User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Arias Pistonlar Nasıldır

  1. #39

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @oz&semih oem vtecte detenasyondan degil buyuk ihtimal yaglamadan veya isidan zarar gormustur etek, tabi ki istisna durumlar olabilir olmaz diye birsey yok.zaten ben etek kirilmaz demedim, etekten kaynaklanan bir kirilma olmaz dedim yani sebep etek olmaz hicbir zaman, etek kirilmasi sonuctur.
    Malzeme et kalinligi gunumuz metalurjisinde mukavemet hesaplarinda pek kullanilmaz semih cunku sende bilirsin artik yeni yontemler ile 5mm malzemeye eski en vasifli 2cm malzemeden daha rigid ve ayni zamanda uzamaya, kopmaya daha dayanikli yuzey veya vasif verebiliyorsun . Yenilikler bilinenin aksine tuning sektorunden gelmiyor, tuning firmalari daha cok taklit ediyorlar. Misal gemi motorlarindaki piston pimleri eskiden nereyse 40-50 cm capinda dolu malzeme idi, simdi ise 5cm et kalinligina sahip tungsten dlc kapli malzeme. Niye 16 pistonda sirf bu islemle atilan rotational mass 200 kg civari, yani ayni gucte rotational mass dusurululerek malzeme uzerindeki kopma stresi azaltilmis oluyor, .cunku malzemeyi kesen gucten ziyade malzeme agirligindan kaynaklanan strestir. Pistonun, kolun, pimin agirligini dusurerek uzerindeki stresi azaltabilirsin. Sonuc stres=isi isi=problem

    Telden yazdim yazida bozukluk hata varsa ondandir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  2. #40
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @oz&semih oem vtecte detenasyondan degil buyuk ihtimal yaglamadan veya isidan zarar gormustur etek, tabi ki istisna durumlar olabilir olmaz diye birsey yok.zaten ben etek kirilmaz demedim, etekten kaynaklanan bir kirilma olmaz dedim yani sebep etek olmaz hicbir zaman, etek kirilmasi sonuctur.
    Malzeme et kalinligi gunumuz metalurjisinde mukavemet hesaplarinda pek kullanilmaz semih cunku sende bilirsin artik yeni yontemler ile 5mm malzemeye eski en vasifli 2cm malzemeden daha rigid ve ayni zamanda uzamaya, kopmaya daha dayanikli yuzey veya vasif verebiliyorsun . Yenilikler bilinenin aksine tuning sektorunden gelmiyor, tuning firmalari daha cok taklit ediyorlar. Misal gemi motorlarindaki piston pimleri eskiden nereyse 40-50 cm capinda dolu malzeme idi, simdi ise 5cm et kalinligina sahip tungsten dlc kapli malzeme. Niye 16 pistonda sirf bu islemle atilan rotational mass 200 kg civari, yani ayni gucte rotational mass dusurululerek malzeme uzerindeki kopma stresi azaltilmis oluyor, .cunku malzemeyi kesen gucten ziyade malzeme agirligindan kaynaklanan strestir. Pistonun, kolun, pimin agirligini dusurerek uzerindeki stresi azaltabilirsin. Sonuc stres=isi isi=problem

    Telden yazdim yazida bozukluk hata varsa ondandir.

    tamam iyi güzelde benim demek istediğim silindir başına 300 350 hp en az çıkaran bi motorda kesit önemli etken normal cadde motoru için yazmadım o yazdıklarımı
    körler sağırlar

  3. #41
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit olarak malzemenin iç kısmından malzeme almak bir yere kadar avantajlı kesinlikle atalet kuvvetleri güzelleşecek vs vs ama bir yere kadar işte, güç ne oranda bilmiyorum yalnız kesit oranı etkilidir anlaşamıcaz sanırm
    körler sağırlar

  4. #42

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bosver tartisalimda bunlari tartisalim, yok bir boy ben gectim, yok ben gec bastim olmasin mevzu
    malzeme kesiti kesinlikle onemli ama daha cok sabit yuk tasiyan gerilim yuklerinde, stres tipi yuklerde ise malzeme ozellikleri bence daha onemli, muhindesler her zaman kesit ister sonuc olarak daha basittir isi onunla cozmek bir suru islem ile vakit kaybetmek istemezler eger agirligin cok bir onemi yoksa.

    silindir basina 350hp tr de araba var mi semih uctun heralde anlasamama sebebimiz senin muhendis benim isletmeci olmam, sen en iyisini oneriyorsun, ben sinirli olanaklar ile sinirsiz ihtiyaclari en efektif sekilde karsilamayi oneriyorum
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  5. #43
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bosver tartisalimda bunlari tartisalim, yok bir boy ben gectim, yok ben gec bastim olmasin mevzu
    malzeme kesiti kesinlikle onemli ama daha cok sabit yuk tasiyan gerilim yuklerinde, stres tipi yuklerde ise malzeme ozellikleri bence daha onemli, muhindesler her zaman kesit ister sonuc olarak daha basittir isi onunla cozmek bir suru islem ile vakit kaybetmek istemezler eger agirligin cok bir onemi yoksa.

    silindir basina 350hp tr de araba var mi semih uctun heralde anlasamama sebebimiz senin muhendis benim isletmeci olmam, sen en iyisini oneriyorsun, ben sinirli olanaklar ile sinirsiz ihtiyaclari en efektif sekilde karsilamayi oneriyorum
    evet sorun bu sanırım ben bu konularda biraz sınırlı düşünüyorum ya hep ya hiç mantığıyla en iyisi olması gerekiyor bana göre ondan sanırım
    körler sağırlar

  6. #44
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    semih full race piston yapmıyormu
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  7. #45

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet sorun bu sanırım ben bu konularda biraz sınırlı düşünüyorum ya hep ya hiç mantığıyla en iyisi olması gerekiyor bana göre ondan sanırım
    kendi arabama her zama en iyisini takarim ama 500usd ye piston alma derdinde olan bir arkadasa dlc coat, thermal coat, mil, 9310 pim, 625 saplama, total seal segman onerince pistonun 2 kati opsiyon oluyor kimse almiyor bana gore de herzaman en iyisi alinmani fakat stock bir arabayada bu malzemeleri takmak veya onermek malzemeyi gereksiz harcamaktir, o yuzden en iyisi guvenlik kat sayisinida goz onunde bulundurarak ihtiyaci karsilayacak malzemeyi onermek. Gecen biri hks dli mi taksam, sifir bobin mi alsam, fazla para harcamadan nasil cozerim diye sormus sen m&w al demissin yuh dedim
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  8. #46
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu resmi eklemek geldi birden içimden.

    Ki genel görüş Blacktop kollarının Silvertop kollarından daha sağlam olduğudur. Malzeme kalınlığına dikkat çekmek isterim.

  9. #47
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdı mahlenın uretmıs oldugu pıstonlar kalıtelımı?
    bu adamların burda fabrıkaları var eger kullanan ıyı yada kotu olarak donus yapan olursa cok memnun olurum ona gore gıdıp konusucam k20a2 de ıs yaparmı yapmazmı googledan bıraz arastırdım ama genelde erl olsun evans olsun wiseco yada je kullanıyo clubrsxte ılanı var ama ne bılıyım forumlardada cok rastlamadım bılgısı olan varsa cok memnun olurum

  10. #48
    TAM35GNY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    TAM35-SAN DIEGO
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orcun onceki yazilari okursan cok agir bir setup olmadikca cok sorun yok yani her marka ayni maddelerden yapiliyor hemen hemen.. Ama aracin stok gucunun 3-5 kati olacaksa o zaman hepsinin guclendirilmisi ayni diyebiliriz benim nezlimde custom olduktan sonra kotu is cikaran yok.. Kizanlar olabilir belki ama benim gorusum modifiye para isidir, ayni setuplarda ucuza kacanlarin arabalarini herkes goruyor.. Bu markalarin hepsi ayni ayarda dolayisiyla kalkipta ebay mali birseyler almadiktan sonra guzel ellerde mahle on numara is cikarir ..

  11. #49
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi arabama her zama en iyisini takarim ama 500usd ye piston alma derdinde olan bir arkadasa dlc coat, thermal coat, mil, 9310 pim, 625 saplama, total seal segman onerince pistonun 2 kati opsiyon oluyor kimse almiyor bana gore de herzaman en iyisi alinmani fakat stock bir arabayada bu malzemeleri takmak veya onermek malzemeyi gereksiz harcamaktir, o yuzden en iyisi guvenlik kat sayisinida goz onunde bulundurarak ihtiyaci karsilayacak malzemeyi onermek. Gecen biri hks dli mi taksam, sifir bobin mi alsam, fazla para harcamadan nasil cozerim diye sormus sen m&w al demissin yuh dedim

    aslında gereksiz değil Korhan, her zaman iy i parçanın avantajını görüyorsun her nek adar limitte kullanmasanda öyle bir zaman geliyorki gerçekten baktığında iyiki böyle olmuş diyorsun mwyi hatırlamadım ama dli yerine mantıklı bence ayrıca şu var ben o parçaları söylerken o anki güç isteği kadar ileriyi düşünerek şu anki güç seviyesinde çoğu zaman sabit kalınmayacağını düşünerek söylerim genelde bundan kaynaklanıyor
    körler sağırlar

  12. #50
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki birşey soracagım..
    10.8 : 1 forged piston aldıgımızı düşünün, cp veya arias farketmez.
    turbo uygulamalar için yuksek bir sıkıştırmamıdır ?

    örnek olarak 9:1 'e 1 bar basmakla 10.8:1'e 0.6 bar basmanın sonuçlarının farkı nedir ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #51
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz farklı olur sıkıştırman arttığında birim basınç başına alacağın güç artar tabi bunun yanında yüksek oktanlı yakıt ihtiyacı daha iyi soğutma gibi şeylerde ortaya çıkabilir bana kalırsa biraz yüksek bir sıkıştırma aşırı besleme için
    körler sağırlar

  14. #52
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wössner al keyfine bak :P
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #53
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    D16 motorda 350hp kullanan var Arias pistonlarla..Markadan yana şüphen olmasın kaliteli ürünlerdir..Je için pim segman'ı kırıyor muhabbetine gelince rektefiye hatasından oluyor benimde başıma geldi piston piminin segmanı çıkmış gömlek çizilmiş hata Je Pistonda değil Rektefiyecide...

  16. #54
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki birşey soracagım..
    10.8 : 1 forged piston aldıgımızı düşünün, cp veya arias farketmez.
    turbo uygulamalar için yuksek bir sıkıştırmamıdır ?

    örnek olarak 9:1 'e 1 bar basmakla 10.8:1'e 0.6 bar basmanın sonuçlarının farkı nedir ?
    arabana arabaya değişir Mesela TYper a koyucaksan ben 10 kullanırım ama integraya kullanmam yanma odası çok küçük Haaa b16 ya 11 bilek ullanırım çünkü yanma odası hepsinden neredeyse her arabadan çok daha basarılı ama şöyle bişiy var hepsini geçersek eğer mantık olarak9 sıkıştırma ideal sıkıştırmadı Extreme bir turbo yapmayacaksan 10 yüksektir ama küçük basınc basıcaksan yani atıyorum sana 30R la 1 bar yada daha küçük bir turboyla 9.5 10 olabilir


    @Khan
    al yafruu stock piston 45 binde sanşa açıldığında görüldü

    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #55
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    D16 motorda 350hp kullanan var Arias pistonlarla..Markadan yana şüphen olmasın kaliteli ürünlerdir..Je için pim segman'ı kırıyor muhabbetine gelince rektefiye hatasından oluyor benimde başıma geldi piston piminin segmanı çıkmış gömlek çizilmiş hata Je Pistonda değil Rektefiyecide...
    piston pimi kırar piston kanalı detenasyon olmadan çok zor haberin olsun

    Arias ile 350 deil 600 de alırsın sıkıntuı yok

    Sadece toleransları hata kabul payları değişir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #56
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevaplar için tesekkurler..
    bi soru daha sorayım bulmuşken

    mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  19. #57
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevaplar için tesekkurler..
    bi soru daha sorayım bulmuşken

    mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)
    yani türkçesi gt25 e basılan 1,5 bar ile gt35 ile basılan 1 bar aynımıdır ? bunu mu soruyoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •