User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Turbo Egsoz Yapımı?

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence koyma abi benim egzoz mantigima ters prta susturucu
    körler sağırlar

  2. #21
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    altı biraz da olsun doldurup basıncı yüksek devirde açmaya yardımcı olmaz mı? ya da DP de genişten dara bir dizayn daha mı faydalı olur?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    altı biraz da olsun doldurup basıncı yüksek devirde açmaya yardımcı olmaz mı? ya da DP de genişten dara bir dizayn daha mı faydalı olur?


    susturucu üst devirlerde ve yüksek basınçlarda kısıtlar bana kalırsa tabi bu ne kadar ve nasıl bir susturucunun kullanılacağına bağlı

    dpyi genişten dara doğru yapabilirsin bence abi, yararı olur bana göre
    körler sağırlar

  4. #23
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim tavsiyem Nevzat usta'ya gitmeniz olucak. İşçiliği çok iyidir. (koç egsoz)
    Ali Can Calis

  5. #24
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim tavsiyem Nevzat usta'ya gitmeniz olucak. İşçiliği çok iyidir. (koç egsoz)
    teşekkürler, yıllardır işlerimi İvedikte Star egsoz yapar, bu sefer malzemeyi hazırlayıp yine orada taktıracağım, Koç egsoza iş yaptıran çok arkadaşım var hiç gitmedim ama hakkında herkes iyi konuşur...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sende CNC boru büküm mü var, yoksa boru büktürüp kaynak işlerini mi sen yapacaksın?

  7. #26
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boruların orjinal ebatı nedir ?
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  8. #27
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sende CNC boru büküm mü var, yoksa boru büktürüp kaynak işlerini mi sen yapacaksın?
    CNC büküm bende yok ama İvedikte ve Ostim'de çalıştığımız yerler var kaynak işi ise atölyede var makine imalatı yaptığımız için, ayrıca yüklü miktarda krom da alıyorum kendi işlerim için...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #28
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AvcI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boruların orjinal ebatı nedir ?
    orj. boru ölçüsü 44-45 mm...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #29
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence CNC büküm boru yaptırın. Hem daha kolay hem daha ucuz. 1'er tane yedek bile yaptırsanız daha mantıklı bir yere vurursanız boru değişir. Ayrıca bence çift sensör kullanın o adamların gösterdiği kendince yaptıkları X pipe (!) ile sensörü oraya koymak çok saçma geliyor. Innovate'in çok güzel çift wideband üniteleri var.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #30
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet o geçişleri yapmayacağım, çifte geçerim yerlerini hazır tutayım da...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #31
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cift gelen sistemi x pipe yaparsaniz hem performans hem ses acisindan daha basarili bir sonuc elde edersiniz. Bahsettigim gibi bir yapidaki egzoz, motorunuzun scavange efektini arttiracagi icin performansinida arttiracaktir.

    Pypes Performance Exhaust - Crossovers

    Bu linktekiler gibi oldugu zaman ise yarar, sizin gosterdiginizi kasap yapmis
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  13. #32
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    X-pipe yapanlar memnun kalmamışlar ghiblide sanırım atmosferik ve turbo fark ediyor, turbo V motorlarda X-pipe yapan var mı aramızda?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #33
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslinda ben aracin amacini sormadan x pipe dedim ama tahminim aracin gunluk kullanim icin olduguydu dogru mudur?

    Eger ki gunluk trafikte kullanilacaksa, duzgun dizayn edilmis bir x-pipe yakit ekonomisi bile saglayacaktir. Sebebi basit, arac ne kadar turbo olsa da basinc yokken durum farkli bir hal aliyor. Vakumladigiyla turboyu doldurmaya baslayacak, belirli bir devire kadar o turbo hep bir handikap olacak, belirli bir devirde ise turbo artik handikap olmaktan cikip getirisi goturusunden fazla olacak.

    Bu devirlere atmasyondan rakamlar verelim daha rahat anlasilmasi acisindan. 1800 devirde spoolamaya basliyor diyelim, 2500 devire de kirilma noktasi olan turbonun getiri vs goturu denkleminin 1:1 oldugu yer diyelim, 2500'den sonrasida turbonun kazanim yarattigi yer diyelim.

    Gunluk araci kullanirken
    %70 1500-3500 arasi
    %18 3500-6000 arasi
    %12 6000 uzeri

    kullandigini varsayalim. Ornek boyle olunca o x pipe cok sahane is yapar mesela.

    Ama haksizlik olmasin X pipe'a da atmasyon handikap verelim, 6000 devirden sonra bozulan flowdan oturu max gucu %5 kaybettiriyor diyelim. Rakamlari fazla fazla veriyorum ki boyle bile olsa denklem degismeyecek cunku.

    Simdi amac dyno queen olmaksa, manifolda filan gerek yok ver downpipe'tan yere devam et, ama amac kullanilabilir, sehir icinde seni mutlu edecek bir aracsa o scavenge effect isine daha cok yarayacaktir.

    Kisacasi x pipe daha iyi ya da daha kotu diye bir yorum olamaz. Duruma rolatif iyi ya da kotu sonuc verebilir denebilir...

    Birazda gerceklerden bahsedelim, benim aracimda mivec var, subab overlap ayarini yapabiliyorum, buyuk bir nimet cunku her devirin optimum overlap miktari farkli. Bunu ayarlayabiliyor olmama ragmen, manifolddan sonra gelen downpipe uzerine cutout taktigimda, mivec'e takla attirsam bile hic yoksa 500 devire yakin gec doldurmaya basladi turbom sirf o kaybedilen backpressure yuzunden. Dolduktan sonra ust devirlerde dunya bana guzeldi belki ama o giden 500 devir sehir ici kullanimda net olarak negatif yansidi haliyle. Kisaca turboda backpressure ya da scavenge onemli degildir diye dusunenlere otomobillerin sadece max gucu urettikleri devirde sabit gitmedigini hatirlatirim. Ha yaris otomobili hazirliyorsaniz orasi ayri tabi, als filan kullanip manifolddan sonrasini hic takmasanizda olur...
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  15. #34
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslinda ben aracin amacini sormadan x pipe dedim ama tahminim aracin gunluk kullanim icin olduguydu dogru mudur?

    Eger ki gunluk trafikte kullanilacaksa, duzgun dizayn edilmis bir x-pipe yakit ekonomisi bile saglayacaktir. Sebebi basit, arac ne kadar turbo olsa da basinc yokken durum farkli bir hal aliyor. Vakumladigiyla turboyu doldurmaya baslayacak, belirli bir devire kadar o turbo hep bir handikap olacak, belirli bir devirde ise turbo artik handikap olmaktan cikip getirisi goturusunden fazla olacak.

    Bu devirlere atmasyondan rakamlar verelim daha rahat anlasilmasi acisindan. 1800 devirde spoolamaya basliyor diyelim, 2500 devire de kirilma noktasi olan turbonun getiri vs goturu denkleminin 1:1 oldugu yer diyelim, 2500'den sonrasida turbonun kazanim yarattigi yer diyelim.

    Gunluk araci kullanirken
    %70 1500-3500 arasi
    %18 3500-6000 arasi
    %12 6000 uzeri

    kullandigini varsayalim. Ornek boyle olunca o x pipe cok sahane is yapar mesela.

    Ama haksizlik olmasin X pipe'a da atmasyon handikap verelim, 6000 devirden sonra bozulan flowdan oturu max gucu %5 kaybettiriyor diyelim. Rakamlari fazla fazla veriyorum ki boyle bile olsa denklem degismeyecek cunku.

    Simdi amac dyno queen olmaksa, manifolda filan gerek yok ver downpipe'tan yere devam et, ama amac kullanilabilir, sehir icinde seni mutlu edecek bir aracsa o scavenge effect isine daha cok yarayacaktir.

    Kisacasi x pipe daha iyi ya da daha kotu diye bir yorum olamaz. Duruma rolatif iyi ya da kotu sonuc verebilir denebilir...

    Birazda gerceklerden bahsedelim, benim aracimda mivec var, subab overlap ayarini yapabiliyorum, buyuk bir nimet cunku her devirin optimum overlap miktari farkli. Bunu ayarlayabiliyor olmama ragmen, manifolddan sonra gelen downpipe uzerine cutout taktigimda, mivec'e takla attirsam bile hic yoksa 500 devire yakin gec doldurmaya basladi turbom sirf o kaybedilen backpressure yuzunden. Dolduktan sonra ust devirlerde dunya bana guzeldi belki ama o giden 500 devir sehir ici kullanimda net olarak negatif yansidi haliyle. Kisaca turboda backpressure ya da scavenge onemli degildir diye dusunenlere otomobillerin sadece max gucu urettikleri devirde sabit gitmedigini hatirlatirim. Ha yaris otomobili hazirliyorsaniz orasi ayri tabi, als filan kullanip manifolddan sonrasini hic takmasanizda olur...
    güzel açıklama olmuş teşekkür ederim, evet araç günlük kullanımda olmasa bile en azından yarışa rollinge çıkmıyor hafta 1-2 sefer gezintiye çıkıyor...

    back presuure konusundaki fikrinize aynen katılıyorum, aşırı besleme de olsa araç az da olsa altlarda dolmak istiyor, belki çok devir çeviren araçlarda yanı 8-9bin gibi bu çok önemli olmayabilir ama zaten 7binde biten bir araçta altlada biraz daha erken dolması aracı daha canlı yapıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #35
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gunes
    cutout ile akilli backpressure kontrollu bir yapi is gorebilirmi?

    yani on-off calismayan
    gerektigi kadar acan

  17. #36
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gorur ama cutout'u yarim acinca o cutout inanilmaz kisa bir surede bozulur. Ona gore metal cark sistemli bir motor olmasi lazim keza yarim acikken gazlamaya baslayinca ciddi yuk olacak cutout plate'i iteleyen, carklarin dagilmamasi lazim. Istersek custom yapariz ama vakit lazim sadece.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  18. #37
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    az önce AVK ile konuştum, X-Pipe önerdi o da 55lik boruyla... Güneş teşekkürler abicim fikrin için şansa yarın yazılım da geliyor
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #38
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gorur ama cutout'u yarim acinca o cutout inanilmaz kisa bir surede bozulur. Ona gore metal cark sistemli bir motor olmasi lazim keza yarim acikken gazlamaya baslayinca ciddi yuk olacak cutout plate'i iteleyen, carklarin dagilmamasi lazim. Istersek custom yapariz ama vakit lazim sadece.
    bozulur derken
    kac kg yuk biner acaba flap uzerine ?
    yada onu tork ile olcmek lazim sanirim
    plate motoru gucune karsi eksoz gazinin karsi gucu gibi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •