User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: external wg. vs cut out?

  1. #20
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya kanka basınç işini düşün wg al derim bide bodrumda daha cok dikkat çekersin iki üç bastıgında gözler sende hahahha
    pnpa gümbetin o ara sokaklarda wg açılana kadar basacak mesafe bulurmuyum bilmiom valla ama olursa eğer kral olur

  2. #21
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi turbo olarak wf35 kullanıyorum sti turbosu, bütün ara borular 60lık son susturucuda 60lık, wf35'i yeni taktım ve 60lık boruların aracı birqz sıktığını hissettim, bu sebeple komple egzos yapmaktansa bunun gibi yöntemlere başvurayım dedim, kısaca olay bu şuan tam 1 bar basıyorum basınç açmayıda düşünmüyorum araç fakirde kalıyor...

    basıncı kontrol etmek için aem truboost kullanıyorum
    vf35 in üzerinde kendi WG i var nasıl external yapacaksın?

  3. #22
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vf35 in üzerinde kendi WG i var nasıl external yapacaksın?
    e üstündekini iptal edicez abi

  4. #23
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ki zaten wg deiğilde cut out yapıcam gibi görünüyor, sağolsun alper abide baya yardımcı oldu bu konda

  5. #24
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e üstündekini iptal edicez abi

  6. #25
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    internal wesgate pulu kaynakla kapatılıp körlenir ,eksoz manıfoldu düküm değil ise inletin hemen altına yuva açılıp external flanşı kaynatılıp aşağıya boru iner eğerki manıfold döküm ise turbo ile manıfold flanşı arasına parça yapılır yapılır

    bunun gibi



    subaru için kastetmedim her marka için

  7. #26
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    internal wesgate pulu kaynakla kapatılıp körlenir ,eksoz manıfoldu düküm değil ise inletin hemen altına yuva açılıp external flanşı kaynatılıp aşağıya boru iner eğerki manıfold döküm ise turbo ile manıfold flanşı arasına parça yapılır yapılır

    bunun gibi



    subaru için kastetmedim her marka için
    güzel bilgiler sağol, manifoldum döküm değil....

  8. #27
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Up pipe a koyucaksin wastegate i manifolduna girisme yok yere

  9. #28

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilen bilmeyen herkez yazmış valla konuya

    external wg ile cutout un tek ortak yanı ikisinin içinden egzoz gazı geçiyor olması .

    amacın egzoz çıkışını rahatlatmaksa eğer cutout yada düz boru yapabilirsin .

    external wg e geçmenin tek amacı ; basınç kontrolünü daha iyi hale getirmektir.

    şöyle bir örnek ki , büyük turbolarda (internal wg li tipler arasında ) düşük basınçlarda internal wg basıncı sabit tutmakta zorlanır kapak yeterince egzoz gazını tahliye edemez . yada çok fazla peak yaşıyorsan external a geçip bunu engellemek ( evc nin olmadığını farz ediyorum ).

    orjinal internal wg li turboyu sadece vakum hattını sökerek wg iptali yapamazsın . kapaktan ister istemez basınçtan dolayı sızma olacaktır . bunu kapağı kaynaklayarak çözebilrsin . yada wg in çubuğunu wg in kendisine kaynaklayarak ( kapağın tmamen kapalı olduğundan emin olduktan sonra .

  10. #29
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilen bilmeyen herkez yazmış valla konuya

    external wg ile cutout un tek ortak yanı ikisinin içinden egzoz gazı geçiyor olması .

    amacın egzoz çıkışını rahatlatmaksa eğer cutout yada düz boru yapabilirsin .

    external wg e geçmenin tek amacı ; basınç kontrolünü daha iyi hale getirmektir.

    şöyle bir örnek ki , büyük turbolarda (internal wg li tipler arasında ) düşük basınçlarda internal wg basıncı sabit tutmakta zorlanır kapak yeterince egzoz gazını tahliye edemez . yada çok fazla peak yaşıyorsan external a geçip bunu engellemek ( evc nin olmadığını farz ediyorum ).

    orjinal internal wg li turboyu sadece vakum hattını sökerek wg iptali yapamazsın . kapaktan ister istemez basınçtan dolayı sızma olacaktır . bunu kapağı kaynaklayarak çözebilrsin . yada wg in çubuğunu wg in kendisine kaynaklayarak ( kapağın tmamen kapalı olduğundan emin olduktan sonra .
    teşekkürler bunlarıda biliyorum ancak, wg in çıkışını egzos sistemine değilde dışarı verirsek eğer, wg açıldığı andan itibaren egzosta rahatlama yapacaktır bundan bahsediom bnde zaten ki alt devirler için daha verimli olur backpressure olayından dolayı diye düşünüyorum.... bana lazım olan zaten üst devirlerde bi rahatlama....

  11. #30
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cut out + stock egzoz yiitcim

    basıncın biraz daha artıyo hatta

  12. #31

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "screamer pipe" yapılmadığı sürece zaten external wg egzoza bağlanır .



    Screamer pipe:



    externaldan çıkacak gaz senin motorundan çıkan gazın çok küçük bi kısmını kapsadığından performansa etki etmeyecektir. zaten turbodan önceki kısıma koyuyorsun wg i rahatlatman gereken turbodan sonraki kısım , free flow olması gereken kısım yani.

    yapacağın şey eğer bütçe var ise düz boru ve düzgün bir susturucu ( ş.içi de kullanıyorsan varex tercihen) . eğer az parayla çok çokomel diyorsan cut out ( uzun ömürlü olanı daha icad edilmedi onun henüz )

  13. #32
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler bunlarıda biliyorum ancak, wg in çıkışını egzos sistemine değilde dışarı verirsek eğer, wg açıldığı andan itibaren egzosta rahatlama yapacaktır bundan bahsediom bnde zaten ki alt devirler için daha verimli olur backpressure olayından dolayı diye düşünüyorum.... bana lazım olan zaten üst devirlerde bi rahatlama....


    Telden uaziyorum alt devirde wg nasil acicak anlamadim alt devirde istedigin basinca ulasacakmi turbon?

    Ust devirde rahatlama icin turbinden cikan gazin tahliyesini kolaylastirmalisin o senin isini daha da kolaylastirir
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •