User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turboya conta dayanmıyor.yardım lütfen..

  1. #1
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Unhappy turboya conta dayanmıyor.yardım lütfen..

    selamlar.nacizane bi murat 124üm var. 1.2 motor.citroen c3 turbosu taktım intercool vs hepsini çalışır duruma getirdim.performans çok güzel.ancak silindir kapak contasını patlatıyor.piyasada satılan contalar dayanmıyor.hararet olayı aklınıza gelebilir,ancak hararette hiçbir sorunum yok.gayet güzel.ama basıncı görünce conta patlıyor,basıncı su kanalına veriyor.
    özel conta kestirdim telli glingirik denen malzemeden.1gün bile dayanmadı.yardımcı olabilir misiniz.??

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırman ve basıncın nedir arif ? Ve kapağı kaç torkla sıkıyorsun ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırman ve basıncın nedir arif ? Ve kapağı kaç torkla sıkıyorsun ?
    basınc 20 psi'dan fazla.o da 1.5 bar yapıyo yaklasık.jsv devır saatıyle ne kadar dogru bılmıyorum ama öyle gösteriyo. sıkıstırmayı bılmıyorum.kapak taşlandı ama contada 0.3 mm daha kalın ve pıstonların uzerini oydurdum.org 8.8.

    8Nm torkla sıkıyorum kapağı.

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basınç düşürmeyi dene 1.5 bar zaten stok motor için çok fazla bence riske giriyorsun conta olarak metal conta olmadıktan sonra orjinal kullan bahsettiğin conta gri renkte dokunulduğunda ele is bırakan bir şeyse onu bir daha kullanma iş görmez o kapak saplamalarınıda yenilediğini var sayıyorum ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    rapture - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırıım klingrit conta kullanıyorsun. pek saglam bir conta değildir.ozellikle turbo araçta yüksek basınçta . birde dikkat ettin'mi conta her seferinde aynı yerden'mi patlıyor
    " Mensup olduğum Türk milletinin şan ve şerefi varsa, benim de bir ferdi olmak sıfatıyla şanım ve şerefim vardır."

  6. #6
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8nm konusunda eminsen sorun orda

  7. #7
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basınç düşürmeyi dene 1.5 bar zaten stok motor için çok fazla bence riske giriyorsun conta olarak metal conta olmadıktan sonra orjinal kullan bahsettiğin conta gri renkte dokunulduğunda ele is bırakan bir şeyse onu bir daha kullanma iş görmez o kapak saplamalarınıda yenilediğini var sayıyorum ?
    basınç ne kadar düşürürsem düşüreyim yinede patlatır.zaten en asagı 0.4 0.5 bar basar.metal contası da üretilmiyor zaten.sıkıntı orda

  8. #8
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rapture Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırıım klingrit conta kullanıyorsun. pek saglam bir conta değildir.ozellikle turbo araçta yüksek basınçta . birde dikkat ettin'mi conta her seferinde aynı yerden'mi patlıyor
    aynen o malzeme işte.cumartesi sökcem kapağı.aynı yerden olabılır bilmiyorum.ama blokta sorunum yok.kapakta 2gun önce taşlandı zaten.yüzeyler sorunsuz yani.

    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8nm konusunda eminsen sorun orda
    kaç olması lazım

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8nm konusunda eminsen sorun orda
    kg ile tork u karıştırdı sanırım arkadaş o hataya düşeceğini sanmıyorum yani benim anladığım kapağı 8 kg ile sıkıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    metin01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    adana/VAN
    Mesaj
    926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    torklama ile ilgili sıkıntı olabilir

    blok ve kapak yüzeyinde sıkıntı olabilir

  11. #11
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kg ile tork u karıştırdı sanırım arkadaş o hataya düşeceğini sanmıyorum yani benim anladığım kapağı 8 kg ile sıkıyor.
    aynen yaa.karıştırdım.kafa allak bullak.sınavlar bı yandan.bu bı yanda.
    ama turbonun zevki paha biçilemez

  12. #12
    metin01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    adana/VAN
    Mesaj
    926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saplamaları değiştirin belki oda sıkıntı yaratabilir

  13. #13
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı metin01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saplamaları değiştirin belki oda sıkıntı yaratabilir
    hepsi sıfır ve gayet iyi sıkıyor.sorun yok yanı onlarda.
    conta için hangı malzemeyı kullanayım.bu konuda yardımcı olabılecek biri varmı??

  14. #14
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin motorun icin bilmiyorum tabiki ama genel olarak cok dusuk bir deger bence

  15. #15
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin motorun icin bilmiyorum tabiki ama genel olarak cok dusuk bir deger bence
    hangisi_??

  16. #16
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam 8kg dediginiz deger eger 8 kg-m ise yaklasik 80 nm yapar bu seferde cok gibime geldi.

    bence internetten aracin icin bir manuel bulup tork degerlerini dogrusunu bul

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 kg o motor için makul bir değerdir bence manuel de yazan değer orjinal conta içindir piyasada orjinal conta kalmadı artık.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam 8kg dediginiz deger eger 8 kg-m ise yaklasik 80 nm yapar bu seferde cok gibime geldi.

    bence internetten aracin icin bir manuel bulup tork degerlerini dogrusunu bul
    olur mu yaa.org degeri 7.7 kg-m zaten
    hatta 9 sıktıgımız araçlar bile oluyor.bi sıkıntı çıkmıyor

  19. #19
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dogrudur tabiki sizin ustunde ugrastiginiz motorlar

    biraz eski bir motor oldugundan kalin contali ve fazla torklanmasi mantikli acikcasi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •