User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yüksek hızda denge

  1. #1
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yüksek hızda denge

    Herkese selamlar,

    Seat Ibiza 2013 1.4 SC FR sahibiyim, araca serviste orjinal (30mm yanılmıyorsam) Eibach yay taktırdım, jantlar 17" , lastikler 215-40-17 dunlop sportmaxx.

    170-180km/h civarı araçta rüzgar etkisi ve az da olsa "oynaklık" hissediyorum. Büyük ihtimalle bu hızlarda normaldir ama anti roll bar vs gibi desteklerle daha stabil bir sürüş elde edilebilir mi?

    Ayrıca depo kapağındaki lastik basınç değerleri çok yüksek, 34-31 kullanıyorum, 32-30 daha mı iyi olur yüksek hızda giderken?

  2. #2
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eibachsız halde 170-180 de nasıl gidiyordu.

    bence 34-31 iiidir.

  3. #3
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 farklı basınç değeri yokmu mesela şehiriçi ve otoban olarak ayrı yazar genelde. otoban 34 32 ise şehiriçi 32 30 falandır

  4. #4
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal yaylar varken daha dengeli değildi.

  5. #5
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabanızın aynısıyla kıyaslamak lazım, belki karakteristiktir rüzgardan çok etkileniyordur. Yoksa orijinal haliyle bile 170-180 çok bir hız değil, dümdüz gitmesi lazım. Focus 3 Sedanla, Polo 6R ile, Corsa Sport ile falan hiç o tip problemler yaşamazdım orijinal yay ve lastik ölçüleriyle. Mini'yi söylemiyorum bile zaten.

  6. #6
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağa sola çekme,titreme vs yok belki ben hassas bakıyorumdur bilemedim. Cupra kullanıcıları daha iyi
    yorumlayabilir belki

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Karşıdan rüzgar çok şiddetli esiyorsa oynaması normaldir. Rüzgarın daha az olduğu zaman deneyin

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Türkiye/Erzurum
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçcınozda extra sopiler difüzör vb. eklentiler varsa onlarda yapabiliyor

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Basit olacak ama rot balans yaptırdınız mı yaylardan sonra?

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek hızda stabilite istiyorsanız alcaklik lazım,one düzgün lipte stabilite artırır.

  11. #11
    SerkanKurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal ibiza nın sert rüzgarda oynaması.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rot yaptır evet yukarıda arkadaş söylemiş
    bizim cupra lardada yay takınca aynı sorun oluyor
    coiloverla böyle bir sorun asla yaşamazsın
    tabiki kaliteli bir marka olması şartıyla

  13. #13
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Passat forumunda yeni passat bile 120-130 dan sonra ruzgardan etkileniyor diyorlar. Ibiza icin normaldir diye dusunuyorum.ki hangi araba asiri lux disinda yuksek hizla ruzgardan etkilenmiyorki?benmi yanlis dusunuyorum
    Passati ornek vermemin sebebi yakin zamanda onu gormustum sikayet olarak 100 bin tl lik arac sonucta garipsedim

  14. #14
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rot balans yapıldı, dediğim gibi titreme,sağa sola çekme yok. Her dk bu hızlara çıkma imkanım olmuyor ben virajseverim diyelim. Her seferinde rüzgara denk gelmiş olabilirim (bugün de rüzgarlı) bakalım daha detaylı incelerim bir dahaki sefere. ciddiye alınacak bir sorun yok aslında. Uygun yol bulmak lazım.

  15. #15
    gespenster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    turkey
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    miniden sonra bindigim sedan cogu aracta ben yan ruzgardan dolayı sıkıntılar yasadım. yay vs kullanıyorsunuz yapmaması lazım, biraz aerodinamikle alakalı olabılırmı ?

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    57
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rot balans yapıldı, dediğim gibi titreme,sağa sola çekme yok. Her dk bu hızlara çıkma imkanım olmuyor ben virajseverim diyelim. Her seferinde rüzgara denk gelmiş olabilirim (bugün de rüzgarlı) bakalım daha detaylı incelerim bir dahaki sefere. ciddiye alınacak bir sorun yok aslında. Uygun yol bulmak lazım.
    viraj vs de asfaltın pürüssüz olmaması dolayısı ile yay mevcut yol tutuşu dahada olumsuz etkiliyor dediğim gibi sorunun tek çaresi coilover

  17. #17
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu lip olayını deneyebilirim, mantıklı geldi.
    Bu arada yaylardan memnunum, hiçbir şartta sekme hoplama zıplama yapmıyor.

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar,

    Seat Ibiza 2013 1.4 SC FR sahibiyim, araca serviste orjinal (30mm yanılmıyorsam) Eibach yay taktırdım, jantlar 17" , lastikler 215-40-17 dunlop sportmaxx.

    170-180km/h civarı araçta rüzgar etkisi ve az da olsa "oynaklık" hissediyorum. Büyük ihtimalle bu hızlarda normaldir ama anti roll bar vs gibi desteklerle daha stabil bir sürüş elde edilebilir mi?

    Ayrıca depo kapağındaki lastik basınç değerleri çok yüksek, 34-31 kullanıyorum, 32-30 daha mı iyi olur yüksek hızda giderken?
    bahsettiğin sorundan ben de çeşitli kereler muzdarip oldum.

    oynaklık olarak ifade ettiğin his sorunu tam olarak ifade ediyor, sürücüye bir güvensizlik hissi olarak yansıyor. biraz daha hızlı gitsem yoldan çıkacak düşüncesine kapılıyorsun. yurtdışındaki kaynaklarda bu durum high-speed stability olarak tanımlanır.

    yol yüzeyinin ve lastik havasından başlayarak tüm süspansiyonun yol tutuşta etkisi olduğu kesin, ancak araştırdığım kadarıyla sorunun kaynağı arabanın altına giren hava. 180 ve üstü ciddi bir hız olup alttaki hava o kadar fazlalaşıyor ki kaldırma kuvveti uyguluyor. bu durum fizik kurallarına göre arabayı hafifletip daha fazla sarsıntı olmasına, lastik tabanı-yol temasının (contact patch) durmadan değişmesine, hatta azalmasına sebep oluyor. daha da kötüsü, kaldırma kuvveti alttan eşit miktarda çalışmıyor, yani önü veya arkayı daha fazla kaldırmaya çalışan bir kuvvet gibi algılayabiliriz.

    buradan şöyle bir sonuç -belki- çıkabilir, ağır arabaların yüksek hız dengesi daha iyi olabilir. 1,000kg'luk bir araba ile 1,500kg'luk bir araba 200km/s ile giderken ağır olanın daha az etkileneceğini tahmin ediyorum. ama emin değilim, düz mantık .

    ancak şu durum şüphe götürmüyor; aerodinamik parçalarla;
    - alta hava girişini azaltmak,
    - giren havanın sürtünmesini azaltmak,
    - tahliye edilmesini arttırmak,
    - üstteki hava akışını kullanarak yukarıdan baskı uygulamak (yani arabanın ağırlığını kasten arttırmak)
    gibi çözümler mevcut. bu çözümleri meraklıları bilerek ya da bilmeden uyguluyor.

    aerodinami derin bir konu ve uzmanı değilim. dahası bunları deneyecek fırsatım maalesef olmadı. bu nedenle lip kesin çözer, lastiğin havasını indir, spoilerin yok ondan oluyor gibi öneriler yapmam mümkün değil. ancak şu söylenebilir: Ibiza SC FR'ın önden çekişli olduğunu hesaba katarak, bu marka/model için ne gibi profesyonel aero parçalar var, araştırabilirsin. mevcut parçaların etkili olup olmadığını muhakkak kontrol et, çünkü etrafta gerçekten çalışmayıp sırf şekil için üretilen bir sürü ürün mevcut.

    bu konudaki bir dezavantaj performansın kolay ölçülememesi. wideband sensor ile AFR'yi görebiliyoruz, ama front spoiler takınca havayı ne kadar daha iyi kesecek, amatör olarak ölçemeyiz.

    yanal rüzgar yol tutuşa olumsuz etki yapıyor ancak söz konusu sorunla ilgisi yok. anti-roll bar veya lastik havası da çözüm olmayacaktır. lastik ebatların orijinalse lastik havasını fabrika değerinde kullanmanı öneririm. yolda giderken çoğunlukla basınç azımsanmayacak kadar artar (32 ---> 38psi gibi). fabrika değerleri bu değişime göre soğuk lastiğin basınç değerini veriyor. değer araba marka/modeli için değişebilir, 215/45R17'yi hangi arabaya takarsan tak 32psi olmalıdır denilemez.

    otobanda titreye oynaya gitmek yerine 200'le uzamak tabii ki çok güzel birşey ...

  19. #19
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hem cc hem cupra kullanıcısı olarak nacizane yorum yapayım. CC Her şartta rutin ve güzel. Çeşme otoban üzerinde oturduğumdan. Çok Yanal rüzgarda cc de olsa 140km de olsa ince yalpalıyor. Ama cupra her şartta 200km üstü hem güvenilirlik vermiyor. Hem o sğratlerde çok frene basılamıyor. Rüzgarıda çok tutuyor
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •