User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 20 ile 33 arası

Konu: Yay sonrasi yol tutus sorunu

  1. #20
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.
    Piste spor yay takılı bir araç ve stock yay takılı bir araçla çıkarsan bold yaptığım yerde söylediğinin ne kadar yanlış olduğunu somut olarak test edersin.. Dünya kadar yay üreticisi, bir o kadar yarışçı haybeye veya görüntü olsun mu diye spor yay kullanıyor? Herşey bir yana yanal yatış azaldığından, esneme azaldığından, ağırlık merkezi aşağıya kaydığından bile yol tutuşta pozitif bir etkilenme olur.

  2. #21
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ThUnDeRbErK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.
    Hatrı sayılır teknik bilgiye sahip biri için talihsiz bir yorum olmuş....

  3. #22
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayabilir sıkıntı yok 307de stok yay varken kıçı salmadıgı noktalarda 5lik sprtlne yaydan snra salmalar başlamıştı ama araç kontrollu salıor ve kafadan daha ii tutunuyor yola daha rahat bi hamle ile kontrol saglıosunuz
    Bora sende esp varmıydı 307 de?

  4. #23
    aknnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaylar takıldıktan sonra rot ayarı yapıldı mı?

  5. #24
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.5cm yaylada bu yaşanırmı

  6. #25
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence gayet normal bu durum.
    +1 sertleşen araba arkayı daha cabuk bıraktığı gibi daha kolay toplar

  7. #26
    olcay_bora
    Misafir
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bora sende esp varmıydı 307 de?
    kanka esp ile alakası yok bunun sen okuyan adamsın daa ii bilirsin fizik kurallarını fen bölümü çıkışlısın

  8. #27
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı aknnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaylar takıldıktan sonra rot ayarı yapıldı mı?
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.5cm yaylada bu yaşanırmı
    muhtemelen 3,5 luk yaylarla olmuştur bu olay zaten.ama ben böyle birşey yaşamadım ki benim arka yaylar kapanınca amortisörde yaklaşık 3-4 cm daha basma payı oluyor, yani arkalarım ciddi anlamda sert şuan

    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1 sertleşen araba arkayı daha cabuk bıraktığı gibi daha kolay toplar
    özellikle ıslak zeminde virajlarda çok güzel hissedilebiliyor bu olay, çok yaşadım

    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka esp ile alakası yok bunun sen okuyan adamsın daa ii bilirsin fizik kurallarını fen bölümü çıkışlısın
    benim önlere daha sert yay lazım

  9. #28
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

    Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

    Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #29
    olcay_bora
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

    Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

    Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.
    abi bu teorik bilgiyi yaşayan bilir hisseden bilir

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal bir durum esneklik alakalı
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  12. #31
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

    Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

    Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.
    aynen öyle.

    hele birde ön amortisörleri %80 sertleştirten biri olarak ben mükemmel bi his virajda arkanın kontollü olarak kolayca koparılması yine aynı şekilde toplanması.

  13. #32

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yay ıle daha dorusu aracın alcalması ıle yol tutus artar, sertlesme ıle lımıt hızlar duser ancak kontrol cok kolaylasır, yumusak suspansıyonlu bı aracı yolda tutmanız zordur belkı lımıtı yuksektır ama kontrol hele yuksek hızda cok zordur.

    buradakı duruma gelırsek aracın onu daha cok dusmus olabılır, yada arac geregınden fazla sertlestı arkanın hafıflıgınden dolayı fazla tepkı verıyor araba..


    birde yol tutus, bı u donusunu yada 90 derecelık vırajı sert almak demek deıldır bana gore, +100km hızlarda stabılıte ve kontrol kolaylıgıdır..

  14. #33
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabamda coilover kullanıyorum önler arkalara göre haliyle daha basıt durumdaydı bende muayeneden geçeyim nasıl olsa ayarlarım diye dokunmadım taki bu haftasonuna kadar yokuş aşağı inilen çekmece s virajlarında arabayı biraz zorlamak icap etti baktım arka taraf kafasına göre takılıyor aynı gün arkaları 4 cm indirdim şuan arabanı karakteri değişti diyebilirim örnek olsun diye yazdım. Ön ve arkanın yükseklik oranı , dengeside büyük etken.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •