User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
48 sonuçtan 39 ile 48 arası

Konu: silindir kapak işleme hakkında

  1. #39
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BAzı parçalar dediğin gibi fayda değil zarar veriyor.

    mesela 1,6 araca 1,4 filtresi takılıyor. üstelik sıcak hava çekiyor. araba başlıyor boğuk boğuk bağırmaya. adam sesin gazına geliyor bu araba uçuyor diyor. ( bu benim )

    Diğer yandan adam arabaya komple düz boru yapmış eksoz bile yok. Araba geri basınç olmayınca gitmiyor ama bağırıyor. Bu tip manyaklıklar malesef oluyor.

    Diğer yandan düzgün yapılmış tek cai kitin bile fark yarattığını da gördüm.

  2. #40
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mühendisler düşünürde iş üretime gelince standart kapak dökümdür, dıştan işlenir yüzeyleri düzeltilir..

    portları işlemek ve parlatmak tamamen performans amaçlı ve genelde el işçiliği ile yapılan pahalı bir işlem fabrikasyon uygulamaya uygun değil..


    Fayda sağlamaz değil sağlar atmosferik motorda gerek yok dersen, aynı mantıkla atmosferik motorda egzos filtreyede gerek yok diyebiliriz..

    Bunlar keyif işi insanların hevesini kırmamak lazım.
    Kim yazıcak acaba diye beklerken tam beklemekten sıkılmış ben 1-2 şey karalıyacaktım. Siz yazmışsınız. Aynen öyle. Bir kapağın fabrikasyon olarak portpolishli gelmesi mümkün hatta firmalar bunu yapmak isterler ama üretim masrafları inanılmaz yükselir. 10 hatta 20 kapak yapılacak sürede 1 kapak yaparlar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #41
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işçilik yanlış yapılırsa atmosferikte önemli olan hava akış emme ve çıkış açıları bozulabilir bazı araçlarda benzinin portta atomizasyonu için tasarlanmış olan pürüzlü enjektörün patternine göre yerleşmiş port yüzeyi de ellenirse fabrika hesaplarının dışına çıkılabilir. aşırı beslemeyse her türlü hava kütlesi alabileceğiniz kesiti büyütüyorsunuz yinede fabrikasyon hesapları çok riske atmak bana mantıklı gelmiyor. ha kendimde yaptırdım bugüne kadar tüm araçlarımda kapak söküldüğünde elle uygulamalar ama profosyonel şekilde hesaplanıp cnc de işlenmediği sürece hepsi afaki uygulamalar biraz yapana biraz şansa bakıyor. bir insanın gözü ölçü cihazı ne kadar hassas olabilirki aşındırarak genişlettiği 4 adet yüzeye birbirinin birebir aynı işlemini uygulasın? profosyonel üretici tarafından yapılmış mühendislik hesapları çöpe atmak gibi geliyor bana elle port işlemek. sıkıştırma artmadığı timing ve egzantrik verileri değişmediği sürece bence ellememek daha mantıklı temizlik ve parlatma yeterli.

  4. #42
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işçilik yanlış yapılırsa atmosferikte önemli olan hava akış emme ve çıkış açıları bozulabilir bazı araçlarda benzinin portta atomizasyonu için tasarlanmış olan pürüzlü enjektörün patternine göre yerleşmiş port yüzeyi de ellenirse fabrika hesaplarının dışına çıkılabilir. aşırı beslemeyse her türlü hava kütlesi alabileceğiniz kesiti büyütüyorsunuz yinede fabrikasyon hesapları çok riske atmak bana mantıklı gelmiyor. ha kendimde yaptırdım bugüne kadar tüm araçlarımda kapak söküldüğünde elle uygulamalar ama profosyonel şekilde hesaplanıp cnc de işlenmediği sürece hepsi afaki uygulamalar biraz yapana biraz şansa bakıyor. bir insanın gözü ölçü cihazı ne kadar hassas olabilirki aşındırarak genişlettiği 4 adet yüzeye birbirinin birebir aynı işlemini uygulasın? profosyonel üretici tarafından yapılmış mühendislik hesapları çöpe atmak gibi geliyor bana elle port işlemek. sıkıştırma artmadığı timing ve egzantrik verileri değişmediği sürece bence ellememek daha mantıklı temizlik ve parlatma yeterli.
    bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war

  5. #43
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war

    bence sen kendinle çelişiyorsun.Port polıshın bence kesınlıkle bır katkısı vardır güç olarak msjmda verıdgım ornegı yeterınce tatmınkar buluyorum he bu yapılıcak ıslem bılınclı sekılde yapılırsa tabı.
    subaruda modeller güçsüzden güçlüye wrx sti spec c type ra fln diye gider bu yazdıgım aracların portlarıda aynı dogrultuda büyür
    mesela m kapakları bıldıgım kadarıyla teknıkerler tarafından portpolısh yapılıyor.
    Neden yapıolarkı atmosferıgın sınırlarına gelmıs arabaları daha kotu yapar ozaman??
    b16b type r kapaklarındada aynı sey gecerlı dıye bılıyorum fabrıka demmekkı aracın üretim amaclarına gore iş yapıyor guc alsın dıye portıng yapıor yanı
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  6. #44

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war
    porting işlemi portları büyütmek anlamına gelmiyor sadece..

    Hatta çoğunlukla port match işlemi yapılıyor, silindir kapağındaki özellikle emme ve eksoz portlarının girişleri, manifoldlarla eşleştirilerek hava akışının önündeki engel ortadan kaldırılmaya hafifletilmeye çalışılıyor..

    Ayrıca üst düzey bir egzotik spor aracın olmadığı sürece, aracın üst kapağında üretim sırasında maliyet performanstan ön plandadır..

    Döküm, doğası gereği "planlanan" sonuçtan sapmaların çok olduğu bir metal işleme şekillendirme metodudur. Özen gösterilmeyen düşük kalite dökümde hava akışını negatif olarak etkileyecek "kusurlar" bulunabilir.

    Bunlarda porting işlemi ile giderilir, polishlede yüzey iyice akışkan hale getirilir..

    Özet geçmek gerekirse:

    1.6 16v palio ile ferrari 458 italia nın üst kapağının aynı mükemmellikte olmasını beklemeyiz dimi? ben beklemem şahsen..

  7. #45
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kendimi anlatamadım yada siz anlamadınız ikimizde hemen hemen aynı şeyden bahsedioruz ama siz fabrika araçlarıdasınız hala neyse kim ne diyosa doğrudur herkez bildiğini yapsın bize de saygı duymak düşer ben kendime göre düşündüğümü yazdım Türkiye'deki yanlış modifiyeden bahsettım sadece porttan açıldı konu ama kimse destekler nitelikde değil herkezin amacı benim tezim ondan iyi , ben ondan iyi biliyorum şu şöyle yaptı güç aldı bu böyle oldu bunu böle yaparlarda cartta curtta millet internetten yurt dışından gördüğü resimlerde okudugu dyno verilerine göre yorum yapar hale geldi internet olmasa nolurdu acaba hala karburatorlu araba yapıo olurduk sanırım 4lü weber style umarım herkez istediği güçleri en iyi şekilde alır

  8. #46
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burda kimse senin tezin benden kötü benimki iyi muhabbeti yapmadı mantık cercevesınde bılgı paylasıldı bogle laflar etmeye gerek yok ki bu konuda tezemezede gerek yok....
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  9. #47
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tmm herkez kendı bildiklerini yapsın mantık çerçevesinde bilgi paylaşıyoruz kimsenin kimseye sert çıkmasına gerek yok .

  10. #48
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler koınunun baya bır dısına cıkıldı konu faydası zararı deıl kapak ıcın neler yaptırabılırım ? port polısh dısında !!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •