YouTubeDR.ECU
Ee peki 76 yapınca mı manıfoltta delık oldu? Ole sacma bı tesaduf olamaz heralde...
19051919-23041920-30081922-01111922-29101923
http://w3.gazi.edu.tr/~syasyerli/KM380/5a.pdf
b) Biçim Sürtünmeleri : Ani daralma, ani genişleme, dirsek, vana, akım ölçen aletler,
ve her çeşit bağlantı elemanının sebep olduğu sürtünmelerdir. Akışkanın sınır tabakası
duvardan ayrılır ve ortaya çıkan boşluklar emiş yaparak sınır tabakanın geri çekilmesine
ve girdaplar oluşumuna neden olur. Ani daralma ve genişlemede dar boru içindeki akış
hızına göre hesaplanan kinetik enerji belli bir katsayı ile çarpılarak sürtünme kayıplarını
verirler.
Yada
http://www.mm.anadolu.edu.tr/kimya/deneyler1/Deney1.pdf
yada
http://arsiv.mmo.org.tr/pdf/000005EE.pdf
İki kere kalmıştım hidrolikten, hala kabuslarıma giriyor ya, o yüzden girdim sitelere böyle aynı sorular, sular gazlar gidiyor sıkışıyor filan.
Allah belasını versin itünün! oh be içimi döktüm
kusura bakmayım.
Built to fall....
ayni sekilde egzozunda flowu iyiyse cap buyudukce basinc artar.
akiskanlar dinamigindede hiz artisi icin tercih edilen yontem ya basinc arttirmak ya cap arttirmaktir. fakat eger cap arttirmak icin surtunme katsayisi yuksek bir model tercih ederseniz o zaman basinc dusebilir.
benim soylemim ayni akis profiline sahip yuzeyler icin gecerli, eger yapma downpipeda bir hata varsa o ayri, sonuc olarak elde yapilan parcanin icinin ve yapisinin akiskanligi olculmuyor, internal wastegateli turbolarda bu model daha da onemli cunku eger wastegate portunun tahliyesini duzgun yapmazsaniz, wastegate portundan gecen hava egzozdan gecen havanin onunde bir restrikte yaratiyor.
ama sanmiyorum ki r56 nin turbosu 76 lik bir malzemde restrikte yaratabilecek kadar bir flow uretsin.
dediginiz soyleme bende katiliyorum HKS nin igrenc yapili downpipelari ile kaliteli bir downpipe arasinda sti da inanilmaz sekilde basinc ve verim farkli oluyor.
bu tip sorunlara internette cozum bulmasi cok zordur, ustaniza gidin cozsun bence.
yalnız şöyle birşey var,
sabit debide(turbo basıncı değişmeden kabul edelim motordan çıkan gazın debisi sabit diyelim) kesit alanı arttığında(çap) hız artmaz, azalır. hızı azaltmanız akış profili açısından biraz daha düzgün yapıya geçmeyi sağlar ve basınç kayıplarının azalmasını sağlar. teoride laminer akış kabul edilebilir, fakat pratikte buna rastlamak çok zordur ve türbülanslı akış olur çoğu zaman belki çok küçük çaplarda çok düşük hızlarda laminer akıştan söz edilebilir
zaten eğer çap artışı çok çok abartı ise egzoz sisteminde gazın hızı azalacağı için belli bir gaz debisine kadar(devir) motorun çalışmasına negatif etkide bulunacaktır.
laminer akış:akışkanın hız profili kesitin ortasında maksimum çeperlerde minimum
türbülanslı akış:akışkanın hızı kesit boyunca aynı kabul edilebilir
foto hidroloji netten alıntıdır.
muhtemelen bu otomobildeki sorun dpnin düzgün olmaması bence eğer foto gelirse daha iyi karar verilebilr
körler sağırlar
Downpipe yanlış bilmiyorsam ALTA olması lazım. Eğerki böyle bir firmanın dizaynında sorun varsa büyük hayal kırıklığı :s
downpipe'da sorun yok.downpipe takıldığında araç üstünde 60'lık boru ve borla son susturucu vardı,ciddi bir performans artışı sağlandı,ancak downpipe 76lık çıkışa sahip oldugu için 76lık boru çekildi,76lıktan sonra performans kazanmak yerine araba geriye gitti denmek isteniyor![]()
bence de bu arabanin sorunu ya basincin fazla yukselmesinden dolayi safe mode a almasi, bunu basinci kisarakta yapabilir, avansi kisarakta veyahut ya compensationla benzin ilavesi yapar yada ikinci benzin haritasina gecebilir.
bana gore ikinci olasilikta son susturucudan kaynaklanabilir. tabi gormedim yorum uretiyorum. ALTA DP yi gordum basarili bir urune benziyordu bana gore, zaten sikinti son susturucu ve boru degisiminden sonra olmus.
semih yorumunda haklisin cap arttigi zaman Hiz artmaz, flow artar. flow yerine hiz yazmisim. akiskanlar dinamiginde ise su ile hava arasinda, basinc altinda karakter farki buyuktur.(sende biliyorsundur) su turbulans dagitimda kararli davranirken, havada turbulans direnci daha fazladir. birde cebri basinc altinda calisan dinamik akisli sistemlerde restrikte azaltildigi zaman (cap artisinda) basinc ve flow artisi genelen gozlemlenir.(HIZ degil)
ama td04 turbo kullanan wrx`ler icinde genelen gozlemledigim ve birkac baslik altinda belirttigim soylemim bu durumda gecerli. ufak turbo buyuk capli egzoz sistemlerinde verimli tork devir bandi yukari kayiyor, buda arabanin ust devirde daha iyi ama alt devirde daha tepkisiz bir yapi kazanmasina sebebiyet veriyor. cozumu ise yazilimda turbo dynamiclerinin ve spool karakterinin biraz daha agresiflestirerek daha tepkili hale getirilmesi seklinde oluyor.
evet downpipe alta,onda herhangi bir sorun olduğunu sanmıyoru..60 lık boru warken gayet iyiydi,76 ya dönünce bir düşüş yaşandı..
YOK KORHAN ARıza marıza YOKahah yanar olm sinek çarpsa anlıyor
bek egsozu büyük gelmiş onuda yazmış ekrandA: )
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
bu mınıyı bılıorum ben gıtmıyor bu araba galıba cakma S
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)