Ss headersin görüntüsü de çok güzel ama yaw:S
Printable View
czt de komple 76 mm ile orjinal (katlar sokuk sadece ara boru ve dp farki var) 50 mm yi ardarda ayni gun dynoya cikardim, 2 hp filan farketti.
cunku czt in turbosu kucuk, remapsiz genis egzoz 10 hp filan kaybediyor alt devirde.
motor hacmine ve turboya gore degisiyor sonuclar.
.
Standart araçlarda durum nedir acaba? Aracım da 48 lik düz boru ve orjinal son susturucu var. Supercharger projem motor kırdığım için yarım kaldı ve tekrar standarta döndüm. Ortaya spor tip susturucu koyarsak ufakta olsa bir +sı olur mu? Bu arada araç 1.4 vvti
dyno da alt devırlerdede fark yoktu dıye hatırlıyorum.
soyle bı deneyımım daha var.
araç clıo rs(fılıtre egzoz vs.) 63 luk duz boru var. orta susturucu yok. sonda 76 lık varex egzoz.
3. vites alttan basarak aynı araçla deniyorum. varex açıkken yan yana , varex ı kapatınca 2 boy gerıde kalıyorum :)
araç hem atmosferik hemde alt devırden basıyoruz yınede acık egzoz daha guclu oluyor.
backpressure ın ıse yaramadığını düşünmüyorum tabıkı etkısı var ama bence cok ınce bı nokta ve o noktayı yakalamkta cok kolay degıl gıbı. cıddı cıddı kafa yorulması gereken bır konu.
ortaya bı susturucu koy gerı basınç artsın olsun bıtsın denilecek kadar basıt bı konu degıl bence.
yada turboda egzoza gerek yok sal boşa gitsin gıbı basıt degıl olay.
Back pressure - Wikipedia, the free encyclopedia
Back pressure in automotive (four-stroke engine) exhaust[edit]
Back pressure caused by the exhaust system (consisting of the exhaust manifold, catalytic converter, muffler and connecting pipes) of an automotive four-stroke engine has a negative effect on engine efficiency resulting in a decrease of power output that must be compensated by increasing fuel consumption.
Demiş ki 4 zamanlı bir motorda backpressure olması verim ve güç kaybı yaratır, ve tek çözümü yakıt miktarını artırmaktır.
Tahminim yakıt miktarını artırarak daha büyük ölçekli bir patlama gerçekleştirip daha büyük bir basınçla egzoz gazlarının dışarı daha kolay atılabileceğini söylüyor.
Fakat şu durumlar da doğru, iyi tasarlanmış bir headers ve boru sistemi vakum etkisi de yaratacaktır. (scavenging effect- http://en.wikipedia.org/wiki/Scavenging_(automotive) ). Benzin bitince babanın arabasından hortumla benzin çekmek gibi. Bir kaç yudum yuttuktan sonra kendisi gelir borudan, siz hiç bir şey yapmazsınız.
Benim test ettiğim, biraz yüklü bir vtecte ( bp175 ) biz aldığımızda üzerinde 1.4 egzoz sistemi vardı, muayeneden geçsin diye. Biz onunla daha yavaş hızlanmıştık. Fakat alırken bize sağolsunlar 55lik düz boru da vermişlerdi, ankarada onu takınca resmen inanılmaz farklar oluştu.
Eser arkadaşın dn plakalı manyak bir kadetti vardı, 300+egzantrikli. Bir gün aldım gazlarken inanılmaz bir ses geldi, ve küçük çaplı düz borusu tam eğim yerinden koptu. Egzoz kopar kopmaz, bir anda +40 hp falan gelmiştir, koltuğa yapıştım çünkü. Sonrasında öyle kullandık, inanılmazdı.
Kendi mazdam standart 1.5 motorluyken üçgenimsi bir flanşı var, manifoldun egzoz borusuna bağlanan yeri. Egzoz borusunu vurunca burası eğildi, ve aradan egzoz gazı kaçmaya başladı, araç inanılmaz yavaşladı. Devir bile çeviremez duruma geldi.
Standart motorlu renault 19 1.6 araç, egzozu bir yere vurup yırtıldığı için gidemedi.
Yine standart motorlu bir megane II aracımız, benzinli, arkadaşıma tüm ısrarlarıma rağmen arkadaşım düz boru + son susturucu kombini kullandığında inanılmaz yavaşladı.
Sonuç ortada bence :)
Yıllardır söylüyorum, YÜKSEK DEVİRLERE KISA SÜREDE ÇIKABİLEN, YANİ ÇOK HIZLI TAHLİYE YETENEĞİ OLAN atmosferik motorlarda, manifold + düz boru, üst devirleri inanılmaz güzelleştirecek, fakat rölantinin 1000 devirin falan altında kalamamasını sağlayacak kadar alt devirleri öldürecektir. Ki böyle motorlar sürekli devirli kullanılırlar. Böyle motorlar manifoldsuz kullanılırlarsa performans ve verimleri düşecektir.
Backpressure ihtiyacını, standart, düşük güçlü ve düşük devirli motorlar hisseder. Az devir çeviren, hacimine göre verimi düşük motorlar. Örneğin C63 AMG, manifoldlarından sonra direk düz boruya sahip olursa güçsüzleşir. Fakat aynı gücü veren Ferrari 360'ın manifolddan sonra ufacık bir düz borusu ( tubi exhaust) vardır. Çünkü ferrari 3 küsür litre v8den 8000 küsür devir çevirerek, mercedes 6.2 litre v8den 6000 devir çevirerek güç alır.
Bunları kullanırken hissedebilirsiniz, kısa süreli olsa da C63 kullanırken ben migrosa falan gidiyordum mesela. Aynı benzinli bir honda civic gibi kullanılabiliyor. Yine debriyajsız, otomatik bir ferrari 360'ı sıkışık trafikte önünüzdeki araçla mesafe bırakmadan bir miktar ileri almaya çalışın bakalım, adamın tamponuna giriyor musunuz girmiyor musunuz :) Bunun nedeni ferrari'nin sırf bu çalışma prensibi yüzünden 1000 küsür devirlerle kalkacak gücü bile elde edemeyip sonrasında da bir anda kavramayı gerçekleştirmesidir. Halbuki merc o sırada 200 küsür nm tork üretir :) Şimdi tabi akıllandılar, kavramayı kademeli bırakıyorlar yeni nesil şanzımanlar bilmemne, her şey *** oldu ama sonuç bu yani.
En son sonuç: Clio RS, Vtec, tayyar, rx8 gibi küçük hacimden büyük güçlü yüksek devirli makinalara güzel bir headers ve tadında bir düz boruyla vakum etkisini vererek binin, civic 1.6 ies olsun mazda 3 olsun megane olsun bu gibi hacimden küçük güç elde eden makinalara üretici hesabından farklı bir iş yapmayın, eğer standartlarsa.
Saygılarımla.
https://www.youtube.com/watch?v=bMMlkTcRMG8
aşırı besleme mevzusunda emsal teşkil etmez, fakat içeri basınçlı hava girmesi ve egzozlarda her hangi bir şeyin olmaması, bu supercırcırlı aracın çalışma prensibini çok yüklü atmosferik bir araca çok benzetiyor. Daha iyisi yani.
dikkat çekeceğim nokta, gündüz vakti hızlanırken tam 3000 devirdeki ses değişimiyle alakalı. ZR1 lerde butterfly exhaust denilen, varex gibi, gaz kelebeği gibi, egzoz çıkışında açılıp kapanan malzemeler bulunur, ve 3000 devir altı kapalı konumda iken tam gaz + 3000 deviri geçerseniz bunlar açılırlar. Açıldıkları konum, orijinal aracın son susturucusu ve katalitikleri olmasına rağmen flowu inanılmaz artırır, back pressure'ı düşürür. İçeri basınçlı girdiği için ve kısa devir bitirdiği için iş yapar. Basınç var tabii, tam öyle güzel bir atmosferik gibi yüksek devir çevirmiyor ama anlatmaya çalıştığımı anlamışsınızdır.
ZR1 de ne yürüyormuş arkadaş... :)
@ octane , bilgiler için teşekkürler, örnekler çok güzel olmuş :icon_tup:
Toyota'nın F uzantılı ve G uzantılı motorları da güzel örnek olabilir buna, Eser de bilir :)
4age atlantic 4.1 + 55mm kullanıyordu ki 55mm sadece türbülans etkisi yaratıp devirlenmeyi hızlandırmaya yarar orta devirlerde, ***** 10k rpm dönebiliyor o meret.
4afe de ise , 4.2.1 headers + komple düz + susturucudan ise, ortada ufak bi susturuculu hali daha iyi gidiyor açık ve net olarak :)
ortaya aynı iç çapa sahip bir küçük susturucu ile daha iyi hale gelir, üstlerde kayıp yaşamadan altları bi tık canlandırırsın. aynı motorun 1.6 versiyonu üzerinde tecrübe ile sabittir.
komple düz + oem
komple düz + ss replika
düz + orta + ss replika şeklinde kullandık. :)
tavsiyem, bulursan 2zzge emmesini alıp uydur. 1.4 > 1.8 stroke yapan bi eleman var, o dyno üzerinde 8hp aldı emme ile.
hatta sendeki sc Avensis'ten çıkan greddy ise Erdem'in arabasıydı bahsettiğim araba direk olarak.
bütün konuyu okudum, anlamadım :D
aracım 1.6 tdi motor; yazılım, 60 lık dp sonrasında oem borular ve oem susturucu var. spor susturucu taktım. sesten dolayı hızlandım gibi oldu. deneyince geri düştüğümü anladım ve oem susturucuyu taktım.
aklım dp ye takıldı. kavanoz büyüklüğünde spor katalizörler var. dp ye turboya en yakın kısıma bu katalizörlerden eklersem fayda olur mu. yazılımı da gerekirse değiştiririz. bir fikrimde spor kat takılı 60 lık dp, ortaya 60 lık spor susturucu ve gerisi 60 lık düz boru. hard yazılımla bana fayda mı sağlar yoksa zararmı. yada komple 60 lık düz yaparsam ne olur ? aracımın şu anki gidişinden çok memnunum ama daha verimli nasıl olur diye düşünüyorum. hava filtremde var kn marka ama çıkardım. oem den devam. 3000 de bir yeniliyorum. 6000 de en geç yağımı değişiyorum. arabama zarar verecek birşey yapmak istemem.
C4 vts aracım var 180 ps ( 2.0 ) ( 206 Rc ile aynı motora sahip )
Kat iptali
Orta susturucu iptali ,
Düz borular 50 iken orginalinde , 60 lık yaptım
Son susturucu Remus taktım ,
bu işlemler sonrasında alt devir düştü üst devirlerde de hafif haretlenmeler var bu konuda performance için ne önerirsiniz ? acaba orginal susturucuyumu geri taksam ? :soru::soru::soru::soru::soru:
Orta susturucu sökmedim öncesinde ses alamadım alt devirlerde düşüş yaşamadım ,
Orta susturucu söktüm ses arttı hoşuma gitti ama bizim araçlarda 1-2-3 vites aralıklarında daha güzel hareket ediyor :/
Şu konuda bir adam akıllı bilgi alamadım tam olarak ne yapmam lazım diye :beuj::beuj:
1.7 dti corsada. soft yazılımlı bir şekilde . perf acısından nasıl bir egzos uygulanır. komple düz borumu yoksa sona egzos şartmı. Boru çapı ne olmalı
yok mu yardımcı olacak bilen bi abi :) 1.6 tdi da hard yazılımda en iyi sonucu ne veriyor.
atmosferik turbo bilmem ama
ben atmosferik aracımda direk headerstan egzos gazını dışarı verdim araç clio rs sırf denemek için ne düz boru ne back pruss bilmem ne alayı boş iş araç 2 boy aldı tecrübeyle sabit headerstan sonrasını sökecen atacan ama işte o sestende duramassın :)
Ben de Palio Sporting aracıma yaklaşık 1 hafta önce ; Kat iptali + 48'lik krom düz boru yaptım. Sonda ise orjinal egzozunu bıraktım. Hissettiğim kadarıyla aracın devirlenmesi baya bir hızlandı o kesin, alt devirlerden de üst devirlerden de memnunum şuanda fakat merak ettiğim birşey var.. Yapılanlara ek olarak son susturucumu performans tipte egzoz ile değiştirsem ne gibi bir farklılık olur? Alt devir , üst devir , son hız?