TaGo Nickli Üyeden Alıntı
Peki semih ozaman şöyle bir örnek vereyim. Bu araç 3000cc 8000dd dönen bir motor olmasında. murat 124 olsun 1200-1300cc vede 5000dd dönüyor olsun. Bu arabada gt28 demi fazla güç alacaksındır, yada gt40 damı? Bu örnek bence güzel bir örnek. Çünkü gt40 da zaten bu araçla bir güç bile alamıyacaksındır çünkü aracın devri (atmosferik haritasından dolayı) bu turboyu dolduramıcaktır. gt28 ide doldurması görecelide en azından gt40 a oranla daha i sonuç alacağın aşikar. 2jz nin atmosferik halinin haritasında belki en güçlü noktası 7000dd olabilir. 7000dd deki hali atmo olaraksa 200hp lere yakın olabilir vede gt30 la bu seviyede 1 barla alınacak çözüm tabikide, aynı aracın 5000dd (gt28i doldurduğu ve 1 bar aldığı yer sayarsak-tamamen afaki rakamlar) gt28 le aldığı 1 bardan fazla olacaktır. Sonuçta tüm turbolar aracın atmosferik haritasına göre seçilmelidir.
Kendi gc8 imden örnek vermek gerekirse. TD04 Turb benim aracımı 2000dd doldurmaya başlıyor vede 5500dd de işlevini yitirmeye başlıyor. Aslında 7000dd lere kadar basmaya devam etmiyormu? ediyor ama havanın genleşmesinden vs güç üretemes turbo wastegateden alakasız olarakta basınç tutamamaya başlıyor. 5500dd larda 218 hp leri veriyor bana ama. oralarda 0.8 barda 100birim havayla yapıyor bana bunu. Oysaki 7000dd lere kadar bana basınç sağlayan vf35 tipi bir turbo, 7000dd lerde bana 0.8 barda 100 birim havayı sağlıyor; gel gelelim atmosferik halinde dahi aracım 7000dd de 5500 devrindeki halinden daha güçlü olduğu için o devirdeki 100birim hava ile 0.8 bar basınç benim daha çok işimi görüyor. Bir ayrı yaklaşımsa. Ben bu aracıma birde gt45 tipi bir turbo takıp başka değişiklik yapmasaydım, muhtemelen 7000dd lere kadar dahi 0.8 bar görmeyecekti turbom ve buna mukabil tabiki büyük turbom bile olsa ben apışıp kalacaktım.
Küçük turboda 1 ba basarken aynı kütle havayı sana taşır, büyük turboda. Küçük turbo büyük turbodan daha hızlı döner bunu yapmak için, daha fazla tur atar fark burada. Yoksa pevanenin büyüdükçe taşıyacağı hava kütlesinin artacağı aşikardır, burda anlaşamadığımız bir nokta yok. Ancak küçük turbonun egsoz palleride bu nedenle ufaktırki aynı araç aynı devirde aynı egsoz gazını salacağından, bu denli az gazla fazldaan dönsün ve daha kısa bir zamanda emmeye basınç oluştursun die.