eyvallah üstadım iyi dilekleriniz bile yeterli, bu arada antebin neresindensiniz :)
Printable View
eyvallah üstadım iyi dilekleriniz bile yeterli, bu arada antebin neresindensiniz :)
Peki bu şekilde yaptığımız sabit ayar ile spoolu erkene alınca üst devirlerde flow düşüşü olmuyor mu ?
Bi öncülük yapinda haydar abininde kanina girin :D
1.2 bar bastim kenarlarini birlesme noktalarini yapistirici ile kapatmistim gerci ama hic bi xaman patlayip catlamadi.
biraz google dan megane 1.6 turbo ankara megane 1.6 turbo projesi diye arastirsaniz keske, ben de forumlardan aylarca arastirip yaptim turkiyede tek (merdan reno da yapiyordu 2.0 ide motoru koydular sonra) dunyada sedan kasada yine tek yapan bendim.
ogrenciydim o zaman sizin gibi .5 bar basacam diye basladim, turbo cok nalet bir meret o alttan doldurma sesini duyunca insan duramiyor 1.1 -1.2 barlara cikmistim bi aralar:D
maliyetler dusuk degil cok burda modifiyemde ve sanayide bilgili olan buyuklerimden hepsinin bilgilereni tecrubelerini dikkate alip yabanci forumlardan sabahlara kadar okuyup kafa patlatip yaptik ama sizin hazir yapilmisi varken cok da kafa patlatmaniza dunyalari kesfetmenize gerek yok cok insan bana pm atti daha cesaret eden olmadi. oysa dogru insalnlarla calisirsaniz Allah da yardim ederse cok guzel sonuclar alinabiliyor.
kritik noktalar debriyaj/baski/balata, sikistirma, benzin regulatoru, enjektorler, en az bir piggy back (mumkunse stand alone), cok dogru turbo secimi, borular ve egzoz manifoldu...
benim elimde o resimlerde gordugunuz Onur abinin gunlerce ugrasip sanat eseri olarak ortaya cikardigi turbo manifoldu duruyor hala, bu sizin elinizdeki en buyuk sans. inanin o dar kisimda turboyi nasil takicaz diye ne kadar ugrastik, bu dizayna gecince 10-15 hp alip egt mizi inanilmaz dusurduk...
turbo seciminiz cok cok ama cok onemli. ne kucuk olacak ne buyuk. sikistirmayi dusureceginiz icin (iki conta arasina pnc de 1mm celik conta kestirceksiniz) doldurmakta cok isteksiz davrancak, e makine de devir cevirmiyor tam boyle 2500 gibi doldurmaya baslayip 5000 de fln peak yapacak bir turbo cok zevkli olur obur turlu ya cok gec doldurcak (ki ben buyuttum turboyu ve twin spool turbo takmama ragmen 5500 de peak yapiodu sehir ici apacilik yapamiyordum:) ) ya da ustleri fln iyi bar basarsaniz ust kapagi dagitma riskiniz var.
trigger kayisi carti curtu bakimlari cok iyi olmus olmasi lazim ki arabanizin alt yapisi iyi olsun ise baslamadan once...
enjektor bulmak da zor yesil coswort enjektorleri fln is gorebilir..440 cc ile 80% duty cylcle daydim...
baski balata cok onemli stok olan bana 170 hpye fln kadar 4-5 ay dayandi galiba..ama makine tork uretcek performans acisindan baya avantajiniz o olacak onun icin baski balata koyvercek. ama yine guzel haber ankara bronz baski balatada bunu cozmus durumda, ben 3 deneme sonrasi cok iyi bir baski balata kombinasyonu bulmustum...
benzin hatti baska bi dunya. orjinal regulator arkada pompa icinde o etkisiz hale getirilip on benzin rayina geri donus hatti yapilacak. benzin regulatoru takilcak.
benzin pompasi inanilmaz iyi bizim arabalarda, ben 175000 de sattim arabami 50.000 fln turbolu kullandim tik demedi...
sanziman da ilginc; benimki turbodan once bazen 3 e girerken zorlaniyordu sanirsam ama 1 yil orjinal sanzimanla kullandim sonra sert bir 3 ten 4 e atista karpuz gibi ortadan yardim.
siz hic ugrasmadan laguna 140 lik sanzimani takin cuk diye otoruyor maksimum hiziniz da 243 oluyor sanirsam orjinal devirde...
beyin ayari cok cok onemli bizim arabalar daha once yapilmadigi icin tanitana, yaniltana kadar fln baya ugrascaksiniz. beyin isi icin ankarad fm tuningdeki Onur abi ayarimi yapti 2 yil. arabayi o kdr kullanabilmemin, cok iyi gucler almamizin arkasinaki insan odur. Allah razi olsun.
mekanikte de cok sukur Bes Servis Sato tecrubeleri sayesinde yine arabami yuruttu.
benim tek arabam vardi; her gun evden kiz arkadasimi alip okula ordan ise sonra tekrar okula falan gidiyordum. en az 5 kere uzun yol yapmisimdir, toplamda 50.000 km ye yakin kullandim 2 yil boyunca turbolu olarak, cok sukur para harcadim biraz ama simdi bile hala meganedan aldigim zevki unutamiyorum.
dusuk sikistirmayla 1-1.1 barda 222 hp 320 nm dyno ciktim var en fazla...dyno videolari da var nette..
tork cok iyi yurutuyordu...buyuk turbo taktim 230 hp civari guc aldim .8 barda ama torkum 275 e dustu ayni zevki almadim eski turboya geri dondum...
2 yilda karsilastigim sorunlar.
ilk once piston kollari koy verdi 3 unu birden egdik bir gun kendi yuksek oktanli benzinimizi yapip arabanin basta acaip koptugu sonra egik kolla ibo (tic rs) bana sapladigi gece:D
soylemeyi unuttum belki de ilk degistireceginiz parca piston kolu. nette 300 euroya fln var renault 5gt tubo forged kollari, pistonlar 300 hpye fln kadar dogru ayarla kurtarir. daha ucuz cozum de renault fairway (spring de olabilir) kollari takmak! evet dogru duydunuz piston kollarinin olcusu ayni ama en az 2 kati daha kalinlar. 4 unu 120 ye almistim hurdacidan on numara koldur, cok az guc kaybettiriyor agir oldugu icin orjinale gore...
103 oktan benzinine gore ayar yapmisken 98 alip bitip depoyla sikistirdigim icin pistonlardan birini erittim ama sadece tek pistonla honlama fln yapmadan kurtardik...
sanzimani kirdik 1 yil sonra, laguna sanzimani koydum 10 numara oldu...
subaru sti ile yarisirken gaza gelip 3 ten 2 ye caktigim icin ust kapagi dagittim bi kere de:D
konya draglarinda 160.000 km dir degismedigim fren merkezimiz icine pislik doldurup yine hic degistirmedigimiz akislerimizi kirdi. 14-15 arasi bir seeding yapabildim cakma slicklermle...
yani genelde benden kaynaklanan sorunlar. 2 kere draglara katildim; izmitte 2. oldum konyada seedinglerde kaldim:D
ozet olarak aklimdan cikmayan Sato'nun efsane lafi kaldi aklimda, abi ben buna turbo takicam ne kdra olur dedigimde;
"x e takariz her hafta cayimi icmeye gelirsin, y ye takariz 2 haftaya bir. ama cayimi icmeye gelicen"
demisti, haklidir Sato. oyle basarim gazlarim ucarim kacarim olmuyor isler basinc borusu patliyor, blow off kiriliyor, egzoz contasi yaniyor, baski balta tutmuyor vs vs..
sabirli olmak lazim ama kafaya konulursa cok zevk alinir...
son olarak bir kac video...
megane 1.6 turbo .9 bar - YouTube
+175 hp vtec vs megane 1.6 turbo - YouTube
megane 1.6 16v turbo vs clio rs not stock 3 - YouTube
Megane 1.6 Turbo vs Clio Rs (2) - YouTube
megane 1.6 16v turbo stock internals @.9 bar - Car Videos on StreetFire
megane 1.6 turbo vs type-r cai headers 60mm - Car Videos on StreetFire
megane 1.6 turbo vs. type r cai headers 60mm 2.n g - Car Videos on StreetFire
megane 1.6 turbo vs. type r cai headers 60 mm 2.nd - Car Videos on StreetFire
Clio RS Vs Megane 1.6 Turbo - Car Videos on StreetFire
megane 1.6 turbo dyno - Car Videos on StreetFire
megane 1.6 turbo vs. e30 2.7 throttle body drag - Car Videos on StreetFire
Fan Typer vs Megane 1.6 Turbo - Car Videos on StreetFire
[QUOTE=Mehmet Gazihan;5955292]sabit ayar yok
basmak istedigin basınca ulasır ulasmaz vnt ilerleyip flowu max düzeye çıkartıyor vnt turboların en üst düzeydeki geçirgenliği aynı boyutlardaki normal bir turbodan fazladır..[/QUOTE
wasgate yaylarının motor egsoz cıkısı tepkısıne uyumlu olması gereklı ,sapma olursa basınc yetersızlıgı yada fazlallıgı sorunları olabılır sanırım ..
çok hızlı hareket ederler
ben uzun zamandır kendi projelerimde kullanırım kah 1 bar basarım kah 3 bar ip gibi yürür basınc..
en önemli şey tabiki basıncın fırlamaması
bunu da external ile sigortalıyoruz..
external ıle yınede sabıtlenıyor gıbı oluyor basınc,vnt siz turbonun basınc tahlıyesı yerıne external tahlıye edıyor basıncı..
İzo birsey sorucam;
Regulatore neden gerek duydun, aynı basinc büyük enjektor is görmezimi?
Turbo27;
140 hp yukte neden ve nasıl 120 ye duser?
Adasim, enjektorleri büyütup ve de enjektorleri kontrol edicek piggyback varsa benzin basıncı sabit olsa da olur.. Motora ihtiyacı olan benzini enjektorlerin açık kaldığı sureleri değiştirerek saglanacak
Ha araç ustundeki regulator kullanilcak basinc 3 olcak ha ayarlı regulator ile 5 bar olcak her iki durumdada enjeksiyon sureleri degisecek
Senin ihtiyacın bir piggyback + 4 adet clio rs enjektoru. %99 arabandaki benzin pompası clio rs ile aynıdır, bu durumda 170 - 180 beygire kadar oem pompa is gorecek demektir
teşekkür ederim murat; dediğine katılıyorum. beyin ile gerekli müdahale yapılarak istenilen sonuç alınacak, yalnız şöyle bir durum var. oem sistemde yüksek debili benzin pompası değişimi yapıldığında enjektörlerde nasıl işeme yapıp aracı zengine çekiyorsa, turbo yapıldığında da motor içi basıncı yükseldiğinden dolayı enjektörlere basınç bindiğinden dolayı püskürtmeyi engelliyor. ayarlı regülatör kontrollü şekilde benzin basıncını açmak için gerekli, aksi halde enjektörler tıkanmış gibi davranmaya başlıyor.
rolantıdeyken 4000 devıre cıkmanla yolda 4000 devıre cıkman aynımı? rolantıde dıp gaz yapmak bıle tehlıkelıdır,motor yuksuz oldugu ıcın sıbop eger kol yamultur krank keser,demek ıstedıgımı anlamıssındır belkı,dynolar dedıgım gıbı ıkı tıp ölçüyor,yuksuz tekerlek ustunde ve yüklü tekerlek üstünde..ön aks üzerıne 500 kg basınc uyguluyor yüklü tıpte,öbür sistemde bos bantta dönüp duruyor..
forumun admını kımse sorumu cevaplandırmadı? özel mesaj attım yıne cevap gelmedı,gecerlı bır sebep soyleyın banlanma sebebım nedır? gecerlı bı sebepse saygı duyarım ,ama gecerlı bı sebep yoksa ben üyelık ıptalımı ıstıyorum,burdan duyurulur,daha oncede mesaj attım ama cvp veren olmadı !!!
sebep su an görünmüyormu :) peki bende özgürlük hakkımı kullanıp foruma artık gırmıyorum,en kısa sürede silerseniz sevınırım...
Murat Bey sonuç olarak turbolama fikri aklınıza yattımı? Benimde K7M 1600cc 90 Bg Clio B var. Atmosferik olarak yüklemeyi düşünsemde araç fazla bi güç alınamayacağı belli atmosferik olarak en iyi turbolamak ama benim clio'mda otomatik kararsız kaldım 90 Bg için üretilen otomatik şanzuman 150-160 Bgleri sorunsuz yürütür mü? Turbolasanda otomatik araçtan genede zevk alınmaz diye düşünüyorum o yüzden kararsızım bu konuda bize öncü olucak gibisiniz.
atmosferik olarak benim aracımda şuan sadece dereceli egzantrik olmasına rağmen keyif veren bir kullanıma sahip, aracın otomatik vites olması drag roll vs gibi durumlar için dezavantaj fakat günlük kullanımda daha avantajlı bir durumda sergileyebilir tamamen kişisel zevkle alakalı. aracınıza ait otomatik şanzıman turbo uygulamasında iddalı bir rakam düşünmüyorsanız dayanabilecek kapasitede.
en önemli konuyu atlamayalım, renault k4m motora türkiyede ilk turboyu uygulayan @izo "izzet" arkadaşımızdır, bizde ondan fikir alarak yolumuza devam ediyoruz.
sizin aracınız galiba 2 kapı 1.6 105 hp sport modeli vede manuel bu yüzden atmosferik bi yükleme zevkli olabilir düşüncelerime göre 0-100nüz 9 sn civarlarında. benim aracıma atmosferik yüklesekte 0-100ünü kısaltabilmemiz için baya bi güce ihtiyacım var çünkü tam otomatik 4 ileri şanzuman ve vites aralıkları bi o kadarda uzun mesela 1. vites 60 2. vites 115 km gibi bi rakam söz konusu bu yüzden atmosferikteki gibi basit güçlerle bi sonuca varamıcam galiba bunun yerine 140-150 hp olursa aracım 0-100m 9 saniye gibi olucağını düşünüyorum araçlarımızın bi avantajlarıda ağırlıkları 106 gti 950 kg gibi bi rakamlar söz konusu iken bizim 4 kapı hb aracımız 1050 kg buda bi avantaj aracımız için işte düşüncem yapmaktan yana ama şuanlık durum belli değil bu aracımız için turbo kiti olmadığı için custom bi kit yapıcam en büyük sorunsa custom manifold benim sizin K4M motora göre avantajım manifold kısmının ön tarafa bakması turboyu bağlıyacak geniş bi alana sahibim aslında ama genede dediğim gibi maddiyat ve otomatik şanzumandan ötürü kararsızım. :)
gözünde çok büyütmüşsün ufak tefek müdahalelerle çok güzel yürür, egzos filtre ve yazılımla çok zevkli hale getirebilirsiniz aracınızı. halen sizin için yeterli gelmezse sc yada turbo projesi düşünülebilir ve son olarak 150 hp gibi bir güçle aracınız beklediğinizden çok daha üst performans sergilediğini göreceksiniz.
Evet 150 hp gayet yeterli bi güç benim için. Atmosferik olarak 90 hp aracım +10hp yazılımdan kazansam, tahmini +5hp custom yapılacak tampondan direk boğaza kadar bi hava filtresi, tahmini +10hp komple egsoz manifoldndan son susturucuya kadar 51lik bi boru ve son susturucu olarak otto ile bitirsem. birde dereceli eksantrik kaç hp aldığınızı siz bilgilendirirseniz şimdilik tahmini 115 hp gibi bi güç genede yeterli değil bence atmosferik yüklemeye bu kadar masrafı yapıcağıma çıkma turbo, sıfır intercooler falan derken bi turbolama yapsam daha iyi güç alırım :)
ben hayali beygirleri pek makul görmem, bizim hava filtresi ile çok aşırı derecede güç alınamıyor. özellikle cat back yani komple egzos sistemi olmadıkca -'ye bile düşebilmekteyiz. egzos uygulamalarında bugüne kadar birçok arkadaşımın stock halinde daha iyi yürüdüğüne şahit oldum. benim atmosferik clio için isterseniz tavsiyelerde bulunabilirim, ama elde edilen beygir sorusuna dynoya çıkmadan verdiğim cevaplar sadece kafadan atma olur.
Evet dediğim gibi atmosferik bizim araçlara yaramıyor bence. bi honda civic olucak atmosferik yükliceksin tadına doyum olmaz ama gel gelelim bizim araçlar clio. bu yüzden turbo vazgeçilmez bi tercih bence burdada bize rehberlik edicek kişi @izo bence. ***** araçın turbo kiti custom bi kit ve bu kiti nasıl oluşturduğu hakkında bilgi verirse belki aklımıza yatar diye düşünüyorum.
arkadaşım ya ben anlatamadım yada sen yanlış anladın. ben bu araca atmosferik olmaz demiyorum, olur hemde çokta güzel olur. atmosferik uygulamayı 1000 lira harcayıp 20 hp, turboya 2000 lira harcayıp 60 hp alacağını düşünüyorsan tavsiyem motor kaputunu bile açma. bu aracı atmosferikte yüklesen turboda taksan hem parça bulman zor hemde bir araba parası daha harcayacaksın bunu unutma. o yüzden öncelikle atmosferik olarak aracını yürütüp sonra turbo hayallerine geç.
Turbo hayalinden vazgeçtim. aracı normal kullanıp kendimi 5-6 ay sonraya bütçe ayarlamaya çalışıyorum en büyük hayalim subaru impreza 2.0 GT Turbo almak istiyorum. gereksiz yere o araca o paraları harcamanın anlamı yok diye düşünüyorum siz harcarsanız hakkını verir manuel ve 2 kapı spor araç ama benim harcamam mantıksız :) inşallah sizde turbo projenizi uygularsın bizde zevkli bir turbo projesi takip ederiz. :)
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. araca hakkını vererek gerekli uygulamaları yapabilmek için eksiksiz olması gerektiği için, ihtiyacım olan ve olabilecek tüm parçaları tedarik etmeden bu işe başlamayacağım, elimde mevcut olan parçalardan hariç ıvır zıvır parçalarda tedarik edildikten sonra hayırlısı ile başalayacağız, tabi bu süre zarfında tüm fikirler benim için önemli. fikrini esirgemeyerek bizlerle paylaşan tüm arkadaşlarımıza sonsuz teşekkürlerimi iletirim.
Öncelikle sana projen de başarılar dilerim,
k4m motora sahip megane coupe kullanıyorum bu araçta birşeyler yapmaya karar verdiğimde elimde hazır malzemelerin olmasıdan dolayı once turbolamayı düşündüm daha fakat bilindik ex manifoldu konumu beni bu işten caydırdı.
Ben de bir eaton45 edinip motorun ön kısmına yerleştirdim 0,5 barla yaklasık 20 000 km dir yuruyorum henüz daha arıza yapan bir parça çıkmadı alt devir tork u inanılmaz güzelleşti henüz dinamometre ye çıkmadım fakat güç ve kullanım benim i,çin tatminkar. yakıt işine gelince ben oktan ve fiyat durumundan dolayı LPG kullanıyorum afr yi de LPG beyni üzerinden ayarlıyorum, avans işini de sensörün yerini değiştrerek hallettim. elbette daha prof. uygulamalar yapıla bilinir fakat stock motor da 0,5 bana yeterli geldi. Birkaç saate kadar bende yaptığım proje ile ilgili konu açmayı planlıyorum orada fotoları paylaşırım
Yardımcı olacağimi düşündüğün birşey olursa pm atabilirsin
güle güle kullanın öncelıkle,fakat bı kac sorum olacak,motorun rolantı durumundan ıtıbaren ele alırsak,1 bar basınç her türlü çalısabılmesı için motora gereklı,yanı rolantıden ıtıbaren 1 bar basabılıyormu? gaza yuklendıkce basınc halıyle cogalacak,bunu nasıl sabıt yada dengede tutuyorsunuz,birde,rolantıde 1 bar iken,tam gazda 0,5 yanı toplamda 1.5 bar basıncı nasıl saglıyorsunuz,rolantıde 900 devırdeyken supercharge 1 bar basıyorken 3500 yada 5000 devıre cıktıgınızda yıne 0.5 mı ?