senin o 1 barın atmosfer basıncı.. onu hesaba katmayız pek.. zaten o basınc herzamAN motorun ağzındadır..
Printable View
senin o 1 barın atmosfer basıncı.. onu hesaba katmayız pek.. zaten o basınc herzamAN motorun ağzındadır..
bende bılıyorum atm basıncı oldugunu, sonucta bu m45 havayı manıfolt gırısıne basmıyormu? calıstıgı andan ıtıbaren 1 atm basıncını basabılıyormu,turbonun motora uyumlu olmasının önemi kadar bu sistemınde uygunlugu olmalı..o yüzden sordum.
Supercharger motor döndüğü sürece motorun ihtiyac duydugu havayı üzerinden gecirecektir...
Onur un arabası bu
http://b1206.hizliresim.com/y/t/8pqq7.jpg
bılıyorum bılıyorum :) krank döndükce o da blöver sistemi gıbı hava basıyo...anlamadıgım şu,bu süperşarjlar üniversal değildir elbetteki,basınc dengesını nasıl saglamıs olması,ayrıca ronlatıde 1 dönüyosa, 5000 devırde 5 dönüyodur,turbodakı vesgeyt sistemıne benzer bıs sıstem varmı? yoksa o zaman 0.5 den fazla basıyo demektir..sorum anlasılmadı galiba..
ayarlanan basıncdan fazlasını tekrar filtreye gönderen bir dumpvalve var sistemde..
tamamdır anlasıldı şimdi :) eyvallah saolasın usta...
Herzaman beklerim kardeşim :) selamlar.
Arkadaşın sorusuna gelince evet basıncı ayarlayan bir valf var bu valfle ihtiyaç duyulan basınş sağlanmış oluyor.
montaj aşamasında pek fotografları yok ama en kısa zamanda araçla ilgili konuyu açacağım daha yardımcı olur sanırım.
Gelmedin Onur HydroPower için ((:
Sorma Mehmet o gün işlerim biraz uzadı gelemedim ama birkaç güne oralardayım ***** tatil olayları km yapıcam ;)
K4M motorda Emme manifoldu önde egsoz manifoldunu arkada olduğunu göz önünde bulundurursak aslında Superchargerı uygulamak Turbo uygulamaktan daha kolay. Murat abi sende Atmosferik seviyorsun atmosferikten bi farkıda kalmıcak arabanın alt devirlerde hissedeceksin güçü. Tam senlik yani abi. Ama peki yaa ürettiği güç :beuj:
kardeşim turbo ile atmosferik için sarın-esmer benzetmesi vardır benimkisi o misal, öncelikle atmosferik olarak makul çerçevede son demine kadar ne varsa yapmadan turboya geçmek istemiyorum. şahsen kendi aracımda söküp takmadığım 3 yada 5 vidası kalmıştır. bunların hepsi deneyim edinmek adına yapılmakta. filtre ve komple egzoslu sportla denediğimde oem egzos ve kutu içi filtre ile 4 boy öndeyim, aynı araçla tek bir vida bile sıksam deneyerek ne kazandığımızı daha iyi değerlendirebildiğimiz için atmosferik olarak ugraşmaya devam ediyoruz. iyiki bu konuyu açmışım diyorum şuanda türkiyede ilk turbo k4m'i izzet (sağlıklı yürüten) ve yine türkiyedeki il ve tek supercharger k4m yapan onur'da bilgilerini burada paylaşabilmekte. bende yapmayı planladığım sistemde ilk olacağım için arkadaşlarımızın değerli bilgi ve deneyimleri ışığında uygulamamızı yaparak tüm detaylarını açıklayacağım. fikir vermesi açısından uygulamayı düşündüğüm sistemin bir resmi.http://img62.imageshack.us/img62/933...1687865874.jpg
sesi düşünemiyorum :)
sesten güçten cok cekeceği ilgiyi düşünebılıyomusun :D
mangalı egzosla yakacaz :D
inşallah abi :)
Motoru arkaya mi alcaksiniz?
daha önce yapılmış olan yüzlerce uygulama var, bir kaç tane daha paylaşarak zannedersem daha açıklayıcı olurum. yurt dışında yapılan uygulamalarda katalizör orta susturucu hepsi duruyor bende sadece son susturucu olacak.
http://img826.imageshack.us/img826/7...emsfordodg.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/282...emsfordodg.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/4797/05gtturboview.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/3...02turbo02z.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/7...mountturbo.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/4279/dsc05115320.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/1980/gtoturbo.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2768/sts4.jpg
Bunu bn de dusunmustum ama turbo lagi cok olmaz mi?
turbo lag beklenen kadar yüksek olmuyor sadece spool süresi uzamış oluyor. aslında evoların mivec motorları gibi bir çalışma prensibi var.
STS Single Turbo SRT8 Dodge Challenger 5 psi easy launch - YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=edVHO4WI43I
http://www.youtube.com/watch?v=BdY2_lmeTX0
http://www.youtube.com/watch?v=RKl7E51CVJY
bir kaç tene video ile dahada pekişir sanırım :)
Insallah istediginiz gibi olur ama bizim motorun 1.6 oldugunu ve bir de sikistirmayi dusurdugunuzu goz onunde bulundurarak zaten bi omur olan spool suresinin cok sacma uzun olacagi dusuncesindeyim. Bu konuda daha bilgili olanlar aydinlatir aslinda bizi..
Bir de arabanin altinda oyle egzoz borusunun yanindan fln hava borusu gecirecek yer de yok.
Benim naciz dusuncem, boyle deneysel sistemden cok profosyenelce motor icine girilip beyniyle fln tam bir proje yapmaniz durumunda ztn yine ilk olursunuz, bnmkisi deneme yanilmayla gecti...
Turbo manifoldu zor ama yapilmayacak birsey degil..
şuanki proje sadece başlangıç niyetimiz bu sistemle performans almaktan ziyade çalışma şekli ile alakalı, eğerki istediğimiz gibi olursa bu sistem üzerinden devam edeceğiz aksi takdirde geleneksel sistemden devam :) amacım zaten ilk etap için 0.4 bar olduğu için stock motorda kullanmak ilerleyen zamanlarda forget malzemeleri temin ettikten sonra gerekli basıncı açarak kullanacağız.
edit: motor ilk etapta atosmerik haliyle yani yüksek sıkıştırma ve düşük basınçla yapılacak.
Sen iyice kafayi yedin git bi tatil yap :)
videolarda lag nerde diye şeklinide yapmişlar ama bana garip geldi turbonun orda olmasi nie böyle bişey yapmak istiyorsunuz turbo manifold yüzünden mi ?
orta susturucu önüne koyduğun zaman otobandan başka yerde aracı kullanma şansın pek kalmaz, otobanda bile yüksek süratte kasisten geçerken turboyu parçalama şansın çok yüksek.
2 günlük mini tatilden yeni geldim, tatil beni bozuyor dinlenmeye başlayınca fikrim geliyor :D :D
bizim araçlarda turbo takmak için yer bırakmayı unutmuşlar :) yer arayışındayken bu sistem aklıma geldi hem turbonun boşaltması daha kolay hemde montaj için fazlasıyla yer mevcut:cool:
Ordaki turbodan kime fayda getirecek arkadan millete alev gösterisi yaparsin ancak heralde :D
günay turbonun yerinin basıncı ile alakası yok, manifoldda olduğu zamanda içerisinden egzos gazı geçmiyormu? çalışması aynı prensibe bağlı. bu sistemi tercih sebebim hem aşırı güçler hedeflemediğim için hemde montajı daha kolay olduğundan. bu uygulama pozitif ve negatif yönlerde mevcut. pozitif olarak bakarsan atmosferik araç için kullandığın egzos sistemi ile kullanarak alt devirlerde doldurmaya başlayabiliyorsun egt daha düşük seviyede oluyor, negatif yönü ise peak değerlerde aşırı derecede egzos gazı oluşması. baştan beri aynısını tekrar ediyorum bu sistemde açılacak basınç 0.4 bar civarında olacak dolayısıyla sistem üzerinde yapılacak olan iyileştirmeler veya oluşan hatalar kullanım sırasında gözlemlenerek düzeltilecek.
namlu ne kadar uzun olursa kurşun o kadar hızlı olur,bu sistemde ona benzer,bu sistemin dezavantajları yağlamanın gec başlaması ,basıncın geç oluşması,sudan çamurdan etkılenmesi,fakat bu geç dolumu daha seri döndürerek pervaneleri tölere edıyor sistem..
orjinal sıkıştımanın bu sistemde işe yarayacağını sanmıyorum. daha yüksek sıkıştırmada daya agresif orta bantları besleyecek bir egzantrik ile araca e85 yada methanol ile depodan yakıt ile daha çabuk doldurması için katkıda bulunulması lazım. bukadar uzağa çekilecek yağlama borusu sorun çıkartacaktır. ki turbo araçlarda yağ hortumunun kartelin alt hizasında olması sorun çıkartacaktır.ayrıca interoooler borusu çok uzayacak lag kesin olacak. hadi küçük intercooler ve altlarda dolacak vnt tarzı bir turbo kullanıldı diyelim. busefer turbo yeterince ısınmayacak. turbonunda ısınması gerekiyor sonuçta verim alınabilmesi için. EGT de çok yükseleceğini düşünüyorum.şahsen amerikayı baitan keşfetmenin anlamı yok.biraz kesip biçme ve işin ucundaki en büyük etken paradan haber verdiğinizde olmaz diye birşey yok
mustafa dediğin gibi amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye gerek yok bu sistem yıllardır kullanılmakta, gereksiz görülseydi günümüzde bu sistemi güncel versiyonlarıyla kullanan araçlar olmazdı.
Peki bu sistemde turbo yağının geri dönüşü nasıl oluyor ? Bildiğim kadarıyla normalde turbodan çıkan yağ yer çekimi etkisiyle kartere rahatça süzülüyor aksi halde motora rahat geri dönemeyen yağ turboda sorun oluşturabiliyor.Sistem böyle olunca turbo karter ile hemen hemen aynı hizada oluyor hatta yağ dönüşü turbodan daha yüksek seviyede kalma ihtimali yüksek.