pnpa gümbetin o ara sokaklarda wg açılana kadar basacak mesafe bulurmuyum bilmiom valla :D ama olursa eğer kral olur :D:D:D:D
Printable View
ki zaten wg deiğilde cut out yapıcam gibi görünüyor, sağolsun alper abide baya yardımcı oldu bu konda :)
internal wesgate pulu kaynakla kapatılıp körlenir ,eksoz manıfoldu düküm değil ise inletin hemen altına yuva açılıp external flanşı kaynatılıp aşağıya boru iner eğerki manıfold döküm ise turbo ile manıfold flanşı arasına parça yapılır yapılır
bunun gibi
http://a1203.hizliresim.com/v/5/37xur.jpg
subaru için kastetmedim her marka için
Up pipe a koyucaksin wastegate i :) manifolduna girisme yok yere
bilen bilmeyen herkez yazmış valla konuya :)
external wg ile cutout un tek ortak yanı ikisinin içinden egzoz gazı geçiyor olması .
amacın egzoz çıkışını rahatlatmaksa eğer cutout yada düz boru yapabilirsin .
external wg e geçmenin tek amacı ; basınç kontrolünü daha iyi hale getirmektir.
şöyle bir örnek ki , büyük turbolarda (internal wg li tipler arasında ) düşük basınçlarda internal wg basıncı sabit tutmakta zorlanır kapak yeterince egzoz gazını tahliye edemez . yada çok fazla peak yaşıyorsan external a geçip bunu engellemek ( evc nin olmadığını farz ediyorum ).
orjinal internal wg li turboyu sadece vakum hattını sökerek wg iptali yapamazsın . kapaktan ister istemez basınçtan dolayı sızma olacaktır . bunu kapağı kaynaklayarak çözebilrsin . yada wg in çubuğunu wg in kendisine kaynaklayarak ( kapağın tmamen kapalı olduğundan emin olduktan sonra .
teşekkürler bunlarıda biliyorum :) ancak, wg in çıkışını egzos sistemine değilde dışarı verirsek eğer, wg açıldığı andan itibaren egzosta rahatlama yapacaktır bundan bahsediom bnde zaten :) ki alt devirler için daha verimli olur backpressure olayından dolayı diye düşünüyorum.... bana lazım olan zaten üst devirlerde bi rahatlama....
cut out + stock egzoz yiitcim
basıncın biraz daha artıyo hatta
"screamer pipe" yapılmadığı sürece zaten external wg egzoza bağlanır .
http://www.radiumauto.com/admin/uplo...rurboOn600.jpg
Screamer pipe:
http://www.ultimate-racing.com/subaru-gt40r/gt40r-1.JPG
externaldan çıkacak gaz senin motorundan çıkan gazın çok küçük bi kısmını kapsadığından performansa etki etmeyecektir. zaten turbodan önceki kısıma koyuyorsun wg i rahatlatman gereken turbodan sonraki kısım , free flow olması gereken kısım yani.
yapacağın şey eğer bütçe var ise düz boru ve düzgün bir susturucu ( ş.içi de kullanıyorsan varex tercihen) . eğer az parayla çok çokomel diyorsan cut out ( uzun ömürlü olanı daha icad edilmedi onun henüz )