User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Coilover problemi !!! XYZ

  1. #1
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Coilover problemi !!! XYZ

    Gerek arastırmalarım gerekse sitemizdeki forumlardaki olumlu yorumlar sonucu JDMROWKS den XYZ coilover kit aldım. 1 ayı askındır kullanıyorum. Genel olarak memnunum. Konforu da orjinal gibi olmasa da kesinlikle Konilerden daha iyi. Camber ayarı vs yapılabildiginden de aracın yol tutusu inanılmaz iyileşti. Ancak cuma akşamı aracı biraz daha alcaltmak istedik. 1 aydır kullandıgım icin coil overlerin yolları (somun gibi dondurulerek alçaltılan yukseltilen) tozlanmıstı.
    Internette youtube'da izledigim videolara uygun olarak gittigim servis bir fırca vasıtasıyla tozları alıp balata spreyi sıkarak tum pislikleri temizledi. Ilk 3 coiloveri cok rahat bir sekilde ayarladık ve alçalttık. Ancak sonuncusu olan sürücü tarafına geldigimizde coiloverin bahsettigim gibi temizlenmesine ragmen gram oynamadıgını farkettik. Hatta saga veya sola cevirmeye calıstık yerinden kıpırdamadı. Sonunda coili söktük ve tezgaha göturduk. Orada dikkatlice mengeneye sıkıstırarak; 2-3 kişi zar sor cevirdik. Ceviririrken farkettigimiz belirli yerlerde cok zor, belirli yerlerde de eskisi gibi rahat, 1 kişinin cevirebilecegi sekilde, rahat döndügünü gozlemledik. Ancak sert yerlerde o kadar sertti ki ,tozla mozla alakası oldugunu sanmıyorum, coil anahtarının bir tanesi kırıldı; digeri ise yamuldu. Alt govdeden inceden cok ufak metal partikulleri cıktıgını gorduk. Kısaca disli sıyırması vb. bir sorun olabilir diye dusunduk. Tabi bu arada benim moralim cok bozuldu. Sadece saga veya sola cevrilerek yapılan bir işlem sonucu coil nasıl bu kadar rahat zarar gordu inanamadım.

    Su an arac istedigim yukseklikte, ancak ileriki bir zamanda aracı alcaltmak veya yukseltmek istersem neler olacak bilemiyorum. Zaten coil anahtarlarım da su an kullanım dısı. Ote yandan internette benzer sorun yasayan olmusmu diye yabancı forumları gezerken asagidaki fotograflari gorunce biraz endise de etmiyor değilim.

    http://www.lancerregister.com/showth...5&pagenumber=1

    Sizce ne yapmalıyım ? Yuksekligi istedigim gibiyken bu sekilde kullanmaya devam mı edeyim ? Yoksa arızalı olanı degistireyim mi ?

  2. #2
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    garantisi vardir sanirim en mantikli hareket degistirmek bence , belliki bir sorun var ve kasma yapiyor .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  3. #3
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha aldıgım firmayı aramadım bilgileri yok; keşke garantiye girse ama ben bu konularda cok sanssızım kesin bir tarafıma kacar :S

  4. #4
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kacicak bisi yok ustune dusun siz yeter ki , sonucta olmamasi gereken bir durum soz konusu . ilgilenmeleri gerekir sonucta yeni almissiniz .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam olarak problemli parçanın fotolarını yollarmısın ? Bakalım soruna.Can sıkacak bir durum yok

    JDM Works

  6. #6
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlginiz icin tesekkurler; su an coil arac uzerinde takılı oldugundan; ancak internette buldugum temsili resim uzerinden sorun cıkaran ve zarar goren parcalari gosterebilirim.


  7. #7
    ClioSportAge
    Misafir
    iki sarıyı aynı anda değil önce yukardakini sonra aradaki cm yi ölçup diğer coile uygulaman için ölcü alıp sonra alttakini sıkman gerekiyor

  8. #8
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunlarda sertlik ve yukseklik birbirinden bagımsız. Yani yayı sıkarak veya geseterek yukseklik ayarı yapmak istesem dedigin gibi iki sarıyı birbirinden bagımsız cevirmem gerekir. Asagidaki kısımdan da sertlik ve yumusaklıktan bagımsız yukseklik ayarı mevcut. Coil arac ustundeyken ancak dedigim sekilde iki sarı aynı yone (sag veya sola) cevrilerek arac yukseltilip alcaltılıyor. Boylece arac alçalsa dahi konforu bozulmuyor.

  9. #9
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar selam ,

    Dediğiniz şekilde aracı indirmek kısa ve en basit yoldur ancak tozlanmadan dolayı kolay gevşemeyen coiloverları, anahtarlar kırılana kadar zorlamak pek mantıklı değil. Ayrıca temizledikten sonra altcaltmadan once 1 cm kadar kaldırmak ve esas siyah metalin icine kaçan tozları temizlemek gerekiyor. Çünkü sıkışmasını sağlayan tozlar metalin icinde , dış kısmında değiller.

    Bu olay coiloverda çok rastlanan bir olay olmamakla birlikte arada sırada yaşanan bir olaydır. Bazen biri veya hepsi sıkışabilir. Coilover üreticileri bunu kullanıcı hatası olarak nitelendireceklerdir. 1.5 yıl içerisinde 80 set coilover verdik ve şu ana kadar hiçbirinin amostisörlerinin üstündeki yivler (dişler ) zarar görmedi ve yamulmadı veya amortisoru patlamadı. (iki kez patladigi idda edildi ancak yenisini getirdigimizde ses sorununun montajdan kaynaklandığını görmüş oldular, biz söylememize rağmen). Resimdeki en alttaki metal parçada (no14 buttom mount) hiç bir koşulda da zarar görmedi. Yani biz yedek parça olarak iki kez amostisor getirdik, onlarda boşuna gelmiş oldular.

    Bir kaç kez gereğinden çok sıkılmış olan 13 no lu parcayı haraket ettirdiğimizde içinden metal parcaları döküldüğünü gördük ve bunların sebebi çamurlu toz toprağın coiloverların üstüne yapışmasıydı.

    Sonuç olarak Xyz racing amostisorleri patlamaya üretici fabrika tarafından garantilidir ancak sizin sorun var dediğiniz parçaları garantiden vermiyeceklerdir. Bu parçalar kullanılmayacak konuma geldiler ise (ben sanmıyorum) yedek parça olarak bir sonraki siparişimizde ücreti karşılığı getirebiliriz.

    JDM Works


  10. #10
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun su ki biz de yukari cıkarmak istedik ki asagida kalan kısıma fırca vuralım sprey sıkalım ki daha rahat hareket etsin. Bırakın 1 cm yi, sıkıstıgından hiç yukarı kıpırdamadı. Sıkısmıstı...

    Peki bana 11-12-14-15 nolu parcalar ve coil ayar aparatları icin (2 adet) yedek parca fiyatı PM atar mısın ?

  11. #11
    putumku
    Misafir
    benım tein im var ama bole bır sorun yasamadım ve o verdıgınız linkteki marka tein xyz degil.

    ornek olarak bmw sinde xyz kullanan bır arkadasımın 6 ay ıcınde kullanılamaz duruma gelmıstı coili......! tabiiki garanti dızı dediler...

    edit:

    sımdı 1 cu ayda actıgınız konuyu gordum 2 ayda coil kite hıcbırsey olmaz normal omru 200bın km olan bu set nasıl olurda 2 ayda sorun cıkartır....???

  12. #12
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet linkteki marka Tein; XYZ değil ama acaba benim coilin icinde disli sıyırması olduysa, ileride boyle sorun yol açarmı diye endişe ediyorum. Yoksa boyle kullanır gecerim... Su an yuksekligi de istedigim boyutta...

  13. #13
    putumku
    Misafir
    tabııkı ılerde sorun olacak sızın urununuz 1 aylık farklı bıseyde olsa bile 1 ayda hıcbır mal bozulmaz deforme olmaz olmaması lazım aldıgınız yerle gorusun olayın üstüne gıdın sonucta az paralar degıl verdıgımız paralar en azından 1500 tl ustu bır para vermıssınız hakkınızı arayın.

  14. #14
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı putumku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım tein im var ama bole bır sorun yasamadım ve o verdıgınız linkteki marka tein xyz degil.

    ornek olarak bmw sinde xyz kullanan bır arkadasımın 6 ay ıcınde kullanılamaz duruma gelmıstı coili......! tabiiki garanti dızı dediler...

    edit:

    sımdı 1 cu ayda actıgınız konuyu gordum 2 ayda coil kite hıcbırsey olmaz normal omru 200bın km olan bu set nasıl olurda 2 ayda sorun cıkartır....???
    Demek ki neymiş , Tein de olsa , XYZ de olsa sorunlar olabiliyormuş.Link teki ürün Tein çünkü.

    Bizim sattığımız 80 takım XYZ Coilover da böyle bir durum olmadı , patlayan dahi olmadı.Senin arkadaşın kıbrısta kullandığı aracında XYZ 6 ayda kullanılmaz hale getirmiş bilemiyorum.Ha demiyorum ki o kullanıcı hatasıdır.Bilemem.Ama burdaki durum farklı.

    Ve ileride sorun olacak demişsiniz , neye güvenerek söylediniz bunu ? Tein kullananlarda sorun yok ama XYZ kullananlar coilover sistemine 2500$ vermediler diye mi ileri de kesin sorun çıkaracak ?

  15. #15
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keske zorlayıp zarar vermeseydiniz diyecegim ama sonuc olarak zorlama sebebiniz de 1 aylık coiloverın gerektigi gibi calısmaması...

    Yüksek meblağlar ödüyorsunuz ve bugun 3 kurusluk ürünlerin bile garantisi var, sıfırı ile ücretsiz degisim hakkı var.

    Üstündeki bazı parcalara zarar vermis olabilirsiniz ama neden sonuc iliskisine bakarsak bunun asıl sebebi coiloverın alcaltma ve yükseltme fonksiyonunun düzgün calısmaması, e bu da sizin sucunuz degil zaten...

    Ben olsam bu ürünü aldıgım yere geri gönderip, yenisiyle degisim yapılmasını isterdim. Eger zorladıgınız icin bu mümkün degil deniyorsa TRde incelenmesini hatta gerekiyorsa nerde üretiliyorsa oraya gönderilip üreten mühendisler tarafından kontrol edilmesini saglardım. Belki uzun bir sürec olabilir ama 1 ay stock gezmeye deger.

    Dogru olan bu, tüketici olarak buna hakkınız var. Coiloverı alma sebeplerinizden birisi zaten aracı dilediginiz zaman indirip kaldırabilmek, e bunu da yapamıyorsanız hata sizde degil coiloverda
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  16. #16
    JumboAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Honda35
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keske zorlayıp zarar vermeseydiniz diyecegim ama sonuc olarak zorlama sebebiniz de 1 aylık coiloverın gerektigi gibi calısmaması...

    Yüksek meblağlar ödüyorsunuz ve bugun 3 kurusluk ürünlerin bile garantisi var, sıfırı ile ücretsiz degisim hakkı var.

    Üstündeki bazı parcalara zarar vermis olabilirsiniz ama neden sonuc iliskisine bakarsak bunun asıl sebebi coiloverın alcaltma ve yükseltme fonksiyonunun düzgün calısmaması, e bu da sizin sucunuz degil zaten...

    Ben olsam bu ürünü aldıgım yere geri gönderip, yenisiyle degisim yapılmasını isterdim. Eger zorladıgınız icin bu mümkün degil deniyorsa TRde incelenmesini hatta gerekiyorsa nerde üretiliyorsa oraya gönderilip üreten mühendisler tarafından kontrol edilmesini saglardım. Belki uzun bir sürec olabilir ama 1 ay stock gezmeye deger.

    Dogru olan bu, tüketici olarak buna hakkınız var. Coiloverı alma sebeplerinizden birisi zaten aracı dilediginiz zaman indirip kaldırabilmek, e bunu da yapamıyorsanız hata sizde degil coiloverda
    kesınlıkle katılıorum

  17. #17
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun öncelikle bu kadar kişinin sorun yaşamamış olması seninde sorun yaşamayacağın anlamına gelmiyor aslında her ne kadar parçalar fabrikasyon halde makineler tarafından üretiliyor olsada hatalı olma ihtimalleri var

    bunun dışında

    dişlerin arasına çamurlu su girip sıkışıp pas yapmış olma ihtimali var keşke zorlamasaydınız

  18. #18

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İst/Beylikdüzü
    Mesaj
    1.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keske zorlayıp zarar vermeseydiniz diyecegim ama sonuc olarak zorlama sebebiniz de 1 aylık coiloverın gerektigi gibi calısmaması...

    Yüksek meblağlar ödüyorsunuz ve bugun 3 kurusluk ürünlerin bile garantisi var, sıfırı ile ücretsiz degisim hakkı var.

    Üstündeki bazı parcalara zarar vermis olabilirsiniz ama neden sonuc iliskisine bakarsak bunun asıl sebebi coiloverın alcaltma ve yükseltme fonksiyonunun düzgün calısmaması, e bu da sizin sucunuz degil zaten...

    Ben olsam bu ürünü aldıgım yere geri gönderip, yenisiyle degisim yapılmasını isterdim. Eger zorladıgınız icin bu mümkün degil deniyorsa TRde incelenmesini hatta gerekiyorsa nerde üretiliyorsa oraya gönderilip üreten mühendisler tarafından kontrol edilmesini saglardım. Belki uzun bir sürec olabilir ama 1 ay stock gezmeye deger.

    Dogru olan bu, tüketici olarak buna hakkınız var. Coiloverı alma sebeplerinizden birisi zaten aracı dilediginiz zaman indirip kaldırabilmek, e bunu da yapamıyorsanız hata sizde degil coiloverda
    Çok doğru bir açıklama olduğunu düşünüyorum Geçmiş olsun bu arada inş sonuca en kısa sürede ulaşırsınız.

  19. #19
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende xyz kullanıyorum belkıde 5 6 defa ındırdım kaldırdım sonra daha cok bastım sertlık ayarını yaptım bı sorun olmadı o cevırılen zımbırtıyı yukarı cıkarıyorum bıraz sonra temızlıyıp ustune altına balata spreyi sıkıyorum sonra ındırıyorum cok ılgınc yav cok gecmıs olsun en kısa surede halledılır ya
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •