User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: silindir kapak işleme hakkında

  1. #20
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence düşünmeyen kahraman olamaz. 8 litre yakan araca 10 litre yaktırıp 5 hp alıyorsan kahramanlık olmaz başka bişey olur.

  2. #21
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantıksal bi açıklaması yok bence mengu abi , ben karşıyım yine tekrarlıyorum orjinal hiç ellenmemiş arabaya gereksiz + güç hissettirmez , haa eğerki orjınal bi arabanın km si yukselmiş özellikle de lpg li ise portlar kurum ve pislik kaplamışdır portlar yüzeysel olarak parlatılırsa eski kondisyonuna geri döner buda güç olarak hissediliyorsa ondan dolayı genel bi düşünce anlayışı çıkarmışdır port polish + hp verdi gibi
    yanliz lpg ve kurum zit seyler

  3. #22
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanliz lpg ve kurum zit seyler
    birikiyor kurum hemde kurum değil direkt detonasyona işaret kalıntıları birikiyor....
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  4. #23
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanliz lpg ve kurum zit seyler
    neden ? açıklarmısınız

  5. #24
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o konuda haklısınız emisyon kuralları kapsamına çıkmamak için o değerler de o işlem yapılmışdır doğrudur ama port genişletip içeriye 1/15 oranında havadan fazla hava girerse 4 nokta enjektörlü sistemlerde araba tam gazda aptallaşma yapabilir (diyelimki subablarda büyütülmüşse yaylar sertleştirilmiş ve yüksek derece egzantrik varsa + üzerine birde yazılım yaptırırsınız beklenilen güç elde edilir ) ama portlar genişletildi diyelim orjınal subab larda içeri giren hava zaten belli fazlası bi işe yaramaz bi güç getirmez tamamen fantazi dünyasında ego tatmin edilir

    bir kaç örnek vericem insanlar araba aldıklarında headers egzoz emme manıfoldu fln değiştirirler güç almak için sen hiç taktıgın aftermarket emme manıfoldunun portlarının orjnalden daha kucuk oldgunu gordunmu?
    filtre kiti,emme manıfoldu,headers,daha geniş egzoz bu yaptıgında bı nevı portlara gıden yada cıkan havanın yolunu genısletmek degılmı??
    Madem mantıksız bunların hiç biriyle bence güç alınmazdı sübap diyorsun
    emme borusu-gaz kelebeği-emme manifoldu-(port)-subap olarak sıralarsa havanın gittiği yolu sen hepsını genısletıp neden portu aynı bırakıyorsunki sacma güç gelmez diye....
    4 nokta enjektorlu araclarda fln diye kendin yazmışsın kendin söğluyorsun eger portlar genısleyıp ıcerı 1/15 oranından dahada fazla hava girerse zaten hava girdiyse amacına ulaştın demektir uygun hava yakıt karısımın ayarlıyarak güç alabilirsin. Gerekli olan hava niden turbo kullanıyoruz
    üslubmda bi yanlışlık olursa kusura bakma amac bilgi paylaşmak
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  6. #25
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kurum pislik icinde portinge gere yok bir çok kimyasal varken ne gerek var kurum pıslık ıcın dramel kullanmaya
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  7. #26
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickboxer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme borusu-gaz kelebeği-emme manifoldu-(port)-subap olarak sıralarsa havanın gittiği yolu sen hepsını genısletıp neden portu aynı bırakıyorsunki sacma güç gelmez diye.
    portlar aynı bırakılcak diye bi yazı yazmadım bu saydıgınız işlemler yapılırsa port genişletilirse güç alınır yazdım sanırım yanlış okudunuz ayrıca uslubunuzda sıkıntı yokda ben uzatmak istemiyorum benim kişisel görüşüm bu mantık olarak böyle yorumluyorum amacımız bilgi paylaşmak kimin kafasına hangisi yatıyorsa onu uygulasın herkezin gorusune saygım var tesekkurler .

  8. #27
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boyle seylere gerenk yok mayk
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  9. #28
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    + maf sensörlü arabalar hava miktarı ve hava sıcaklığına göre beyine sinyal yollayıp ona göre enjektör mili saniyesi azaltır veya çoğaltır , eğerki gaz kelebeği ve portlar genişletilmiş , soğuk ve temiz hava alması sağlanmış ve subablar büyütülmüş ise + bir güç alınır
    bızde aynen ondan bahsedıoruz...

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mühendisler düşünürde iş üretime gelince standart kapak dökümdür, dıştan işlenir yüzeyleri düzeltilir..

    portları işlemek ve parlatmak tamamen performans amaçlı ve genelde el işçiliği ile yapılan pahalı bir işlem fabrikasyon uygulamaya uygun değil..

    Fayda sağlamaz değil sağlar atmosferik motorda gerek yok dersen, aynı mantıkla atmosferik motorda egzos filtreyede gerek yok diyebiliriz..

    Bunlar keyif işi insanların hevesini kırmamak lazım.

  11. #30
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heveslık bı durum deıl psıkolojık bı durumda deıl bunlar hurafe seyerde deıl denenmıs yapılmıs canlı orneklerı cokca var...

  12. #31
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı samet_61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    heveslık bı durum deıl psıkolojık bı durumda deıl bunlar hurafe seyerde deıl denenmıs yapılmıs canlı orneklerı cokca var...
    heves derken aracını modifiye etme hevesini kastetmiştim.. yoksa bırak hevesini alsın anlamında söylemedim

    tabiki faydası var..

  14. #33
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tartışma ortamına gerek duymayalım lütfen burda birşeyler paylaşıyoruz , sadece portpolish le güç alınmış dyno yada video warsa izleyelim elinde olan warmı vaf-c , piggyback vs vs ecu ile hiç bir işlem yapılmadan alınan güçlerle ilgili bi video yada güç alan arkadaşlar nasıl almışlar paylaşırlarsa sevinirim (yazdıklarımı ya eksik okuyosunuz yada kendi kafalarına göre tartışıyosunuz ben diyorumki sadece portla güç alınmaz diyorum iş nerelere bağlandı vay anasına şimdi eksoz headers girersek hiç çıkamayız )

  15. #34
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öyle bir adam var mı?

    sadece port polish yapıp dynoya sokucak.

    Adam s2000 de denemiş işe yarıyor demiş.

    Ki yurt dışında her zaman önerilen bir uygulama.

    İşe yaramaz derken var mı bir dayanağınız.

    Ben stock bir civic e yapılsa işe yarar diyorum. Başka araçları bilmem.

    Port polish yapsam filtreyi sökecek halim yok.

    e zaten port polish yapan adam en kötü filtre headers eksoz vs bişey yapar.

  16. #35
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siz neden hemen sinirleniyosunuz ben diyorumki benim fikrim böyle sistematik düşününce buna karar verdim sizin görüşünüz öyle olabilir ben onada saygı duyuyorum bana göre portpolish orjınal ellenmemiş arabada eskiden insanları +30 hp die kandırılan hava filtresi olayı gibi gereksiz benim tezim bu gerisini yaptırcak olan arkadaşlar düşünsün ister yaparlar ister yapmazlar ama uğraşcaklarına ve verdikleri parayı doğru modifiyeye harcasınlar die uğraşıyorum dün de dedim boş çay bardağına dolu su bardağında ki su konmaz artanı taşar (ellenmemiş kapakda )

  17. #36
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence siz biraz gerginsiniz. Sürekli aynı şekilde gerginlikten bahsediyorsunuz.
    Burda belirli bir seviyede fikirler çatışıyor ama insanlar kavga etmiyor. bu seviyede devam edilebilir.
    Filtre 30 hp veriyor diye satıldı doğru. Ama hiç güç vermediği de söylenemez.

    Dediğim gibi cai + headers + cat iptali + hoş bir son susturucu yapıldığında imkan varsa port polish de yapılmalı.

    Şimdi dediğim gibi kimse durup duruken stock araca sadece port polish yapmaz.

    Adamın kapak açılacaktır birde p&p yapar. takar filtresini gezer. Çok konuşulacak konu değil.

    Asıl önemli olan maliet ile alınan verim orantılı mı?

  18. #37
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok gergin değilim aslında benim değinmek istediğim konu sadece portpolish değil , motora 1 parça modifiye yaptım diye sevinen güç aldım diye gezen insanlarda , deneme yapmadan + güç alanlarda mesela bi örnek 2 tane m3 ikiside standart drag da ve roll de ikiside kafa burun gidiyo diğerine komple ss eksoz takılıyo eksoz takılan araba 1 boy geriliyo buna şahit oldum ve birçok kez buna benzer olay duydum ve yaşadım maliyet olarak gelirseniz ben kendi 131 turboma ve arkadaşımın uno turbo kapağına polish yaptım faydası illaki oluyo helekı turbo arabada fark kat kat artıyo sizde kendi arabanıza yapabilirsiniz ama tabi test makinesi olmadıgı için kara düzen yapmak zorunda kaldım elime referans bi top aldım hepsini aynı ölçüde almaya çalıştım el taşıyla daha sonra parlattım eğerki el beceriniz warsa sizde yapabilirsiniz ama prof iş istiyorsanız sanırım forumda bi abi yapıyodu hem işçilik olarak güzel hemde test ederek yapıyo

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tartışma ortamına gerek duymayalım lütfen burda birşeyler paylaşıyoruz , sadece portpolish le güç alınmış dyno yada video warsa izleyelim elinde olan warmı vaf-c , piggyback vs vs ecu ile hiç bir işlem yapılmadan alınan güçlerle ilgili bi video yada güç alan arkadaşlar nasıl almışlar paylaşırlarsa sevinirim (yazdıklarımı ya eksik okuyosunuz yada kendi kafalarına göre tartışıyosunuz ben diyorumki sadece portla güç alınmaz diyorum iş nerelere bağlandı vay anasına şimdi eksoz headers girersek hiç çıkamayız )
    bu örnek işe yaramaz mı?

    kapakda yapacağın değişikliklere aracın beyni limitleri dahilinde tepki verecektir elbet.

    MAF lı olan çekilen fazla havayı ölçer, MAP lı olan değişen vakumu algılar, ona göre gerekli benzini iletir..

    daha çok hava + daha çok benzin = ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •