User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
23 sonuçtan 20 ile 23 arası

Konu: Yüksek hızda denge

  1. #20
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin sorundan ben de çeşitli kereler muzdarip oldum.

    oynaklık olarak ifade ettiğin his sorunu tam olarak ifade ediyor, sürücüye bir güvensizlik hissi olarak yansıyor. biraz daha hızlı gitsem yoldan çıkacak düşüncesine kapılıyorsun. yurtdışındaki kaynaklarda bu durum high-speed stability olarak tanımlanır.

    yol yüzeyinin ve lastik havasından başlayarak tüm süspansiyonun yol tutuşta etkisi olduğu kesin, ancak araştırdığım kadarıyla sorunun kaynağı arabanın altına giren hava. 180 ve üstü ciddi bir hız olup alttaki hava o kadar fazlalaşıyor ki kaldırma kuvveti uyguluyor. bu durum fizik kurallarına göre arabayı hafifletip daha fazla sarsıntı olmasına, lastik tabanı-yol temasının (contact patch) durmadan değişmesine, hatta azalmasına sebep oluyor. daha da kötüsü, kaldırma kuvveti alttan eşit miktarda çalışmıyor, yani önü veya arkayı daha fazla kaldırmaya çalışan bir kuvvet gibi algılayabiliriz.

    buradan şöyle bir sonuç -belki- çıkabilir, ağır arabaların yüksek hız dengesi daha iyi olabilir. 1,000kg'luk bir araba ile 1,500kg'luk bir araba 200km/s ile giderken ağır olanın daha az etkileneceğini tahmin ediyorum. ama emin değilim, düz mantık .

    ancak şu durum şüphe götürmüyor; aerodinamik parçalarla;
    - alta hava girişini azaltmak,
    - giren havanın sürtünmesini azaltmak,
    - tahliye edilmesini arttırmak,
    - üstteki hava akışını kullanarak yukarıdan baskı uygulamak (yani arabanın ağırlığını kasten arttırmak)
    gibi çözümler mevcut. bu çözümleri meraklıları bilerek ya da bilmeden uyguluyor.

    aerodinami derin bir konu ve uzmanı değilim. dahası bunları deneyecek fırsatım maalesef olmadı. bu nedenle lip kesin çözer, lastiğin havasını indir, spoilerin yok ondan oluyor gibi öneriler yapmam mümkün değil. ancak şu söylenebilir: Ibiza SC FR'ın önden çekişli olduğunu hesaba katarak, bu marka/model için ne gibi profesyonel aero parçalar var, araştırabilirsin. mevcut parçaların etkili olup olmadığını muhakkak kontrol et, çünkü etrafta gerçekten çalışmayıp sırf şekil için üretilen bir sürü ürün mevcut.

    bu konudaki bir dezavantaj performansın kolay ölçülememesi. wideband sensor ile AFR'yi görebiliyoruz, ama front spoiler takınca havayı ne kadar daha iyi kesecek, amatör olarak ölçemeyiz.

    yanal rüzgar yol tutuşa olumsuz etki yapıyor ancak söz konusu sorunla ilgisi yok. anti-roll bar veya lastik havası da çözüm olmayacaktır. lastik ebatların orijinalse lastik havasını fabrika değerinde kullanmanı öneririm. yolda giderken çoğunlukla basınç azımsanmayacak kadar artar (32 ---> 38psi gibi). fabrika değerleri bu değişime göre soğuk lastiğin basınç değerini veriyor. değer araba marka/modeli için değişebilir, 215/45R17'yi hangi arabaya takarsan tak 32psi olmalıdır denilemez.

    otobanda titreye oynaya gitmek yerine 200'le uzamak tabii ki çok güzel birşey ...
    Teşekkürler detaylı yorumunuz için, ağırlık tahmininiz bence doğru uzun yolda 140-150 giderken benden yol isteyenler genelde "manda kasa" bmw ve mercedes gibi 1.8, 2 ton civarı araçlar oluyor. Aracımın bagaj kapağı üstünde bir spoiler var ama etkisi nedir bir fikrim yok, bunun dışında lip biraz yardımcı olur gibime geliyor, pahalı bir parça da değil, servisle bir görüşeyim var mı ellerinde.

  2. #21
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    207 kullanıcısıyım bende de 130 sonrasında başlıyor sizdeki sorunun aynısı kadran sonu 210larda direksiyonu oynatmaya korkuyorum sanki az bişe oynatsam rüzgar arabayı kaldırıp atacak gibi oluyor sorun aracın hafif olmasındanda degil fabrika kilosu 1200 bu olay 3 kişi + bagajda da aynı

  3. #22
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tavsiyem il baskta satık çaplarını gemişleterek başlamanız. sonrasında coilover kalıtelı denenmış ve uygun olanlardan almanız.

    Sonrasında lipten önce ince plastık kalıplar var yada alımınyum saclar var onlar ile aracın hava surtunmesını azaltmak amacıyla alt tarafa hem koruma ıcın hemde kaldıtma kuvvetını azaltmak ıcın bır cozum uygulayabılırsınız.

    eger bunlara ragmen yıne o guvensızlık hıssı varsa coilover ile kamber kaster ayarları yapılarak bir nebze daha ortadan kaldırılabilir.
    bunlar cok masraflı ısler dıye dusunup yapamıcaksanız aracınızı satıp daha ıyı yol tutusa sahıp (kullanıcılar tarafından begenılen) araçları tercıh edebilirisiniz.

    ek bir bilgi

    eger oem süspansiyon yaylarını kesıp araç düşürme işlemi yaptıysanız arabanın virajdaki ani agırlık merkezı degişiminden dolayı allah göstermesin 1 seritten 3 seride atlarsınız sert ruzgarda o zaman hic toparlayamazsınız.
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  4. #23

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence 1100kg civarı bir aracın 180km/h ile gelen rüzgarlardan etkilenmesi, sürücüye endişe vermesi gayet ama gayet normal.

    bu biraz ne derece hız delisi olduğunuz ilede alakalı yani bir arkadaşım altında 320d ile 180de gazdan çekerken aynı yerde yıllar önce bir arkadaşım hayvan gibi yüklü ama tüy ötesi sıklet 106 gtisi ile 220-230le girerdi tedirgin etse bile girerdi (deli işte)


    diyeceğim şu zamanında 1155kg olan vti sahibiydim ve yol tutuşu gayet iyi bir araç olarak bilinir ondada 17 jant vardı ve ben gayetde 180le 190la giderken endişe ediyordum etmiyordum,yandan rüzgardan etkilenmiyordu desem yalan olur.



    diğer arkadaşında dediği gibi undercarriage aerodynamics diye yaz Google da birçok uygulama görürsün genelde BMW ve Mercedeslerde olan bu tip bir uygulama ile altdan gelen rüzgarlardan daha az etkilenerek daha stabil bir sürüş elde edebilirsin.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •