User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ahaaa kirildi!

  1. #1
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ahaaa kirildi!

    Bugun 1 aydan sonra zaman bulup pist arabamin fren disklerini degismeye vakit buldum. Frenleri degisirken bir kac resim cektim.




    Arabayi surmedigim icin fren diskleri hayli baslanmis.

    ---------------




    ---------------

    Simdi de diskleri degismemin asil nedeninin resimini ekleyim












  2. #2
    TolgaEsentepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.998
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasıl kırılmış yahu böyle anlam veremedim ?

  3. #3
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pistonda mi problem var yoksa cok fazla kilcal catlak vardi da bu halemi geldi ?
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  4. #4
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaEsentepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl kırılmış yahu böyle anlam veremedim ?
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonda mi problem var yoksa cok fazla kilcal catlak vardi da bu halemi geldi ?
    Pistonlarda problem yok. Arabayi zaten sokakta pek surmiyorum, ara sira cok skldiysam bi 10-20 km etrafta genizirim, ama gunluk bir yere gittigim, yada oylesine hergun gezdigim yok. Bu diskler ile 800km ustunde pistte yol kat ettim.

    Bunun olmasinin nedeni, fren pad lerinin asiri agresif hamurdan olmasi vede benimde arabayi agresif sekilde surmemden kaynaklaniyor. Frenler isindigi zaman, vede yaris sonu "soguma" turu olmadigindan doayi, pistten cikip direk pite girince, fren diskinin acik olan yerleri soguyuk, fren padlerinin oldugu yer hala asiri sicak kaliyor, bu soguk ve sicak farki nedeni ile diskler catliyor.

    Fren diskleri Coleman Racing firma nin urettigi ozel uretim diskler, Chin mal i falam da degiller, firma ile uzun gorusmelerden sonra, disk catlama nedeni ni bulduk sanirim. Bu sene catlattigim 6 ci disk.

    Sonuc olarak, disklerin tam ortasindaki kanalciklara sogu hava iletmek icin, sogutma borulari yerlestirilecek, vede yaris bittikten sonra, pistten cikip, sokakta 5-10 dakka icin sabit hizda arabanin frenlerini sogutmak amaci ile yok kat edilecek. Butun bunlar sonucu insallah fren disklerini bu kadar cabuk catlatmiyacagim, cunku 4 ayda 6 tane disk biraz cuzdani yoruyor acikcasi.

    Diger diskler bu kadar kotu sekilde catlamamisti, ama zaten onceki zamanlar pisti daha iyi ogrenme amaci ile slick teker kullanmiyordum. En son yukardaki hale geldigi zaman slick tekerler vardi, frenlemeyi pozitif olarak etkiledigi icin, sanirim benimde ceasretimi arttirip daha gec ve sert frenlememden dolayi daha fazla isinmislardir.

    Onceki bagzi catlaklar :




  5. #5
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    giderkenmi catladı ? söktügünüzdemi elinde kaldı ? seyir halinde giderken ciddi tehlike arz eden bir durum bence ..

  6. #6
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gnkt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    giderkenmi catladı ? söktügünüzdemi elinde kaldı ? seyir halinde giderken ciddi tehlike arz eden bir durum bence ..
    Sanirim cok uzun yazdim ki kimse okumak istemiyor.

    Bunun olmasinin nedeni, fren pad lerinin asiri agresif hamurdan olmasi vede benimde arabayi agresif sekilde surmemden kaynaklaniyor. Frenler isindigi zaman, vede yaris sonu "soguma" turu olmadigindan doayi, pistten cikip direk pite girince, fren diskinin acik olan yerleri soguyuk, fren padlerinin oldugu yer hala asiri sicak kaliyor, bu soguk ve sicak farki nedeni ile diskler catliyor.

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk defa gördüm böyle birşey çok ilginç.. pistte baya zaman geçiriyorsunuzdur azami sıcaklığa ulaşıyodur herhalde diskler

  8. #8
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki diger firmaların diskleri nasıl ? denedinizmi acaba

  9. #9
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Floating disk kullanmayı düşünmediniz mi ? floating disklerde genleşmeye karşı gelen bi yük olmadığı için çatlama ihtimali çok daha düşük olur...

    Dipnot (bilmeyenlere); Floating disk= tekerleklere civata ile bağlı değil, adı üstünde yüzer, yani sağ sola hafif hareket edebilen ve genleşmelere karşı tolerans sağlayan sistem..

    http://www.zeckhausen.com/images/bra...mbo_float3.JPG
    http://images.cmsnl.com/img/products...94-01_6955.jpg
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  10. #10
    crazydog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    ıstanbul/bakırkoy
    Mesaj
    2.605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun benımde başıma gelmişti bir kere kendı ıhmakarlıgımdan ufak bı catlak wardı ha bugun ha yarın degıstırırm derken yolda parca kopup hidrolik kablosunu mu ne kopartmıstı bir anda frensiz kalmıştım allahtan evin 2 sokak yakınındaydım ve hızlı degıldım de durabıldım ondan sonra da frenleri kolay kolay aksatmadım

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Disk boyutunuz nedir. 2 piece diskler gerçekten cep yakıyor. Kaça alıyorsunuz siz bilmiyorum ama çok pahalılar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit......

  13. #13
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mani arkadaslar okumus yazdıklarını da resımlerde dısk ıkıye bolunmus sekılde gozukmuyor ya yanı soktugunde dagıldı sanırım yoksa arabanın uzerındeyken bu kadar yarık gıdı dısk yoktu dımı demek ıstıyorlar

  14. #14
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.954
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilginç valla ısı değişiminin bu kadar buyuk etki bırakması.
    biz yıkamaya götürünce aracı sıcak diske basıyolar suyu kontrol etmek lazm Allah korusun yolda giderken kırılması felaketle sonuclanabilir..
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  15. #15
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilginç valla ısı değişiminin bu kadar buyuk etki bırakması.
    biz yıkamaya götürünce aracı sıcak diske basıyolar suyu kontrol etmek lazm Allah korusun yolda giderken kırılması felaketle sonuclanabilir..
    bunun sonucunda çoğu disk eğrilir zaten,

    bu diskin eğrilmeme sebebi performansa yönelik ürün olması, sert maden genleşemediği için birde kanada gibi soğuk bir memlekette birden yüzlerce dereceden soğumaya bırakıldığından kırılmış ve çatlamış. bizim günlük kullanılanları zaten bu kadar ısıtamayız ısıtsak zaten tehlike, soğuyuncada bizimkiler genelde bükülür buda çatlar...

  16. #16
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mani arkadaslar okumus yazdıklarını da resımlerde dısk ıkıye bolunmus sekılde gozukmuyor ya yanı soktugunde dagıldı sanırım yoksa arabanın uzerındeyken bu kadar yarık gıdı dısk yoktu dımı demek ıstıyorlar
    Tabiki vidalari rotor hatden cikarinca biraz daha genisledi catlagi, ama genede arabanin uzerindeykende abarti bir catlak vardi. Yani direk ikiye bolunmustu sokmeden oncede disk. Ama catlama araba harket halindeyken olmayan birsey, catlamalarin cogu soguma aninda olusuyorlar.

    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Floating disk kullanmayı düşünmediniz mi ? floating disklerde genleşmeye karşı gelen bi yük olmadığı için çatlama ihtimali çok daha düşük olur...

    Dipnot (bilmeyenlere); Floating disk= tekerleklere civata ile bağlı değil, adı üstünde yüzer, yani sağ sola hafif hareket edebilen ve genleşmelere karşı tolerans sağlayan sistem..

    http://www.zeckhausen.com/images/bra...mbo_float3.JPG
    http://images.cmsnl.com/img/products...94-01_6955.jpg
    Floating disc guzel ama genede floating disc in cozecegi birsey degil, disklere duzgun sogutma yapmak gerekiyor. Ayni sey floating disc tede olacak takarsam. Padler sicak kaliyor, vede disc in pad e dokunmaya kisimi cabuk soguyor, sonra direk catliyor.

    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki diger firmaların diskleri nasıl ? denedinizmi acaba
    Coleman rotors cogu buyuk yaris firmasina disc yapan bir firma, Nascar takimlari falam vardi, yuksek kalitede demir kullanilmis bir disc, baska wilwood denedik ama wilwood in metali daha yumusakti sanirim cunku disc hemen incelmeye basladi.


    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Disk boyutunuz nedir. 2 piece diskler gerçekten cep yakıyor. Kaça alıyorsunuz siz bilmiyorum ama çok pahalılar.
    O kadar da asiri pahali degil aslinda, disklerin tanesi yaksalik $220 dolara cikiyor.

  17. #17
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu diskin eğrilmeme sebebi performansa yönelik ürün olması, sert maden genleşemediği için birde kanada gibi soğuk bir memlekette birden yüzlerce dereceden soğumaya bırakıldığından kırılmış ve çatlamış. bizim günlük kullanılanları zaten bu kadar ısıtamayız ısıtsak zaten tehlike, soğuyuncada bizimkiler genelde bükülür buda çatlar...
    Disk catladigi gun hava +34 derece idi Burasi kisin sogukta yazin +30 ile +40 derecelere cikiyor

  18. #18
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Disk catladigi gun hava +34 derece idi Burasi kisin sogukta yazin +30 ile +40 derecelere cikiyor
    oda ayrı bir çılgınlıkmış, çatlıyacağı varmış demekki

  19. #19
    V.İ.P
    Misafir
    acaba sıcak soguk etkısımı oldu dıye dusunuyorum :S

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •