edit olarak malzemenin iç kısmından malzeme almak bir yere kadar avantajlı kesinlikle atalet kuvvetleri güzelleşecek vs vs ama bir yere kadar işte, güç ne oranda bilmiyorum yalnız kesit oranı etkilidir anlaşamıcaz sanırm:)
Printable View
edit olarak malzemenin iç kısmından malzeme almak bir yere kadar avantajlı kesinlikle atalet kuvvetleri güzelleşecek vs vs ama bir yere kadar işte, güç ne oranda bilmiyorum yalnız kesit oranı etkilidir anlaşamıcaz sanırm:)
bosver tartisalimda bunlari tartisalim, yok bir boy ben gectim, yok ben gec bastim olmasin mevzu:D
malzeme kesiti kesinlikle onemli ama daha cok sabit yuk tasiyan gerilim yuklerinde, stres tipi yuklerde ise malzeme ozellikleri bence daha onemli, muhindesler her zaman kesit ister sonuc olarak daha basittir isi onunla cozmek bir suru islem ile vakit kaybetmek istemezler eger agirligin cok bir onemi yoksa.
silindir basina 350hp tr de araba var mi semih uctun heralde:) anlasamama sebebimiz senin muhendis benim isletmeci olmam, sen en iyisini oneriyorsun, ben sinirli olanaklar ile sinirsiz ihtiyaclari en efektif sekilde karsilamayi oneriyorum:D
semih full race piston yapmıyormu :D
kendi arabama her zama en iyisini takarim ama 500usd ye piston alma derdinde olan bir arkadasa dlc coat, thermal coat, mil, 9310 pim, 625 saplama, total seal segman onerince pistonun 2 kati opsiyon oluyor kimse almiyor ;) bana gore de herzaman en iyisi alinmani fakat stock bir arabayada bu malzemeleri takmak veya onermek malzemeyi gereksiz harcamaktir, o yuzden en iyisi guvenlik kat sayisinida goz onunde bulundurarak ihtiyaci karsilayacak malzemeyi onermek. Gecen biri hks dli mi taksam, sifir bobin mi alsam, fazla para harcamadan nasil cozerim diye sormus sen m&w al demissin yuh dedim:)
http://i79.photobucket.com/albums/j1...y/4agrods3.jpg
bu resmi eklemek geldi birden içimden.
Ki genel görüş Blacktop kollarının Silvertop kollarından daha sağlam olduğudur. Malzeme kalınlığına dikkat çekmek isterim.
sımdı mahlenın uretmıs oldugu pıstonlar kalıtelımı?
bu adamların burda fabrıkaları var eger kullanan ıyı yada kotu olarak donus yapan olursa cok memnun olurum ona gore gıdıp konusucam :) k20a2 de ıs yaparmı yapmazmı googledan bıraz arastırdım ama genelde erl olsun evans olsun wiseco yada je kullanıyo clubrsxte ılanı var ama ne bılıyım forumlardada cok rastlamadım bılgısı olan varsa cok memnun olurum
Orcun onceki yazilari okursan cok agir bir setup olmadikca cok sorun yok yani her marka ayni maddelerden yapiliyor hemen hemen.. Ama aracin stok gucunun 3-5 kati olacaksa o zaman hepsinin guclendirilmisi ayni diyebiliriz benim nezlimde custom olduktan sonra kotu is cikaran yok.. Kizanlar olabilir belki ama benim gorusum modifiye para isidir, ayni setuplarda ucuza kacanlarin arabalarini herkes goruyor.. Bu markalarin hepsi ayni ayarda dolayisiyla kalkipta ebay mali birseyler almadiktan sonra guzel ellerde mahle on numara is cikarir ..
aslında gereksiz değil Korhan, her zaman iy i parçanın avantajını görüyorsun her nek adar limitte kullanmasanda öyle bir zaman geliyorki gerçekten baktığında iyiki böyle olmuş diyorsun mwyi hatırlamadım ama dli yerine mantıklı bence:) ayrıca şu var ben o parçaları söylerken o anki güç isteği kadar ileriyi düşünerek şu anki güç seviyesinde çoğu zaman sabit kalınmayacağını düşünerek söylerim genelde bundan kaynaklanıyor
peki birşey soracagım..
10.8 : 1 forged piston aldıgımızı düşünün, cp veya arias farketmez.
turbo uygulamalar için yuksek bir sıkıştırmamıdır ?
örnek olarak 9:1 'e 1 bar basmakla 10.8:1'e 0.6 bar basmanın sonuçlarının farkı nedir ?
biraz farklı olur sıkıştırman arttığında birim basınç başına alacağın güç artar tabi bunun yanında yüksek oktanlı yakıt ihtiyacı daha iyi soğutma gibi şeylerde ortaya çıkabilir bana kalırsa biraz yüksek bir sıkıştırma aşırı besleme için
Wössner al keyfine bak :P
D16 motorda 350hp kullanan var Arias pistonlarla..Markadan yana şüphen olmasın kaliteli ürünlerdir..Je için pim segman'ı kırıyor muhabbetine gelince rektefiye hatasından oluyor benimde başıma geldi piston piminin segmanı çıkmış gömlek çizilmiş hata Je Pistonda değil Rektefiyecide...
arabana arabaya değişir Mesela TYper a koyucaksan ben 10 kullanırım ama integraya kullanmam yanma odası çok küçük Haaa b16 ya 11 bilek ullanırım çünkü yanma odası hepsinden neredeyse her arabadan çok daha basarılı ama şöyle bişiy var hepsini geçersek eğer mantık olarak9 sıkıştırma ideal sıkıştırmadı Extreme bir turbo yapmayacaksan 10 yüksektir ama küçük basınc basıcaksan yani atıyorum sana 30R la 1 bar yada daha küçük bir turboyla 9.5 10 olabilir
@Khan
al yafruu :) stock piston 45 binde sanşa açıldığında görüldü :)
http://img812.imageshack.us/img812/3958/dsc04305h.jpg
cevaplar için tesekkurler..
bi soru daha sorayım bulmuşken :)
mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)
ya karışık bi konu :) 1 kilo pamuk mu daha ağırdır 1 kilo demir mi sorusu gibi
bir çok kişi gt35 ile basılan 1 bardan gt30 ile basılan 1 bardan daha çok güç alındığı konusunda yorum yazar sonuçta 2 turboda 1 bar üflüyor semih yazsın cevabı buna :D
debileri bilmiyoruz..
iki hortum düşünün, bir de havuz.
bir hortum genis digeri dar.
birisinden daha hızlı su çıkıyor
digerinden daha yavaş su çıkıyor.
sonucta cesmelerin debisini öyle ayarlamışsınız ki, ikisi de aynı süre içinde havuzu dolduruyor.
yani 2 turbo var biri büyük digeri kucuk.
boyutları ve diger teknik özellikleri farklı ama bu bizi alakadar etmiyor.
birisiyle daha az basınçla daha fazla hava pompalıyoruz.
diğeriyle daha yuksek basıncla daha az hava pompalıyoruz.
ama sonucta ikisi de 1 dakika içinde aynı miktarda hava pompalıyor.
sonucta motora binen yük aynı mıdır ?
Büyüklükleri önemli değil ikisi de 1 bar a ayarlandığında 1 bar üflüyor demektir.. Ama şöyle farklar var.. Mesela GT47 ile GT28.. Motor setupları aynı varsayalm,diyelim ki fully built 5 litrelik v8 8000 çevirdiğini varsayalm(intercooler büyüklüğünü falan şey etmezsek :D ).. İkisi de 2,5 bar a ayarlandığında, GT47'nin gücü daha geç gelip GT28 e göre daha üst devirde peak yapıp , continuous olarak daha stabil bir güç verecek ayrıca soğuk hava üflemeye devam edecek.. Ama gt28 le heralde 3 bin devirde doldurursun sonra yavaş yavaş basınç iyice düşer sonra fön makinası olur hiç bir işe yaramaz..
Kısaca anlatmak istediğim şu.. İkisi de basınç olarak aynı basınca ayarlandığında boyutları önemli değil, aynı basıncı basar.. Sadece motorun yapısına göre sen turboyu seçersin.. Min lag ile max gücü nereye kadar vereceğini hesaplarsın.. continuous olarak ne kadar stabil gidiyor ve ne kadar soğuk üflüyor.. B16 yı turbo hazırlayp gt30 la 2,5 bar basmanın da anlamı pek yok yine sıcak üfleyecektir tahminimce bu da güç kaybıdır.. Biraz daha büyük turboyla 2 bar civarı basılarak daha fazla güç edilebilir o da soğuk havadan dolayıdır büyük oranda.. Turbonun verimini motorun gücüne göre seçersin.
Benim bildiğim basitçe bu şekilde yanlışım varsa düzeltin :)
bunu suyla yada sıkıştırılamayan maddelerle örnekleyemeyiz hava sıkıştırılabilen maddedir bu yüzdende özelliği değişecektir,
basınç aynıysa hızları aynı olarak örneklemek yanlış olur hızlar akışkan hızı farklı olacaktır 2lt bir motora 60mm turbo taktığınızda 80mm ile aynı basıncı bastığınızda aynı gücü almazsınız basınç aynı olmasına rağmen birim zamanda giren(debi) hava miktarı farklı olacak, motor içerisindeki durumda ise bu kendini daha farklı gösterecektir işin içine zamanı kattığımızda durum farklı olur 1 dakika içinde aynı miktar havayı pompalayabilir yalnız motor bu şekilde çalışan kova yada ne bilyim balon değildir belirli zamanlarda aldığı karışımla iş yapan makinedir değişkendir bu şekilde düşünmek yanlış olur
aynı basınçta evet turbolar aynı basıncı üfler, öyle bi ayarlama yapmışızki farklı basınçlarda aynı debiyi verdiğinde uygun şartlarda uygun bir motorda benzer güçler çıkması gerekir çok fazla değişken var bunu sağlamak ciddi zor olur sanırım
biri 2kg/s üflerken (değerleri sallıyorum) biri 20kg/s üfleyebilir bu senin ihtiyacına göre seçilir alacağın güç, güç bandı, amaç vs vs 2lt motora gt30da takarsın gt45te takarsın ikisi aynı basıncı bastığında aynı gücü almazsın VE değişiyor en başta daha farklı değişkenlerde var
motora binen yük derken şöyle düşünmek biraz daha açıklayıcı olabilir dinamik kompresyon değerlerine, avansa yakıta çok faktöre bağlı bu YÜK tanımlaması, aynı basınçta farklı yakıtların motorda yarattığı etkiler farklı olacaktır, yanma şekli yanma sonrasındaki enerji, motora binen yük demek biraz garip oluyor, sıcaklıklar farklı olacak, turbo farklılığından öütür spool up farklı olup basınç/devir farklılığından VE farklı olacak dinamik kompresyonda devre göre farklılık olacak önemli faktör dinamik kompresyon ve aracın yol şartları
Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..
Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.
buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.
Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.
Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.
Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..
Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..
Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.
Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..
wıseco ile ufacık bişey yazmak istıyorum ...
ben kendı aracımda 92,5 mm vıseco piston kullandım 55 bın km gittim 2,3 cont üstüne 100 shot nos bastım ..pistonların segmanlarında sadece aşınma eteklerınde düşüklük vardı.
ben kulladığım piston olarak konusuyorum cp ve vısecodur.
açıklamalar için teşekkürler, baya bi boşluk doldurdum.