User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Civic 1.6ies Fren Güçlendirme

  1. #1
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Civic 1.6ies Fren Güçlendirme

    Civiclerin fren sisteminin zayıf oldugu zaten tüm honda kullanıcıları tarafından biliniyo.
    gecen gün yaptıgım kazadan sonra frenlerden iyice sogudum.aracımın fren sistemini nasıl güçlendirebilrim.
    vti ile ieslerin fren sistemi birbirine uyumlumu?
    vti uyan brembo veya baska markanın diski ile ate vs balata kullansam ne kadar faydası olur hesaplı bir işlem ne önerirsiniz?
    biton para verip adrenalin lastik aldık yine abs yine abs.
    frene az kuvvet uyguladıgımda hemen abs devreye giriyo ve abs de devredeyken resmen asd moduna geçiyo.absnin rölesini sökücem bu kadar boktan bi sistem olamaz ya benm aracımdamı sorun var herkesdemi böyle bilmiyorum.
    bikac ies kullandım abs li bu sekildeydi ama..
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  2. #2
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde 195-50-15le çok çabuk giriyordu şuan 205-45-16 var biraz daha iyileşti

    vti için olan diskleri biz takabiliyoruz ama balatalar için vti kaliper gerekiyor

  3. #3
    Vtec_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Isvec
    Mesaj
    2.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ebc fren dısklerı ve balataları....10 numaradır. kendı aracımda kullanıyorum ve orjınallere gore cok fark var arada....

  4. #4
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı hızla aynı yolda .frene ani basarak abs devrede setin ustunden gectıkten snr duruyorum.
    abs yı devreye sokmadan basınca setten once duruyorum .
    abs nın faydasını gormedım henuz.

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abs nin faydası zaten daha hızlı durmak değil , araç sert fren halindeyken kızaklamıyor ve direksiyon ile yön verebiliyorsunuz. abs bu işe yarar.. en güzel örnek karlı yolda abs değilde kızak fren daha kısa mesafesi sağlar çünkü karı toplar ve sürtünme arttığı için daha çabuk durur .. abs ile daha geç durursunuz ama aracın yönünü değiştirebilirsiniz...

  6. #6
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175-65-14 energy
    185-65-14 energy
    195-55-15 adrenalin
    205-40-17 maz1 lastik kullandım hepsinde aynı sekildeydi bi fark yoktu neredeyse yine en iyisi adrenalin ama onunda performansından memnun değilim.

    peki ies için performanslı ate vs balata varmı?
    vti diski yada delikli hava kanallı vti için satılan diskten alsak onunla birlikte kullanabileceğimiz kaliteli balata?
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  7. #7
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastikler amortisörler ne durumda, bunlarda çok önemli faktörler frenaj için.

    Amortisörlerin fabrika çıkışı ise (olur ya) mesela şimdiye jöle kıvamına gelmiştir.

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    balata değil de diskler daha önemli...

    çok pahalıya kaçmadan porya ile birlikte üst modellerin disklerini kulalbailrsin mesela..

    yada 1 milyar civarına da uygun fren setleri de bulabilrsin 2. el

  9. #9
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı hızla aynı yolda .frene ani basarak abs devrede setin ustunden gectıkten snr duruyorum.
    abs yı devreye sokmadan basınca setten once duruyorum .
    abs nın faydasını gormedım henuz.
    aynen o olaydan nefret ediyorum havalar biraz daha düzelsin sökücem abs rölesini çalısmasın faydadan cok zararı var.
    bide cok hassas devreye girmesn diye yarım basıyorum yine tık tık atıyo dip basılı kadar olmasada yine devreye gitme cabasında.
    dayımda megane var onun aracı kullandım kuru asvaltta sanki abs yokmus gbi ciykkk kızaklıyo ne güzel.
    ben 40 derece havada asvaltın zifti kaynıo basıyorum yine abs devrede

    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abs nin faydası zaten daha hızlı durmak değil , araç sert fren halindeyken kızaklamıyor ve direksiyon ile yön verebiliyorsunuz. abs bu işe yarar.. en güzel örnek karlı yolda abs değilde kızak fren daha kısa mesafesi sağlar çünkü karı toplar ve sürtünme arttığı için daha çabuk durur .. abs ile daha geç durursunuz ama aracın yönünü değiştirebilirsiniz...
    ya bunun abs nasıl bişiyse frene asılıp devreye soktugunda arac solluyabiliyosun o derece etkisiz bi fren sistemi..
    tmm yağmur camur bi derece etkilide kuru asvalttada durmak istiyorum ben :S
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki

    slogan bile vardır hatta

    ''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye

  11. #11
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastikler amortisörler ne durumda, bunlarda çok önemli faktörler frenaj için.

    Amortisörlerin fabrika çıkışı ise (olur ya) mesela şimdiye jöle kıvamına gelmiştir.
    lastiklerim adrenalin 10 07 üretimi 6mm diş derinliği var taze sayılır yani güzel lastik.
    195-55-15 ölçüsü.
    3.5 tein spor yayım var.
    amortisörlerimde iyi durumda patlak catlak değil kontrolunu yaptırdım şimdilik düzgün.

    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    balata değil de diskler daha önemli...

    çok pahalıya kaçmadan porya ile birlikte üst modellerin disklerini kulalbailrsin mesela..

    yada 1 milyar civarına da uygun fren setleri de bulabilrsin 2. el
    işin kötüsü disklerimde yeni :S
    vtec2 lerde aynı sorun die biliyorum.
    bakalım su vti veya onun için uyumlu temiz 2.disk kovalıyım bide balata bulsam cok iyi olucak.
    balatada cok önemli bence.
    sadece balatası değişmiş (ATE) vtilarda frenin bir miktar düzeldiğini biliyorum.
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  12. #12
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son kasa Civic'te frenleri rezil bu arada,

    Gelenek sanırsam Civic'lerde.

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    balata önemsiz demedim - balatalara nazaran disklerin sağlıkı durumu boyutu önemli . tabi bununla birlikte piston da önemli. yani şu ki en iyisi fren tesisatı almak .. sadece önlere bile alsan bayağı bir kurtarır seni

  14. #14
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki

    slogan bile vardır hatta

    ''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye
    ya abi gidiyo eyvallah ta gitmekten cok durma önemli ya sakat valla :S

    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son kasa Civic'te frenleri rezil bu arada,

    Gelenek sanırsam Civic'lerde.
    japonları kınıyoruzz

    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    balata önemsiz demedim - balatalara nazaran disklerin sağlıkı durumu boyutu önemli . tabi bununla birlikte piston da önemli. yani şu ki en iyisi fren tesisatı almak .. sadece önlere bile alsan bayağı bir kurtarır seni
    zaten arka kampana ona bişi yapamamda bakalım.
    aslında hevesim vardı arabayı topluyodum xyz fren sistemi ile xyz coil düşünüyodm yaza ama tüm hevesim kactı arabayı stoğa çevirip satmayı düşünüyorum suan masraf hiç içimden gelmiyo.ama uygun yollu bişiler bulursam değerlendirirm bakalım..
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  15. #15
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış bilgiler yazılmış düzeltiyim

    kazıklayınca fren mesafesi abs den daha uzun olur lastiğinizin içenme zıçarsınız,

    abs sadece freneaj anında araca yön verebilmenizi sağlar, fren mesafesini kısaltmaz, ben saxo vts emde 2005 teki kazamdan sonra abs kullanmıyorum hatta araba çalışırken sök tak yaptığım için rolelerini yaktım, sigortadan söktüm direk , limit frenaj yapıcaksınız en kısa mesafede durmak için forumda nasıl yapıldığı konusu vardı galiba ama alışana kdr dikkat edin,

    civic e de komple vti fren seti takılsa daha iyi olabilir ön kaliper disk balata ve arkalarıda diske çevirme ama vti ın orjinalde fren mesafesinin 46 metre olduğu düşünürsek fren mesafen kısalabilir ama hala çok uzun fren mesafesine sahip olursun diskleri ebc turbo grove balatalarıda ebc green stuff balata ve çelik fren hortumu takarsan olabilir

    veyta hiç uğraşma forumda biri wilwood un fren kitini satıyordu

  16. #16
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fren sistemini biliyorum .. inanki del sol dan daha iyidir seninki

    slogan bile vardır hatta

    ''honda ; durmaz , yavaşlar '' diye


    ömer sen bugüne kadar arabayı hep hızlandırmaya çalıştın durdurmayı hiç düşünmedin ki

    sana bir öneri sat kurtul
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  17. #17
    HALUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2007 jaaz kullanıyorum yok böyle bir frenaj
    ies te ön lastikleri söktükten sonra abs okuyucunun, okudugu bir dişli var onun araları yag veya kir doluysa hep kızaklıyor diye okuyor ve abs sürekli devrede kalıyor, ben ies kullanırken 2 ayda bir defa o dişliyi temizletiyordum felaket faydasını görürsünüz, yok oda kurtarmaz ise sag ön amatisör kulesinin yanında kalın kırmızı bir kablo var onun fişini sökünce abs devre dışı daha kalıyor, fişi söktükten sonra birde fren ayarı yaptırdınmı ok gibi frenlerin olur.
    ama arkadaşında yazdıgı gibi japonlar hondayı gitsin diye yapmış ancak yavaşlatırsın
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan

  18. #18
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HALUK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2007 jaaz kullanıyorum yok böyle bir frenaj
    ies te ön lastikleri söktükten sonra abs okuyucunun, okudugu bir dişli var onun araları yag veya kir doluysa hep kızaklıyor diye okuyor ve abs sürekli devrede kalıyor, ben ies kullanırken 2 ayda bir defa o dişliyi temizletiyordum felaket faydasını görürsünüz, yok oda kurtarmaz ise sag ön amatisör kulesinin yanında kalın kırmızı bir kablo var onun fişini sökünce abs devre dışı daha kalıyor, fişi söktükten sonra birde fren ayarı yaptırdınmı ok gibi frenlerin olur.
    ama arkadaşında yazdıgı gibi japonlar hondayı gitsin diye yapmış ancak yavaşlatırsın
    şu temizlik olayını biraz daha acarmısın lütfen.

  19. #19
    HALUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abs okuyucusunu takip et ön tekerlekler için konuşuyorum, okuyucuyu buldugun zaman onun okudugu küçük bir dişli göreceksin, bilgidin dişli, okuyucu dişlileri sayarak abs nin devreye girmesini veya girmemesini saglıyor, dişli araları dolu olursa yag veya pislikle, aralardaki boşlugu okuyamadıgı için arabayı kızaklıyor sanıp devreye giriyor. bende çok ugraştım balata disk fren merkezi degiştirdim en sonunda en büyük faydayı bundan gördüm. dene bakalım
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •