User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: B16a2 & jr sc.

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi m45 yerine m62 ye geçsen hedefine daha rahat ulaşacaksın.

    sulu soğutmayı kendin yapacak teknik bilgi ve altyapı varsa, m62 yi uydurmakta sorun olmayacaktır.

  2. #21

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi m45 yerine m62 ye geçsen hedefine daha rahat ulaşacaksın.

    sulu soğutmayı kendin yapacak teknik bilgi ve altyapı varsa, m62 yi uydurmakta sorun olmayacaktır.
    M62 ile bu motor +320whp verir zaten. Dış forumlarda takip ettiğim kadarıyla benim kadar dolu olmayanlarda m62 ile 320whp rahat alıyorlarmış. M62 yi basit bir flanş ile adapte edebilirim ama hem bulmak zor hemde benim güvenlik sınırımın dışına çıkar o zaman

    Bir daha belirteyim projemin sonucunda +240-250whp ve sanayide ki ustalarımla ilişkimi kesmek niyetindeyim, mümkünse yağ değişiminden değişimine

  3. #22

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi mantıken düşününce sıkıştırman 9.8 e düşse dahi 10.2 den, egzantrik + kapak sana kesinlikle getiri sağlayacaktır.

    Bence düşündüğün güçler hayal değil kesinlikle, ve fikrine katılıyorum kendi istediğin gibi kendi zevkini alabileceğin araba her zaman en güzeli, özellikle de Antalya çıkışındaki Korkuteli sapağına gelmeden U virajlar var ya, orası benim favori mekanım

    Yürüyen aksamda ne değişiklikler düşünüyorsun ben bir de o yönden katılmak istedim olaya, biraz offtopic oluyor ama pm ile de söyleyebilirsin konuyu dağıtmamak adına
    Valla Levent teorik olarak düşen 0,5 sıkıştırma kaybımın fazlası zaten diğer üst sınıf motor bileşenleri, port polish + hafif aktarma organları ve daha fazla devir çevirebilme ihtimaliye zaten kapanır. Yada ben öyle umuyorum

    Bu konuda çok fazla tecrübe ve bilgiye sahip üyeler olduğuna eminim katılımda bulunup fikirlerini aktarsalar çok iyi olur.

    Yürüyen aksamda baştan sona yenilendi Levent, komple ön arka big break sistemin den tutta tarction barına, komple ennergy suspension hyper flex bushingleri, pro-c coilover seti , kollar vs vs .

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SERHAT07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    M62 ile bu motor +320whp verir zaten. Dış forumlarda takip ettiğim kadarıyla benim kadar dolu olmayanlarda m62 ile 320whp rahat alıyorlarmış. M62 yi basit bir flanş ile adapte edebilirim ama hem bulmak zor hemde benim güvenlik sınırımın dışına çıkar o zaman

    Bir daha belirteyim projemin sonucunda +240-250whp ve sanayide ki ustalarımla ilişkimi kesmek niyetindeyim, mümkünse yağ değişiminden değişimine
    rahat tedarik edilebilecek, uygun m62 ler var aslında, aşağıdaki mesela, b16a ya yapı olarak uygun gibi

    Brand New 2005 07 Chevrolet Cobalt SS M62 supercharger GM Saturn ion Redline 04 | eBay

    m62 amacınıza daha uygun, daha az yorulacak daha uzun ömürlü bir ünite olacak.

  5. #24

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla olmaz diye birşey yok araştırıyorum bende

  6. #25
    EOG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    96
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu linkte uzun süre önce kendi aracımız için hazırladığım hesap tablosunun aracınıza uyarlanmış hali var (M45).

    NA olarak 180 hplere ulaşıp 10 psi lık bi setup için verileri yeniledim. Bu durumda ilgili basınç için M45 in max devirinde çalıştığı görülmekte ve göre birçok veri hesaplanmış durumda. Biz hedefi benzeri hesap sonucu tutturduk, umarım işinize yarar.

    Tablo; avans vurmayan, IAT si makul derecelerde, blowerı fabrika çıkış kondisyonunda, havası güzel şekilde yönlendirilmiş ve diğer bütün sistemleri düzgün bir sistem için teorik gücü hesaplıyor. Buna ulaşmak için metanol enjekte etmek ya da sulu emmeye geçmeniz gerekecektir ama yine de fikir verir.

    Açmaya üşenenler için teorik olarak krankta 270 hplerin en iyi ihtimal olduğunu söyleyebilirim, o da NA yükleme sayesinde.

    Son olarak hedefinizdeki sıkıştırması yüksek aşırı besleme sistemde yazdığınız listedeki bazı harcamaları düşürebileceğinizi düşünüyorum. Mesela 9000+ dönecek bir egzantirik ve valvetrain oluşturup sonra sc devrinden dolayı az devir dönmek durumunda kalınabilinir, ya da AEM COP yerine MSD external bobinlerin yetmesi durumu, o güçler için I beam yerine maliyeti makul H beam kollar kullanılabilmesi durumu, hafif volan ihtiyacının olup olmayışının irdelenmesi vb.

    Saygılarımla.

    Alıntı SERHAT07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

    B16 manifold geldi ne yazıkki ancak manifolda benim için sulu soğutma yapmak problem değil, kendim halledebilirim.

    Bu araç için çok geniş bir bütçe ayırdım doğrudur ama ben en güçlü aracı yapacağım iddiası ile yola çıkmadım öyle olsa turbolar +500hp ler peşinde koşardım. Bakın burada çok önemli bir nüans var! Kullanamayacağım güçleri ne yapayım? benim derdim bu saatten sonra rolling olamaz zaten, benim ihtiyacım altları dolu dolu ok gibi hızlanan yere yapışan ve frene dokunduğumda aniden durabilen konforlu ve güvenilir bir araç, Yani çok para harcamış ve sokağa atmış değilim. all motor yapmamda ki amacım basit, ileride herhangi bir bileşen nedeni ile sıkıntı yaşamamak hepsi bu.

    Şu an oluşturduğum projenin motoru zaten turbo charger ı da destekler bir sorun olacağını sanmam ancak takıldığım nokta şu, amacım en fazla krankta 300 tekerde +250 hp alabilmek, bu nedenle turboyla ilgilenmedim, her an dolu bir araç istiyorum tabiri caizse "ok" gibi. Bu ataklığı için super charger tercih ettim.

    13psi yaklaşık 0,9 bar yapar ki sanırım bu bileşenlerle 250whp civarı bir güç almam hayal değildir?

  7. #26

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EOG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu linkte uzun süre önce kendi aracımız için hazırladığım hesap tablosunun aracınıza uyarlanmış hali var.

    NA olarak 180 hplere ulaşıp 10 psi lık bi setup için verileri yeniledim. Bu durumda ilgili basınç için M45 in max devirinde çalıştığı duruma göre birçok veri hesaplanmış durumda. Biz hedefi benzeri hesap sonucu tutturduk, umarım işinize yarar.

    Tablo, avans vurmayan, IAT si makul derecelerde, blowerı fabrika çıkış kondisyonunda işçiliği düzgün bir sistem için sonuç teorik gücü hesaplıyor. Buna ulaşmak için metanol enjekte etmek ya da sulu emmeye geçmeniz gerekecektir ama yine de fikir verir.

    Açmaya üşenenler için teorik olarak krankta 270 hplerin en iyi ihtimal olduğunu söyleyebilirim, o da NA yükleme sayesinde.

    Son olarak hedefinizdeki sıkıştırması yüksek aşırı besleme sistemde yazdığınız listedeki bazı harcamaları düşürebileceğinizi düşünüyorum. Mesela 9000+ dönecek bir egzantirik ve valvetrain oluşturup sonra sc devrinden dolayı az devir dönmek durumunda kalınabilinir, ya da AEM COP yerine MSD external bobinlerin yetmesi durumu, o güçler için I beam yerine maliyeti makul H beam kollar kullanılabilmesi durumu, hafif volan ihtiyacının olup olmayışının irdelenmesi vb.

    Saygılarımla.
    Yukarıda madde madde yazdığım parçaların tümü şu an evimde. AEM water methanol kit te dahil. motor 9000 rpm ye ulaşırsa, blower ın pulleyini aynı oranda küçültürüm sorun olmaz. 270 crank yaklaşık 240whp net çıkarabilir buda benim hedefime uygun görünmekte, katkınız, yaptığınız araştırmalar ve nezaketinize teşekkür ederim.


  8. #27
    EOG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    96
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forumda pek aktif değilim ama ilgili olduğum bi konu denk gelince fikir beyan edeyim dedim, umarım beklediğiniz sonucu alırsınız.

    Devri arttırdığınızda (9000dd) içeri alınan hava miktarının artmasından dolayı, daha fazla havayı basınçlı hale getirmek için SC nin 10 PSI için yaklaşık 19.000 devir dönmesi gerekmesi durumu var, siz kasnak la SC turunu 14.000'e çektiğinizde bu sefer basınç 6 PSI lara kadar düşecek. En sonunda ise az basınçtan dolayı malesef teorik krank gücü 230 HP civarına düşecek. Her zaman çok devir çok güç demek değil, bunu yaşayarak tecribe ettik. İşin felsefesi emilen havanın basıncını arttırmak, devir döndükçe basınç için daha fazla üflemek lazım. M45 ile 4 sene uğraştık, umarım bi faydam dokunur.

    Başarılar.

  9. #28

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu ile ilgilendiğinize çok memnunum, keşke daha fazla katılım olsa.

    Az evvel eaton 45 in kendi verdiği teorik hesaplama exel tablosuna göre şu sonuçları aldım.

    B20 CRV Crank pulley 6,36"
    Blower pulley 3,4"

    Bu pulleyler benim kullanacaklarım

    Bu durumda stok b16a motor 8250rpm de döndüğü zaman

    JR SC BLOWER 15428 D/D dönüyor
    16,6psi basınç sağlıyor 140 derece hava üflüyor, sıvı soğutma ile bu 62 dereceye düşüyor!
    ve zır stok b16 dan 237whp güç çıkartıyor.

    Bu durumda benim bileşenlerimle blower pulleyi 3,8"e çıkartsam, bu sefer blower 13778 dd gibi güvenli bir dönüşe düşüyor ve 14.2psi basınöla 218whp üretiyor ekstra benim yüklü motor 30whp çıkartsa bile çok rahat verir bu getiriyi, güvenli olarak +240-250whp hedefimi tutturmuş olurum. Tabi bu hesapların tümü teoride..

  10. #29
    EOG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    96
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabii ki hepsi teori ama bakış açınız makul bencede, biraz maliyetli ama oldukça safe bir sistem sahibi olmuş olursunuz. Olmadı memnun kalınmaz ise M62'ye dönmekte yedek plan olarak cepte kalabilir. Tekrardan başarılar.

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EOG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabii ki hepsi teori ama bakış açınız makul bencede, biraz maliyetli ama oldukça safe bir sistem sahibi olmuş olursunuz. Olmadı memnun kalınmaz ise M62'ye dönmekte yedek plan olarak cepte kalabilir. Tekrardan başarılar.
    Biraz maaliyetli derken tevazu gösteriyorsunuz, evt maaliyet oldukça yüksek ancak bunun sebeplerini daha evvel ifade etmiştim.

    M62 ye dönmek evt elbetteki zor bir olay değil zaten iş ona kalsın.

    Ancak teoride tuturduğum güçlere +/- %5 yaklaştığım taktirde ki fazla çıkarsa geriye çekerim!
    zaten hedefi tutturmuş olacağım kaldı ki şu an taş çatlasa 130 - 140whp olan aracıma ilave +100whp geldiğini üstelikte bu gücün alttan yukarı dolu olduğunu düşünmesi bile, ödül bana

    İyi dilekleriniz için tekrar teşekkürler.

  12. #31

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Projemin bir kısmını değiştirmeye karar verdim,

    1 - sıkıştırmayı 9.8:1 den 11.2:1 e yükseltiyorum ( atmosferik temel gücü arttırmak için.)
    2 - SC intercooler ı custom water chiller ile soğutup buz gibi hava girişi sağlayacağım bu şekilde blower devrinide 15000dd sınırda emniyetli olarak kullanacağım.

    Hadi bakalım varsa yeni görüş ve tavsiyeler açığım.

  13. #32
    Dr.Ecu Chiptuning vtechasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    34-07
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo yapılcak olsa zaten harcanan para emek bellı sımdıye 5 kere yapardık..serhat abı daıly drive zewklı bır makına ıstıyor ayagının altında sureklı gaz olsun ıstıyor we ona gore bı setup hazırlamıs..sc bna kalırsada hesaba vurunca yetersız ancak kısısel zewk meselesı tabıı..CR yı yukseltıp meth. kıtıyle deseklersek guzel ayarla 300 hp lere yaklasırız dıe tahmın edıyorum abı ben..

    kcann_220
    __ATA MOTORSPORT & ENGINEERING__
    DR.ECU ---MOTUL --- EBC BREAKS

  14. #33

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B16 sc olarak izmir de gökhan abi yaptı ve istediğiniz güçleri yakaladı, hatta onunla da konuşmuştuk ameika da ideal olanı 11.2 sıkıştırma oranı ile sc yapmak fakat burda şöyle bir handikap var yakıt olarak durum müsade edecek mi bence Gökhan abi yle görüşün bu konuyu, birde kısaya geçmişsiniz ama bence oranla oynamasanız daha iyi atmosferik uygulamalarda kısa evet iyi ama aşırı beslemelerde orj. oran gayet güzel diye düşünüyorum. Allah kolaylıklar versin.
    B16 inside

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    56
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı furkil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    B16 sc olarak izmir de gökhan abi yaptı ve istediğiniz güçleri yakaladı, hatta onunla da konuşmuştuk ameika da ideal olanı 11.2 sıkıştırma oranı ile sc yapmak fakat burda şöyle bir handikap var yakıt olarak durum müsade edecek mi bence Gökhan abi yle görüşün bu konuyu, birde kısaya geçmişsiniz ama bence oranla oynamasanız daha iyi atmosferik uygulamalarda kısa evet iyi ama aşırı beslemelerde orj. oran gayet güzel diye düşünüyorum. Allah kolaylıklar versin.
    Öncelikle teşekkür ederim,
    Gökhan'ı çok yakından tanırım projesinide ilgiyle takip etmiş biriyim, gerekli tüm görüşmeleri yaptım zaten. O da 11.2 sıkıştırma ile 0,5 bar yüklemişti. Ben 0,9 - 1 bar yükleyeceğim Kısaya geçtiğimi nerden çıkarttınız? Ben stok 4,40 kullanıyorum !

    Konunun devamı bu linkte http://www.techturkey.com/forum/proj...ml#post7407969

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •