Havalı süspansiyon pişmanlıktır...

Thread: Havalı süspansiyon pişmanlıktır...

Tags: bir, çok, daha, icin, şey
  1. Yigit-Y's Avatar

    Yigit-Y said:
    Air çok ayaklara altına düştü

    İşin moku çıkınca millet öcü muamelesi yapıyor

    İyi ustalar işçiliğine sahip çıkanlar var

    Eğer dün öğrenmiş adama yaptırılırsa arabadan soğumak için yeterli oluyor
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU
     
  2. turboman's Avatar

    turboman said:
    Quote Originally Posted by huseyinturk View Post
    Ne gibi ince hesapları yaptılar sizin aracı yaparken? Neyi hesapladılar mesela? Ciddi ciddi bilmediğimden soruyorum
    İnce hesap dediğim ön amortisörden örnek verim fiestanın amortisörü ile sıkıntı yaşamamak adına corsa c nin ön amortisörünü kullandık çünki daha uzun kaldığı için aracı basıp giderken konfor kalmıyor tam kapandığı için corsanınki kısa olduğu için daha çok esneme alanı daha fazla oluyodu ve körüğün takıldığı flanşlarda onagöre yapılıyordu lastiklerim sürtmeyene kadar basıp gidiyordum izmir istanbul en ufak bi sıkıntı çıkmadı kendi aracımda çıkmadı ve yapan arkadaşta yaptığı araçlarda sıkıntı yaşamadı onu söylemek istedim
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...
     
  3. Frid's Avatar

    Frid said:
    show aracı olmayacaksa gereksiz zaten air
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
     
  4. By_Carizma's Avatar

    By_Carizma said:
    Quote Originally Posted by DR059 View Post
    Ben daha pistte tur kasanı görmedim, duymadım.
    vdk sti da air vardı diye biliyorum pistte birkaç kere görmüştük
    Quote Originally Posted by Crack View Post
    kaputun altındaki beygirlere bile tecavüz etmişler. yok böyle birşey.


    Quote Originally Posted by Caesar;
    imam os.rmamış s.çmış cemaat ise dünyada bu güne kadar yapılmamış bir eylem yapiyor. hey maaşallah
     
  5. TolgaUs's Avatar

    TolgaUs said:
    Burda okumuştum yanlış hatırlamıyor isem.
    Şirokkolu bi abimiz air yaptırmıştı. Ustadan çıkınca otobanda 70le gider iken ön sağ hava boşaltmış birden. Ustaya geri götürmüş çekici üstünde. Aa vidayı sıkmayı unutmuşum demişti. Linki aradımda bulamadım. Çok ilginç bi konuydu insana değer verilmemeyi ele alıyodu konu.
     
  6. Can_Luigi said:
    3.5 Eibach +1 diyorum.

    Çok kasarsan yay+koni bana göre halen candır...

    Geçmiş olsun.
    Fotoğraf çekimi için (Otomobil, Cast, Gelin-Damat, Ürün, Mimari vs.) DM ile veya can@klikhane.com dan ulaşabilirsiniz.

    Instagram -> https://www.instagram.com/can_luigi/
     
  7. Respect's Avatar

    Respect said:
    Quote Originally Posted by rain man View Post

    Coilover > yay > stok > h air.
    aynen budur
     
  8. onurc's Avatar

    onurc said:
    Bir çok araçta kullandık,o zamanlar ama bu kadar yaygın değildi herkes yapmıyordu.Sıfır astra , cc ,bmw, polo ..

    Bir sıkıntı çıkarmadı bize,he ben takar mıyım,kesinlikle takmam,valf sıkıntıları vs evet onlar olabiliyor.Her güzel şeyin biraz kusuru oluyor malesef.Yol tutuş konusuna katılmıyorum çünkü yol tutuşları muazzam güzeldi,yüksek süratlerde bile 200+ ok gibi girip çıkıyordu.Risk var mı , her zaman var tabi ki .İyi yapan yerleri yabana atmayın bence,nerde yaptırdıgınız bilmiyorum ama işinin ehli ustalar var.Yaptıkları arabalarda cazır cazır geziyor valla.Sizin şansınıza böyle bir olay olmuş.

    Geçmiş olsun
     
  9. cnzdmr's Avatar

    cnzdmr said:
    bu işin kuralı şu,

    1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
    2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
    3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
    4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)

    Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
     
  10. -Murat Özcan-'s Avatar

    -Murat Özcan- said:
    Ben tüm araçlarım da hepsini denedim. Sonunda en konforlusunu orjinal yayları 4 cm press yaptırmakta buldum.
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI
     
  11. Dou's Avatar

    Dou said:
    Quote Originally Posted by cnzdmr View Post
    bu işin kuralı şu,

    1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
    2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
    3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
    4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)

    Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
    1 ile 2. maddeler Coilover'ın kalitesine göre değişir.

    Ben düzgün yay oranları tercih edildiğinde (bu çok önemli, fakat çoğu kişinin baktığını sanmıyorum) Koni ya da Bilstein kombinasyonu ile, alt ve orta seviye coiloverlardan daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum, en azından denediğim fwd araçlarda durum böyle. Öhlins, KW gibi üst segment markaları ayrı tutuyorum.

    Bir de sanırım TR'de garanti yok ama, yurt dışında Koni'ler ömür boyu garanti ile geliyor. Çoğu coilover'a kıyasla daha uzun ömürlü diyebiliriz, tabi doğru yay kombinasyonu çok önemli bir faktör ömür konusunda. Örneğin genelde Koni'ler orjinal mil uzunluğunda olduğu için 3 cm den daha alçak yay koyulursa kısa sürede patlar.
    Last edited by Dou; 16-06-2017 at 16:17.
     
  12. srkns's Avatar

    srkns said:
    ilk değilsiniz

    forumda konusu vardı hatta, rocco'su olan bir arkadaşın otobanda körük inmiş bir anda yerle bir olup çekici ile devam etmek zorunda kalmıştı.. arabadan soğumuştu en sonunda.
    Ne mutlu Türküm diyene
     
  13. GKHNGS said:
    Arkadaşın yazdığı çoğu şeyi bende yaşadım...Söktüm kurtuldum kimseyede tavsiye etmiyorum öncelerı arabaya yere basmak vs guzel gelıyor ama sonrası eziyet...

    "Orjinalinden daha iyi ağbiii"ciler gelmeden ben kaçar )
     
  14. burak_2885 said:
    Quote Originally Posted by cnzdmr View Post
    bu işin kuralı şu,

    1. Coilover (En iyi yol tutuş, optimum konfor)
    2. Koni amortisör+spor yay ( İyi yol tutuş, oem den bir tık düşük konfor)
    3. Koni amortisör+oem yay (Fena olmayan yol tutuş, oem konfor)
    4. Sadece Spor yay (Yol tutus kötüleşir, araç 3 cm iner)

    Air yapmadım, yapmam , tavsiye etmem. Yol tutuşun iyi olabileceğini de düşünmüyorum
    Spor yayda neden kötüleşiyor
     
  15. fthdrn's Avatar

    fthdrn said:
    Quote Originally Posted by burak_2885 View Post
    Spor yayda neden kötüleşiyor
    100 tllik inşaat demirinden burkulan yayları kast ediyordur bence.

    Bir de airin yol tutuşunu muazzam derecede güzel etkilediğini düşünenleri görmek gerçekten üzücü.
     
  16. Oznsrl's Avatar

    Oznsrl said:
    geçen air li bi araç gördüm liftte o bile korkuttu o körüklere güvenip gezenlere helal olsun çok emanet duruyor
    bende olsun istedim görüntü olarak güzel ama takıntılıyım arabayı sürerken aklım hep körüklerde olur rahat edemem araba sürmek işkence olur
     
  17. Canselmo's Avatar

    Canselmo said:
    Quote Originally Posted by -Murat Özcan- View Post
    Ben tüm araçlarım da hepsini denedim. Sonunda en konforlusunu orjinal yayları 4 cm press yaptırmakta buldum.
    Anlıyorum.
    Elleme Sekelesin...
     
  18. onurc's Avatar

    onurc said:
    Quote Originally Posted by fthdrn View Post
    100 tllik inşaat demirinden burkulan yayları kast ediyordur bence.

    Bir de airin yol tutuşunu muazzam derecede güzel etkilediğini düşünenleri görmek gerçekten üzücü.
    Hacım ben yol tutuşunu çok beğeniyorum , ha profesyonel bir coilover sistemi gibi veya yay-spor amörtisör ikilisi gibi kesinlikle olamaz ama,yaklaşık 2-3 araçta bunların canını alarak denedik,çok şükür ölmedik ama gerçekten güzeldi.He ben kesinlikle ama kesinlikle yaptırmam.Coilover bu işte bence en iyisi.Arkadaşın konu başlığındaki gibi air sistemi pişmanlık olabilir,doğru söylüyor aslında İşler çünkü merdiven altı işine döndü.
     
  19. ismail91 said:
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    geçen air li bi araç gördüm liftte o bile korkuttu o körüklere güvenip gezenlere helal olsun çok emanet duruyor
    bende olsun istedim görüntü olarak güzel ama takıntılıyım arabayı sürerken aklım hep körüklerde olur rahat edemem araba sürmek işkence olur
    Sağlam ve kaliteli bir firmadan yapılmış Air'e oem kadar güvenirim. Sonuçta 40 tonluk tırlar hava körükleri üstünde ve 25 tonluk otobüslerde yıllardır tıs tıs körükler üzerinde uzun yollar yapıyorlar.