User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ST - KW - Bisltein Coilover Kıyaslaması

  1. #1
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    ST - KW - Bisltein Coilover Kıyaslaması

    A5 Quattro Sportback için Coilover bakıyorum. ST - KW Variant v2 - Bilstein B16 seçenekler.
    Fiyat sıralaması da yukarıda belirttiğim sıralamada.

    Bilstein B14'ü istanbul'da A3'te kullanıyorum çok memnunum. Ancak sokak kullanımı için ( Hollanda sokakları dümdüz, çukur - tümsek yok ) Bilstein'ın pahalılığını karşılamaya değer mi?
    KW Variant 2 veya ST alsam ne kaybederim. Bilstein'a göre nesi kötüdür bu 2 markanın?

    Pist kullanımı, yolda viraj yapma gibi hareketlerin pek olmayacağını düşünerek değerlendirebilirseniz sevinirim.

  2. #2
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pist olmayacak, virajlı yol aksiyonu yok, çukur yok konfor bozacak etken yok.

    Cevap kendini belli ediyor. içine sinen keseye göre en ekonomik olan takılmalı. Tabi psikolojik olarak bende en iyisi var iduygusu da başka olur mu bilemedim

  3. #3
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pist olmayacak, virajlı yol aksiyonu yok, çukur yok konfor bozacak etken yok.

    Cevap kendini belli ediyor. içine sinen keseye göre en ekonomik olan takılmalı. Tabi psikolojik olarak bende en iyisi var iduygusu da başka olur mu bilemedim
    Tam da orada takıldım kaldım. Mantık git en ucuzunu al geç diyor.
    Gönül Bilstein al, egon okşansın diyor.
    Bütçe KW'ye göz kırpıyor.

    KW veya ST'de çok konfor kaybı olur mu o merak konusu. Zira Bilstein çok konforluydu.

  4. #4
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman pist vs işleri olmayacak zaten bilstein e gerek yok.

    kw ve st arasında da çok aman aman bir fark olmayacaktır diye düşünüyorum yaşadığın ülkeye göre düşününce. Bütçeyi başka güzel aktiviteler için saklamak daha doğru olacaktır.

  5. #5
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Biraz araştırdım, ST konfor konusunda üzmez gibi duruyor.
    Yol tutuş konusunda ise zaten her durumda stock olandan iyidir. Evet, belki KW veya Bilstein'dan kötüdür ama bu kötülüğü yaşayabileceğim pist koşullarına 1 defa denk gelirsem ne âlâ
    Aradaki fiyat farkı da 2 kat olunca sanki en mantıklı çözüm ST. En azından böylece Egsos sistemine bütçem kalmış olacak.
    Tabi arabaya uygun model ve stok durumunda sorun çıkarsa o zaman KW'ye çıkış mecburi olur.

  6. #6

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yollar her anlamda standartsa neden standart süspansiyon yeterli değil? Beklentiniz, eksik hissettiğiniz nedir?

  7. #7
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yollar her anlamda standartsa neden standart süspansiyon yeterli değil? Beklentiniz, eksik hissettiğiniz nedir?
    Yol tutuşu daha iyi hale getirmek ikinci planda. Elbette isterim tutuş artışı ancak bu artışa ihtiyacım olacak anlar pek olmayacak. Asıl istediğim aracı alçaltmak.

    Orjinal amortisör - 5 cm yay ikilisi onayladığım bir setup değil. Konfor bozuluyor, yaylanma salınımı olabiliyor. Koni - 5 cm yay ikilisi önceki cümlede geçen setup’tan daha iyi olsa da bunu da pek tercih etmiyorum. Her 2 seçeneği de geçmiş araçlarımda kullandım.
    Coilover’ın yükseklik ayarı yapma imkanı da işin artısı.

    Kesme - biçme gibi seçeneklere hiç girmiyorum.

  8. #8

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    73
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2015 a5 quattro coupe de 2 sene st coilover kullandım, tavsiye ederim hiç sorun yaşamadım, yeterli olacaktır.

  9. #9
    akko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.769
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam da orada takıldım kaldım. Mantık git en ucuzunu al geç diyor.
    Gönül Bilstein al, egon okşansın diyor.
    Bütçe KW'ye göz kırpıyor.

    KW veya ST'de çok konfor kaybı olur mu o merak konusu. Zira Bilstein çok konforluydu.
    günlük kullanım koşulunda en ideali st xa bence abi.
    en az 3 aracımda sıfır alıp taktım, çok memnundum.
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene !

    https://www.instagram.com/akkosgarage/

    KAAN INTERNATIONAL LOGISTICS

  10. #10
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı FatihDemirel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2015 a5 quattro coupe de 2 sene st coilover kullandım, tavsiye ederim hiç sorun yaşamadım, yeterli olacaktır.
    Alıntı akko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük kullanım koşulunda en ideali st xa bence abi.
    en az 3 aracımda sıfır alıp taktım, çok memnundum.
    Hiç aşırı harcamaya gerek yok o zaman. Başka yapılacaklara bütçe çıktı

  11. #11
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Markadan ziyade model de önemli pahalı olanın en düşük serisini almaktansa ucuz olanın üst seviye olan modelini almak ta önemli bence. Pist düşünülmüyorsa bana arabamı alçaltsın yol tutuşu artsın derseniz pahalı bir coil gereksiz olur. Sertlik ayarlı olmasını tercih etmeniz daha iyi olur bence.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  12. #12
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Markadan ziyade model de önemli pahalı olanın en düşük serisini almaktansa ucuz olanın üst seviye olan modelini almak ta önemli bence. Pist düşünülmüyorsa bana arabamı alçaltsın yol tutuşu artsın derseniz pahalı bir coil gereksiz olur. Sertlik ayarlı olmasını tercih etmeniz daha iyi olur bence.
    Hemfikirim, belittiğim modeller ( Bilstein B16 - KW variant 2 ) hali hazırda sertlik ayarlı. Bilstein zaten en düşük serisini uygunluk listesinde sunmuyor bu araç için. Ha istanbul’daki aracımda B14 var, daha düşük seri ama başta da yazdığım gibi aşırı memnunum. Kw de variant 2’yi B16 muadili olsun diye seçmiştim. ST de bildiğim kadarıyla arabaya uyan ürünler arasında sertlik ayarlı olmayan model yok.

  13. #13
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evren bence yaşımız gereği biraz huzur arıyoruz.

    Benim tavsiyem Bilstein B12 kit olacak. Neden ?

    Birincisi ayar gibi optimum aranacak bir durum oluşmayacak. En iyi setupla gelecek amortisör. İkincisi gerçekten çok karakterli bir süspansiyon. Ben A4 allroad'a uyguladım ve arabanın tadı sürüş sonrası damakta kalıyordu. Üçüncüsü o bir bilstein. Altın gibi sattığında hep bir değeri var ve bu değeri buluyor. Diğer ürünler bu sınıf araca binenler için geçerli olmuyor.

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.

    Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  15. #15
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B16 poloda kullandım bana sert geldi.. st burada olsan tamam ama orda kw yi al bence korozyon meselesi de var

  16. #16
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evren bence yaşımız gereği biraz huzur arıyoruz.

    Benim tavsiyem Bilstein B12 kit olacak. Neden ?

    Birincisi ayar gibi optimum aranacak bir durum oluşmayacak. En iyi setupla gelecek amortisör. İkincisi gerçekten çok karakterli bir süspansiyon. Ben A4 allroad'a uyguladım ve arabanın tadı sürüş sonrası damakta kalıyordu. Üçüncüsü o bir bilstein. Altın gibi sattığında hep bir değeri var ve bu değeri buluyor. Diğer ürünler bu sınıf araca binenler için geçerli olmuyor.
    Bilstein'ı halihazırda kullanıyorum, memnunum. Ama şuan konuştuğumuz araca b12 yok, min b16 veriyor. Çok para, ciddi çok para.
    Şöyle ki;

    ST 1k Euro, KW 1,5-1,6K Euro - Bilstein 2.2K euro

    Alıntı kalipson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.

    Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    B16 poloda kullandım bana sert geldi.. st burada olsan tamam ama orda kw yi al bence korozyon meselesi de var
    Tam da kafama takılan konu buydu. ST'yi yarın sipariş verecektim ama her an KW variant 2'ye dönebilirim bu sebeple.
    Ha ciddi bir pas olmasını beklemiyorum 3-5 senede. Ama azıcık dahi pas olsa, bu pas görünmese bile huzursuz hissederim kendimi.

  17. #17

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi bütçe şu sıralar müsaitse kw. St paslandı mı suya mı girdi kar suyu mu işledi tuzlama yapılan yerden mi geçildi vb vb abuk subuk sıkıntı yaptırır.

    Kimisi de hiç umursamaz ama şahsen ben onlardan değilim mesela.
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  18. #18
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kalipson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kw paslanmaz inox malzemeden. St paslanacak.

    Bence bu hususu gözden kaçırmayın derim
    Hocam yapmayın Allah aşkına neden paslansın malzeme..

    Polo 6r
    polo 9n3 polo cup
    polo 6r
    seat leon

    araclarıma hep ST aldım

    su an yaklasık 2 yıldır Eşimin Kullandıgı Leon da STXA mevcut
    kar kıs yagmur camur gordu
    ama duzenlı temızlıgı yapılıyor

    en ufak paslanma yok eskıme pas korozyon dahı yok.

    kw de ben sahıt oldum dıs yuzeyı bıtık paslanmıs asınmıs acıkcası bu malzeme ye bakmak ıle ılgısı var zaten coılover aar vıdasının dıslerı arasına camur vs gırıp sızdeayarlamaya calısınca dırek dıs kapıyor
    cok ozenlı korunaklı kullamak ıstersenız coılover corapları var takarsınız bellırlı aralıklarda temızlık yapılırsa hıc bır prolem olmayacagını dusunuyorum



    Coılover yorumuma gelınce


    blısteın kesınlıkle cok sert olacaktır gundelık kullanım ıcın

    STXA Bence hem fıyat performans acısından bıcılmıs kaftan

    kw v3 almacak ısen

    sta xa bence fazlası ıle ıs gorur hem konfor hem yol tutus acısından

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi seninki paslanmamış olabilir. İyi bakmışsındır etmişsindir vb. Ne güzel

    Ama herkes öyle şanslı olmayabilir. Bc racing, st bunlar zamanla paslanan malzeme. Bizzat distribütörü de söylemişti. Tabii ben zaten bu tarz detayları araştırarak çok önceden kw olarak sipariş verdiğim için, benim açımdan çok da şok edici bir diyalog olmadıydı.
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •