bugun 4 yayı 200 e pressletmiş bizim arkadş namda ama...tavsiye etmiyorum çok vururntu yapıyor
Printable View
bugun 4 yayı 200 e pressletmiş bizim arkadş namda ama...tavsiye etmiyorum çok vururntu yapıyor
sanırım bu gidişle önler coil arkalar presli yay olucak sizce nasıl olur.
200de cok aslında ama hiç olmadı vericez o parayı nama :(
Sen yay kesme-biçme yi savunuyorsan ve utanmadan işin mühendisliğini savunanlara laf atıp araştır diyorsan kör cahilsin... Yaptığın hesap bakkal hesabı.. Firmalar senelerce arştırıp AR-GE yapıp yüzbinlerce doları binlerce teste döküp belirli bir şekil ve boyut çıkarıyor..
Senin yaptığın bakkal hesabı yok bu mühendisliğin arkasında..
Birazcık düşünün, neden profosyeneller kesme-biçme yapmıyor da doğrusunu kullanıyor. Onlar aptal da bi kendiniz mi zekisiniz?
Bu işin son noktası olan F1'de kaç kesik ya da presletilmiş amortisör sistemi gördün? Ama doğruu sen araştırmacısın, bu işe milyarlar döken insanlar cahil...
Paran yok ise ya da aracına göre üretilmiş ekipman yok ise takmayacaksın. Ha yok ben istiyorum dersen elbette kimse takamaz, gidip yanlışı yapıp abuk subuk sanayi işi amelelikleri aracına elbet takabilirsin. Ama yaptığın yanlışı doğru diye savunup bir de doğrusunu yapanlara laf atarsan anca komik olursun.
bo konular ilk acıldıgı zamanda yazdım ama evrenoz hep muhalefet o muhalefet oldugu gunden beri yapılıyo hala kimsede bisey yok :D
düzgün usta yapsın sıkıntı olmaz rahat olun relax ama oyle 300 ler falan degil max 80 tl :D onun ustunu verebiliyosanız gidin yay alın...
hee simdi demem oki soyle bi durum var bu arkadasın basına geldigi gibi bizde bicok arabamıza yay aldık fakat en dusugu bıle ıstedıgımız gıbı basmadı arabayı bizde gidip spor yayı bile ısıttırdık :D :D yapacak bisey yok bizim istedigimiz olcude basan bi yay yok.
:hehe: fatii konuda o iyi pıstırır ona sor yazıcaktım adam yazmış :D
fatii şu benim stage 5 spec debriyajı sordunmu ? :)
Ben bunu 10 yıldan uzun süredir savunuyorum.. Elbette muhalefet olucam çünki doğrusu bu.. Ha gider 1 milyon kişi keser, biçer. Zerre umrumda olmaz kimsenin yaptığı.
Ama gelip de herkese açık alanlarda kesme, biçme, tekrar ısıtma doğrudur diye yanlış bilgi verilemez. Verilirse muhalefet olurum elbette...
İşin piri diye adlandırılan kişilerden tutun da bu işle ciddi anlamda uğraşan kişilere kadar herkes de bu muhalefetimi destekler..
kanka sordumda sert yaparım dıyo ama ne demek istedigini tam cozemedik :D
ama kesinlikle kacırmaz sorun olmaz.106 yı yukleyince fix problemdir arka arkaya 3 gazlamada araba debriyajdan oturu her seferinde geriler..bronz yapınca o problem buyuk olcude ortadan kalkıyo
Evrenoz Yukardaki Arkadaşlar Yay Kesmeyi Savunmuyor Nam'da Yapılan Yaylar Sertleştirip sıkılaştırılıyor kesme ayrı bişe o ayrı bişe kesmeyi savunmam ben zaten ayrıca f1 aracı diosun f1 aracı yapmak zorunda cebinden para ödemiyorlar yada aramıyorlar coilover sponsorları yardımcı oluyor coil olmayan araçlara napcaz ? söylesene ? Namiştain e taş atıp duruyorsunuz hayırdır canınızımı yaktı türkiyede kaçtane firma var onlar gibi sahipleri üretenleri türk bunla avunmalısın yabancı ülkelere bağlı olma asimile olma
Kisisel tartısma olmasın.
F1 aracı örneğini bu işin zirve noktasında yapılan uygulamaları göstermek için verdim. Anlamamışsın... Ya da ben anlatamadım, problem değil.
Doğru olan kesme, biçme olsa idi zirve noktasında da kesme biçme uygulamaları uygulanırdı dedim.. Örneğin zirve noktasını bu yüzden verdim.
Coilover yoksa aracına ve sen %100 doğruyu yapmak istiyorsan olduğu gibi bineceksin. Yok ben olduğu gibi binmek istemiyorum, ille de yapıcam diyorsan ister kes ister amortisörünü kaynat. Beni zerre ilgilendirmez.
Ama yaptığın yanlışı burada
"Ben doğrusunu yapıyorum, araştırın" diyerek sana gerçek doğruyu öğretenlere laf atarak savunmayakcasın.
"Ben yaptım, yanlıştır, memnunum" diyene laf mı etmişimi bu güne kadar..
Bir kaza olucaksa eğer preslesende biçsende markalı taksanda oluyor hatta bu işin sonu olan F1'de Bericello’nun arabasından fırlayan yay Massa'yı öldürüyordu.
O Arkadaş dogrusunu yapıyorum derken kesinlikle haklıdır benim arabamın coilover i yok ve hiç bir zamanda olmıcak yapılacak tek şey nam a gidip yaptırmak adam işlerini profesyonelce yapıyor ben 2 aracımı orda yaptırdım ve çevremde bi çok arkadaşta yaptırdı hiç birinden problem duymadım kendimde yaşamadım serçe gibi bi arabayla viraja girerken banamısın demiyorum araç kıçı başı sağa sola savrultmuyor Coilover iyidir güzeldir ama benim aracımda olmadıgı için yapabilceğimin en iyisi nam'dır yay kesmek değildir
Elbette kaza olur.
Dünyanın en doğru sistemini kullansan da olur.. Milyon dolarlık malzeme taksan da olur. Milyar dolarlık AR-GE yapsan da olur..
Ama doğruyu yapıp da kazaya karışman ile, yanlışı yapıp kazaya karışman arasındaki olasılık farkını ( tüm diğer şartlar sabit ve her 2 durum için de eş iken ) tahmin etmek zor olmasa gerek..
Boşu boşuna tartışmayın her yay kesme presletme konusunda bunu diyorum.Yaptırıcak adam zaten yaptırıyor siz burda yay kesme-presletme zararları üzerine tez yazıp doktora bile yazsanız.
O yüzden bu işi yapmak isteyenleri yada yapanları laubali bir şekilde cahillikle suçlamasın kimse , para adamın keyif adamın ister keser ister coilover alır.
Aracına üretilmiş coilover varsa markalı almak en doğrusu zaten , ama bu konularda öyle şeyler oldu ki araç için üretilmiş bırak coilover'ı yay bile yok ama "çok bilenlerin" kesme coilover al dediğide oldu:D
Uzun lafın kısası boşuna kavga etmeyin , her koyun kendi bacağından asılır.Kimisi kesip presletip dip yer dolaşmayı sever kimisi marka kullanıp yol tutsun ister.
vatandaşın birisi benim serçeme sen mi coil üreteceksin demiş de.. :)
basma o zaman sen de.. ürün yoksa basmayacaksın.. öyle bir zorunluluk mu var? arabası basık olmayana kız mı vermiyorlar.. kendi canınızı düşünmüyorsunuz, arabanın hakimiyetini kaybedip başkalarının tepesine çıktığınızde ve milletin çoluğunu çocuğunu öldürdüğünüzde ne olacak?
halk arasında modifiye = apaçi = Serseri lerin arabası ile oynaması imajını siz gibiler bırakıyorsunuz işte..
Millet 3 gün sanayide zaman geçiriyor, kaportacı muzaffer ustanın 3 çift lafını ezberliyor sonra kendisini mühendis sanıyor.. Süper.. Aferin.. Tam gaz devam..
Ben bu konu altında NAM'ın N'sini telaffuz etmedim. Sen kesme-biçme işlemini doğru, coilover tamkayı yanlış veya gereksiz buluyorsan sana birşeyler anlatmak gerçekten luzumsuz. Doğruyu öğrenme niyetin yok çünki...
Serçeyle viraja giriyorum, savrulmuyor hatta 2 arkadaş da yaptırdı uff 10 numara açıklaması bana mühendislik ve AR-GE anlamında en ufak bir bilgi vermiyor...
Ben hep "isteyen kestirsin tabir-i caizse s.. kadar" diyorum. Yeter ki bu kesme biçme pıstırma ya da diğer isimlerdeki işlemler doğru diye lanse edilmesin. Az evvel de yazdım.
Kestirdim, yanlıştır biliyorum ama şartlar bunu gerektirdi. Ayrıca memnunum, sorun yaşamadım..
diyene laf etmiyorum elbette.
paran varsa coilover paran yoksa gameover beyler bırakın bosa tartısmayı
2 Arkadaş Demedim Sana 2 Arabamdada Kullandım Problem Yok AR-GE Ve Mühendislik Diosan Senin Arabanın Jantıda Sis Farlarıda,Far ve Stoplarıda,İç Tasarımda,Ön Konsolda,Tampon vs.. Body Kit vs.. Kullandıgın Bu Şeylerede Çok Bakıyormusun Çok İyi Bi Mühendislikle Yapılmış Diye ? Sonucta Farlarda Senin Güvenliğin İçin Jantlarda Vs..
Yanlış okumuşum, ama ha 2 arkadaş ha 2 araç.. Aynıdır gözümde..
Ben aracımda kullandığım parçaları devamlı olarak arkasında belirli bir AR-GE'nin olduğuna inandığım/gördüğüm markaları göreceli ve önemlilik sırasına göre değerlendirip kullandım.
Az yedim, az gezdim gittim orjinal amortisör ve spor yay ikilisinin doğruluğuna inanmadığımdan koni aldım. Konileri patlattım, tamir ettirmek yerine kredi çektim yeni koni aldım. Lastiğimde çatlaklar gördüm, 4'ünü de değiştirdim. vs..vs..vs...
En ufak sorunda idare eder çözümü değil doğru çözümü uyguladım.
Ha bütçem yeterli gelmezdi koni alamazdım. O zaman da şunu derdim.
Stock amortisör ve spor yay kullanıyorum, doğru değil biliyorum. Yanlıştır. Lâkin şartlar bunu gerektirdi.
Tutup da öyle kullanıp memnunum veya sorun yaşamıyorum diye bunu savunmazdım.
Benim Aracıma uygun coilover yok değilmi ? peki serçeyle havada gezmek dogrumu güvenlimi ? coilover yoksa ben ne yapıcam mecburen en güvenli sistemli profesyonel çalışanlarla görüşüp yaptırıcam öyle değilmi ?
Alıntı yapmadığından ve karşılıklı konuştuğumuzdan bunu bana söyledin varsayıp yazıyorum.
%100 güvenli yol'u tercih ediyorsan, stock gezip aracın sınırları dahilinde kullanım stili belirleyecen. Profesyonel dediğin kişiler bu işin okulundan gelen kişiler ise ( yani sanayideki ali-veli değil ise ) kes, biç, ısıt, preslet demeyeceklerdir zaten..
arkadaşlar dogru olmadıgını bende biliyorum ilk basta dogru olmadıgı için gittim spor yay aldım ama istediğim kadar düşürmedi.presletmeyi düşünüyorum biliyorum doğru değil bu yüzden de işinin ehli birini arıyorum
Yay ısıtma kesme VS..... işlemlerin tamamı mühendislik hesap içermediği için sakıncalıdır.Bunu tartışılması anlamsız olur..
Yayı kestirdim yoltutuşum arttı diyen arkadaşlarda biryere kadar doğrudur.Haliyle ağırlık merkezi aşağı çekilmiştir bir miktar kontrolsüzde olsa yoltutuş artmıştır ancak riskleri ve yanlışlıkları ile birlikte....
Kısaca birçok arkadaş gibi kesinlikle önermiyorum.Ne sanayi ağzı yaparım nede çaylak ağzı...
Doğrusu neyse odur.
Not: Yanlışı dahi en doğru biçimde yapan ustalar var oda ayrı mesele.İlla yapılacaksada bu tarz ustalarda yaptırmakta fayda var...
bende en doğru ustayı arıyorum :)
aracımda spor yay var orjınal amortısore takılı ıstedıgım gıbı dusmedıgı icıın amortısorun mılınden kısaltırıp (yayda kesılecek) aracı bıraz daha dusurecegım. belkı fıkır işe yarar :)
Namda yaptırdım ben. Çokta memnunum. Konforlu.
Valla 300e falan geldi bana. Ama pazarlık falan yap sen düşer. :D
Alıntı yapmamışsın cevabın bana olduğunu varsayarak söylüyorum. Bunları söyleyen kör cahil bi adam bana yürüyen aksamla ilgili cahil olduğumu iddia edemez. Kasaplıkla bu işler belli bir noktaya kadar gider. Sonrası Allaha emanet... Adamlar milyon dolarlar yatırıp arge kuruyor. Onlarda bile hata payı varken. X usta yaptı süper oldu. Marka almayın X usta'da yaptırın diyorsun. X usta 1 yıl garanti verse ne olur? Amortisörleri %12.5 sertleştirdik içine tereyağı bastık süper yol tutuyo. Yaylardan da 4 bakla aldık mantığıyla nereye kadar. Kapalı sistem çalışan bir mekanizmayı açıyorsun tekrar kapatıp kullanıyorsun bi kere. Ben burada preslenicek yayların mukavemetini kaybetip nasıl geri kazanılacağından bunlar olurkende oluşabilecek risklerden ve birbirlerine yakın değerlere ulaşamayacaklarından bahsediyorum sen tutmuş bana cahil diyorsun. Büyük ihtimal bu işlemlerin yapılış yöntemlerinden haberin bile yoktur.
Yaptıran yaptırır. Yakın arkadaşlarımdan birisi kesik yayla geziyordu yakın zamana kadar. İlgilendirmez beni herkesin kendi tercihi. Ama X usta yaptımı olur süperdir diyemezsin. Bu arada ilk yazıda seni hedef falan almamıştım. Hatta konuyu bile okumamıştım. Senin gibi mühendisliğini konuşturan bi iki arkadaş mutlaka çıkıyor her seferinde. Onlara ithafen genel olarak konuştum.
Bu kadar ince hesaplara girip böyle irdelemeye gerek yok. bi arabada 4 yay var bunlar 8 bakla 4x8=32 ekle 8 baklanın 8'ini 40 yapar... şeklinde saçmalamaya lüzum yok. Konuyu açan arkadaş kendiside farkında olaydan ben nazik bir dille bekle coil alıcaksın madem acele etme aldığında basarsın arabanı dedim fark ettiysen. Kasaplığa lüzum yok tekrar söylüyorum.
Seninde dediğin gibi burası bir forum. Burada insanlar doğruları paylaşmaya çalışırlar. Cahilce doğrudan saptırmaya çalışmazlar:icon_tup:
Not; Eğer o lafların bana değil ise kusurabakma konuya balıklama atlamış oldum ama yinede dediklerimden birşeyler çıkarmaya çalış.
Edit:
@Evrenoz:
Teşekkür ederim benim yerime açıklamışsınız konuyu yeni okuyorum. Anlamayan anlamıyor. Yapacak birşey yok. Ölü taklidi yapalım gider. O-<--<
5cm'den sonra herşey amartisöre işlem ister presletmekle olmaz yani sadece senin yerinde olsam kafaları izmitte coile çeviririm nama bayılmayada gerek kalmaz..
arkadaslar coil veya spor yay pahali fikrine katiliyorum:( herkes butcesine gore haraket ediyor sonucta hatta bende suan kesik yayla dolasiyorum bi sikinti yok takir tukur sesler geliyor bazen ama genelde sorunsuz:obiz burada bu isin en dogrusu nasil yapilir onu belirtmeye calisiyoruz yoksa git 1000-1500 e yay al demiyoruz kimseye size yasadigim sorunu belirttim belki arabadan arabaya farkeder ama sagliksiz oldugu kesin;)
bugune kadr 4 5 tane araba ısıttırdım kimileri çok kotu oldu kimilerinde en ufak sıkıntı yaşamadım..o karar sana kalmış...pug serisi aslında ısıtılarak basılacak bi araba deil bana kalırsa..
savundugumuz yok kullanıyoruz sorun yasamıyoruz bak ısıne .
aslinda ilk yaptirmam gereken islemdi arkadaslar 50 kere soledi ama ben spor yay almayi tercih ettim cunku onceki araclarimda spor yay cok guzel dusuruyordu focusu dusuermedigi icin bu sekilde yapicam 200 ile 300 arasi bildigiin her amortisorcu yapar...;)
pepecupra iyi olmus :D:D:D