User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Lpg & Turbo Hakkında

  1. #20

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Passaturbo1 allah aşkına arada nokta kullan. Galiba ihtiyarlıyorum. Anlayana kadar en az üç defa okudum aynı cümleyi..

    Ben size muhalefet olmak için falan yazmam zaten. LPG montajı ciddi bir iş. Malesef bizim ülkemizde benzin almakla aynı kefeye konuyor. Kaldıki benzin alırken bile istasyon seçen insanlar iş u gibi ciddi bir modifikasyona geldimi fiyat endeksli düşünüp ona göre tercihlerini yönlendiriyorlar. Sonrada bir sürü sorunla karşı karşıya kalıyorlar.

    LPG de kükürt yoktur ancak yağda yoktur cümlesinden anlanması gereken şey, benzinde kükürtten kaynaklanan sorunun aynısını LPG de yağsız olmasından kaynaklandığıydı. Yakıtın kurusu ıslağı olmaz. LPG dediğiniz şey sıvılaştırılmış petrol gazı. E sıvılaştırılmış. Bir şey hem kuru hem sıvı olamazki... Neden sıvılaştırılmış? Çünkü gaz hali ile taşımaya kalkarsanız çok büyük hacime ihtiyacınız var. Taşınması ve kullanımı kolay değil. Onun için basınç altında sıvılaştırıp o sorunların önüne geçiliyor.

    Malesef distribütör yada bayii farketmiyor. Hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. Adamlar PWM nedir bilmeden ayar yapmaya kalktıkları için bu iş böyle maymun oluyor. Adam daha enjektörün nasıl çalıştığını bilmiyorki yakıtın tipini ve aracın yakıt sistemini komple değiştirsin. E bu adamdan o işi bekleyende hata aslında.

    LPG nin ayarı birkez adam gibi yapılırsa sorunsuz kullanırsınız. Ben 7 bin km de iken kendi arabamın LPG ayarını kendim yaptım ve 53 bin km boyunca hiç ayar falan yapmadım. He nasıl yaptım? Benzinde 2 depo log tuttum. (yaklaşık 1500 km) Sonra herşeyi sıfırlayıp LPG de aynı mesafede aşağı yukarı aynı rotada olmak kaydı ile log tuttum. İkisi arasındaki farklılıkları tek tek hesaplayıp aradaki fark sıfır olana kadar ayar yaptım. Logları tuttuktan sonra olması gereken map dosyasını hazırlamam 3-4 saatimi falan aldı. Diyeceğim o ki bu adamlar gaza basıp çekerek, klimayı açarak arabayı yükte çalıştırdığını sandıkları için onların yaptıkları ayar hiçbir zaman idelae yakın bile olamaz. Dolayısı ile ayar diye yaptıkları iş arabayı yürütmekten başka bir işe yaramıyor.

    2 bin liraya 2008 model yeni kasa ford mondeoya sekman attırırım.. Artık orta segmentmi üst segmentmi sen karar ver.. Sizin arızalanan parçalarınızın LPG değil montajı yaptığını sanan usta olduğunu tekrar ekleyeyim. Her araba bozulur. Yakıt sistemine müdahale edilmiş aracın sorun çıkartması dahada muhtemeldir. Bunun nedeni yakıt yada takılan yeni ekipman değil, takan adamdır. Eğer herşeyi standartlara uygun olarak yapar ve gerekli önlemleri alıp tüm kurallara harfiyen uyarsanız sorunsuz aracınız olur. Aksi halde uğraşır durursunuz.

    @Passaturbo1 - İstanbuldaysan bana PM at seni yönlendireyim. Araban TSi turbo falansa hiç uğraşma. Port enjeksiyonlu ise sorunsuz kullanacağın birini tavsiye edebilirim.

  2. #21
    HALUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugun turbolu aracımdan lpg yi söktürmüş bulunuyorum zaten kendisini sadece 3000km kullandım bobinlerimi ve akışmetremi ve egzantrik timing sensörümü bozdu turbo+lpg die bir dünya yok malesef bana ters yada aksi yönde bir yaz yazılırsa dha konuya yazı yazmam
    kusura bakma ama sana lpg nin zararı degilde takan ustanın ve senin kullanım tarzının zararı olmuşsa biz napalım arkadaşım.
    sen yazdıgın için dogru kabul etmek zorundamıyız şimdi, 91 yılından bu güne kadar lpg kullanıyorum, çevreci yada oktanı yüksek oldugu için degil, sadece fiyatı ucuz oldugu için kullanıyorum, 5 yıldırda turbo + lpg li araç kullanıyorum. sadece geçen sene arka taşıyıcı takozum koptu sanırsam oda lpg den degildir.
    lpg bu merdiven altı dükkanlarda da takan var, binlerce lira döküp servis açıp kurslarına gidip ögrenip takanda var kimsenin hakkını yememek lazım diye düşünüyorum.

    ıso9001 TSE şu bu birsürü belgeyi almak kolaymı, adamlar hepsini almış, demekki bir zararı görülmemiş. ben voltran sgi kullanıyorum, şuan babamın aracında bende ve kardeşimin micrasında var, voltranın yeri dudulluda, adamlar 4x4 dyno bile kurmuş öle tüpü bagaja atıpta hadi oldu senin işin demiyorlar, bizzat bu işin uzmanı mühendisler aracın içine binip dynoda ayarlıyor sonrada laptop kucagında izmite kadar gazlanıp son kontroller yapılıyor, 3 yılda garanti veriyor lpg yüzünden arızalandı diye gösterilen her parcada garanti dahilinde. (bu yazdıklarımda benim yaşadıklarımdan ibarettir illa dogru demiyorum. aksini yazanada sonsuz saygılar.)

    hiç sayın başkanımız ile Ulu önderimiz Atatürkün ata binmesi bir olurmu
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan

  3. #22
    MeJo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem tüp hem performans zor tabi ama uygulama sorunsuz gerçekleşebilir

  4. #23
    nightkids_han
    Misafir
    walla lpg warmı ? war , o zaman turbo dizel diyorum abi benzinli araca biniyorsam benzinde, binemiyorsam binmem dizel araca binerim sonradan sökme takma şeyler 1 yerde sıkıntı yapıyor motoru haşlıyor lpg ....

  5. #24
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HALUK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kusura bakma ama sana lpg nin zararı degilde takan ustanın ve senin kullanım tarzının zararı olmuşsa biz napalım arkadaşım.
    sen yazdıgın için dogru kabul etmek zorundamıyız şimdi, 91 yılından bu güne kadar lpg kullanıyorum, çevreci yada oktanı yüksek oldugu için degil, sadece fiyatı ucuz oldugu için kullanıyorum, 5 yıldırda turbo + lpg li araç kullanıyorum. sadece geçen sene arka taşıyıcı takozum koptu sanırsam oda lpg den degildir.
    lpg bu merdiven altı dükkanlarda da takan var, binlerce lira döküp servis açıp kurslarına gidip ögrenip takanda var kimsenin hakkını yememek lazım diye düşünüyorum.

    ıso9001 TSE şu bu birsürü belgeyi almak kolaymı, adamlar hepsini almış, demekki bir zararı görülmemiş. ben voltran sgi kullanıyorum, şuan babamın aracında bende ve kardeşimin micrasında var, voltranın yeri dudulluda, adamlar 4x4 dyno bile kurmuş öle tüpü bagaja atıpta hadi oldu senin işin demiyorlar, bizzat bu işin uzmanı mühendisler aracın içine binip dynoda ayarlıyor sonrada laptop kucagında izmite kadar gazlanıp son kontroller yapılıyor, 3 yılda garanti veriyor lpg yüzünden arızalandı diye gösterilen her parcada garanti dahilinde. (bu yazdıklarımda benim yaşadıklarımdan ibarettir illa dogru demiyorum. aksini yazanada sonsuz saygılar.)

    hiç sayın başkanımız ile Ulu önderimiz Atatürkün ata binmesi bir olurmu

    bu mekanın irtibat adresini ve irtibat numaralarını paylaşsanız eminim faydalanan çok olur.

  6. #25
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4is aracin turbo takip benzin enjektoruydu mapiydi beyniydi ugrasmayip lpgde buyuk enjektore gecip yeni yazilimla catir catir 0.6barda yurutyordu arkadas benzinde deil.lpgde ve yakitta cok dusuktu ayni olayi palio 1.6da yapmayi da dusunmuyor deilim.benim tek sorunum lpgde avans isini nasil.kisacagim?

  7. #26
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir lpg beyni ile işiniz hallolur. Marka model bilmiyorum ama Obk (Osmanbahadır) konularını aratırsanız bulursunuz..

  8. #27

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracım 98 corsa gsi benden önceki sahibi lpg taktırmış ve tahmini 40.000 kilometredirde var. Araç ilk marşta inanılmaz duman atıyo ( mavi) yolda giderkende hafif sekilde duman atıyo yine. Ustaya sordugumda sübab lastiklerin gitmiştir dedi peki bu sekilde kullanmanın yağ yakmaktan başka zararı olurmu yani baska bi sorun acarmı
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  9. #28
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracım 98 corsa gsi benden önceki sahibi lpg taktırmış ve tahmini 40.000 kilometredirde var. Araç ilk marşta inanılmaz duman atıyo ( mavi) yolda giderkende hafif sekilde duman atıyo yine. Ustaya sordugumda sübab lastiklerin gitmiştir dedi peki bu sekilde kullanmanın yağ yakmaktan başka zararı olurmu yani baska bi sorun acarmı
    Yağın eksilir bagajda yağ bulundurup düzenli kontrol etmelisin
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  10. #29

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten corsa gsi şarda kronikmiş yağ eksiltmesi zaten. Üstüne buda eklenince bayağı eksiltmeye basladı kontrollerini eksiltmiyorum. Ancak esas merak ettiğin sübab lastikleri kurumus bi araca o sekilde binmeye devam edildiğinde baska sıkıntılar doğururmu
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  11. #30
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka sıkıntılar doğuracağını sanmıyorum çoğu çoğu biraz yağ yakar ve ilk çalıştırmalarda kısa bir süre eksozdan mavi duman atar ama bu durumda silindirin emdiği yağ karışımı bozarmı afr yi nereye çeker yada çekermi bilmiyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Afr yi etkileyen sebeblerin hava yakıt oldugunu sanıyodum sadece
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  13. #32
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yag da yaninca farkli bir gaz cikaracagi icin oksijen sensorunu yaniltabilir diye dusunuyorum
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #33
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usturuplu kullanıldığında birşey olmaz ondan. Karışım biraz zenginleşmiş olur çok çok.. Sonuçta yağ yakan motoru zırt pırt sıkıştırmayacaksınızdır..

  15. #34

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle sıkìstırmıyrum 3 bin devri gectigim sayilidir bek zorlamayı sevmiyorum zaten tesekkur ederim
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  16. #35
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu hortlatacağım ama fikrim şudur hem lpg hem performans istiyorsanız olmaz sonuçta lpg egtyi artıtan bir yakıttır yüksek devirlerde exh. subablarınız zarar göreblilir benim lpgli setup'um orn. 1.6 litre 7k rpm dönen bir araçta 60 mm emme 53 mm exh. pali olan 3800 den sonra spool veren bir turbo uydurmak olurdu. araç 3.5 k ya lpgde yürür 3.5 den sonra spool ile artan flow ile lpg nin ecusu benzine cekecektir. performans istediğniz zaman devir cevirmek uygun olacaktır. ama lpg basınc olayı hem egtyi artırdığı için rulmanlı kullanacağınız turbonun hem kapağın ömründen alacaktır.Benim fikrim bu şekilde ama eleştirilmek isterim tabiki
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  17. #36
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende konuyu hortlatacam işte
    benim doğan yakıtı içen arabadır 48.5 krş ları kışın şehir içi kullanımda görüyordum diyelim ki araba ayarsız vs fakat ayarla 35 krş un altına düşmeyen araba turbolanıp sakin kullanın ca bu yaz uzun yolda 3 kişiyle 19.1 krş u gördü gittiğim yol kayseri pınarbaşı arası petrolden doldurup çıkarak 209 km sonrasında yine aynı petrolden doldurup 40.09 tllik yakıt aldı şu an şehir içi ara sıra kasmalı 25 krş civarı yakıyorum gazı 1.99dan p.o dan alıyorum turbo basmayınca arabaya fazla yaktırmıyor aksine çabuk iveme sağladığı için araç bence fazla basmadan toparlanıyor ve buda yakıtı fazla yaktırmıyor zaten atmosferikte yakıtın zoruna giden araç turboda yakıt + basınçla gidiyor tabi bu eski model arabalar için böyledi belki ama yeni araçların aynı hacim aynı kasa olanların turbolu ve atmosferik olanlarını karşılaştırmakta lazım

  18. #37
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tornado38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende konuyu hortlatacam iþte
    benim doðan yakýtý içen arabadýr 48.5 krþ larý kýþýn þehir içi kullanýmda görüyordum diyelim ki araba ayarsýz vs fakat ayarla 35 krþ un altýna düþmeyen araba turbolanýp sakin kullanýn ca bu yaz uzun yolda 3 kiþiyle 19.1 krþ u gördü gittiðim yol kayseri pýnarbaþý arasý petrolden doldurup çýkarak 209 km sonrasýnda yine ayný petrolden doldurup 40.09 tllik yakýt aldý þu an þehir içi ara sýra kasmalý 25 krþ civarý yakýyorum gazý 1.99dan p.o dan alýyorum turbo basmayýnca arabaya fazla yaktýrmýyor aksine çabuk iveme saðladýðý için araç bence fazla basmadan toparlanýyor ve buda yakýtý fazla yaktýrmýyor zaten atmosferikte yakýtýn zoruna giden araç turboda yakýt + basýnçla gidiyor tabi bu eski model arabalar için böyledi belki ama yeni araçlarýn ayný hacim ayný kasa olanlarýn turbolu ve atmosferik olanlarýný karþýlaþtýrmakta lazým
    Tebrik ediyorum ancak bi kac sorum olacak
    1 aracta nasil bir turbo var hangi devirde spool ediyor
    2 basinc deeriniz nedir
    3 aracinizin 4o kusur krs yakmasi anormal degilmi ?
    4 uzun yolda aracinizi nasil kullaniyorsunuz ?
    Tesekkur ederim
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  19. #38
    kdRuNL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul / Toprak Adana
    Mesaj
    59
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence lpg basmayacak adamın kullanacağı bi çözüm. ***** tr deki bezin fiyatlarından. Ama ben şunu gördüm 180 hp stock leon 1.8 t aracım basmadığım zaman şehir içi 8-9 lt lerde yakıyor. Bundan önce chevrolet cruze vardı 10 lt nin altına zor düşürürdüm hadi 9 diyelim. Biri 113 hp diğeri 180 bastığnda aşağı yukarı aynı zevk desen bambaşka. O aracı turbolamak yerine kendinden turbolu bir araç al düzgün olsun lpg de takmazsın
    Her ne kadar 1.8 T FR'ım olsa da Hayatımda duyduğum en güzel cümle :
    Olduğu kadar, olmadığı Type-R

    RSA Motorsports & 3.5" Type-Adana Exhaust & AEM Cai & Bi de Forge Dump Valve'cik

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •