User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: r56 cooper s 76mm

  1. #20
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı newzat_r56 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egzozdan önceki derken?
    manifold ...
    YouTube
    DR.ECU

  2. #21
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ee peki 76 yapınca mı manıfoltta delık oldu? Ole sacma bı tesaduf olamaz heralde...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  3. #22
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    http://w3.gazi.edu.tr/~syasyerli/KM380/5a.pdf

    b) Biçim Sürtünmeleri : Ani daralma, ani genişleme, dirsek, vana, akım ölçen aletler,
    ve her çeşit bağlantı elemanının sebep olduğu sürtünmelerdir. Akışkanın sınır tabakası
    duvardan ayrılır ve ortaya çıkan boşluklar emiş yaparak sınır tabakanın geri çekilmesine
    ve girdaplar oluşumuna neden olur. Ani daralma ve genişlemede dar boru içindeki akış
    hızına göre hesaplanan kinetik enerji belli bir katsayı ile çarpılarak sürtünme kayıplarını
    verirler.

    Yada

    http://www.mm.anadolu.edu.tr/kimya/deneyler1/Deney1.pdf
    yada
    http://arsiv.mmo.org.tr/pdf/000005EE.pdf


    İki kere kalmıştım hidrolikten, hala kabuslarıma giriyor ya, o yüzden girdim sitelere böyle aynı sorular, sular gazlar gidiyor sıkışıyor filan.

    Allah belasını versin itünün! oh be içimi döktüm
    kusura bakmayım.
    Built to fall....

  4. #23

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
    ayni sekilde egzozunda flowu iyiyse cap buyudukce basinc artar.

    akiskanlar dinamigindede hiz artisi icin tercih edilen yontem ya basinc arttirmak ya cap arttirmaktir. fakat eger cap arttirmak icin surtunme katsayisi yuksek bir model tercih ederseniz o zaman basinc dusebilir.

    benim soylemim ayni akis profiline sahip yuzeyler icin gecerli, eger yapma downpipeda bir hata varsa o ayri, sonuc olarak elde yapilan parcanin icinin ve yapisinin akiskanligi olculmuyor, internal wastegateli turbolarda bu model daha da onemli cunku eger wastegate portunun tahliyesini duzgun yapmazsaniz, wastegate portundan gecen hava egzozdan gecen havanin onunde bir restrikte yaratiyor.

    ama sanmiyorum ki r56 nin turbosu 76 lik bir malzemde restrikte yaratabilecek kadar bir flow uretsin.

    dediginiz soyleme bende katiliyorum HKS nin igrenc yapili downpipelari ile kaliteli bir downpipe arasinda sti da inanilmaz sekilde basinc ve verim farkli oluyor.

  5. #24

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu tip sorunlara internette cozum bulmasi cok zordur, ustaniza gidin cozsun bence.

  6. #25
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayni sekilde egzozunda flowu iyiyse cap buyudukce basinc artar.

    akiskanlar dinamigindede hiz artisi icin tercih edilen yontem ya basinc arttirmak ya cap arttirmaktir. fakat eger cap arttirmak icin surtunme katsayisi yuksek bir model tercih ederseniz o zaman basinc dusebilir.

    benim soylemim ayni akis profiline sahip yuzeyler icin gecerli, eger yapma downpipeda bir hata varsa o ayri, sonuc olarak elde yapilan parcanin icinin ve yapisinin akiskanligi olculmuyor, internal wastegateli turbolarda bu model daha da onemli cunku eger wastegate portunun tahliyesini duzgun yapmazsaniz, wastegate portundan gecen hava egzozdan gecen havanin onunde bir restrikte yaratiyor.

    ama sanmiyorum ki r56 nin turbosu 76 lik bir malzemde restrikte yaratabilecek kadar bir flow uretsin.

    dediginiz soyleme bende katiliyorum HKS nin igrenc yapili downpipelari ile kaliteli bir downpipe arasinda sti da inanilmaz sekilde basinc ve verim farkli oluyor.


    yalnız şöyle birşey var,

    sabit debide(turbo basıncı değişmeden kabul edelim motordan çıkan gazın debisi sabit diyelim) kesit alanı arttığında(çap) hız artmaz, azalır. hızı azaltmanız akış profili açısından biraz daha düzgün yapıya geçmeyi sağlar ve basınç kayıplarının azalmasını sağlar. teoride laminer akış kabul edilebilir, fakat pratikte buna rastlamak çok zordur ve türbülanslı akış olur çoğu zaman belki çok küçük çaplarda çok düşük hızlarda laminer akıştan söz edilebilir

    zaten eğer çap artışı çok çok abartı ise egzoz sisteminde gazın hızı azalacağı için belli bir gaz debisine kadar(devir) motorun çalışmasına negatif etkide bulunacaktır.



    laminer akış:akışkanın hız profili kesitin ortasında maksimum çeperlerde minimum

    türbülanslı akış:akışkanın hızı kesit boyunca aynı kabul edilebilir




    foto hidroloji netten alıntıdır.


    muhtemelen bu otomobildeki sorun dpnin düzgün olmaması bence eğer foto gelirse daha iyi karar verilebilr
    körler sağırlar

  7. #26
    can_ank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Downpipe yanlış bilmiyorsam ALTA olması lazım. Eğerki böyle bir firmanın dizaynında sorun varsa büyük hayal kırıklığı :s

  8. #27
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    downpipe'da sorun yok.downpipe takıldığında araç üstünde 60'lık boru ve borla son susturucu vardı,ciddi bir performans artışı sağlandı,ancak downpipe 76lık çıkışa sahip oldugu için 76lık boru çekildi,76lıktan sonra performans kazanmak yerine araba geriye gitti denmek isteniyor
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet Olasıca Sokak Yarışçıları...

  9. #28
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dodo sana ne yapcaz performans artısı için

  10. #29
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıldım olum ben araba alıcam az kaldı ozaman basıcaz boostu
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet Olasıca Sokak Yarışçıları...

  11. #30

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence de bu arabanin sorunu ya basincin fazla yukselmesinden dolayi safe mode a almasi, bunu basinci kisarakta yapabilir, avansi kisarakta veyahut ya compensationla benzin ilavesi yapar yada ikinci benzin haritasina gecebilir.
    bana gore ikinci olasilikta son susturucudan kaynaklanabilir. tabi gormedim yorum uretiyorum. ALTA DP yi gordum basarili bir urune benziyordu bana gore, zaten sikinti son susturucu ve boru degisiminden sonra olmus.

    semih yorumunda haklisin cap arttigi zaman Hiz artmaz, flow artar. flow yerine hiz yazmisim. akiskanlar dinamiginde ise su ile hava arasinda, basinc altinda karakter farki buyuktur.(sende biliyorsundur) su turbulans dagitimda kararli davranirken, havada turbulans direnci daha fazladir. birde cebri basinc altinda calisan dinamik akisli sistemlerde restrikte azaltildigi zaman (cap artisinda) basinc ve flow artisi genelen gozlemlenir.(HIZ degil )

    ama td04 turbo kullanan wrx`ler icinde genelen gozlemledigim ve birkac baslik altinda belirttigim soylemim bu durumda gecerli. ufak turbo buyuk capli egzoz sistemlerinde verimli tork devir bandi yukari kayiyor, buda arabanin ust devirde daha iyi ama alt devirde daha tepkisiz bir yapi kazanmasina sebebiyet veriyor. cozumu ise yazilimda turbo dynamiclerinin ve spool karakterinin biraz daha agresiflestirerek daha tepkili hale getirilmesi seklinde oluyor.

  12. #31
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bin biraz daha chipli cdti ına

  13. #32
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet downpipe alta,onda herhangi bir sorun olduğunu sanmıyoru..60 lık boru warken gayet iyiydi,76 ya dönünce bir düşüş yaşandı..

  14. #33
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sen 60 lıga gerı donus yap capı buyutmen hawa akıskanlıgı bozmus anladıgım kadarıyla...

  15. #34
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence sen 60 lıga gerı donus yap capı buyutmen hawa akıskanlıgı bozmus anladıgım kadarıyla...
    baya sordum soruşturdum,gerek yok deniliyor güzel bir yazılımla bu sorunun üstesinden geliniceğini sölüyorlar..heralde bu şekilde halletcez..

  16. #35
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YOK KORHAN ARıza marıza YOK ahah yanar olm sinek çarpsa anlıyor bek egsozu büyük gelmiş onuda yazmış ekrandA: )
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #36
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    YOK KORHAN ARıza marıza YOK ahah yanar olm sinek çarpsa anlıyor bek egsozu büyük gelmiş onuda yazmış ekrandA: )
    büyük son die arıza verdi

  18. #37
    rc lemans
    Misafir
    bu mınıyı bılıorum ben gıtmıyor bu araba galıba cakma S

  19. #38
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pertten toplama ondan böyle downpipe uppipe midpipe ne takarsan tak pert araba bi yere kadar
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet Olasıca Sokak Yarışçıları...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •