User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
92 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: hybrid turbo ve yazılım hk.

  1. #58
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    semih turbonun kompresör haritası ile, kelebekten içeri giren hava miktarını karıştırıyorsun.

    emme manifoldunda 1 bar basınç varsa kelebekten içeri giren hava bellidir, istediğin turbo olsun.
    Emme manifoldundaki 1 barın turbo komp. haritasındaki düştüğü yer turbolara göre değişir yani verimliliği değişir.


    farklı büyüklükteki turbo aynı basınçta farklı miktarda hava üretirmi bana bunu de?

    manifold basıncı aynı olsun bu statik bir durum değilki motor değişken çalışan birşey



    eğer 1 bar basıyorsan motora kompresör haritasında Y eksenin bellidir deniz seviyesinde isen PR=2 dir bu değişmez X ekseni senin motorunun kullanabileceği hava miktarına göre değişir motor ne kadar fazla havayı kullanabilyorsa X ekseninde sağa ilerlersin


    sen motorda soktuğun havayı kullanıyorsun yani ne kadar fazla miktarda sokarsan o kadar fazla güç almıcakmısın yani daha fazla dinamik basınçlar görecek motor,



    peki bana şunu de o zaman mantığım buraya götürdü beni aynı turbo aynı basınçta farklı motorda aynı gücü verirmi? yoksa farklı güçmü verir?
    körler sağırlar

  2. #59
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki semih ozaman şöyle bir örnek vereyim. Bu araç 3000cc 8000dd dönen bir motor olmasında. murat 124 olsun 1200-1300cc vede 5000dd dönüyor olsun. Bu arabada gt28 demi fazla güç alacaksındır, yada gt40 damı? Bu örnek bence güzel bir örnek. Çünkü gt40 da zaten bu araçla bir güç bile alamıyacaksındır çünkü aracın devri (atmosferik haritasından dolayı) bu turboyu dolduramıcaktır. gt28 ide doldurması görecelide en azından gt40 a oranla daha i sonuç alacağın aşikar. 2jz nin atmosferik halinin haritasında belki en güçlü noktası 7000dd olabilir. 7000dd deki hali atmo olaraksa 200hp lere yakın olabilir vede gt30 la bu seviyede 1 barla alınacak çözüm tabikide, aynı aracın 5000dd (gt28i doldurduğu ve 1 bar aldığı yer sayarsak-tamamen afaki rakamlar) gt28 le aldığı 1 bardan fazla olacaktır. Sonuçta tüm turbolar aracın atmosferik haritasına göre seçilmelidir.

    Kendi gc8 imden örnek vermek gerekirse. TD04 Turb benim aracımı 2000dd doldurmaya başlıyor vede 5500dd de işlevini yitirmeye başlıyor. Aslında 7000dd lere kadar basmaya devam etmiyormu? ediyor ama havanın genleşmesinden vs güç üretemes turbo wastegateden alakasız olarakta basınç tutamamaya başlıyor. 5500dd larda 218 hp leri veriyor bana ama. oralarda 0.8 barda 100birim havayla yapıyor bana bunu. Oysaki 7000dd lere kadar bana basınç sağlayan vf35 tipi bir turbo, 7000dd lerde bana 0.8 barda 100 birim havayı sağlıyor; gel gelelim atmosferik halinde dahi aracım 7000dd de 5500 devrindeki halinden daha güçlü olduğu için o devirdeki 100birim hava ile 0.8 bar basınç benim daha çok işimi görüyor. Bir ayrı yaklaşımsa. Ben bu aracıma birde gt45 tipi bir turbo takıp başka değişiklik yapmasaydım, muhtemelen 7000dd lere kadar dahi 0.8 bar görmeyecekti turbom ve buna mukabil tabiki büyük turbom bile olsa ben apışıp kalacaktım.

    Küçük turboda 1 ba basarken aynı kütle havayı sana taşır, büyük turboda. Küçük turbo büyük turbodan daha hızlı döner bunu yapmak için, daha fazla tur atar fark burada. Yoksa pevanenin büyüdükçe taşıyacağı hava kütlesinin artacağı aşikardır, burda anlaşamadığımız bir nokta yok. Ancak küçük turbonun egsoz palleride bu nedenle ufaktırki aynı araç aynı devirde aynı egsoz gazını salacağından, bu denli az gazla fazldaan dönsün ve daha kısa bir zamanda emmeye basınç oluştursun die.


    bak işte benim demek istediğim bu yapılan değişikliği kaldırabilecek bir motor olması yani bu değişiklikle daha yüksek VElere çıkabilecek bir motor olması önemli
    körler sağırlar

  3. #60
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Semih ben yoruldum be abi

    uzlaştık deelim geçelim

    ranthor haksız ranthor haksız puhahhahaha
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #61
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tarkan kanka, mühendis adamsın olum... water jet küçücük nozzle dan kaç bar basıyor ama debisi ne kadar ? basınçla debi farklıdır, 1 bar basan her turbo aynı havayı göndermez motora...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #62
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte burda anlatılanda da verdiğiniz örnekteki gibi nozzle lar aynı. yani manifoldlar aynı kalıyor, hava nın giriş parçası ve buradaki basınçta aynı kalıyor.. o zaman sadece havanın sıcaklığı bir etken olabilir, sıcaklığı konusunda da zaten herkes hem fikirdir herhalde
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tarkan kanka, mühendis adamsın olum... water jet küçücük nozzle dan kaç bar basıyor ama debisi ne kadar ? basınçla debi farklıdır, 1 bar basan her turbo aynı havayı göndermez motora...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #63
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debi önemli değil diorum bende. tabikide nozzle ufaldıkça debi artar ama aynı zamanda piston içine giren kütle artmaz. sadece hızı artar.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #64
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    debi önemli değil diorum bende. tabikide nozzle ufaldıkça debi artar ama aynı zamanda piston içine giren kütle artmaz. sadece hızı artar.


    e hız artarsa birim zamanda giren hava artmıcakmı?
    körler sağırlar

  8. #65
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman şu şekild ebişi demeniz lazım; bir nehir akıyor. Zaman zaman daralıyor, zaman zaman genişliyor. Daralan yerlerde debi artıyor, genişleyn yerlerde debi azalıyor. Peki debinin arttığı yerde nehir suyu arasında kopma oluyormu?? öndeki su alıp başını gitmiyor değilmi? Çünkü aslında istediği kadar daralsın debisi artsın, yada genişlesin debisi düşsün, baştan başlayan su kadarı sona ulaşır... Yani kütlede artma olmaz. Yoktan kütle yaratmayın oğlum Siz kütlye kazandrdığınız hızla, kütleyi nie karıştırıyorsunuz. emmedeki bar ne kadar kapalı kap yasası olmasada, nozzledaki barıda ölçmüyor. O an oluşturabildiği kadar kapalı olan alandaki basıncı ölçüyor. Yani oda havanın özkütlesi ile alakalı.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #66
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nehrin debisi aynı olurki yaw orda sorun yok başta neyse sondada o
    körler sağırlar

  10. #67
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman şu şekild ebişi demeniz lazım; bir nehir akıyor. Zaman zaman daralıyor, zaman zaman genişliyor. Daralan yerlerde debi artıyor, genişleyn yerlerde debi azalıyor. Peki debinin arttığı yerde nehir suyu arasında kopma oluyormu?? öndeki su alıp başını gitmiyor değilmi? Çünkü aslında istediği kadar daralsın debisi artsın, yada genişlesin debisi düşsün, baştan başlayan su kadarı sona ulaşır... Yani kütlede artma olmaz. Yoktan kütle yaratmayın oğlum Siz kütlye kazandrdığınız hızla, kütleyi nie karıştırıyorsunuz. emmedeki bar ne kadar kapalı kap yasası olmasada, nozzledaki barıda ölçmüyor. O an oluşturabildiği kadar kapalı olan alandaki basıncı ölçüyor. Yani oda havanın özkütlesi ile alakalı.

    bak şimdi tamam kütle aynı hız arttı dedin bu motorun subabı belirli miktarda açık kalıyor diilmi? havanın hızı arttığında içeriye daha fazla miktarda hava almazmısın yakıtla beraber? tabi uygun bir motorda 124 motoru değil
    körler sağırlar

  11. #68
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    havanın hızı artmıyorki sorun orda. Subap hep aynı zaman açık kalıyor evet. peki subap subap arada bir daralıyormu basınç artsın?? hayır. Subap portu aynı, havanın emildiği boru çağı aynı. Sitem tam kapalı bir sitem olmasada, sıcaklığı etkisini yok sayıyoruz. Bu aralıkta emmeden bize bir takım bilgiler geliyor ve o haznede 1 bar basınç olduğunu söylüyor (akış devam ediyor tabi). nasıl daha fazla hava girsin. Ortada fazladan hava olsa doğal olarak basınç artışıda olacak.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  12. #69
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbo comp haritası ile arabanın emme manifoldundaki basıncın farklı olduğunu söylüyorum ben.

    Nos örneğinde nosun deliği gibi arabanın kelebeği de standart, arkasında kocaman tüp olsa da küçük tüp olsada aynı basınçta aynı GAZ geçişi sağlanır.


    Bomboş bir yer olsa yani motor olmasa tabiki, büyük turbo kanadı olan yerden daha fazla hava geçecek. Ama ortada bir kelebek ve emme manifoldu var.
    Built to fall....

  13. #70
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Semih ve Bülent sizin takıldığınız nokta şu; Aracın motoru dönüyor krank bir döndüğünde 1 çevrim tamamlanmış oluyor. Ör: 3000dd dönerken dk da 3000defa içine hava alıyor çevrim. Buraya kadar ok demi. 6000dd büyük turbo 6000defa dolduruyor aynı hazneyi... Neden? kanadı daha fazla hava taşıyabiliyor,, ii ama gel gelelim bu defada 6000 defa dönen motoru doyurmak zorunda bu sağladığı hava ile. Yani 1 devirde dönse motor 10.000 devirde dönse aslında bir subabın açıklık kalma süresi aynıdır. Aynı birim zaman içinde. Ama döngüsü fazladır. Bu fazla döngüye hava taşıyan gittikçe artan turbo, ama onunda handikapı büyüdükçe daha çok döngü doldurması gerektiği. O doldurdıkça yeni dögü gelmiş oluyor... ama manifolddaki basınç aynı. Dersenizki birim zamanda büyük turbo aynı basınçta fazla hava basıyor KESİNLİKLE EVET. ama aynı basınçta AYNI KÜTLE havayı taşır.

    Şimdide olmadıysa koy götüne rahman gitsin
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  14. #71
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Semih ve Bülent sizin takıldığınız nokta şu; Aracın motoru dönüyor krank bir döndüğünde 1 çevrim tamamlanmış oluyor. Ör: 3000dd dönerken dk da 3000defa içine hava alıyor çevrim. Buraya kadar ok demi. 6000dd büyük turbo 6000defa dolduruyor aynı hazneyi... Neden? kanadı daha fazla hava taşıyabiliyor,, ii ama gel gelelim bu defada 6000 defa dönen motoru doyurmak zorunda bu sağladığı hava ile. Yani 1 devirde dönse motor 10.000 devirde dönse aslında bir subabın açıklık kalma süresi aynıdır. Aynı birim zaman içinde. Ama döngüsü fazladır. Bu fazla döngüye hava taşıyan gittikçe artan turbo, ama onunda handikapı büyüdükçe daha çok döngü doldurması gerektiği. O doldurdıkça yeni dögü gelmiş oluyor... ama manifolddaki basınç aynı. Dersenizki birim zamanda büyük turbo aynı basınçta fazla hava basıyor KESİNLİKLE EVET. ama aynı basınçta AYNI KÜTLE havayı taşır.

    Şimdide olmadıysa koy götüne rahman gitsin


    aynı basınçta daha fazla taşır tamam aynı kütleyi düşünmem gerkiyor kafam bildiğin çorba oldu çok basit denklemde karıştı kfam
    körler sağırlar

  15. #72
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bak sende Bülentte haklısınız. Büyük turbo pali dönerkeni küçükten fazla hava taşıyor. Ama Büyük turbo daha hızlı daha fazla devir olan ortamda çalışıyor. Yani bu topladığı havayı küçük turbo bir piston doldururken, aynı zamanda büyük turbo 2 defa piston dolduruyor. 3000devir /dakika da küçük turbo, 6000 devir / dakikada büyük turbo örneğindeki gibi. Doldur boşalt işlemi büyük turboda daha fazla olduğu için zaten büyük turboda geç doluyor.

    Yani turbo pali büyükte döndüğünde kütlesel olarak fazla hava taşıyor, küçüğe göre o kesin. Ama taşıdığı havayı daha fazla devirde dağıtıyor.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #73
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak sende Bülentte haklısınız. Büyük turbo pali dönerkeni küçükten fazla hava taşıyor. Ama Büyük turbo daha hızlı daha fazla devir olan ortamda çalışıyor. Yani bu topladığı havayı küçük turbo bir piston doldururken, aynı zamanda büyük turbo 2 defa piston dolduruyor. 3000devir /dakika da küçük turbo, 6000 devir / dakikada büyük turbo örneğindeki gibi. Doldur boşalt işlemi büyük turboda daha fazla olduğu için zaten büyük turboda geç doluyor.

    Yani turbo pali büyükte döndüğünde kütlesel olarak fazla hava taşıyor, küçüğe göre o kesin. Ama taşıdığı havayı daha fazla devirde dağıtıyor.
    hah bak ben şuınu diyorum aynı devir demiyorum eğer motor uygunsa yani bu hava değişimini pozitif yönde güce çevirecek yapıda ise belki küçük turboya göre belli devirde daha düşük güç çıkarıcak ama devir sayısı arttıkça bu fazla havayı kullanabilecek(toplamda aynı devri çevirdiğini düşünelim yine)
    körler sağırlar

  17. #74
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten araç turbolamanın mantığında bu var. Aracın atmosferik haritasına göre seçilmesiyle turbo yapılır. Mesela vtec 5500dd e kadar ancak 90 hp lerde güç üretiyor. Sen td04 takmışsın araç zaten 5000dd lerde bitmiş, 1 bar bassan ne olur? ancak 180hp lerde bir araç elde edersin, çünkü üstü devirlerde hava genleşeceğinden şu ana kadar göz ardı ettiğimiz sıcaklık devreye girecek ve trbo basıncı tutamayacak (genleşme). Ama hop takıveriorsun gt28 serisi bişi, vetcin açık kaldığı yerşerde 1 barı bastığından al sana 300 hp ler. ma aynı zamanda tak gt40 ı aracın egsoz gazı besleyemeyeceğinden emme manifoldunda 1 barı bile oluşturamayan araç turbosunu bile büyüttüğü halde sıçıngen strayse olcak.

    Uzun uzun yazdık, herkes aslında bir noktada haklı ancak yaklaşımlar farklı.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #75
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten araç turbolamanın mantığında bu var. Aracın atmosferik haritasına göre seçilmesiyle turbo yapılır. Mesela vtec 5500dd e kadar ancak 90 hp lerde güç üretiyor. Sen td04 takmışsın araç zaten 5000dd lerde bitmiş, 1 bar bassan ne olur? ancak 180hp lerde bir araç elde edersin, çünkü üstü devirlerde hava genleşeceğinden şu ana kadar göz ardı ettiğimiz sıcaklık devreye girecek ve trbo basıncı tutamayacak (genleşme). Ama hop takıveriorsun gt28 serisi bişi, vetcin açık kaldığı yerşerde 1 barı bastığından al sana 300 hp ler. ma aynı zamanda tak gt40 ı aracın egsoz gazı besleyemeyeceğinden emme manifoldunda 1 barı bile oluşturamayan araç turbosunu bile büyüttüğü halde sıçıngen strayse olcak.

    Uzun uzun yazdık, herkes aslında bir noktada haklı ancak yaklaşımlar farklı.


    aynen öyle aslında bakılan şeyler doğru

    o yüzden her zaman alacağınız turbodan bir boy büyüğünü alın
    körler sağırlar

  19. #76
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ben aynı güç çıkar demiyorum kesinlikle aynı güç çıkmaz verim düştüğü için
    ama hava miktarı aynı olur.

    bunun ateşleme derecesi var egzoz sıcaklığı var intake derecesi var.

    Manifold basıncı turbo dan gelen havaya bağlı statik kalamaz ki
    Built to fall....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •