User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Arias Pistonlar Nasıldır

  1. #20
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    upgraded pim al kesmemesi lazım o kadar upgraded pimleri gerçekten sağlam
    Zaten usttete yazmistim Upgraded Pin alabilirdim ama almadim die, Skirttende kiriliyordu ne biliim bi sogudum , bu kadar emekten sonra bole bisi ile karsilasmak istemedim acikcasi.

    JE'ye ilk bakmamin amaci 5 sene onceki B20/B18C Swabimda JE kullanmistim ve cok memnun kalmistim.

    Yoksa bi FSR'li Double Coatingli Upgraded Pin'li JE tabiki gayet basarili.

  2. #21

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Upgraded pin nedir?Bir de bu coating dedimiz işlem dahamı dayanıklı yapıyor pistonu?

  3. #22
    TAM35GNY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    TAM35-SAN DIEGO
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    etek kırıyosa eğer pim değilde pistondadır sanki problem foto varmı acaba pistonların? bunlar standart je mi? standartsa çok birşey bekleme ama yaptıkları customlarda güzel iş çıkarıyorlar silindir başı 300 350hp sorunsuz çıkarabiliyorlar
    Bende bir foto var JE 1.8T eteklerinden erimis piston bulabilirsem koyarim ama ben JE ile yazistim bir ara sorunun afr nin iyi ayarlanmamasindan kaynaklanmis olma ihtimalinin cok yuksek oldgunun soylemislerdi.. Bu pistonlar da guclendirilmis pimlerle kullaniliyordu cok sukur pimlerimize birsey olmamisti.. Vwortexe bakmadim ama dogrudur vardir belki bir hatasi... Pistonu yeniledikten sonrada hicbir sorun olmadi cok sukur...

  4. #23
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rektifiye hatası yüzündende olabilir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #24
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alper resımdekı pıston tepelı
    pek turbo pıstonuna benzemıo
    aldırrız tepesini

    sonradan farkettim resmi gonderince.
    adam oyle dememişti önce.

    cp'lere bakayım en iyisi madem sıfır alcaz..
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  6. #25
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TAM35GNY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bir foto var JE 1.8T eteklerinden erimis piston bulabilirsem koyarim ama ben JE ile yazistim bir ara sorunun afr nin iyi ayarlanmamasindan kaynaklanmis olma ihtimalinin cok yuksek oldgunun soylemislerdi.. Bu pistonlar da guclendirilmis pimlerle kullaniliyordu cok sukur pimlerimize birsey olmamisti.. Vwortexe bakmadim ama dogrudur vardir belki bir hatasi... Pistonu yeniledikten sonrada hicbir sorun olmadi cok sukur...
    genelde eriyormu yoksa kırıyormu? yırtıp vs?
    körler sağırlar

  7. #26
    TAM35GNY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    TAM35-SAN DIEGO
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Ahanda bu fotoyu buldum

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tunedan bence bu öyle duruyor yada montaj hatası piston etek kırıyor diyince pim den koptu geldi sandım ben
    körler sağırlar

  9. #28
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    etek kırıyosa eğer pim değilde pistondadır sanki problem foto varmı acaba pistonların? bunlar standart je mi? standartsa çok birşey bekleme ama yaptıkları customlarda güzel iş çıkarıyorlar silindir başı 300 350hp sorunsuz çıkarabiliyorlar
    Evet benim bahsettiklerim Shelf Piston.

    Customlara zaten lafim yok hem pimlerini hemde, piston malzemesini kuvvetlendirebiliyorlar.

    Bir suru nedeni olabilir ama ben o topici bulamadim, bikac kisi baya isyan etmislerdi, ondan oturu bende kararimi Mahleden yana kullandim.

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rektifiye hatası yüzündende olabilir
    Iste bende ondan sana bole bisi dedim onumuzdeki aylar icin canim benim

    Hem reklifiyeden hem tune'den olabilir.

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tunedan bence bu öyle duruyor yada montaj hatası piston etek kırıyor diyince pim den koptu geldi sandım ben
    Bu erimis ama benim dedigim tamamen etegin kirilmasi, eger bulursam fotolarini eklicem.

  10. #29
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tmmm la gel dedin gelios bide tony amcam ile jeff amcamla Görüşces teklifler varda hahaha
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #30
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TAM35GNY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Ahanda bu fotoyu buldum
    kanka o tun yüsznden be
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #31
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tmmm la gel dedin gelios bide tony amcam ile jeff amcamla Görüşces teklifler varda hahaha
    Eywallah kardesim 4/4 luk bi team olcaz

    Bizim aracin isi bitsinde, senin teklifleride degerlendiririz kanka, ben menajerin olurum iste

  13. #32
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLEXander Kent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Upgraded pin nedir?Bir de bu coating dedimiz işlem dahamı dayanıklı yapıyor pistonu?
    upgraded pin sağdaki et kalınlığı daha fazla malzemede daha farklı olabilir tabiiki




    coating sürtünmeyi ve ısı iletim katsayısını değiştiriyor kabaca, sürtünmeyi azaltınca daha az ısınacak piston aynı zamanda yanma sonucu oluşan ısı enerjisi tepede yapılan seramik veya benzeri coating ile piston ile olan ısı transferini azaltacak piston daha az ısınacak genel manada uzun vadede daha dayanıklı yapıyor diyebiliriz aslında ısı transferinin değişmesinden dolayı, aynı zamanda ayar yaparkende sana kolaylık sağlayablir coating
    körler sağırlar

  14. #33

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    upgraded pin sağdaki et kalınlığı daha fazla malzemede daha farklı olabilir tabiiki




    coating sürtünmeyi ve ısı iletim katsayısını değiştiriyor kabaca, sürtünmeyi azaltınca daha az ısınacak piston aynı zamanda yanma sonucu oluşan ısı enerjisi tepede yapılan seramik veya benzeri coating ile piston ile olan ısı transferini azaltacak piston daha az ısınacak genel manada uzun vadede daha dayanıklı yapıyor diyebiliriz aslında ısı transferinin değişmesinden dolayı, aynı zamanda ayar yaparkende sana kolaylık sağlayablir coating
    Anlıyorum peki bu pin in pistondaki yeri tam olarak nerde?Bir de ben internallerimi değişmek istiyorum şu an standart hepsi aracımda s2000 turbo buna direkt port bir nos uygulaması eklemek istiyorum,marka olarak herkez birşey diyor siz ne tavsiye edersiniz(maliyetten çok sağlamlık ön planda)?

  15. #34
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLEXander Kent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlıyorum peki bu pin in pistondaki yeri tam olarak nerde?Bir de ben internallerimi değişmek istiyorum şu an standart hepsi aracımda s2000 turbo buna direkt port bir nos uygulaması eklemek istiyorum,marka olarak herkez birşey diyor siz ne tavsiye edersiniz(maliyetten çok sağlamlık ön planda)?


    bu pin piston kolu(biyel kolu yada) pistonun birbirine olan bağlantısını sağlayıp pistonun kendi hareketini, piston kolunun kendi hareketini yapmasında rol oynar, sağlam olması gerekir üzerinde çeşitli kuvvetler söz konusu çünkü kesme kuvvetleri gibi mesela, kesit fotoda daha güzel görebilrsin





    internal parçaları istdiğin güç doğrultusunda seç, ne kadar güç istiyorsan ona göre seçim yap gömlek olacakmı olmayacakmı piston kol diğer malzemeler saplama vs seçmen gerekir

    nos olarak nx tavsiye ederim nx in direct port kitleri güzel purge valve vs gibi elemanlarınıda al alıyorken kit içeriğinde varmı bilmiyorum güzel şekilde tamamla kiti nxin jetleri vs güzel kit içeriğide harcayacağın paraya göre değişir yine
    körler sağırlar

  16. #35

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ugraded pinlerin esas ozelligi kalinligi degil malzemesi ve yuzey sertligidir, genelde 9310 malzeme ve sert yuzey kaplamasi kullanilir, isil islemden ziyade tungsten carbide gibi yuzey kaplamalari, dusuk ve orta guc seviyesindeki araclarda cok gerekli bir islem degil, stres arttigi zaman lazim, gas port, oil bridge, thermal coating vs vs tarzi diger islemler gibi.

    hicbir malzeme etekten kirilmaz cunku etekte normal tasarimda bir yuk veya stres yok, eger ki etekten kiriliyorsa mutlaka detenasyon, krepaj veya yaglama sikintisi vardir(segman). yukardaki resim direk piston erimesi, tune veya yakit kaynakli zaten krepaj izleri de goruluyor ayrica daha sicak olan egzoz tarafi

    piston tercihine gelince eger ahim sahim bir guc beklentisi yoksa piyasada satilan butun markalar is gorur, bana sorarsaniz eger cok yuksek guc beklenen bir setup degilse wiseco, mahle eger abartilacaksa orjinal gucun 3,4 kati bir gucse beklenen cp veya je. arias, ross gibi markalarda cok iyi fakat benim deneyimim yok onlarla tavsiye verecek kadar. Zaten piston isi atla deve degil butun firmalar topu topu iki tane malzeme kullaniyorlar, 2618 ve 4032, emin olun cogunun elindeki CNC lerde ayni marka ve model. tasarimlarda asagi yukari ayni, cogu piston firmasinin opsiyon diye sattigi ozellikler zaten cogu oem pistonda var, misal 2.0L sti pistonunda psiton ustu kaplamasindan, etek kaplamasina, 9310 pimden, gas porta kadar hersey var.

    sonuc ne malzeme alirsan al, onemli olan onu nasil uygulayabildigin ve ne kadar kullanabildigin. Misal adam var wideband, egt vs olmadan ayara cikiyor piston eritiyor, sonra rektifiyeye kabahat buluyor.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  17. #36
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    etek boşlüğü yüzünden etekkırılır korhanım benim bildiğim ben üstü sapa sağlam gram detenasyon olmadan eteğini kiran arablar bilşiyorum ayrıca

    kendi vtecimde söktüğümde Standart motor ne turbo ne başka birsey vardı ecu yu bırak stock oğlu stoktu aracımda hiç sıkıntı yoktu gayet basarılıy gidiyordu söktük piston takmak için (ilk Turbo Vtec projesi ) neyse şaka biyana etek komple çaylaktı biraz dah gitsem etek metek kalmayacaktı ne etek ne baska birsey kalıcaktı

    resimi akşam koyarım birazda malzeme kalitesi sanırım ama bendeki sans ta olmuş olabilir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #37
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    etekten kırma detonasyndan olmaz her zaman montajdan yada güçten kırılanlarda mevcut,

    pinlerdeki et kalınlığıda mukavemete etki eden faktörlerden biridir malzemenin yanında
    körler sağırlar

  19. #38
    iceblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    49
    Şehir
    gaziantep
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim niye söküldüğünü sor mantıklı ise bişey olmaz tak kullansekmanlara bak nasıl sekman kanallarını incele sorun yoksa göm motora bak hayatına )
    [SIGPIC][/SIGPIC]İnsanlarla münasebetin ateşle münasebetin gibi olsun; Çok yaklaşma yanarsın, Çok uzaklaşama donarsın...AYARCI

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •