User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Turbo Egsoz Yapımı?

  1. #39
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında çift yataklamalı ama dişli bir sistemle hareketi sağlanan bir flap yapılabilir, onu da ECU ile senkron edip nefis bir iş çıkartılabilir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #40

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?

  3. #41
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    az önce AVK ile konuştum, X-Pipe önerdi o da 55lik boruyla... Güneş teşekkürler abicim fikrin için şansa yarın yazılım da geliyor
    No problem Amerikanci degilim AVK'ya sorman iyi olmus, garantiler nitelikte
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #42
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?
    Var zaten Peak Garage'da yapiliyor bu sistem solenoid'li filan ama o actuator o plate'e egzoz abaninca ne kadar tutabilecek orasi soru iste.

    Pull ya da push type bir piston sistemide kullanilabilir sanirim ama uzerinde dusunmek lazim konunun.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  5. #43
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?
    o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
    çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.

    benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
    tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
    sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.

    1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
    bir tane kontrol ünitesi olacak,
    bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
    eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak

    bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.

  6. #44
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
    çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.

    benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
    tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
    sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.

    1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
    bir tane kontrol ünitesi olacak,
    bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
    eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak

    bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
    evet bu yapılmayacak bir şey değil ama çok ciddi uğraşmak ve de her yapılan işlemden sonra test etmek lazım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #45

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flap ın mili 2 minik rulmanla yataklanırsa problem olmaz sanki,

    egsoz gazı basınç oluşturacak kabul ama kaç kg luk bir kuvvet bu, hem flapta basınç yönünde açılıyor olacak zaten, basınca karşı iş görmeyecek, dolayısıyla çarklı sistemle torku arttırmaya gerek yok gibi.

  8. #46
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu x pipe olayını iskender usta yapıyor mu? acaip egzos + yazılım yaptırasım var da başlayamıyorum bir türlü ben de
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  9. #47
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
    çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.

    benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
    tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
    sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.

    1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
    bir tane kontrol ünitesi olacak,
    bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
    eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak

    bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
    Bu sistemi daha da basitlestirebilirsin aslinda. Sadece map ve devirden aldigi sinyalle kontrol edilebilen bir yapi yeterli olacaktir.

    Hangi devirde ve manifold basincinda cutout'un kelebegi ne kadar acildiginda optimum oldugu ister hesapla, ister dyno'da deneme yanilmayla bulunabilir.

    Ornegin:

    XXXX 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150
    500
    1000
    1500
    2000
    2500
    3000
    3500
    4000
    4500
    5000


    Boyle de bir kontrol tablosu olabilir kabaca, X'i basinc Y'si devir. Olay biter. Cutout Duty Cycle olsun adi da

    Tabi Tablonun cozunurlugu aracin spool karakterine gore hazirlanir, kontrole daha cok ihtiyac olan noktalarda cozunurluk arttirilir, daha az olan ust devirlerde cozunurluk azaltilabilir vs.

    Hesapla bulmak daha zor, dyno'da isler daha kolay. Ornegin 0 ila 5 arasi kademesi olsun CDC'nin. Cikilir dyno'ya, once tum tablo 0 yapilir denenir, ardindan tum diger rakamlar sirayla denenir. 0 1 2 3 4 5 vs. Elde 6 tane grafik olur, ust uste farkli renklerle bastirilir, grafigin en iyi oldugu noktalar goz onune alinir, CDC ayari optimum olarak yapilir tipki aslinda Honda'nin VTC'sinin ya da Mitsu'nun MIVEC'inin boyle ayarlanmasi gerektigi gibi. Bu dyno denemesinde elde edilen devir ve basinc bilgilerine denk gelen hucreler bu sekilde optimum ayarlandiktan sonra, diger bos kalan basinc hucreleride duzgun initial rakamlar belirlenip dikey ve yatay eksende interpolation yapilarak smooth bir sekilde ayarlanir ve konu kapanir.

    Sen bu sekilde calisabilecek response time'i yuksek hizli ve bozulmayacak bir mekanik sistemi yap, ayari benden
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #48
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
    çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.

    benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
    tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
    sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.

    1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
    bir tane kontrol ünitesi olacak,
    bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
    eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak

    bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.

    http://www.spracingonline.com/store/...ctivated_/3673
    körler sağırlar

  11. #49

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plug&play

  12. #50
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    borumuz geldi biraz uzun mu ne? dirsekler de yarın gelecek, 52 mm krom boru...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #51
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar malzemelerim gelmişti, proje bölümüne ayrıca koyacağım X-pipe yapımını, bu gün şekillendirdim gibi, bence güzel oldu, krom dirseklerle yaptık...

    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #52
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sol tarafta titanyum görünüm denedim ve galiba oldu susturucu uçlarını da değiştirmeye karar verdim bu nedenle
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #53
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazmayı unuttum, alta gelen kısımın ölçüsü kolay olduğu için tam flanşlık duruma getirdim fakat manifolddan gelen borunun açısına göre üst kısımdaki açı yumuşayacak...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #54
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın sesi cok cok guzel cıkıcak.. elinize saglık
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  17. #55
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)






    geldi malzemeler
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #56
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boruları kime büktürdünüz acaba. Potsuz CNC büküm gibi geldi ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #57
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet borular CNC de büküldü, işimiz gereği krom parçalar da kullanıyoruz, ricayla bir yere yaptırdık kimse parayla bile hattını bozmak istemiyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •