğin ötesine geçen, ilham veren tasarımlardır. Kesinlikle gelecek vaadeder. Zayıf noktaları, özellikle malzeme teknolojisinden kaynaklanan zayıflıkları kısa süre içerisinde çözülecektir.
Eğer doğrusal pistonlu motordan başka, yeni bir teknoloji geliştirilip yaygınlaştırılamazsa yakın zamanda herkes akülü arabalara biner. O wankel karşısında savunduğunuz, günümüzde kullandığımız doğrusal pistonlu motorlardan da jeneratör yaparlar...
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Güzel Kardeşim,
kendi düşüncelerimi paylaştım ben burda, tabiki sende öyle.
Fakat yine bana göre Başarı küçük Hacim'den Yüksek Güç üretmek değildir.
Wankel Motorun eksileri artılarından fazla, bu bana göre Başarı değil.
Saygı konusuna gelince, Ben Wankel'e de sana da Saygı duyuyorum ama yinede size katılmıyorum, bu da en doğal hakkım diye düşünüyorum.
Diğer Mazda modellerinde neden Wankel kullanılmıyor?
Bu olay biraz da Ticari.
wankel kötü,çabuk bitiyor,yağ yakıyor,fazla tüketiyor diyenleri anlayamıyorum nedense
otto motorla wankel karşılaştırmanın bir manası yok.biri elma biri armut.bugün yeni tip bir motor üretilip 100km de 10 gram benzin yaksa, 5,000,000km ömrü olsa, litrede 2000 hp verse şuan kullandığımız otto motorlara "tü kaka" mı diyeceğiz?
wankel başka otto başka.otto, rotary motora göre daha ekonomik, işletimi kolay, ticari anlamda pazarlanabilir bulunup geliştirilmiş 100 yıldır. ama otto motor ile bugün bile karşılaştırmaya çalışılan sadece tek bir üretici tarafından geliştirilen bir motor rotarybugün kullandığımız aracın motoruna yağ değil meyvesuyu koyalım ondan sonrada neden 30,000km de bitiyor diye düşünelim ozaman?
o yüzden aldığımız muazzam şasinin üzerinde bulunan ve hobi olarak ilgileneceğimiz bir makine wankel.nasıl ki insanlar resimle uğraşır, yamaç paraşütüyle ilgilenir, çeşitli aktivitelerden zevk alırlar işte rx8 e de öyle yaklaşmak lazım diye düşünüyorum benböyle düşününce yağ yakması,gitmemesi, dayanıksız olması gibi hurafeler anlamsızlaşıyor. sonuçta buz pateni yaparken giydiğimiz ayakkabının altının, günlük giydiğimiz bottan daha dengesiz olduğunu tartışmak da anlamsız
spor otomobil alacak olsam s2000 alırım. sırf kendi zevkime ayırabileceğim 70-80 binim varsa gider rx-8 alırım.
2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400
Bu konu uzar gider, polemiğe gerek yok, seninle bu konu hakkında tartışacak fazla vaktim de yok. Belki bi akşam çay içerken tartışılabilir.
Ben Ikitelli de Oto Yedek Parçacıyım, 14sene Yurtdışında kaldım, saydığın modellerin hemen hemen hepsini de biliyorum, Çocukluğumdan bugüne kadar Arabaların içindeyim.
Anlayacağın, senin bildiklerin benim unuttuklarım!
Kıyaslamış olduğun 200SX'ler 80'li yılların sonu 90'lı yılların başında üretilmiş, ve hala vızır vızır Canavar gibi yolda boy gösteriyor. Drift'e geldiysen belki ne demek istediğimi anlarsın! Malesef 200SX S13 Kasa emsalinde olan RX-7 için aynı sözleri sarf edemeyeceğim.
90model S13 kasa 200SX ile 2006-2007 RX-8 ile kıyaslamakta ayrı bir Gurur!
Bu Forum Her Yoruma Açıktır.
Fakat dediğim gibi seninle BURADA tartışacak fazla vaktim yok.
Muhtemelen Cevabını okuyacağım ve muhtemelen uzamasın diye cevap vermicem.
Kalbini kırdıysam ve Rotary'n şaştıysa lütfen kusuruma bakma.
Sen araştırmalarına devam et, doğru yoldasın arkadaşım.
Yahu bunda bile küçük tartışma çıkıyorWankel motorun artıları var, eksileri var. Otto motorunda aynı. Şahsi fikrim, Wankel motora Otto kadar önem verilseydi şu an ömrü, parçaları, yakıt tüketimi emin olun çok daha iyi düzeyde olurdu. Birde şu var, Otto motorda pistonlar, piston kolları ıvır zıvır vs derken çok fazla hareketli parçası var. Wankel çok daha basit. Tüm parçalar göz önüne alındığında kesinlikle sürtünmesi çok daha az. Ama bu saatten sonra Mazda dışında kimse Wankel ile ilgilenmez, tüm altyapı Otto dan yana. Doğal olarak mantıklı tercih olarak değil hobi olarak tercih edilir artık Wankel.
''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK
benim anlamadığım bu kadar güzel rx-8 şasesine niye kimse swap yapmıyor. aynı hacimde çok güzel araçlar olacağını düşünüyorum. netten aratınca da hep ls1 swapları var onlar bizim için aşırı zaten.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)