User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
46 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Brake Oil & Brake Hose

  1. #1
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Brake Oil & Brake Hose

    Alfa Romeo 156ımdaki Mevcut Fren Sistemimi Degiştirip yerine Brembo Family B Caliper, Brembo 330x30 Deliksiz, Oyuksuz Disk ve Brembo Fren Balatası Aldım. Kitin içinden fren hortumu ve yagını çıkarttım Delikli almadım cünkü özgün çatladıgını söyledi kullananlarda en fazla 20.000 km sonra dertleniyormuş gerek yok... Oyukluda arkadaki diskle aynı oyukluları bulmak açısından zor olucagından onuda eledim o yüzden düz aldım.

    Sebebi ise, Fren hortumu önce gözüme gereksiz gibi geldi sonradan degerini anladım
    Yag ise brembonun verdigi yagı bir çok yurt dışı forumlarında Fiyatına göre performans vermedigini belirttiler.

    Aldıgım Sistemin Resimleri;





    Evo 7-8-9 kaliperleriyle aynı kaliperler. Onlarda Family B Brembo kaliperleri kullanmaktalar.

    Fren diski standart disk balatada standart balata oldugu icin resmini koymuyorum...

    Arkalarda ise aracın standartı olan 276x10 ölçülerinde olan disklerimi Ate Disk ve Ate balata aldım, Diger firmaların balataları Alfa Romeolarda İETT otobüsü gibi ses yaptıgı için direk eledim Hatta aldıgım brembo balatada yapıyormuş sanırım onun yerinede Ate almayı düşünüyorum.

    Şimdi işin özüne gelirsek.. Türkiyede Tornacıda rekorcuda onda bunda çakma çukma bir hortum yaptırmak istemiyorum... Marka olarak ne önerirsiniz? Türkiyede bulma olasılıgım nedir? Yurt dışında olsada np getirtiriz..

    Yag konusunda ise takıntılı bir mobil fanatigi oldugum icin mobil koymayı düşünüyorum ama bu sisteme artık yazık olur gibi geliyor Castrol SRF yi herkes öneriyor fakat onunda gereksiz olucagının kanısındayım. Sonuçta Dot 4 yag alınıcak yagdan yaga ne gibi farklar olabilir? bunları test eden bir site veya PDF dökümanı varsa paylaşılırsa sevinirim.

    Merkezi soranlar olursa... Önce montajı yapıcaz eger merkez yetersiz gelirse merkezide degiştiricem. Onuda aldım.
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  2. #2
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tek bildiğim gerçekten çok önemli bir modifikasyon olduğudur ... İyi günlerde kullan Ayrıca bildiğim kadarıyla Adlı hortumda getiriyordu başka bi yerde stokta bulman zor ... onun dışında bence dot4 hidrolik yağları genel olarak aynı özelliklere sahipler bence çok bi fark olmayacaktır

  3. #3
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim. Adlı getiriyor fakat bana goodridge önerdiler... Sonuçta bu hortumun ısıya dayanması ve basınca dayanması cok önemli bi konu.. Her türlü hortum var yoksa Stock 1.6 120 hp araca 330x30 gibi ciddi bi deger. sistem alındıysa geri kalanıda adam akıllı yapmak istiyorum.
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DOT 5.1 yarış yağı kullansan daha iyi olur böyle bir sistem kanımca. Fren merkezinin özelliklerini öğrendin mi piston çapı ve maksimum uygulama basıncı nedir. Bu 4 pistonlu kaliperlere yeterli basıncı verebilecekmi. Ayrıca çelik örgülü fren hortumu olarka Goodrich marka kolay bulunur yeterli olucaktır.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standartını bılmıyorum fakat aldıgımın çapı 22,2mm

    piston çapı ve mak. basıncı hakkında malesef bilgim yok, bu konuda bir kaç frenci ile görüştüm hepsi hallederiz yaparız tarzında konuşan kişilikler oldugu için yüz göz olmak istemedim Bana kagıt üzerinde oturup bişey anlatmak yerine hallederiz abi yönteminde ilerliyorler buda hosuma gitmiyor..

    Goodrich - Goodridge bu ürünü türkiyede nerde bulabilirim?
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazım yanlışı olmuş pardon Sahibinden.com yada gittigidiyor.com da gözüme ilişmişti. Bu arada fren merkezi çok önemli. Hatta şöle önemliki sadece fren merkezi değiştirerek bile fren performansı arttırabilirsin bazı araçlarda. Bu arada maliyet ne oldu disk kaliper ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18x8 jantın ıcıne ne kadar merkezde degiştirsek çirkinlik degişmicek
    Sahibindende goodridge falan yok diye hatırlıyorum abı ama gene bakıcam..
    Fiyat konusunda özel mesaj atıyorum..
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SerCy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    18x8 jantın ıcıne ne kadar merkezde degiştirsek çirkinlik degişmicek
    Sahibindende goodridge falan yok diye hatırlıyorum abı ama gene bakıcam..
    Fiyat konusunda özel mesaj atıyorum..
    Yok fren merkezi derken kaliperin yerini kastetmedim. Hani direksiyon kutusunu arkasında fren hidroliğinin saklandığı haznenin ucunda fren yağını pompalayan Master Brake Cylinder yani.


    Edit : Bu arada fiyatta sağlammış. Hayırlı olsun
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam ben onu degiştirsemde o çirkin görüntüden kurtulamıcagım ıcın fren kiti aldım
    355x32 alıcaktım hatta ama o sefer abs beynı falan problem yaratıcaktı :Shock

    Fiyat malesef saglam oldu bıraz özel sipariş oldugu icin.
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  10. #10
    MUGENPOWE® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.739
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olm sen satıyodn arabyı nıe masraf yaptn cnm ?

  11. #11
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SerCy says: satmıyorum cünkü

    demekki forumda fren yagı ve hortumu hakkında bilgi eksikligi var
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SerCy says: satmıyorum cünkü

    demekki forumda fren yagı ve hortumu hakkında bilgi eksikligi var
    Forumda eksik yok bence Piyasa malzeme az
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    getirtiriz no problem..
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  14. #14
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Halaaa yagda kararsız kaldım
    SRF yi sildim aklımdan..
    Tutela Extreme 5 ve Ate Super Blue arasında kaldım :S
    Goodridge larıda sipariş geçtim
    balata konusundada Ferodo DS2500 de karar kaldım..
    Tek problem.. Şu fren merkezi konusunda beni detaylı bilgilendiricek insan
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  15. #15
    Symetnix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Grünstadt
    Mesaj
    136
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sercan aksam gel senı geniş geniş bılgılendırıyım keklıgım benım haha gule gule kullan kanks

  16. #16
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence fren merkezini kesinlikle değiştirmen lazım. Daha önceki kullandığın kaliperlerin birim pedal yolu ile gerekli disk ısırmasını sağlayabildikleri yağ hacmi ile; daha büyük yağ odacığına sahip Brembo'lar kesinlikle farklı. Yani yeni kaliperlerin diske gerekli basıncı sağlayabilmek için daha fazla yağın 4 adet pistonu itmesine ihtiyaç duyacaklar. Bu yüzden şu anda kullandığın westinghouse ve pistonun daha büyüğü ile değişmesi gerekli. Bunun için ayrı kitler var, ama bence senin aracının aynısının 2.0 motoru ile gelen yeterli olabilir. Eğer yeterli değilse Brembo'nun komple kitini tavsiye ederim, sıfır almana de gerek yok, bir çok std. brembolu araçtan çıkma da alabilirsin. EVO ve STi larda big brake kit takanlardan, kazalılardan vs vs alınabilir mesela..

    Fren hidroliği olarak ta, DOT4 yerine çok daha yüksek ısıda iş yapabilen DOT 5.1 tavsiye ederim. Dezavantajı hidrofilik (havadaki suyu emen) yapısı olduğu için DOT4'e göre daha çabuk bozulur, uzun ömürlü değildir, ama yıllık fren hidroliği değişimi ile bunu bertaraf etmek çok kolaydır. Ben fabrikadan gelen DOT4 yerine DOT5.1 racing fluid'e geçtiğimde, başka hiçbirşey değiştirmeden özellikle üst üste frenlemelerde hidroliğin kaynamaması yüzünden çok büyük fark gördüm. Fabrikalardan fren sistemi içinde std. DOT4 gelmesinin tek sebebi de, yıllık fren hidroliği değişiminin müşteriler için kabul görmemesidir, yoksa performans arabasında DOT4 ne arar anlamam.

    DOT5.1'i bir de yüksek basıç ve sıcaklık altında genleşmeyecek örgü çelik hortum seti ile birleştirdiğinde her zaman sabit, ısındıkça performansı sıfırlanmayan bir sisteme sahip olursun.

  17. #17
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence fren merkezini kesinlikle değiştirmen lazım. Daha önceki kullandığın kaliperlerin birim pedal yolu ile gerekli disk ısırmasını sağlayabildikleri yağ hacmi ile; daha büyük yağ odacığına sahip Brembo'lar kesinlikle farklı. Yani yeni kaliperlerin diske gerekli basıncı sağlayabilmek için daha fazla yağın 4 adet pistonu itmesine ihtiyaç duyacaklar. Bu yüzden şu anda kullandığın westinghouse ve pistonun daha büyüğü ile değişmesi gerekli. Bunun için ayrı kitler var, ama bence senin aracının aynısının 2.0 motoru ile gelen yeterli olabilir. Eğer yeterli değilse Brembo'nun komple kitini tavsiye ederim, sıfır almana de gerek yok, bir çok std. brembolu araçtan çıkma da alabilirsin. EVO ve STi larda big brake kit takanlardan, kazalılardan vs vs alınabilir mesela..

    Fren hidroliği olarak ta, DOT4 yerine çok daha yüksek ısıda iş yapabilen DOT 5.1 tavsiye ederim. Dezavantajı hidrofilik (havadaki suyu emen) yapısı olduğu için DOT4'e göre daha çabuk bozulur, uzun ömürlü değildir, ama yıllık fren hidroliği değişimi ile bunu bertaraf etmek çok kolaydır. Ben fabrikadan gelen DOT4 yerine DOT5.1 racing fluid'e geçtiğimde, başka hiçbirşey değiştirmeden özellikle üst üste frenlemelerde hidroliğin kaynamaması yüzünden çok büyük fark gördüm. Fabrikalardan fren sistemi içinde std. DOT4 gelmesinin tek sebebi de, yıllık fren hidroliği değişiminin müşteriler için kabul görmemesidir, yoksa performans arabasında DOT4 ne arar anlamam.

    DOT5.1'i bir de yüksek basıç ve sıcaklık altında genleşmeyecek örgü çelik hortum seti ile birleştirdiğinde her zaman sabit, ısındıkça performansı sıfırlanmayan bir sisteme sahip olursun.
    Malesef 2.0 ve 2.5 ların fren merkezlerı 1.6 nınkı ile aynı...

    3.2 ninki farklı fakat oda olmuyormuş sanırım kafa yapıları farklı.. :Shock:

    Diger araçlarınkı uyabilir demişsin şu an üzerindeki pistonun çapını bogazını vs bılmıyorum, diger araçlarınkınınde uyumu söz konusu olabilirmi kararsızım açıkcası.. Arkalarıda 305-28 2 pot brembolarla degiştirmeyi düşünüyorum yani merkez şart... ama nerden nasıl bulup yapıcaz bilmiyorum )

    yag konusundada işte aklımda SRF vardı fakat SRF nin cok cabuk bozuldugunu ve komple tüm sistemin söküp yıkanması gerekmesi gibi zahmetleri beni bu yagdan itti..
    Tutela Extreme 5 e ve Ate Super Blue ya su an cok yakınım.. 2 si arasındada kararsız kaldım tutelanın kaynama noktası ateye göre ve SRF ye göre daha yüksek..
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkaları 2 pot brembo yapıcaksan sana sorayım. Senin el freni sistemin aracın üzerindeki disklerin balatayı tutması şeklindemi yoksa disklerin arkasında normalde bakınca görünmeyen tambur mı var (minik bir kampana gibi).
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    Sercan Keklik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkaları 2 pot brembo yapıcaksan sana sorayım. Senin el freni sistemin aracın üzerindeki disklerin balatayı tutması şeklindemi yoksa disklerin arkasında normalde bakınca görünmeyen tambur mı var (minik bir kampana gibi).
    Şundanmı bahsediyorsun yoksa yanlşmı anladım



    o sacdan bahsediyorsan koruma kapagı o çıkıyor
    Alıntı Everyone Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım Türkiyede TEK!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •