User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Inducer ve Exducer hakkında bilgi

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb Inducer ve Exducer hakkında bilgi




    turbin ve kompressor göbeği ölçüsü oldugunu biliyorum.

    bi kaç sorum olucak abilerim

    Her hep aynı ölçüdemilerdir? yoksa turbin komp arasında fark olabilirmi?

    Eğer öyle değilse Inducer büyük exducer küçük olursa ne olur? Ve ya tam dersi bişey

    olsa ne olur?

    Cevaplar içinden şimdiden teşekkürler.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genelinde fark olur

    inducer havanın ilk girdiği çap, exducerda çıktığı çaptır alsında

    turbinle kompresör birbirinden farklı olur, belirli orana göre çalışması gerekir, buda senin yapacağın turboyu kullanacağın yerle alakalıdır.
    körler sağırlar

  3. #3
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir takım örnekler versene abi? otomobil motoru gemi motoru v.s
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle mesela, basınç oranını bir kenara bırakarak,

    birinde havayı basınçlandırıp motora verip kullandıktan sonra diğerinde atık gazın üzerindeki enerjiyi kullanıyorsun

    gemi vs yerine şöyle diyebiliriz aslında

    dragda kullandığın bir turboyla time attack yada günlük kullanacağın turbo aslında birbirinden farklıdır

    inducer komp için genelde exducerdan küçük olur bire bir olan çok çok az pal gördüm ama bu tip içten yanmalı motorlarda kullanıldığını görmedim

    turbinde ise atık gazla ilk karşılaşan inducer olduğu için onun çapı daha büyük olacaktır exducerdan, oda belirli oranda büyük olabilir bu senin kullanacağın yer için önemlidir, kanat açıları eğimi sayısı, turbonun nasıl davranacağını belirler az çok


    drag makinesinde üst devirleri daha iyi kullanabilmek için daha büyük turbin çapına housingine sahip turbo kullanırsın mesela, günlük vs için bu alt devirlerde iyi olmayabilir o yüzden daha küçük çaplar ideal olabilir
    körler sağırlar

  5. #5
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanıldıkları yere göre farklılıklar var yüksek performanslı araçlarda düşük devirli motorlarda kamyon otobüs arabalarda hep farklılıklar vardır.
    Örneğin marin turbolarında kanat sayısı azdır ve kanat üst çaptan ufak alt taban büyüktür.Ve kanat oldukça basıktır diğer tip kanatlara göre daha alçaktır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •