User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: Wastegate Ayarı Artı ve Eksileri Nedir

  1. #20

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence hiç kurcalamayın ve eski haline getirin. Nedenine gelince?
    Westgate ayarını sıkarsanız turbonun sadece peak basıncı artacaktır. Basıncı da ECU kontrol eder. Basınc kontrolünü ecudan ayırmadığınız sürece sadece peak basıncı artacak ve cont. a oturacaktır. Çok gevşetirsen bu kez turbon peak yapmaz, Turbon daha geç dolar. İki bilinmeyenli denklemdir. Peak basıncı ecun un tolere edebileceği basınçtan fazla okursa ve uzun süreli olursa. Turbo basıncını ecu kısar ve Basınçta yüksek ve alçak dalgalanma olur. Başıma geldiği için biliyorum. 4-5 denemede ancak ayarını tutturabildim. Yarım tur bile önemlidir ayarda..
    Maxininde yazdığı gibi Turbo basınç saati olacak. Aracın kaç bar cont da yürüdüğünü ve kaç barda boost cut a gireceğini bileceksiniz. Ona göre yar yapmanız lazım. O westgate ayarını oynayan ustanın elleri kırılsaydıda ellemeseydi diye söylenmeden de edemedim yani o kadar kıl bir iş.

    Ayar yaparsın hava sıcaktır, Ayar oldu dersin.. hava soğur doğal olarak turbo basıncı artar. hoop bakalım boostcut...hadi bakalım tekrar ayar....

  2. #21
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendim arabamı bazalırsam o zaman orjinal ayara oranla 1 diş kolun uzun olması dejavantaj sanırım. En yakın zamanda orjinal ayarına getireyim öyleyse.
    Caravella Highline

  3. #22

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son durum nedir

  4. #23
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç el sürmedim öylece duruyor
    Caravella Highline

  5. #24
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vnt bir turbonun wg açısı ile oynamak biraz saçma olur çünki basıncı görünce zorlanan bir tabiri caiz logar kapağı yok

    orda amaç aslında wg i biraz daha sertleştirmek eksoz manifoltundaki basınç wg kapağını zorlayıp kolay yerden kaçıyor eksoz palinden geçmeden

    ve basınç basamıyor turbo

    ama vnt de ileri geri yapmak bi işe yaramaz map sensörü yeniden ayarlayacaktır

    ama basınçla çalışan bi diyafram bulup basınç borusundan direk arkasına bağlarsanız farkı görürsünüz

    ileri geri aldığınızda gücün yerini değiştirirsiniz ya üste yada alta alırsınız gücü

  6. #25
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben biraz ortaya aldım yokuş yukarı 5 in sonuna doğru arıza yaktı yokuş aşağa yakmadı öyle biniyorum

    öncesini yazmamışım geçenlerde dibine kadar sıktım 3500 den sonra arıza yaktı bi konuya yazmıştm bu konu sanıdom ama deilmiş

  7. #26
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    https://www.facebook.com/video.php?v...type=3&theater

    2250 de basıyorum aslında ivmelenme çok iyi ama arıza yakıyor keşke yakmasa zaten yaktığında az gaz yiyo

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arıza yakıyor çünkü ecu basıncı düşürmek isteyip düşüremiyor. Bunu yapmak yerine map sensörün sinyal çıkışını manipüle etmek daha mantıklı, ecu basıncı düşük görüp kısmaya çalışmasın mesela.
    Map sinyali gerilim ise iki dirençle gerilim bölücü yapılabilir çok ucuz maliyetle. Sinyal akımsa tek direnç de yeter.

    Ama bunu yaptıktan sonra zaten wg ayarı ile oynamaya gerek de kalmaz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •